Hallo! We zijn benieuwd wie de forumbezoeker is. Vul hier een korte enquête in. Dank!

PDA

[Archief] Bekijk het origineel op : lijken wassen in mortuarium

knir
14-02-2003, 18:02
Ja de titel klint een beetje dubieus :)

maar een vriend en ik denken er serieus over na om te gaan solliciteren voor dit baantje. Je schijnt er wel meer dan 20 euro per uur mee kunnen te verdienen.
Ik heb er niks op tegen eigenlijk, ik geloof dat ik best een knop om zou kunnen zetten en zoiets gewoon doen. Nadelen zijn er natuurlijk wel, er komt waarschijnlijk een lichtelijke geur :) van die lijken af, en je moet misschien ook mensen wassen die een ongeluk ofzoiets hebben gehad, en hele oude mensen. Maar alles bij elkaar opgeteld zou ik het best eens willen proberen.
Ik weet trouwens niet of je daar 18 voor moet zijn...
Maar goed, hoe denken jullie hierover?

sexylexy
14-02-2003, 18:42
mij lijkt het een vies beroep

en eng

vixen
14-02-2003, 19:48
Lijkt me echt helemaal niks.

Studentje
14-02-2003, 20:35
Dan ga je echt over lijken voor je geld...

*flauw*

Balance
14-02-2003, 21:56
hoef je volgens mij geen 18 voor te zijn hoor.
kzou het mss ook wel doen. het is volgens mij heel anders om een dode te zien die je niet kent dan iemand die je wel kende. Er spelen veel minder gevoelens mee.

Pebbles
14-02-2003, 22:01
Dat lijkt me eng :|
Denk niet dat ik dat snel zou gaan doen..

Boogie
14-02-2003, 22:44
sexylexy schreef:
mij lijkt het een vies beroep

en eng

de ijsprinses
14-02-2003, 22:44
ieuw bah, lijkt me niks

Leonoor
14-02-2003, 23:16
Ik zou het zelf niet willen doen (en zeker niet alleen voor het geld), maar goed, iemand moet het doen, dus als je het wilt: ga je gang, zou ik zeggen.

LoeLoe
15-02-2003, 07:54
Hmmz vaak krijg je voor die baantjes waar niemand voor te krijgen is heel veel geld. Kijk maar naar wat vuilnismannen verdienen tegenwoordig.

Neej ik zou het niet eens durven...gewoon bang omdat zo'n lijk ineens gaat bewegen ofoz..of geluid maakt. En dan sta je daar in je eentje :eek:

Neej is niks voor mij denk ik

Freshh~
15-02-2003, 08:01
*nou ik weet het eigenlijk niet ik zou het best willen doen en dan bedoel ik dan niet alleen voor het geld..
want ik heb zelf ook geholpen met afleggen paar maanden geleden..*

Unexplained
15-02-2003, 08:30
LoeLoe schreef:
Hmmz vaak krijg je voor die baantjes waar niemand voor te krijgen is heel veel geld. Kijk maar naar wat vuilnismannen verdienen tegenwoordig.
Dat is gewone marktwerking...niets meer, niets minder.

Ontopic: ik zou geen plezier aan m'n werk beleven, en ook geen vaktrots kennen. Laat mij maar lekker IT'er zijn voor de helft van het geld, dan ben ik veel gelukkiger.

Cryptic Winterstorm
15-02-2003, 09:50
Unexplained schreef:
Ik zou geen plezier aan m'n werk beleven, en ook geen vaktrots kennen. Laat mij maar lekker IT'er zijn voor de helft van het geld, dan ben ik veel gelukkiger.

Inderdaad. Leuk werk is voor mij ook belangrijker dan geld.

zomer_oud
15-02-2003, 09:58
over mijn lijk...
ik zou er denk ik zware slaapproblemen van krijgen.

Mattaba
15-02-2003, 12:48
Duidelijk dat ik dit wel zou willen doen 20 euro per uur dat schiet lekker op (y), maar ik denk niet dat ik van mijn ouders zoiets zou mogen doen :( .

wissie
15-02-2003, 22:10
Ik zou dit niet doen, veel te luguber baantje (n)

Ads door Google

very drunk driver
16-02-2003, 11:19
ik denk niet dat ze iedereen daar voor aannemen anders lijkt me dat ook wel wat. ze zeggen toch wel dat ik heel erg koelbloedig ben

Sultan_of_Swing
16-02-2003, 14:49
Op zich zou ik hier niet zoveel problemen mee hebben. Maar aan de andere kant weet je maar nooit wat je allemaal tegenkomt op zo'n lichaam en zoals je zelf zegt van mensen die een ongeluk hebben gehad lijkt het me ook niet zo fijn.

ikbenschipper1
16-02-2003, 16:02
Tis wel veel geld ja 5x meer dan ik verdien nu :D maar ik denk toch dat ik het niet zou gaan doen want gezelligheid zie ik er toch niet in of vergis ik me?

waaromniet?
17-02-2003, 11:15
Ga je gang, ik heb er geen behoefte aan (y)

TheMANhimselve
17-02-2003, 12:27
Nou voor 20 euro zou ik dit gerust willen doen, zo zaterdags voor de middag. Maar hoe kun je daar solliciteren, want ik ik heb nog nooit in de krant zien staan: lijkenwasser gezocht.
Je zult idd een knop om moeten zetten.

S
17-02-2003, 16:53
Realiseer je je wel dat de kringspier en de endeldarm zich helemaal onspannen na het overlijden en dat er meestal nog wat afvalstoffen in het lichaam zitten?

Zegt genoeg.

Verwijderd
17-02-2003, 17:19
Ik zou het echt nooit kunnen.

Mariebel
17-02-2003, 17:29
S schreef:
Realiseer je je wel dat de kringspier en de endeldarm zich helemaal onspannen na het overlijden en dat er meestal nog wat afvalstoffen in het lichaam zitten?

Zegt genoeg.

Dat was bij mijn oma al op de bank beland, dus heeft die lijkenwasser geen last van.

Gadje
17-02-2003, 19:45
kzou het denk ik wel doen waar toch lijkt het me vrij creepy, je geld is wel snel verdiend. als je al 5 uur werkt heppie gewoon al €100!wauwie lijkt me wel ietz

thunder110
17-02-2003, 19:48
Ja hoor, waarom niet? Ik wens graag later ook wel gewast te worden door een lijkenwasser. Goed toch, dat die mensen er zijn? :).

whizzer
17-02-2003, 20:02
Ik geef toe dat ik erg graag veel geld wil verdienen, maar dat 'lijkt' me niks. Dat vind ik gewoon te ranzig........, nee, laat mij maar vakkenvullen :D

Lyx
18-02-2003, 04:22
mjah.. iemand moet het doen toch :rolleyes:

maar ik denk niet dat je het lang zal volhouden als je die baan zou krijgen

Mattaba
18-02-2003, 08:07
Lyx schreef:
mjah.. iemand moet het doen toch :rolleyes:

maar ik denk niet dat je het lang zal volhouden als je die baan zou krijgen

Dat hangt er gewoon van af hoe goed je ertegen kan.

wilco984
18-02-2003, 12:10
Ik zou niet willen dat LIJKEN zien een gewenning word.. Behalve in films dan..

Andijvie
18-02-2003, 14:11
Een vriend van mijn zus heeft dat gedaan, hij moest alleen mensen die natuurlijk waren gestorven wassen, dus geen bebloede lijken oid... 't Is idd een kwestie van een knopje omzetten en gewoon doen, in het begin geeft dat wat moeilijkheden, daarna gaat het steeds makkelijker... Als je denkt dat je het aankan, zou ik het gewoon proberen... Of je er achttien voor moet zijn weet ik niet..

