Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 10:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Daar ben ik wel benieuwd naar: neemt jouw school de vakken klassieke talen en kcv nog serieus?

Waarom wel/niet?

Ik vraag dit, omdat er op mijn eerdere vraag of de school als organisatie enige rol had gespeeld bij het kiezen van die vakken, zo vaak met "nee" werd geantwoord.

[Dit bericht is aangepast door de abt van sion (27-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door de abt van sion (27-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2002, 12:58
Verwijderd
ik denk 't wel.

(meteen antwoord op volgende topic)
mijn lerares klassieke talen (en we hebben er maar 1) geeft iedereen op 't einde advies om er mee door te gaan of ermee te stoppen..
en je moet wel voldoende punten hebben voor de talen, anders mag je 't niet.. verder boeit de leraren 't niks of je 't volgt of niet..

latinisten hoeven een 1/2 jaar geen tekenen en 1/2 jaar geen handenarbeid te volgen. dus ze houden er inelkgeval rekening mee.

leraren bij talen vragen nogal eens: wie hebben er hier latijn? (voor de uitleg van dingen)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:43
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik vraag dit, omdat er op mijn eerdere vraag of de school als organisatie enige rol had gespeeld bij het kiezen van die vakken, zo vaak met "nee" werd beantwoord.

Dat geldt volgens mij niet specifiek voor klassieke talen. De school heeft helemaal geen invloed gehad op de keuze van mijn vakkenpakket op de middelbare school.

Om je vraag van deze topic te beantwoorden. Bij mij op school worden de klassieke talen zeer serieus genomen. (Als dat bij de studie grieks en Latijn ook al niet zo zou zijn...).


__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 21:12
Sophia
Sophia is offline
Bij mij op school worden naar mijn mening klassieke talen niet genoeg serieus genomen. Zo wordt ik altijd, als enige leerling Latijn en KCV in 5V, in een of ander sectiehok of rommelhok gestopt om les te krijgen
Vooral klassieke talen in de bovenbouw wordt weinig serieus genomen. Ze hebben in de onderbouw nog een heel lokaal met tekeningen van beelden mogen maken....
En er verschijnt steeds weer op mijn rooster dat ik CKV en KCV tegelijk heb...
__________________
Rome sweet Rome...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 15:56
Seneca
Seneca is offline
Sure. Vooral in de brugklas hebben we uitentreure (hmm, is dit volgens de spellingsregels?) moeten aanhoren dat we dat toch moesten kunnnen 'want we waren toch gymnasiasten?' En we mochten ieder jaar weer op excursie, wat van de andere klassen niet gezegd kon worden. Er werd geen rekening gehouden met de zwaarte van het lesprogramma, als je het niet kunt moet je geen Grieks en Latijn doen. Maar dit wil niet zeggen dat je niet serieus wordt genomen, ik denk juist het tegendeel.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:00
^AmArU^
^AmArU^ is offline
lastig
aan de ene kant denk ik dat men het heel erg serieus neemt
aan de andere kant zie ik ook grote verloedering
wij hebben 1 hele goeie docent, met 1 eigen lokaal en nog een kleiner lokaal voor kleinere klasjes
en het gymnasium wordt wel echt als apart sectie gezien
maar...Latijn en Grieks staan vooral in de bovenbouw altijd overal helemaal onderaan op het rooster geplaatst (alsof het als laatste geplaatst is) en soms is er geen plek meer en dan moeten wij keuzewerktijden verplicht stellen om nog aan het goede aantal uren te komen
heel slecht
ook met dingen als KCV
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:06
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons op school heb je het echt superdruk als je latijn doet, ik zit in 5 vwo, en heb ipv 4 sb-uren, maar 1 sb-uur per week. Sb-uren zijn uren waarop alle stromingen van de school tegelijkertijd voor zichzelf kunnen werken, vooral belangrijk dus bij praktische opdrachten met meerdere personen... behalve dus als je latijn hebt
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 22:41
de abt van sion
de abt van sion is offline
[QUOTE]Konijn schreef:
Bij ons op school heb je het echt superdruk als je latijn doet, ik zit in 5 vwo, en heb ipv 4 sb-uren, maar 1 sb-uur per week. [QUOTE]

Dat is dus in feite een vorm van bedriegerij, of niet? En een veel te zware belasting.
Dan zullen er ook wel niet veel leerlingen zijn die het vak kiezen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 22:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sophia schreef:
Bij mij op school worden naar mijn mening klassieke talen niet genoeg serieus genomen. Zo wordt ik altijd, als enige leerling Latijn en KCV in 5V, in een of ander sectiehok of rommelhok gestopt om les te krijgen.
Vooral klassieke talen in de bovenbouw wordt weinig serieus genomen. Ze hebben in de onderbouw nog een heel lokaal met tekeningen van beelden mogen maken....
En er verschijnt steeds weer op mijn rooster dat ik CKV en KCV tegelijk heb...
Protesteer je daar ook tegen, of laat je het maar allemaal gaan, zoals zoveel mensen doen?
Vertel eens wat meer over klassieken in de bovenbouw.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:07
Hannibal
Hannibal is offline
De school niet, de leraren des te meer...
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 13:17
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ja. Waarom? Ach, dat verwacht je wel van een zelfstandig gymnasium
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:04
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
De school niet, de leraren des te meer...
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Moličre.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:13
Sophia
Sophia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Protesteer je daar ook tegen, of laat je het maar allemaal gaan, zoals zoveel mensen doen?
Vertel eens wat meer over klassieken in de bovenbouw.
Nee, ik protesteer er niet tegen. Mijn leraar protesteert wel; die probeert weer een eigen lokaal te krijgen. Ik heb verder niets te klagen, behalve dan de lokalen en het rooster. Het gaat er toch tenslotte om dat je goed les krijgt.... Ik vind alleen dat de school meer z'n best moet doen om leerlingen klassieke talen te houden; ik vind het wel een stap in de goede richting dat er bij ons op school een lokaal in Romeins/Griekse stijl is geschilderd.
En ik ben allang blij dat ik geen dubbeluren heb, zoals veel andere mensen die klassieke talen doen.

