Ik studeer technische (dus toegepaste) wiskunde aan de technische univ. Eindhoven en ik kan je technische wiskunde toch zeer aanraden. Technische wiskunde is minder vaag zeg maar, al vanaf jaar 1 heb je tutorgroepen waarin je met een groep een praktisch wiskundig probleem probeert op te lossen. In de tutorgroep is iedereen afwisselend voorzitter, secretaris of gewoon discussielid. De oplossing moet je met heel de tutorgroep bereiken, dus je leert tevens goed samenwerken (wat later in het bedrijfsleven of voor de klas goed van pas zal komen). De technische universiteiten hebben vaak ook veel meer contacten met het bedrijfsleven (zoals Philips, Siemens, etc.) waardoor je daar na je afstuderen veel makkelijker kunt binnenkomen dan als je 'gewone' wiskunde hebt gestudeerd. Technische wiskunde is dus veel meer gericht op het onderwijs en het bedrijfsleven, maar je kunt je als je dat wilt tijdens je studie het accent leggen op het wetenschappelijk onderzoek dmv. keuzevakken en keuzeprojecten. Mocht je dus aan het einde van je studie alsnog de wetenschap in willen, dan kan dat dus alsnog (ongeveer 30% van de afgestudeerden maakt een carriere binnen de wetenschap). Wil je liever het bedrijfsleven in, dan kun je veel beter wiskunde aan een technische universiteit doen, omdat de wiskunde aan een 'algemene' universiteit veel te breed is. Overigens is het krijgen van een baan als afgestudeerde zowel als 'technisch' als 'algemeen' wiskundige geen probleem, er is een grote schaarste aan beta's.