Ads door Google

Vini-Vidi-Vici
18-02-2003, 17:22
Lijkt me opzich geen vies werk, en het verdiend ook nog goed, tuurlijk een beetje luguber is het wel, maar ghet is niet iets wat me zwaar tegen zou staan. Uhm misschien even een stom vraagje, maar hoe ben je daar terecht gekomen? gewoon gaan vragen bij een mortuarium of stond er ergens een advertentie in de krant ofzo?

Shibby
18-02-2003, 18:40
ik zou willen weten wat het echt is... dus ik zou het eerst een keer willen zien... maar ja ipv van jou zijn er nog 20/30 andere waarschijnlijk.

Vivjahhh
18-02-2003, 19:46
Waarom moeten die lijken eigenlijk nog gewassen worden?

Missy Muffett
18-02-2003, 20:00
Vivjahhh schreef:

ik neem aan dat dat gewoon een prettiger gezicht is als zo iemand nog in een open kist moet,....toch??

Vivjahhh
18-02-2003, 20:01
Dan kan je net zo goed alleen het gezicht wassen ;)

Gadje
19-02-2003, 08:53
maar stel dat je het wilt doen?hoe kom je er dan aan? gewoon een mortuarium binnen stappen ofzo?
is er nergens wat info?t LIJKt me wel ietz.

vampiro
19-02-2003, 23:26
hehe voor 20 Euro? kom maar op met die lijken zou ik zeggen!!

oftewel he lijkt me wel een leuke baan kwa geld...ik maak nu ook schoon, maar als ik het dubbele kan verdienen door iets anders schoon te maken...Why not?

KrizzZzZZzzjE :P
20-02-2003, 10:59
lijkt me niet echt zo erg.
zolang er nix vreemds gebeurd is het ok.
maar het geval is dat er wel degelijk vreemde dingen gebeuren daar.
nouja vreemd... ik denk toch wel dat je zou schrikken als zo'n lijk
in je handen knijpt als je z'n handen wast bijvoorbeeld. :)
Ik denk wel dat je dingen tegen komt die je nu niet voor mogelijk houdt.

Vini-Vidi-Vici
20-02-2003, 14:05
KrizzZzZZzzjE :P schreef:
lijkt me niet echt zo erg.
zolang er nix vreemds gebeurd is het ok.
maar het geval is dat er wel degelijk vreemde dingen gebeuren daar.
nouja vreemd... ik denk toch wel dat je zou schrikken als zo'n lijk
in je handen knijpt als je z'n handen wast bijvoorbeeld. :)
Ik denk wel dat je dingen tegen komt die je nu niet voor mogelijk houdt.

vertelllllllll

DiepvriesPasta
20-02-2003, 15:29
zakkenvullen is beter als vakkenvullen...

KrizzZzZZzzjE :P
20-02-2003, 15:38
Mannetje17 schreef:
vertelllllllll

nouw, door spiersamentrekkingen enzo, kan het lijk nog wat gaan bewegen als het van buitenaf wordt beinvloed zeg maar.
Er was eens een dode vrouw die rechtop ging zittem toen ze haar aan het opmaken waren, en wel meer dat soort dingen, knieen die knikken, handen die knijpen gezichtsspieren die iets doen.. enz.. wel ff schrikke lijkt me dat :)

Sven
20-02-2003, 16:35
KrizzZzZZzzjE :P schreef:
nouw, door spiersamentrekkingen enzo, kan het lijk nog wat gaan bewegen als het van buitenaf wordt beinvloed zeg maar.
Er was eens een dode vrouw die rechtop ging zittem toen ze haar aan het opmaken waren, en wel meer dat soort dingen, knieen die knikken, handen die knijpen gezichtsspieren die iets doen.. enz.. wel ff schrikke lijkt me dat :)

Klopt idd ja.. ik zou echt wel schrikken als een dode beweegt :D

Maarre.. ikzelf heb al geen behoefte om levende mensen te wassen, laat staan van die stijve/stinkende/leeglopende/soms spastische lijken.. blegh..

ellebelle1986
20-02-2003, 16:40
ehm tsja...dalijk moet je iemand gaan wassen die je hebt gekend :eek: ik zou het sowieso niet doen...

Missy Muffett
20-02-2003, 16:43
ellebelle1986 schreef:
ehm tsja...dalijk moet je iemand gaan wassen die je hebt gekend :eek: ik zou het sowieso niet doen...

sorry hoor,..maar ik denk nie dat ze dat toelaten,...een dokter mag toch ook nie een van zijn eigen kinderen opereren,...is toch ivm emotionele kant.......toch??? :confused:

coecie
20-02-2003, 16:44
HOE kom je nou aan zo'n baantje??
het si echt al 10 keer gevraagd in dit topic,e n ik wil het zelf ook dolgraag weten, aangezien het algemeen bekend is dat je vreselijk veel verdient met lijkenwassen. dus... Hoe kom je eraan en count me in!

Ads door Google

babsbabe
20-02-2003, 16:50
Nouw.. Het lijkt me wel tof:)

**M!TQ**
20-02-2003, 16:54
Sven schreef:
Klopt idd ja.. ik zou echt wel schrikken als een dode beweegt :D

Maarre.. ikzelf heb al geen behoefte om levende mensen te wassen, laat staan van die stijve/stinkende/leeglopende/soms spastische lijken.. blegh..

k zou liever lijken wassen als levende oudjes ofzow? die lijken houden zich tenminste stil... ;)

**M!TQ**
20-02-2003, 16:55
**M!TQ** schreef:
k zou liever lijken wassen als levende oudjes ofzow? die lijken houden zich tenminste stil... ;)

laat trouwes ff weten hoe je hiervoor in aanmerking komt? t lijkt me serieus wel wat...

Verwijderd
20-02-2003, 17:30
Sorry hoor, maar wat nou "bah"?
Het zijn toch gewoon mensen, laat het verschil zijn dat ze dood zijn (mischien een dag-3 dagen) en hun lichaam werkt gewoon niet meer.
Ik vind deze opmerkingen wel een beetje neerbuigend. Trouwens, wil je dit baantje nemen... vindt ik dat je best respect mag hebben voor die mensen. Ze zullen dan dood zijn, maar voor anderen is het een oma/zusje/papa/moeder

Of ben ik nu de enige. 'T zou me niet echt "bah" lijken, mischien de geur... maar verder zou het me wel interesant lijken om eens te doen. KLinkt morbide zo :)

NecroDopey
20-02-2003, 22:55
sweetsterretje schreef:

Of ben ik nu de enige. 'T zou me niet echt "bah" lijken, mischien de geur... maar verder zou het me wel interesant lijken om eens te doen. KLinkt morbide zo :)

Nah, lijkt mij ook interessanter (en leuker) om te doen dan vakkenvullen ofzo :) Hmm mijn nickname zegt wat dat betreft al genoeg..

Black Bird
21-02-2003, 00:05
Ik vind het eigenlijk wel interessant.

AJMouse
22-02-2003, 06:16
Mwoah.. et klinkt wel goed verdienend..zoals iedereen zegt.

Ik zou het alleen doen samen met een vriend, en in een kamer waar ZONlicht naar binnen schijnt (vampieren enzo :D ) en een radio met vrolijke teletubbiemuziek erop en dan een zootje ambipoer ophangen.

Ok das overdreven, maar asjeblieft wel samen, das altijd minder 'eng'.. Bovendien is het ook wel stoer als je kunt zeggen.. jaah ik ben lijkenwasser, en dan zon koude blik erbij :cool:

Menahem
22-02-2003, 22:20
Ach, voor 20 in het uur zou ik vl doen.
En als je daar samen met iemand anders zit (die leeft, stelletje grapjassen :p) dan valt dat wel mee, toch?

