Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2014, 15:22
Verwijderd
Op een dag, een aantal jaar geleden, keek ik op George RR Martins website om op te zoeken wanneer "a dance with dragons" uit zou komen en in zijn not-a-blog meldde hij dat het nog wel even ging duren maar dat als we in de tussentijd goede fantasy wilden lezen, we vooral de boeken van Robin Hobb moesten gaan lezen. Dus dat deed ik.

En wat een goede tip is dat geweest
Robin Hobb heeft in haar boeken rondom de Six Duchies en de Rainwilds zo'n fantastische wereld gecreëerd, met zo veel originele fantasy-elementen. Ik hou er ook erg van hoe elke trilogie de andere trilogieën raakt, soms duidelijk met een gedeeld personage dat een grote rol speelt, maar heel vaak ook subtieler. Een vriend van me heeft de kritiek dat ze een trilogie vaak afsluit met een deus ex machina en ik zie zijn punt, maar nu ik haar boeken voor de tweede keer lees en dus weet hoe ze aflopen, zie ik hoe ze eigenlijk al vanaf het begin naar het einde toewerkt.

Wie heeft ook haar boeken gelezen? Wat vind je ervan? Wie zijn je favoriete personages? En wat vind je van de Soldier's Son trilogie, die zich op een andere wereld afspeelt en vaak veel kritiek krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2014, 15:34
Verwijderd
Ik ken het niet, maar ik ga haar naam noteren!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2014, 15:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb het al heel erg lang op een lijstje staan, maar nooit echt tijd voor gemaakt. Waar zou ik het beste mee kunnen beginnen?

En verder moet Martin doorschrijven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2014, 16:04
Verwijderd
Ivm de chronologie kun je het beste beginnen bij de Farseer trilogie! (boeken van de zieners in het Nederlands)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ivm de chronologie kun je het beste beginnen bij de Farseer trilogie! (boeken van de zieners in het Nederlands)
Die hadden ze niet in de bibliotheek, dus ik heb nu Deel 1 van 'De boeken van de zoon van de krijger'. Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Die hadden ze niet in de bibliotheek, dus ik heb nu Deel 1 van 'De boeken van de zoon van de krijger'. Ik ben benieuwd!
Dat kan ook prima want die spelen zich in een andere wereld af dan haar andere boeken!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 15:46
Verwijderd
Ik ben erin begonnen en ik snap dit niet:

Spoiler


Volgens mij vind ik dit niet zo leuk. Ik vind haar schrijfstijl te uitleggerig (okee, dat is logisch, want het is een andere wereld waarin ze álles moet uitleggen) en te weinig interessant/soepel. Verder vind ik na honderd pagina's alles wat er gebeurt nogal voorspelbaar en langdradig en de personages zeggen me niks.

Laatst gewijzigd op 31-07-2014 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 10:32
niña
Avatar van niña
niña is offline
Ik vind Hobb zo verdomd fijn, vooral de Living Ship Traders boeken en de drakendorp boeken die daarop volgen.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 18:17
Verwijderd
Eens een kansje wagen zodra ik door Dune heen ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Robin Hobb
Fitzchevalric
1 16-01-2009 12:23
Verhalen & Gedichten Boek aanraad topic.
Verwijderd
47 05-07-2007 17:54
Verhalen & Gedichten Wat voor boek zou je willen lezen?
Not for Sale
55 26-06-2007 16:45
Verhalen & Gedichten Robin Hobb
Rint
22 16-10-2006 19:17
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten.
Ieke
500 22-12-2004 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.