__________________
Rome sweet Rome...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:45
mammamia
Avatar van mammamia
mammamia is offline
Bij ons abs. niet. wij hebben met z'n tweeen latijn en kcv in VWO-5 in 6 zijn ze ook maar met z'n tweetjes. Alleen in dubbeluren of intekenuren. en dan plant de roostermaker onze enige lat. leraar bij een andere klas of wn. altijd knokken om die 4 uur p/week rond te krijgen


[Dit bericht is aangepast door mammamia (31-01-2002).]
__________________
Vandaag is heden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
1 sb-uur en de rest latijn is inderdad nogal zware belasting, en er doen dan ook maar 11 leerlingen latijn in 5 vwo, wat in totaal denk ik zo'n 130 mensen zijn ofzo (wilde gok). Maar de school kan t absoluut neit anders ingepland krijgen...
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Konijn schreef:
Maar de school kan t absoluut neit anders ingepland krijgen...
Ik denk altijd dat de school dat wel kán, maar het niet wíl, als gevolg van de geringe maatschappelijke waardering voor dit vak.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
[B]Daar ben ik wel benieuwd naar: neemt jouw school de vakken klassieke talen en kcv nog serieus?

Waarom wel/niet?

Ik vraag dit, omdat er op mijn eerdere vraag of de school als organisatie enige rol had gespeeld bij het kiezen van die vakken, zo vaak met "nee" werd geantwoord.

B]
Ik denk dat de school als organisatie weldegelijk een rol speelt bij de klassieke talen. Wij hebben op school bijv. alleen maar Latijn en Grieks, terwijl er op andere scholen Spaans en Italiaans wordt gegeven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef:
1 sb-uur en de rest latijn is inderdad nogal zware belasting, en er doen dan ook maar 11 leerlingen latijn in 5 vwo, wat in totaal denk ik zo'n 130 mensen zijn ofzo (wilde gok). Maar de school kan t absoluut neit anders ingepland krijgen...
Bij ons op school is het echt verschrikkelijk gesteld met Latijn en Grieks.
Sommige mensen denken dat ze wel even Latijn kunnen gaan doen, terwijl ze slecht staan voor Frans, Engels, en/of Nederlands. Anderen denken dat Latijn een vak is voor studiemietjes (zo worden de gymnasiasten en de wat betere leerlingen genoemd bij ons op school), en beginnen er niet aan. het gevolg van de mensen die denken dat ze wel even Latijn kunnen gaan doen is dat er in het 2e jaar 40 leerlingen zijn (daar zit ik zelf nu in), en volgend jaar maar 16! En daarna nog maar 10, 2, of zelfs 1!

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2002, 21:26
Uhmpra
Uhmpra is offline
bij ons zijn er wel genoeg leerlingen enzo, maar we hebben maar 1 goede leraar en die is deeltijd, verder hebben we in v3,4 en 5 alleen maar slechte leraren gehad, nix geleerd en nu zitten we met de troep,
verder is er nu weer een leraar la/gr overspannen:
ga niet naar het reetvirus om gymnasium te doen!!!
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 21:39
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
bij ons zijn er wel genoeg leerlingen enzo, maar we hebben maar 1 goede leraar en die is deeltijd, verder hebben we in v3,4 en 5 alleen maar slechte leraren gehad, nix geleerd en nu zitten we met de troep,
verder is er nu weer een leraar la/gr overspannen:
ga niet naar het reetvirus om gymnasium te doen!!!
w00t
Deventer???? DDDDD
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Uhmpra schreef:

ga niet naar het reetvirus om gymnasium te doen!!!
Wat nou reetvirus? AL HET ONDERWIJS IS SLECHT IN NEDERLAND!!!! het virus ligt niet bij de leerlingen, maar in de politiek
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 22:11
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Daar ben ik wel benieuwd naar: neemt jouw school de vakken klassieke talen en kcv nog serieus?
Uhuh.

Citaat:

Waarom wel/niet?
Het moet gegeven worden, dus wordt het serieus genomen. Lijkt me logisch.


Conan... wiens decaan vroeger leraar Latijn en Grieks was en dat nu dus promoot
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 09:47
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
perseus schreef:
Wat nou reetvirus? AL HET ONDERWIJS IS SLECHT IN NEDERLAND!!!! het virus ligt niet bij de leerlingen, maar in de politiek
tuurlijk ligt het niet aan de leerlingen (heb ik ook nie beweerd!), het ligt idd ook deels aan de politiek, maar bij ons ook voor een groot deel aan de school: er is geld genoeg (althans wel voor stomme dure nietszeggende ouderbladen, rare prullenbakken, groot luxe kantoor voor de rector, enz) maar geen geld om gewoon een goede leraar klassieke talen aan te trekken, waaruit blijkt dat ze het niet serieus nemen, de leerlingen werden ook niet serieus genomen toen er geklaagd werd over de leraar (ivm dat we gewoon nix leerden), dus vandaar...

overigens ^AmArU^: reetvirus in doorn

__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 10:31
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:

overigens ^AmArU^: reetvirus in doorn


haha
daar heet het ook al zo he
hahaha
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:05
FF5-rlz
FF5-rlz is offline
De school wel maar de leraar niet meer...
__________________
IMRLZ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.