*Kijk eens Nightwatch, met Ewan McGregor :D *

0123456789
23-02-2003, 03:40
ach als je necrofiel bent vind je het vast niet vies :D

..... EN NEE iik ben geen necrofiel :)....

je schijnt dan wel riant uitbetaald te worden, maar das logisch :)

Pla
23-02-2003, 14:13
Aan de ene kant lijkt het me echt maar nix.. Maar ik heb ook niet het idee dat ik het in mijn eentje graag zou doen..
Als je nou met een vriendin ofzo erheengaat is het toch een beetje anders.. Ben je niet alleen, enzo.. maja...
20, laten we eerlijk zijn.. het is verleidelijk........

Maar ik zou het denk i kniet doen.. naja ikweet het niet ook

AJMouse
23-02-2003, 19:55
wardt schreef:
ach als je necrofiel bent vind je het vast niet vies :D

..... EN NEE iik ben geen necrofiel :)....

je schijnt dan wel riant uitbetaald te worden, maar das logisch :)

Als je necrofiel bent, dan maak je het alleen maar smerig dus dan betalen je ze nie hoor :D

0123456789
23-02-2003, 21:51
AJMouse schreef:
Als je necrofiel bent, dan maak je het alleen maar smerig dus dan betalen je ze nie hoor :D

ach beetje subtiel met die dooien omgaan...
.... merken ze nooit :P :D

edit: gebruik wel een condoom :P anders merken ze aan die witte plekken op/in het lijk.

EN NEE IK BEN ECHT GEEN NECROFIEL :D:D

DEADLOCKED
25-02-2003, 17:27
Dit lijkt me wel wat, kan iemand nou zeggen waar hij deze informtie vandaan heeft, dat is wel zo handig om te weten!

BBEM
26-02-2003, 20:43
20 euro... 8 uurtjes werken 160 euro per dag hmm is niet slecht 1 week vakantie toch al over de 700 euro niet slecht verdient, ik zou toch liever in een kerncentrale gaan schoonmaken alhoewel dat veel slechter voor je is

Slither
27-02-2003, 15:58
Wat is er nou weer vies aan een lijk? Het stikt heus niet van de vliegen of maden - het is gewoon net alsof degene slaapt, maar dan volledig geruisloos.
De mensen die 't hardste roepen dat ze alles wel willen doen voor 20 euro per uur lijken mij de mensen die dit werk niet aankunnen, maar het lijkt me eigenlijk dat er verplegers voor dit werk ingezet worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze elke willekeurige 15jarige een overledene laten wassen.

Rah Digga
27-02-2003, 21:02
Het is helemaal niet eng; ik heb mensen afgelegd die me dierbaar waren en ik heb dat als een prettige afsluiting ervaren.

0123456789
27-02-2003, 22:35
vreiend van me doet het heir in arnhem, en die doet het zinds zijn 16de dus, ok geen willekeurige 15 jarige nee, wel een willekeurige 16 jarig :D (kword over 20 dagen 16, dan kan ik dat in principe ook al doen... nee bedankt lama hange :))

AJMouse
28-02-2003, 22:30
wat verdiend die vriend?

Rioto
28-02-2003, 22:33
fuck ik zou de komende 24 uur geen trek meer hebben dan ...hey wel goed voor de lijn :D

0123456789
01-03-2003, 01:14
AJMouse schreef:
wat verdiend die vriend?
ik meen dattie begon met 15 euro toen, maar nu issie 18 en weetiknietmeer wattie verdient, maar ik meot zeggen tis een schappelijk bedrag voor een 16 jarige 15 euro per uur.

Verwijderd
01-03-2003, 09:40
Het salaris ziet er goed uit, maar nog steeds zou ik het te ranzig vinden.

AJMouse
01-03-2003, 14:49
wardt schreef:
ik meen dattie begon met 15 euro toen, maar nu issie 18 en weetiknietmeer wattie verdient, maar ik meot zeggen tis een schappelijk bedrag voor een 16 jarige 15 euro per uur.

Enneuh, denk je dat die vriend ook adresjes weet in de buurt van Enkhuizen? :D

Hoe heeft ie eigenlijk die baan gekregen? daar ben ik, en met mij vast nog meer, best benieuwd naar!

0123456789
02-03-2003, 12:00
AJMouse schreef:
Enneuh, denk je dat die vriend ook adresjes weet in de buurt van Enkhuizen? :D

Hoe heeft ie eigenlijk die baan gekregen? daar ben ik, en met mij vast nog meer, best benieuwd naar!
dude.... "adresjes weet in de buurt van Enkhuizen" tis geen criminele organisatie hoor :), ik denk het eerlijk gezehct neit hij werkt in zon mortuarium in de wijk malburgen in arnhem. zoek anders op het net ervoor, vidn je vast wel iets

Go
05-03-2003, 14:37
Je hoort weleens dat lijken ineens rechtop gaan zitten, dat de spieren samentrekken. Ik zou terplekke een hartstilstand krijgen... ben ik direct op de goede plaats.

coecie
09-03-2003, 16:36
laten we gewoon massaal de mortuariums bij ons in de buurt bellen. of zo'n site opzetten van, 'ik zoek werk in een mortuarium' en 'mortuarium zoekt werknemers'... en dat we dan allemaal advertenties kunnen zetten

Tombooo
11-03-2003, 08:56
Ik zou er echt niks op tegen hebben, verdiend een heel stuk beter dan wat ik nu doe :D

Def.P
13-03-2003, 14:41
Ik ben een grote kapitalist, dus voor 20 euro in het uur zou ik het ook wel willen proberen.
De ene z'n dood is de ander z'n brood.

xCoyotex
13-03-2003, 19:36
Kben al para genoeg van mezelf, laat staan bij lijken werken :eek:

Suqeunse
14-03-2003, 18:22
Oke sommige mensen willen weten waar het is? Zoek het gewoon op in google :P

Ik zoek het wel op en post het hierop :)

Ik zou al gaan voor 10 euro per uur.... Ik heb vaak lijken gewassen [ vrijwillig , was trouwens een familie-lid :( , gelukkig een verre famillie-lid ]

Breg
15-03-2003, 19:35
Ik zou het misschien wel doen. Alleen lijkt het me wel eng om alleen te doen (heeft te veel Buffy & films gezien waarin van alles geburde in mortuariums). Maar 3 uurtjes per week werken is al 60 euro--->ruim 3000 euro per jaar....

heavinly
15-03-2003, 22:32
Ik zou het echt niet kunnen en ik zou het voor 100 volgens mij nog niet doen. Maar goed, er moet iemand zijn die het doet dus ik vind het in principe alleen maar goed als er mensen zijn die dat als werk doen.

tictactoe
16-03-2003, 17:51
ik find dat eng...en ik zou me constant bezig houden met het leven en de dood enzo...

maarja, wat je niet allemaal doet als je veel geld krijgt he...je kan net zogoed een hoer worden eigenlijk

sunflouwer
19-03-2003, 10:29
hmm, ik weet het niet... Er zouden bij mij wel een paar voorwaarden aan vast zitten.

In een kamer met (grote) ramen erin, waar zonlicht door naar binnen komt.
Niet als het buiten donker is.
Met meerdere personen.

Maar moet je dan ook die geslachtsdelen van die mensen wassen? ik kan me voorstellen dat mijn vriend het niet zo leuk zou vinden als ik allemaal piemels aan het wassen ben van dode mensen.
Maja, zo veel geld in zo weinig tijd.

