Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2013, 13:32
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Hoi,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb maandag een so Duits- donderdag een so Duits- vrijdag een so Engels .
Aangezien ik voor beide een 5 sta wou ik vandaag al beginnen met leren, maar hoe moet ik dit aanpakken ? Want ze zeggen altijd dat je nooit 2 talen dezelfde dag moet leren , maar ik kan er moeilijk maar voor 1 gaan leren en voor de andere niet .
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2013, 14:33
Verwijderd
Nouja, aangezien maandag nog een paar dagen weg heb je alle tijd om de ene dag het één en de andere het andere vak te leren.

Ik had trouwens niet zoveel moeite met meerdere talen op één dag leren. Wellicht niets meer dan een urban legend.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 17:40
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik had trouwens niet zoveel moeite met meerdere talen op één dag leren. Wellicht niets meer dan een urban legend.
Nou nee hoor. Ik heb gisteren Italiaans en Zweeds geleerd, en nou spreek ik allebei de talen gebrekkig.
Oud 26-01-2013, 07:22
Attention
Attention is offline
Citaat:
Nou nee hoor. Ik heb gisteren Italiaans en Zweeds geleerd, en nou spreek ik allebei de talen gebrekkig.
Waarom leer je die talen eigenlijk? Zweeds en Italiaans zijn totaal anders

OT: Ik heb nooit veel moeite met 2 talen op 1 dag leren. Gewoon een pauze van een halfuur ertussen en je kunt 2 talen leren. Maar je ziet voor jezelf of dat wel handig is
Oud 26-01-2013, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Goede vraag! Het is toch algemeen bekend dat het alleen is toegestaan talen te leren die op elkaar lijken!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 18:45
leroy-s
leroy-s is offline
Zelf heb ik dit probleem ook gehad. Als je bijvoorbeeld Engels en daarna een uur Duits krijgt dan is het moeilijk om die switch te maken. Misschien je vragen of je de toets iets later kan en mag maken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 08:49
Attention
Attention is offline
Citaat:
Goede vraag! Het is toch algemeen bekend dat het alleen is toegestaan talen te leren die op elkaar lijken!
Dat is niet wat ik bedoel. Ik vraag waarom hij zweeds en italiaans leert. Beide landen liggen ver uit elkaar, je hebt er niet veel aan in de rest van Europa. Dus vandaar.
Oud 27-01-2013, 10:55
Verwijderd
Beide landen liggen ver uit elkaar? Dus niet dat het ene land ver uit elkaar ligt maar het andere dichtbij elkaar?

Hemelsbreed is de afstand van de zuidelijkste punt van Zweden en de noordelijkste punt van Italië ongeveer 950 kilometer. Zo ver is dat niet. Als je over die lijn zou reizen, zou je maar één andere taal tegenkomen, namelijk Duits. De talen liggen dus ook minder ver uit elkaar dan je zou vermoeden. De keuze Zweeds en Italiaans is qua afstand of nut in Europa even triviaal als Frans en Engels.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 11:32
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik leer afrikaans. Alleen in Zuid Afrika en enkele plekken in Namibië heb ik er wat aan, maar ik vind het gewoon leuk om te leren en het maakt een eventuele studie in Zuid Afrika een stuk makkelijker. Zweeds en Italiaans zijn hartstikke nuttige talen om te kunnen in Zweden en Italie, aangezien bijna de hele zweedse bevolking zweeds spreekt, en de italianen spreken over het algemeen italiaans.

OT: een pauze tussen het leren voor die twee talen is een goed idee. Je kunt bijvoorbeeld even je wiskunde huiswerk doen of even tv kijken, iets eten.
Oud 27-01-2013, 15:30
Asemoon
Asemoon is offline
Je zal waarschijnlijk een duidelijk onderscheid kunnen maken tussen de leerstof van het Engels en de leerstof van het Duits. Ik ga er vanuit dat het woordjes en wat grammatica leren is, oftewel stampwerk, en dat kan makkelijk op een dag geleerd worden. Pas als je op een hoog niveau heel erg intensief moet gaan denken in de taal door bijvoorbeeld een gesprek te moeten voeren, een brief te schrijven of een moeilijk stukje tekst te verhalen, dan pas merk je dat je even wat tijd nodig hebt om over te schakelen van de ene taal naar de andere.

Maargoed, jij hebt voor het maken van je toetsen meer dan genoeg tijd om over te schakelen gezien je SO's allemaal op andere dagen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten