Ik studeer technische (dus toegepaste) wiskunde aan de technische univ. Eindhoven en ik kan je technische wiskunde toch zeer aanraden. Technische wiskunde is minder vaag zeg maar, al vanaf jaar 1 heb je tutorgroepen waarin je met een groep een praktisch wiskundig probleem probeert op te lossen. In de tutorgroep is iedereen afwisselend voorzitter, secretaris of gewoon discussielid. De oplossing moet je met heel de tutorgroep bereiken, dus je leert tevens goed samenwerken (wat later in het bedrijfsleven of voor de klas goed van pas zal komen). De technische universiteiten hebben vaak ook veel meer contacten met het bedrijfsleven (zoals Philips, Siemens, etc.) waardoor je daar na je afstuderen veel makkelijker kunt binnenkomen dan als je 'gewone' wiskunde hebt gestudeerd. Technische wiskunde is dus veel meer gericht op het onderwijs en het bedrijfsleven, maar je kunt je als je dat wilt tijdens je studie het accent leggen op het wetenschappelijk onderzoek dmv. keuzevakken en keuzeprojecten. Mocht je dus aan het einde van je studie alsnog de wetenschap in willen, dan kan dat dus alsnog (ongeveer 30% van de afgestudeerden maakt een carriere binnen de wetenschap). Wil je liever het bedrijfsleven in, dan kun je veel beter wiskunde aan een technische universiteit doen, omdat de wiskunde aan een 'algemene' universiteit veel te breed is. Overigens is het krijgen van een baan als afgestudeerde zowel als 'technisch' als 'algemeen' wiskundige geen probleem, er is een grote schaarste aan beta's.
Zelf ben ik derdejaars student en sta sinds het begin van dit jaar naast mijn studie voor de klas. Dit doe ik hoofdzakelijk als bijbaan, maar tevens verkrijg ik als ik afstudeer tevens de eerstegraads lesbevoegdheid (dat is zeg maar de bevoegdheid om aan alle klassen van het middelbaar onderwijs t/m het HBO les te geven) en dat ik dus niet, zoals de rest van degenen die voor de klas willen gaan staan, een aanvullende lerarenopleiding hoef te doen. Ik weet nog niet zeker of ik nadat ik afgestudeerd ben ook voor de klas blijf staan, ik denk eerder dat ik eerst een aantal jaar in het bedrijfsleven wil gaan werken en dat ik daarna weer voor de klas ga staan. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Zelf zit ik dus in Eindhoven, zelf ben ik in Eindhoven geboren dus het lag voor mij al voor de hand om er te blijven studeren. Nadeel van Eindhoven (en dat zal ook het nadeel van Delft en Enschede zijn) is dat er weinig verschijdenheid tussen studenten is (op een paar na zijn het allemaal beta's) en dat er weinig vrouwelijk schoon rondloopt

(ik kende mijn vriendin gelukkig al voor ik ging studeren).
Je moet voor jezelf maar bepalen wat je liever wilt: de nadruk op de wetenschap of de nadruk op het probleemoplossend denken en het bedrijfsleven. Daarnaast speelt de keuze voor de stad nog mee, ook daar moet je zelf je afweging maken. Steden als Utrecht, Amsterdam en Leiden zijn natuurlijk erg gezellig allemaal, maar er lopen zoveel studenten rond, dat zou ik zelf niet prettig vinden.
Ik wens je in ieder geval veel succes met kiezen toe, heb je nog vragen over de studie in Eindhoven, post ze maar neer zou ik zeggen.