Gwinnie
19-03-2003, 21:23
tis wel veel geld... en inderdaad, knopje om en wassen...

load_harmony
19-03-2003, 21:30
denk maar niet dat iedereen dit zomaar mag doen!!! teneerste word er eerst echt wel gekeken of je het geestelijk wel aan kan. Ik denk zo ie zo dat je 18 moet zijn.
Van wat ik weet werken er alleen maar fulltimers, en is het nog redeijk moeilijk om werk te vinden in dat werk (ik weet niet of dit nog steeds zo is natuurlijk).
Het is een maf idee dat je het wilt doen, en ik weet zeker dat het niet altijd een pretje is. Je moet zeker weten dat je het aankan en het echt wilt. ze nemen niet zomaar iedereen aan namelijk.

ik vind het raar....

annetjuh
20-03-2003, 16:21
load_harmony schreef op 19-03-2003 @ 22:30:
denk maar niet dat iedereen dit zomaar mag doen!!! teneerste word er eerst echt wel gekeken of je het geestelijk wel aan kan. Ik denk zo ie zo dat je 18 moet zijn.
Van wat ik weet werken er alleen maar fulltimers, en is het nog redeijk moeilijk om werk te vinden in dat werk (ik weet niet of dit nog steeds zo is natuurlijk).
Het is een maf idee dat je het wilt doen, en ik weet zeker dat het niet altijd een pretje is. Je moet zeker weten dat je het aankan en het echt wilt. ze nemen niet zomaar iedereen aan namelijk.

ik vind het raar....
why not????!

ik zou het wel doen en wat maakt het uit of die doodis??!
this wel zielug voor de familie, maar het moet toch iemand doen!!?
nou als je het wil en je denk dat je geestelijk aan kunt moet je het doen
en je kunt altijd weer ontslag nemen natuurlijk en load_harmony heeft volgens mij wel gelijk. maarjah je kunt het proberen
het is het waard

de mzzl
annetjuh

Verwijderd
21-03-2003, 10:16
beter dat ze dood zijn dan levend...
levende mensen wassen :s

mR
21-03-2003, 20:54
Ik zou het echt niet doen.

Werk moet niet alleen goed verdienen, maar moet ook leuk zijn.
De hele dag beetje lijken wassen lijkt me niet t leukste beroep wat er is. Werk dan een paar uur langer bij een leuke baan.

annetjuh
23-03-2003, 18:50
jah maar is vakken vullen
of krantenrond brengen dan wel leuk??

de mzzl

mR
23-03-2003, 19:15
Nope, maar er zal zeker wel werk zijn waar je wel lol in kan hebben.

Verwijderd
23-03-2003, 19:24
Ik zou dat echt NOOIT doen... hoeveel het ook zou verdienen... zometeen heeft diegene een ongeluk gehad... en dan blijft het beeld van diegene de hele tijd door je hoofd heen spoken :confused:

AJMouse
23-03-2003, 20:03
kheb nog steeds geen 'adresje' gevonden.

Fade of Light
23-03-2003, 20:53
wat een onzin "ik heb liever leuk werk dan geld"...het gaat hier (dacht ik zo) om een bijbaan...dan gaat het wel om eht geld...schijt aan dat het om lijken gaat. Zoals al eerder gezegd is "knop om en wassen maar"

WelcomeHome
24-03-2003, 09:57
Fade of Light schreef op 23-03-2003 @ 21:53:
het gaat hier (dacht ik zo) om een bijbaan...dan gaat het wel om het geld...
dus je kan volgens jou geen plezier hebben in een bijbaan?

Fade of Light
24-03-2003, 11:12
nee dat heb ik nooit beweerd. Ik beweer alleen dat als het toch om een bijbaan zou gaan, plezier in je werk niet zo belangrijk is/ "hoeft te zijn"

en ohja: niet iedereen kan die knop omzetten natuurlijk, dan moet je het niet doen :)

jillisg
24-03-2003, 17:25
LoeLoe schreef op 15-02-2003 @ 08:54:

Neej ik zou het niet eens durven...gewoon bang omdat zo'n lijk ineens gaat bewegen ofoz..of geluid maakt. En dan sta je daar in je eentje :eek:

Wie weet er nog een paar baantjes (voor een 16 jarige) die (bijna) niemand wil doen en waar dus veel geld in is te verdienen??????

0123456789
24-03-2003, 17:34
putjes schepper op zee, ik ken niemand die dat doet, en ook neit iemand die het witl doen, denk datje wel ergens bij katwijk aan zee of noordewijkerhout meot gaan solliciteren

Billy_bob
01-04-2003, 14:42
Vanaf 16 jaar mag je het doen. En ik denk niet dat je iemand moet wassen die een onwijs ongeluk heeft gehad. Want dat ziet er dus echt niet ''normaal'' meer uit!!!!
Oja hiero verdien je €25,- per uur :)

Ilona1
01-04-2003, 20:41
Billy_bob schreef op 01-04-2003 @ 15:42:
Vanaf 16 jaar mag je het doen. En ik denk niet dat je iemand moet wassen die een onwijs ongeluk heeft gehad. Want dat ziet er dus echt niet ''normaal'' meer uit!!!!
Oja hiero verdien je €25,- per uur :)

Waar is hier? :)

Ik ga ook maar es informeren!!

ekki
03-04-2003, 10:08
Fade of Light schreef op 24-03-2003 @ 12:12:
nee dat heb ik nooit beweerd. Ik beweer alleen dat als het toch om een bijbaan zou gaan, plezier in je werk niet zo belangrijk is/ "hoeft te zijn"

ik vind plezier in je werk wel heel belangrijk, al is het maar een bijbaan. andres hou je het nooit lang vol. steeds er tegenop zien om naar je werk te gaan, daar wordt het leven niet leuker op.

verder snap ik niet wat er zo raar aan is (volgens in ieder geval 1 iemand) om te doen. iemand zal toch echt die lijken moeten wassen.

overigens gaan lijken niet ineens rechtop zitten, hoor. als ze net dood zijn kunnen ze nog een halve dag maximaal geloof ik bijvoorbeeld spiertjes samenkrampen, bijvoorbeeld een zucht laten horen of een scheet laten of nog poepen en misschien ook wel plassen. maar dat is na een aantal uur al niet meer zo. dat vertelde een begrafenisondernemer mij.

Souris
03-04-2003, 10:28
als je iemand aflegt moet je altijd eerst de lucht uit de longen persen maarja daarna heb je geen last meer van een "zuchtje"

Billy_bob
03-04-2003, 13:23
Ilona1 schreef op 01-04-2003 @ 21:41:
Waar is hier? :)

Ik ga ook maar es informeren!!

Diagonessen ziekenhuis, Den haag :D

Succes! (y)

Billy_bob
03-04-2003, 13:25
crazyellow schreef op 03-04-2003 @ 11:28:
als je iemand aflegt moet je altijd eerst de lucht uit de longen persen maarja daarna heb je geen last meer van een "zuchtje"

Of een enorme scheet plotseling laat! Chanant zal hij/zij zich toch niet voelen :D. Maar niet alleen in de longe zit dus lucht. En hij houd pas op met *zuchten* als die helemaal ontlucht is :D

Rabbi Daniel
03-04-2003, 20:09
LoeLoe schreef op 15-02-2003 @ 08:54:

Juist... :eek:

Maare, misschien wel als we het met twee zouden doen...

