Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 19:41
grouch987
grouch987 is offline
Wat is nou het verschil tussen economie en M&O? Sommige mensen zeggen dat M&O gewoon een makkelijkere versie is van economie? Of is het gewoon een heel ander vak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 19:46
Spila
Spila is offline
Bij economie leer je over de economie in Nederland (en misschien ook andere landen) en bij M&O leer je hoe je zelf een bedrijf op kan zetten en hoe je het goed kan laten lopen.

Dus bij economie leer je meer over hoe bedrijven met elkaar omgaan enzo, en bij M&O leer je hoe het binnen een bedrijf eraan toe gaat enzow...
__________________
When I realized that I 'm God? Well I was praying and I suddenly noticed that I was talking to myself.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:49
grouch987
grouch987 is offline
Dus wat in M&O zit krijg je niet in economie?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:56
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik heb beide in m'n vrije ruimte gekozen. Helaas ook m&o. Bij m&o moet je alleen maar balansen, resultatenrekeningen enzo maken. Het is niet moeilijk, maar ik vind het wel enorm saai. Bij economie moet je meer denken en redeneren en minder rekenen. Als je moet kiezen, neem dan in elk geval economie, want dat is zover ik weet voor sommige studies vereist en m&o niet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
economie is meer theoretisch en M&O praktisch.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Economie is meer macro (over de wereldeconomie etc.) en M&O is meer micro (over een bedrijf).
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:24
@Moon
@Moon is offline
Economie is heel algemeen. Het gaat over Nederland in het geheel en ook over de Europese Unie. Het gaat over de staatsschuld, wisselkoersen, internationale handel, werkloosheid, inflatie, sociale zekerheid, etc etc. Het gaat allerlei problemen in n land en hoe je het kan oplossen.
M&O richt zich meer op een bedrijf. Het is een soort van bedrijfseconomie. Het gaat over het reilen en zeilen van een onderneming. Het gaat over marketing, personeelsbeleid, soorten hypotheken, balansen, resultatenrekeningen, afschrijvingen, aandelen, obligaties, opties, allerleis soorten ondernemingen bv BV, NV, stichting etc. Bij M&O moet je trouwens heel veel rekenen. Bij economie is dat veel minder. Dat is meer theorisch van aard zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:44
grouch987
grouch987 is offline
OK ik zie het al. En wat zit er nou voor extra dingen in Ec2?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:54
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Economie is meer macro (over de wereldeconomie etc.) en M&O is meer micro (over een bedrijf).
Je bent me voor.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:10
loenatikkie
loenatikkie is offline
M&O is k*t en economie is leuk!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Economie is meer macro (over de wereldeconomie etc.) en M&O is meer micro (over een bedrijf).
that's it, idd...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:31
grouch987
grouch987 is offline
Maar de basis van M&O zit dus ook in Ec1?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
oscarvdb schreef:
Maar de basis van M&O zit dus ook in Ec1?
Yep. Ik heb beide... ec1 is niet veel, je berekent ook niet echt veel ofzo. Als je slecht in wiskunde bent (zoals ikke) moet je vooral geen M&O kiezen, want dan krijg je bijvoorbeeld een 2,7... (ahem.)
Ec1 gaat nog goed, maarreh... t is ook erg moeilijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. M& O is ook veel werk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:39
grouch987
grouch987 is offline
Kijk, ik ben best wel goed in wiskunde, dus dat is het probleem niet. Ik moet alleen waarschijnlijk kiezen tussen Ec1 en M&O. Als de M&O stof dus ook in Ec1 zit, is die keuze snel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:49
Verwijderd
M&O is bedrijfskundig zeg maar. En is heel veel met getalletjes werken. Je krijgt uitgelegd welke bedrijfsoorten je hebt enzo. En hoe die werken.

Economie gaat voornamelijk over de economie van een land. Het verschil tussen ec1 en ec2 is dat ec2 ook allemaal moeilijke wiskundige vergelijkingen moet kunnen oplossen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:57
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik ben toch echt van mening dat dit op Economische Vakken hoort.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:19
Dwarfie
Dwarfie is offline
Mocht je van plan zijn om economie te studeren, neem dan ook M&O erbij. Ik heb het zelf niet gehad, maar het is wel een groot gemis. Gelukkig had ik wel wiskunde B1, dus daar compenseer ik dan weer wat.
Ben je niet van plan om economie te gaan studeren, neem dan gewoon economie1, ik denk dat je meer hebt aan de algemene kennis over de werking van markten dan over de balansen en jaarrekeningen van bedrijven...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:13
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Yep. Ik heb beide... ec1 is niet veel, je berekent ook niet echt veel ofzo. Als je slecht in wiskunde bent (zoals ikke) moet je vooral geen M&O kiezen, want dan krijg je bijvoorbeeld een 2,7... (ahem.)
Ec1 gaat nog goed, maarreh... t is ook erg moeilijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. M& O is ook veel werk.
Je hoeft echt geen wiskundeknobbel te zijn om M&O te kunnen doen hoor. Ik ben wel redelijk in wiskunde, haal meestal zevens. Maar die berekeningen bij M&O zijn echt veeeel anders, daar zou ik zelf echt niet op kunnen komen. Maar ze staan altijd heel goed uitgelegd. Je moet wel altijd de stof goed bijhouden, grondig bestuderen enzo. TSja...als je dat niet doet dan gaat t wel mis ja.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2003, 22:05
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ik twijfel ook tussen Economie en M&O en M&O lijkt me leuker, ik houd meer van berekeningen en zo, maar Economie wordt voor veel studies gevraagd en M&O niet. Wat kan ik t beste kiezen? En voor als jullie t vragen: nee ik weet nog niet welke studie ik wil gaan doen of wat ik wil worden of in welke beroepensector ik wil! Dat vraagt iedereen namelijk altijd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:33
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Ik twijfel ook tussen Economie en M&O en M&O lijkt me leuker, ik houd meer van berekeningen en zo, maar Economie wordt voor veel studies gevraagd en M&O niet. Wat kan ik t beste kiezen? En voor als jullie t vragen: nee ik weet nog niet welke studie ik wil gaan doen of wat ik wil worden of in welke beroepensector ik wil! Dat vraagt iedereen namelijk altijd.
Kies ecconomie, want daar heb je heel veel aan. Vooral zoals jij zegt omdat men het regelmatig bij verschillende vervolgopleidingen vraagt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:10
Plien
Plien is offline
ik heb economie 1 en MOR... en sommige dingen zijn hetzelfde, maar bij MOR gaat het meer om een balans opmaken bij een sportclub, of van een winkel... en bij economie gaat het meer om Nederland of Europa, over de handel, de inflatie enz
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:39
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Kies ecconomie, want daar heb je heel veel aan. Vooral zoals jij zegt omdat men het regelmatig bij verschillende vervolgopleidingen vraagt.
Of je er meer aan hebt hangt er vanaf wat je wilt gaan doen. Als je iets met management wilt doen of een eigen bedrijf wilt beginnen is M&O nuttiger, maar als je die kant niet op wilt zou ik economie kiezen. Op economie worden meestal hogere cijfers gehaald dan op M&O en zoals je zegt wordt M&O voor geen enkele studie gevraagd. Maar moet er dan wel even bij zeggen dat ik M&O veel interessanter vind dan economie.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 08:17
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
We moesten onze voorlopige profielkeuze maken en ik heb economie gekozen omdat t voor studies had gevraagd, maar k had t liefst ook m&o gekozen, maar dat paste niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 08:32
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
loenatikkie schreef:
M&O is k*t en economie is leuk!!!!!
jij hebt duidelijk geen economie 1,2
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.