Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2001, 12:34
Verwijderd
Ik las laatst iets over het tweaken van je modem voor ADSL. Je stouwt er dan andere software op of zow en dan kan je bijv. met meerdere mensjuhs op i'net tegelijk.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het moeilijk en hoe groot is de kans dat het misgaat? Het is voor ons bijna noodzakelijk om dit te gaan doen, maar ik durf da nie Ben bang dat het misgaat en dak dan een nieuw modem nodig heb.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2001, 12:50
Chimera
Chimera is offline
Schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar het kan op zich misgaan. Als je zo heel erg een router nodig hebt zou ik voor de Vigor 2200E gaan. Hebben wij ook, vet handig ding. Router/Firewall/DHCP Server/NAT, etc. Alles zit d'r in. Zelfs een DNS proxy.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 13:51
The twe@ker
The twe@ker is offline
Ik had het ook gedaan het werkte perfect, maar een probleem dat je bij msn en netmeeting kan je moeilijker een verbinding met andere maken, bijv als je een bestandje wil verzendne of met diegen wil praten.

Het gaat bijna hetzelfde als de gewone manier, maar nu moet je het getal wat je in telnet moet veranderen in 9606 veranderen maar dat staat in de faq.

Als je het doet en het gaat mis ofzo, kan je de reset knop op de achterkant indrukken dan is hij weer terug in de fabrieksinstellingen.

Maar als er nog prob. zijn kan je ze wel hier posten, waarschijnlijk zijn er hier nog meer mensen dan mij die dit weten.
Oud 19-11-2001, 13:57
The twe@ker
The twe@ker is offline
Hier is een site waar de tweak opstaat.

Als je nog vragen eb ik ken hem bijna uit de kop (de tweak dan).
Oud 19-11-2001, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar het kan op zich misgaan. Als je zo heel erg een router nodig hebt zou ik voor de Vigor 2200E gaan. Hebben wij ook, vet handig ding. Router/Firewall/DHCP Server/NAT, etc. Alles zit d'r in. Zelfs een DNS proxy.

En met die Vigor kan ik met 2 of 3 mensen tegelijk internetten via Mxstream?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 17:11
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Als je het doet en het gaat mis ofzo, kan je de reset knop op de achterkant indrukken dan is hij weer terug in de fabrieksinstellingen.
Ik meende dat dat niet kon en je modem dood was.....

Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 17:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
henri schreef:
En met die Vigor kan ik met 2 of 3 mensen tegelijk internetten via Mxstream?
Maximum is 253 mensen

Die Vigor is meteen een 4-poorts 10/100 switch, kun je dus 4 PCs inpluggen. Ik heb gewoon mijn 8-poorts switch (hangen 5 PCs aan) in de Vigor geplugged en dat werkt ook perfect.

Voordeel is dat de vigor meteen een firewall/dns proxy/DMZ server is. Heeft een aantal functies die dat Alcatel modem niet heeft. Voordeel van het modem upgraden is natuurlijk dat het je niks kost.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 17:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
henri schreef:
Ik meende dat dat niet kon en je modem dood was.....
Dat heb ik ook op xs4all.adsl gelezen. Iemand had die hack geporbeert, was mislukt, en z'n modem kon niet meer gereset worden.

Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 18:32
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat heb ik ook op xs4all.adsl gelezen. Iemand had die hack geporbeert, was mislukt, en z'n modem kon niet meer gereset worden.

En dan ben je 450 piek kwijt, maar ik dacht dat alcatel het terug kan zetten, wnat er zit zo'n ide conector geval en daar kunnen ze hem als het goed is ook nieuwe software inzetten. Alleen de vraag ia of ze het doen.
Oud 19-11-2001, 18:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
En dan ben je 450 piek kwijt, maar ik dacht dat alcatel het terug kan zetten, wnat er zit zo'n ide conector geval en daar kunnen ze hem als het goed is ook nieuwe software inzetten. Alleen de vraag ia of ze het doen.
Een IDE connector op een ADSL modem? Jaja.

Maargoed. Als je die 450 piek graag riskeerd kun je beter een Vigor 2200E nemen, die kan ook nog 'es een stuk meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 19:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat een ontzettende kneus dan, want je kunt gewoon de oude firmware terug zetten.
Oud 19-11-2001, 19:04
dystopia
dystopia is offline
Ben die tweak aan het proberen. Laat zometeen wel weten of-ie werkt. Moet enkel m'n modem nog rebooten (en dat komt momenteel niet goed uit)
Oud 19-11-2001, 20:21
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een IDE connector op een ADSL modem? Jaja.