Alleen in een ruimte vol lijken: NEE.
Met z'n tween: wie weet. :)

Billy_bob
03-04-2003, 20:21
Dus hierbij, gezocht een partner voor samenwerking lijkenwassen! :D

Billy_bob_now@hotmail.com

Laat het maar komen die lijken

Verwijderd
04-04-2003, 09:52
zie mail :)

Billy_bob
04-04-2003, 17:59
Hehe Junkie we hebben een nieuwe Job :). Eerst even een kijkje nemen he! Dus mensen binnenkort is hier meer info te vinden! LOL :D

js0-
07-04-2003, 21:08
dat lijkt me echt een teringbaan, hoe kan je nou weer uren per dag de reet van een dooie wassen :rolleyes:
20 euro is wel heel erg lekker trouwens....

hippie jesse
08-04-2003, 09:49
ik zou het zo doen, lekker wassen, dat ze dood zijn boeit me echt niks, messchien hebben ze nog en gouden kies of zo :D

Verwijderd
10-04-2003, 14:00
beter dat ze dood zijn dan levend :)

ikbenschipper1
10-04-2003, 16:56
Fade of Light schreef op 24-03-2003 @ 12:12:

en ohja: niet iedereen kan die knop omzetten natuurlijk, dan moet je het niet doen :)
Plezier in je werk is altijd belangriojk anders hou je het nooit lang uit, net als dat je collega's belangrijk zijn. Heb je geen gezellige collega's dan is het al gauw ik ben weg.
Dus zou niet te snel zeggen dat de sfeer en gezelligheid niet belangrijk is, veel mensen zoeken daarom een baantje dat redelijk verdient met een goede sfeer.
Maar dat verschilt per persoon natuurlijk

Infaustus
10-04-2003, 20:16
Vivjahhh schreef op 18-02-2003 @ 20:46:

je moet er toch een beetje fatsoenlijk uitzien als je voor de hemelpoorten staat. :)

Verwijderd
11-04-2003, 10:18
SecreT-JunkY schreef op 10-04-2003 @ 15:00:
beter dat ze dood zijn dan levend :)

Ook uit een lijk kan nog wel opgehoopt maaggas ontsnappen ;)

Billy_bob
12-04-2003, 10:31
Infaustus schreef op 10-04-2003 @ 21:16:
je moet er toch een beetje fatsoenlijk uitzien als je voor de hemelpoorten staat. :)

:D

Billy_bob
12-04-2003, 10:32
OOOOH ja trouwens ik heb al wat meer info :D .
Je moet ook al de shit opruimen die er nog uitkomt :p .
Wen ik wel aan :). En je hebt gewoon zon dokters pak aan. Dus zustertje spelen zit er misschien ook nog wel in LOL

F*ckSchool
12-04-2003, 12:32
Het lijkt mij helemaal niet zo eng...
wat kan er misgaan?
af en toe zal er wel een eng lijk bij zitten haha
maar voor het geld.....

Billy_bob
12-04-2003, 14:45
Ja dat zal inderdaad best wel eens voorkomen. Weleens gedacht aan iemand die 80 is? Dat ziet er ook niet echt lekker meer uit! Dusse denk ff na voordat je wat zegt :p

Thomas
12-04-2003, 15:24
Ik zou er in beginsel niets op tegen hebben, maar ik zou wel een maximale proeftijd hanteren bij mijn contract omdat ik dan direct eruit kan stappen, mocht het me niet bevallen.

Thijs the man
13-04-2003, 15:28
He mensuh,
Lijken wassen moet ook gebeuren toch?
Volgens mij is dat niet eng ofzo, afleggen is veel leuker wat dat betreft.
Dan wil er nog wel eens een oog openknippen, of een laatste beetje lucht 'ontsnappen'.
Ik heb zelfs eens gezien dat er ontlasting uit de mond kwam.
Ranzig verhaal.
Veel plezier daar.

Verwijderd
13-04-2003, 16:34
Thijs the man schreef op 13-04-2003 @ 16:28:
He mensuh,
Lijken wassen moet ook gebeuren toch?
Volgens mij is dat niet eng ofzo, afleggen is veel leuker wat dat betreft.
Dan wil er nog wel eens een oog openknippen, of een laatste beetje lucht 'ontsnappen'.
Ik heb zelfs eens gezien dat er ontlasting uit de mond kwam.
Ranzig verhaal.
Veel plezier daar.

tnx :)

wanneer gaan we werken?
leuk als vakantie baantje :)

Rianne
13-04-2003, 17:20
sweetsterretje schreef op 20-02-2003 @ 18:30:

Ze zullen dan dood zijn, maar voor anderen is het een oma/zusje/papa/moeder

geen broertje? :o :p

Billy_bob
15-04-2003, 12:02
Riannuhh schreef op 13-04-2003 @ 18:20:
geen broertje? :o :p

hehehe

Billy_bob
15-04-2003, 12:02
SecreT-JunkY schreef op 13-04-2003 @ 17:34:
tnx :)

wanneer gaan we werken?
leuk als vakantie baantje :)

Ja uuh ik wacht op jouw he :D

Drazkar
16-04-2003, 10:36
HAHA leuk dat iedereen het vies vind mijn moeder werkt in een mortuarium dus ik ben er al aan gewend het betaald goed en echt vies zal je het met zo`n baantje nooit krijgen.

hahahaa :D

mzzl

fib
17-04-2003, 11:28
Ik ben dan liever drager............

ZwaarMetaal
19-04-2003, 01:35
hm de dood hoort bij het leven

ik zou het wel willen.. fijn black metal op de achtergrond hmmm

heerlijk morbide

TheMANhimselve
21-04-2003, 17:06
Lijkt me een ideaal bijbaantje, maar ze zullen toch geen studenten aannemen denk je wel?

nightwish_assie
22-04-2003, 12:09
kNir schreef op 14-02-2003 @ 19:02:
Ja de titel klint een beetje dubieus :)

maar een vriend en ik denken er serieus over na om te gaan solliciteren voor dit baantje. Je schijnt er wel meer dan 20 euro per uur mee kunnen te verdienen.
Ik heb er niks op tegen eigenlijk, ik geloof dat ik best een knop om zou kunnen zetten en zoiets gewoon doen. Nadelen zijn er natuurlijk wel, er komt waarschijnlijk een lichtelijke geur :) van die lijken af, en je moet misschien ook mensen wassen die een ongeluk ofzoiets hebben gehad, en hele oude mensen. Maar alles bij elkaar opgeteld zou ik het best eens willen proberen.
Ik weet trouwens niet of je daar 18 voor moet zijn...
Maar goed, hoe denken jullie hierover?

Kwil zelf patholoog-anatoom worden en dan de forensische kant op, dus dit wordt me dagelijks beroep.
Probeer het gewoon eens, misschien dat het werk wel vies is maar de verdiensten zeker niet. :D
En die geur is van de vloeistof waarin die lijken liggen zodat ze niet gaan rotten (althans dat heb ik gehoord).
Veel suc6!

nightwish_assie
02-05-2003, 09:29
Okay,

Kheb ietwat info gevonden hierover.
Ik denk dat je het beste naar een ziekenhuis met mortuarium kunt gaan en gaat solliciteren naar een bijbaan als 'overledenenverzorger', das een stuk subtieler als het zeggen van bijv. lijken wassen.
Kweet ook nie of je er 18 voor moet zijn, maar heb wel begrepen dat je minimaal een lbo-niveau moet hebben, ervaring in de gezondheidszorg het liefste wel, maar niet verplicht EN je moet een verklaring hebben van goed gedrag.

Khoop dat degene die dit willen gaan doen, er wat aan hebben, ik ga het in ieder geval proberen.

Als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag.

Greettzzz!!!

