Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2013, 16:52
David3392
David3392 is offline
Weet niet of het hier wel de plaats is maar ik zoek iemand die verstand heeft van munten of weet waar ik naartoe moet.
Las vandaag in de krant dat sinds er maar 40.000 munten geslagen zijn in 1999 met de beeltenis van Albert II (Belgie) dat deze wel iets waard worden dankzij het aftreden van de koning. Gaande van 50 euro voor 5 cent tot 125 euro voor 2 euro.
Dus ben op onderzoek uitgegaan en jawel, ik heb maar liefst 23 van deze kostbare muntjes gevonden. Maar nu weet ik niet waar ik er mee heen moet. En of ik ze überhaupt nu al moet verkopen want kan me inbeelden dat ze alleen maar meer geld waard zullen worden.

Het zou fijn zijn in contact te kunnen komen met een verzamelaar of iemand die weet welke winkeltjes of iets dergelijks zoiets aankoopt.
Advertentie
Oud 18-07-2013, 18:19
Verwijderd
Ik denk dat je op dit moment moet profiteren van de verkoop, want 21 juli is de troonwissel, dus nu is dit interessant, ik denk dat die muntjes over een tijd gewoon weer hun eigen waarde krijgen omdat het niemand meer boeit op de ene royaltygek na en die zal overspoeld worden met die dingen.
Oud 18-07-2013, 18:20
Verwijderd
Probeer Belgische marktplaatssites. Ik geloof dat dat Tweedehands.be en Kapaza.be zijn. Of gewoon eBay.
Oud 28-07-2013, 19:11
Phranque
Phranque is offline
Hey,

Je zei dat je 23 van die muntjes uit 1999 gevonden hebt, mag ik vragen waar?
Het is namelijk zo, dat over het algemeen de munten gehaald uit circulatie nauwelijks meerwaarde hebben. (uitgezonderd van bijv. de Finse 2 euro CC uit 2004, een net circulatie exemplaar kan toch gauw 25 euro opleveren.)
De prijzen die jij per munt noemt, betaalt de verzamelaar eigenlijk alleen maar voor uncirculated exemplaren... (die waar nog niet mee betaald zijn, en dus nog vrij van vingervlekken zijn)

Gr. Frank
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.