Maargoed. Als je die 450 piek graag riskeerd kun je beter een Vigor 2200E nemen, die kan ook nog 'es een stuk meer.

Ik zeg toch niet dat het een ide connector is maar daar in de buurt. Het lijkt redelijk op zo,n ding.

Oud 19-11-2001, 20:26
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ben die tweak aan het proberen. Laat zometeen wel weten of-ie werkt. Moet enkel m'n modem nog rebooten (en dat komt momenteel niet goed uit)

Ik had de tweak ook uitgevoerd, alleen netmeeting deed het niet goed, en dat vondt mij pa niet goed.

btw Ik had geeen plaatje zo kunnen vinden van een ope adsl modem waar je die connector op kan zien.
Oud 19-11-2001, 20:56
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
btw Ik had geeen plaatje zo kunnen vinden van een ope adsl modem waar je die connector op kan zien.
Het zal en Band kabel zijn wat erin zit.

Ja ide Kabel is een Band kabel.
Oud 19-11-2001, 22:30
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
op de een of andere manier is mijn Expert paswoord steeds niet goed.

heb het op verschillende manieren geprobeert

dr is pas de nieuwste software opgezet kan dat het zijn ??

dis mijn software versie

Active software version : KHDSAA3.261 (1000330)

Passive software version : KHDSAA3.270 (1003194)

ieder geval alvast bedankt.

Groeten

Edwin

Oud 20-11-2001, 04:17
dystopia
dystopia is offline
Het werkt nu. Jammer dat ik geen crosslink heb. Het bevalt me overigens niet maar dat terzijde.

Neuh met .261 firmware werkt het bij mij wel... weet je zeker dat je het goede password hebt? Overigens de 'username' nooit weggeven, daarmee valt het password namelijk te achterhalen....
Oud 20-11-2001, 04:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ik had het ook gedaan het werkte perfect, maar een probleem dat je bij msn en netmeeting kan je moeilijker een verbinding met andere maken, bijv als je een bestandje wil verzendne of met diegen wil praten.
Overal maakt ie hartstikke kut verbinding.
Oud 20-11-2001, 12:39
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
dystopia schreef:
Het werkt nu. Jammer dat ik geen crosslink heb. Het bevalt me overigens niet maar dat terzijde.

Neuh met .261 firmware werkt het bij mij wel... weet je zeker dat je het goede password hebt? Overigens de 'username' nooit weggeven, daarmee valt het password namelijk te achterhalen....

ja ik heb 6 verschillende paswoorden geprobeert Speedtouch(00-blah nlah SpeedTouch(oo-oo blah blah)

afijn ik heb ut ook zonder een open verbinding gedaan en met een open verbinding haalt ook niks uit.

hij wil niet de etter

Groeten

Edwin
Oud 20-11-2001, 19:29
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
ja ik heb 6 verschillende paswoorden geprobeert Speedtouch(00-blah nlah SpeedTouch(oo-oo blah blah)

afijn ik heb ut ook zonder een open verbinding gedaan en met een open verbinding haalt ook niks uit.

hij wil niet de etter

Groeten

Edwin
Dystopia,

hoe heb jij dat Speedtouch (00-09 ect.)

dan ingevoerd ?
Als die bij jou wen een werkend paswoord geeft doe ik dus iets fout.

bedankt voor de moeite

Edwin
Oud 20-11-2001, 19:47
dystopia
dystopia is offline
Nee dat is zegmaar het serienummer. Aan de hand daarvan kun je het password krijgen. Zie hier: http://security.sdsc.edu/self-help/a.../challenge.cgi
Oud 20-11-2001, 21:14
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
dystopia schreef:
knip

dat doe ik ook het paswoord wat dr uitkomt werkt alleen niet.

dus daarom in welke combinatie heb jij dat gedaan ?

want als ik hem aleen met kleine letters intoets,
bijvoorbeeld krijg ik een andere kode heb er nu vrij veel maar nog niet de werekende.

Alvast bedankt

Edwin
Oud 21-11-2001, 15:22
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Overal maakt ie hartstikke kut verbinding.

Had je ook alle natjes ingevoerd? Dat hielp bij mij een hele hoop.
Reageren

Regels voor berichten