Nomen-nescio
02-05-2003, 16:45
Ik zou het denk ik niet zo snel doen, maar toch.. 't verdient wel lekker :D

Purgatori
03-05-2003, 01:10
Hey peeps,

Het werken in een mortuarium lijkt me leuk, en nuttig.. Kwou ff wete hoeveel et nou eig verdient? Alvast bedankt,

Greetz,

nightwish_assie
04-05-2003, 08:11
Purgatori schreef op 03-05-2003 @ 02:10:
Hey peeps,

Het werken in een mortuarium lijkt me leuk, en nuttig.. Kwou ff wete hoeveel et nou eig verdient? Alvast bedankt,

Greetz,

Hey,
Volgens mij had knir gezegd dat het zo'n 20 euro per uur verdiende.
Maar je ken voor de zekerheid ook ff naar zo'n mortuarium opbellen. :D

Greettzzz

Chelsea
04-05-2003, 14:39
ik zou het wel doen maar me moeder gaat me dan afmaken

Thomas
04-05-2003, 15:13
Chelsea schreef op 04-05-2003 @ 15:39:
ik zou het wel doen maar me moeder gaat me dan afmaken

Dat is natuurlijk gewoon bullshit. Vreemde ouders bestaan er dan nog zeg..

Chelsea
04-05-2003, 15:53
Wawl schreef op 04-05-2003 @ 16:13:
Dat is natuurlijk gewoon bullshit. Vreemde ouders bestaan er dan nog zeg..
ik vind het heel vervelend maar me moeder wil niks ermee te maken hebben.

Billy_bob
05-05-2003, 09:13
haha! Mijn moeder wil dat ik naar me werk een uur weg blijf van huis, voor de zekerheid dat ik een beetje uitwaait (Y). Ik heb een vriend waar de moeder van in een mortuarium werkt. En die heeft het zelfs over 21 jaar en een diploma, voor het verzorgen ervan. Maar volgens mij wil ze me er alleen van weer houden.

vrijgezel
06-05-2003, 13:20
ik zou dat zo doen, wat boeit mij dat nou of je een levend iemand wast of een overleden iemand.

tis misschien wat stijver en het werkt niet meer maaar so what.

voor dat geld doe ik het zo.

muziekje erbij raampje open, beschermde kleding aan

overal, handschoenen laarzen mondkapje voor en boenen maar.

Billy_bob
07-05-2003, 08:22
skategirl14 schreef op 06-05-2003 @ 14:20:
ik zou dat zo doen, wat boeit mij dat nou of je een levend iemand wast of een overleden iemand.

tis misschien wat stijver en het werkt niet meer maaar so what.

voor dat geld doe ik het zo.

muziekje erbij raampje open, beschermde kleding aan

overal, handschoenen laarzen mondkapje voor en boenen maar.

Verschrikkelijke lucht die ervan afkomt, uitwerpselen die nog even eruit komen omdat de kringspier niet werkt...! Nog maar de vraag of het niet uit hun mond komt omdat niks meer tegewerkt, kots, stuipingen......Zet jij maar lekker je raampje open :cool:

ireentjuhp
07-05-2003, 15:49
ik zou t egt nie aan kunnen!er zijn laatst veel teveel bekende mensen om me heen gestorven!en ik kan t egt nie aan om lijken te zien, die beelden vergeet ik nooit van mn leven!!!

vrijgezel
07-05-2003, 21:45
Billy_bob schreef op 07-05-2003 @ 09:22:
Verschrikkelijke lucht die ervan afkomt, uitwerpselen die nog even eruit komen omdat de kringspier niet werkt...! Nog maar de vraag of het niet uit hun mond komt omdat niks meer tegewerkt, kots, stuipingen......Zet jij maar lekker je raampje open :cool:

ach knijper op de neus dan maar :D

had vandaag een discussie erover met een vriendin en toen zei ze dat ze nog eerder plat zou gaan voor geld, dan ze dat werk moet doen :D :o

kwebbelmutsje
10-05-2003, 13:59
Ik zou het ook wel doen hoor! En waarom zou je geen lol kunnen hebben bij dit werk? Tis toch heerlijk om over al die mensen te kunnen kletsen terwijl ze er gewoon bij zijn. Ze kunnen toch nix terugzeggen hahahah.....
Ik zou gewoon lekker een muziekje aanzetten en relaxed je werk doen. Natuurlijk doe je zulke dingen nooit in je eentje. En waarom is iedereen zo bang voor de dood/dode mensen? Ze eten je heus niet op hoor! En je gaat er zelf ook niet door van!
Ik zou me wel nuttig voelen eigenlijk! En ja t geld is natuurlijk mooi meegenomen.... :D

Wrs ga ik binnenkort bij de thuiszorg werken! Dat verdient ook heel goed, maar wel minder. Maarja met die mensen kun je tenminste nog een praatje maken!

checko
12-05-2003, 07:45
bahhhh!!!!!!!!!!!! :eek: :eek:

dat kan je niet menen, toch???

hoewel...het lijkt beetyje op werk in de thuiszorg:D

kHebTrekInWatLekkers
13-05-2003, 17:26
hmmm... klinkt leuk.....

Waar kan ik reageren voor in de buurt van Dordt....

niekske17
14-05-2003, 12:41
toevallig dat ik deze topic tegen kwam want ik heb net gesolliciteerd voor medewerkster uitvaartcentrum. en ik heb de advertentie uit de krant, het stond heel groot aangegeven en daarbij moet je overleden mensen wassen maar ook rouwmensen opvangen. in deze advertentie was wel een speciale leeftijd aangegeven 18 jaar en ouder en minimaal lbo/mbo denkniveau. maar ik vind het niej eng ofzo want ik heb verpleegkunde gedaan en als ik een bejaardetehuis was en er gingen mensen dood moest ik die ook nog verzorgen dus ik vind het niet erg.

AJMouse
15-05-2003, 01:11
Haha, ik ben hier een tijdje niet geweest, nooit gedacht dat deze thread nog liep :) .

Iemand zei iets over een verklaring van goed gedrag, waar haal je zoiets? Ik zou dat voor de gein wel willen hebben :D haha inlijsten enzo :p

very drunk driver
15-05-2003, 11:13
is dit wel serieus anders doe ik het gelijk. ik vind lijken toch best wel fascinerend. maar ik denk niet dat zo'n puber een lijk laten wassen. zou dat niet een gerucht zijn een broodje aapverhaal.

coecie
15-05-2003, 22:25
je moet gewoon naar een ziekenhuis gaan met mortuarium en daar vragen of ze nog mensen nodig hebben
op deze manier heeft een vriendje van mij, nu alweer 1,5 jaar geleden een heel lucratief baantje gekregen

Billy_bob
18-05-2003, 21:39
verydrunkdriver schreef op 15-05-2003 @ 12:13:
is dit wel serieus anders doe ik het gelijk. ik vind lijken toch best wel fascinerend. maar ik denk niet dat zo'n puber een lijk laten wassen. zou dat niet een gerucht zijn een broodje aapverhaal.

nee sorry :rolleyes: ben jij een aap?

Ireentje
18-05-2003, 21:59
heb jij een broodje dan?

L1
19-05-2003, 20:44
ik had het er met een vriend over. Het zijn niet alleen oude mensen van een jaar of 70 die je moet wassen. Lijkt mij niet leuk iemand te wassen van een jaar of 20/30. is nix voor mij, zo'n baantje

Dominique24!
21-05-2003, 12:45
Waarom niet, je ziet nog eens wat en je verdient!
In het begin wennen denk ik, maar op een gegeven moment is dat ook over lijkt mij.

Dominique24!
21-05-2003, 12:52
Wat dacht je van de politie of het gemeentehuis, ze zullen wel bedoelen dat ze een antecedentenonderzoek doen.

AJMouse schreef op 15-05-2003 @ 02:11:
Haha, ik ben hier een tijdje niet geweest, nooit gedacht dat deze thread nog liep :) .

Iemand zei iets over een verklaring van goed gedrag, waar haal je zoiets? Ik zou dat voor de gein wel willen hebben :D haha inlijsten enzo :p

jellerd
25-05-2003, 22:29
kende een jongen die dat ook deed, hij kreeg 120 gulden per gewassen lijk. Opzig wel beter :)

PardonMe
29-05-2003, 17:21
ohh dat zou ik echt niet kunnen!! vreselijk.. :(

Verwijderd
30-05-2003, 16:24
vrijgezel schreef op 07-05-2003 @ 22:45:
had vandaag een discussie erover met een vriendin en toen zei ze dat ze nog eerder plat zou gaan voor geld, dan ze dat werk moet doen :D :o Ach dat verdient ook goed... :p

Choke
31-05-2003, 13:35
Mattaba schreef op 15-02-2003 @ 13:48:
Duidelijk dat ik dit wel zou willen doen 20 euro per uur dat schiet lekker op (y), maar ik denk niet dat ik van mijn ouders zoiets zou mogen doen :( .
juist

Hi, I'm Nora
31-05-2003, 14:05
LIJKT me niets

Kloontjuh
08-06-2003, 13:43
No WAY!!!

Fantme
11-06-2003, 15:00
volgens mij klinkt het 'viezer' dan dat het is.
een lijk wordt over het algemeen vlak nadat hij doet is gewassen e.d. Het stinkt iig nog niet.
Moet je met dit werk ook aankleden trouwens, of alleen wassen. Het aankleden lijkt me toch wat aangenamer... maar cht vies lijkt het me niet.

jetty
16-06-2003, 11:34
Broer van een vriendin heeft het gedaan... hij kreeg 100 gulden per lijk... en hij hoefde de gezichten niet te doen...(dat werd gedaan door mensen die ouder waren) opzich wel relaxt toch>?

nightwish_assie
16-06-2003, 11:40
jetty schreef op 16-06-2003 @ 12:34:
Broer van een vriendin heeft het gedaan... hij kreeg 100 gulden per lijk... en hij hoefde de gezichten niet te doen...(dat werd gedaan door mensen die ouder waren) opzich wel relaxt toch>?

weet je misschien ook hoe je aan zo'n baantje komt, ga je dan gewoon naar het ziekenhuis of een of ander mortuarium toe ofzo?

Pan Am
16-06-2003, 11:45
gothicassie schreef op 16-06-2003 @ 06:40:
weet je misschien ook hoe je aan zo'n baantje komt, ga je dan gewoon naar het ziekenhuis of een of ander mortuarium toe ofzo?
Ik denk niet dat ze een goth neer gaan zetten in een mortuarium...no offense....maar als jij met een gezicht witter dan het gemiddelde lijk komt aanzetten... nee....lijkt me niet :D

Big Brother
16-06-2003, 12:04
zon opengeripped in stukken gesneden lichaam krigj je toch niet, het gaat erom dat je hem of haar weer vertoonbaar maakt voor de familie, als die dat willen
en volproppen met watten enzo is hopelijk de klus voor een ander :D:D

Sustulum
16-06-2003, 22:14
Het lijkt mij opzich ook best wel geinig werk, ik denk wel dat ik er mee om zou kunnen gaan. Maar een mortuarium is niet erg in de buurt naar mijn weten! Zouden ze dit soort dingen ook in het ziekenhuis nodig hebben?

Linlilalove55
17-06-2003, 12:49
Sustulum schreef op 16-06-2003 @ 23:14:
Het lijkt mij opzich ook best wel geinig werk, ik denk wel dat ik er mee om zou kunnen gaan. Maar een mortuarium is niet erg in de buurt naar mijn weten! Zouden ze dit soort dingen ook in het ziekenhuis nodig hebben?

Jah denk ut wel, want veel mensen gaan dood in het ziekenhuis. Meestal is daar ook een mortuarium dus zullen ze ook wel mensen nodig hebben die de lijken schoonmaken lijkt mij...

nightwish_assie
17-06-2003, 18:55
ADHD schreef op 16-06-2003 @ 12:45:
Ik denk niet dat ze een goth neer gaan zetten in een mortuarium...no offense....maar als jij met een gezicht witter dan het gemiddelde lijk komt aanzetten... nee....lijkt me niet :D

Ik luister alleen gothic muziek ik ben geen marilyn manson freak ofzo, of cradle of filth, kluister er alleen naar!

Rhaa.N'eeH
18-06-2003, 19:03
No fucking way.. !

Dat lijkt me cht te creepy gewoon.. LijKeN.. !?
Nee man .. ! Blijfik liever ver van uit de buurt !
Sowieso, word je dan wel per uur betaald ? of per lichaam .. *ieks* ?
Want als je vet sloom doet.. Dan krijg je natuurlijk veel meer.
Maar als ze slim zijn en per lichaam laten betalen..
Sjaa..

Maargoed, zoals ik al zei NO FUCKING WAY !
cht never nooit.. ! Ik blijf wel bij m'n 3.52 per uur in de Videotheek hoor.. (ooK al schiet het niet op.. *gaap*)

Verwijderd
18-06-2003, 23:48
Dit topic is dood :P :rolleyes:

Evil creature
20-06-2003, 10:48
linda85 schreef op 14-02-2003 @ 22:56:
hoef je volgens mij geen 18 voor te zijn hoor.
kzou het mss ook wel doen. het is volgens mij heel anders om een dode te zien die je niet kent dan iemand die je wel kende. Er spelen veel minder gevoelens mee.

Wacht maar tot je daar staat met je emmertje. Ik denk niet dat je het lang volhoudt.

Evil creature
20-06-2003, 10:59
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die denken dat het niets voorstelt.

Je staat daar bij het levenloze lichaam van iemand.
Lijken die nog niet opgedoft zijn voor de begravenis zien er vaak anders uit dan je verwacht hoor. Je denkt misschien aan ogen die er net zo uit zien als bij een levend persoon, maar dode ogen kijken je anders aan dan levende hoor.

coecie
20-06-2003, 14:49
heeft er iemand die deze baan zocht hem nu al gevonden?
ben wel benieuwd naar real-life experiences

mayotjuh
21-06-2003, 21:54
Heey.. ik heb nog ff een linkje
http://www.uitvaart.nl

DaBoY
22-06-2003, 14:55
Tuurlijk, ik zou het doen, kan het altijd proberen. Na een tijdje ben je er wel aan "gewend"

fiesta
22-06-2003, 15:04
nooit nooit nooit.... kzou s nachts nimeer kunnen slapen z :eek: grrrrr

greetz en veel plezier als ge het toch gaat doen!

Blitzkrieg Bop
22-06-2003, 19:33
Evil creature schreef op 20-06-2003 @ 11:48:
Wacht maar tot je daar staat met je emmertje. Ik denk niet dat je het lang volhoudt.

de eerste paar keer is het even slikken, maar daarna is het denk ik net alsof je een auto ofzo staat te wassen...
Ik zou het best willen doen, als het 20 euro per uur verdient kan je met 2 dagen per week al aardig wat binnenslepen,

anoniemmanneke
24-06-2003, 13:30
Dit lijkt me echt een vet beroep! Daar had ik nog nooit aan gedacht zeg. Ow kicke. Ik denk dat je er een weekje aan denkt ofzo. Tis gewoon ff doorbijten die eertse keer. Ow damn... vett

Alleen keline kinderen zou ik niet zo leuk vinden.

Einherjar
25-06-2003, 15:00
Door alle reacties die ik heb gelezen snap ik ook meteen het hoge uurloon.

Ik moet er niet aan denken. Laat de doden hun doden maar zelf wassen, of anders hun famillie, maar ik toch echt niet.

Keyser Saus
26-06-2003, 19:03
Nou, ik denk dat ik dat best zou kunnen doen. :) Het zal aan het begin wel spannend zijn, maar volgens mij raak je daar wel aan gewend.

flowerpower
02-07-2003, 19:52
ik zou het ook niet willen doen, knap dat je zo'n "knop" hebt. Ik kan m bij mij niet vinden :S

Verwijderd
06-07-2003, 17:18
Einherjar schreef op 25-06-2003 @ 16:00:
Laat de doden hun doden maar zelf wassen, of anders hun famillie, maar ik toch echt niet. Gaat een beetje moeilijk als je dood bent he? :p

the exploding boy
07-07-2003, 15:09
hmmmm..interessant om een naar te informeren....

ik wil later ook pathaloog worden en het forensisch onderzoek in, dus beetje ervaring opdoen kan geen kwaad.
Werk nu al in een dokterpraktijk, dus hopelijk maakt dat het iets makkelijker.

Verwijderd
08-07-2003, 09:04
Hehe lijkt mij wel lachen :D
Ja ik heb wel vaker dode mensen gezien van dichtbij en zo eng is dat nou ook weer niet. Als ze pas 1 of 2 dagen dood zijn lijkt het gewoon net alsof ze nog liggen te slapen, niks bijzonders dus.

Dus ja ik zou het wel doen hoor. Als vakantiebaantje ofzo :D.
Hoe moet je hier achter aan gaan om zo`n baantje te krijgen.. gewoon naar de eerste beste uitzendbureau en daar je verhaal vertellen?

Billy_bob
08-07-2003, 10:01
Ik ga het waarschijnlijk toch nog van de winter doen, ga binnenkort met een moeder mee van een vriend van mij. Die werkt daar.
Je MOET er echt tegen kunnen en onregelmatig kunnen werken.
En....een man die van een flat springt moet ook gewoon schoon zijn :o

Milos
11-07-2003, 11:17
sunflouwer schreef op 19-03-2003 @ 11:29:
hmm, ik weet het niet... Er zouden bij mij wel een paar voorwaarden aan vast zitten.

In een kamer met (grote) ramen erin, waar zonlicht door naar binnen komt.
Niet als het buiten donker is.
Met meerdere personen.

Maar moet je dan ook die geslachtsdelen van die mensen wassen? ik kan me voorstellen dat mijn vriend het niet zo leuk zou vinden als ik allemaal piemels aan het wassen ben van dode mensen.
Maja, zo veel geld in zo weinig tijd.

Die piemels krijgen ze toch niet meer omhoog..... :D

pinhead
11-07-2003, 17:07
lijkt mij wel rielext werk. verdient goed & zoals eerder al in dit topic gezegd is veel beter dan het wassen van levende mensen. dat lijkt me nix --> moet je naar hun gezeik luisteren etc.

als iemand weet waar in de buurt van utrecht of r'dam dit werk nog te doen valt (als bijbaantje), laat het me dan ff weten :)

Somebody Special
12-07-2003, 22:25
Iemand moet het doen, ik waardering voor mensen die het kunnen.
Ik zou er niet aan moeten denken, nog niet voor .1000,- per uur, laat mij dan maar wat harder/langer werken.

Verwijderd
13-07-2003, 14:51
k ga al kotsen als ik er aan denk. :o
edit : oh lekker,mensen wassen die onder een trein zijn gekomen (of wat daar ook nog van over is),flatspringers.Bah.

Silver rain
14-07-2003, 09:33
Als ik dat zou mogen doen al (hoe oud moet je ervoor zijn?) dan zou ik er wel over nadenken. 20 per uur, dat verdient goed! Ik denk wel dat ik het zou kunnen. Het is maar een lichaam, een omhulsel

SisterOfMercy
14-07-2003, 13:11
Hebben jullie gisteren die documentaire op sbs6 gezien? Het was een ongecensureerd weergave van het werk van een lijkschouwer.

Was wel een amerikaanse documentaire, en uit een stad.. Daar hadden ze te maken met zo'n 2000 moordzaken per jaar.. (vergelijk maar eens met heel nederland per jaar)..
Ook lieten ze zien wat ze deden bij een autopsie. Ze snijden je open van schouders tot borstbeen, naar schaambeen, in een y-vorm. Dan halen ze er vanalles uit, en gaan ze het in stukjes snijden. Ook de hersenen halen ze eruit. Ze lieten bij iemand zien hoe ze een hersenbloeding vaststelden..

Ook moesten er wat lijken opgeruimd worden bij daklozen in de buurt.. Leuke job, lijken aangevreten door ratjes..

Maareuh.. dat soort dingen zal je in die job als lijkenwasser niet zo snel tegenkomen.. (wel beestjes).

melkpakje
17-07-2003, 18:47
Ik zou t niet eens prettig vinden om levende mensen te moeten wassen, laat staan lijken :eek:

Kanarya1982
19-07-2003, 07:32
freakjuh schreef op 17-02-2003 @ 18:19:
Ik zou het echt nooit kunnen.

samen doen? :p

ik zou het ook niet kunnen..

lifeafterdeath
19-07-2003, 15:28
gothicassie schreef op 17-06-2003 @ 19:55:
Ik luister alleen gothic muziek ik ben geen marilyn manson freak ofzo, of cradle of filth, kluister er alleen naar!

Wannabee :P

geintje

nightwish_assie
20-07-2003, 11:35
lifeafterdeath schreef op 19-07-2003 @ 16:28:
Wannabee :P

geintje

Wat dacht je van Within Temptation of Nightwish, lijken die op Marilyn Manson?
Ik ben meer de klassieke goth, dan de shock goth. :D

dinkie
21-07-2003, 19:51
Evil creature schreef op 20-06-2003 @ 11:59:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die denken dat het niets voorstelt.

Je staat daar bij het levenloze lichaam van iemand.
Lijken die nog niet opgedoft zijn voor de begravenis zien er vaak anders uit dan je verwacht hoor. Je denkt misschien aan ogen die er net zo uit zien als bij een levend persoon, maar dode ogen kijken je anders aan dan levende hoor.

dat klopt, dode ogen kijken je namelijk NIET aan. De oogleden zijn al dicht gedrukt...

LegallyBrunette
23-07-2003, 15:49
Hmm lijkt me nix
En als er kinderen bij zouden zitten al helemaal niet, moet er niet aandenken. Peuters, kleuters en babys die moeten ook gewassen worden.
Neehj geen baantje voor mij.

nightwish_assie
24-07-2003, 19:44
Okay, kdenk dat er heel veel mensen hun mening hebben gegeven, maar ff een vraag herhalen die al vaker is gevraagd hierover: Hoe kom je nou aan zo'n baantje?
Kheb al bij een uitvaartcentrum gevraagd, maar die hebben niet meer gereageerd.
Serieuze posts aub!

DEADLOCKED
28-07-2003, 18:35
Wat een onzin topic, niemand hier heeft ook daadwerkelijk als lijkenwasser gewerkt en ik weet bijna wel zeker dat je er een opleiding voor nodig hebt, ze laten scholieren dit werk echt niet doen.

nightwish_assie
29-07-2003, 09:25
DEADLOCKED schreef op 28-07-2003 @ 19:35:
Wat een onzin topic, niemand hier heeft ook daadwerkelijk als lijkenwasser gewerkt en ik weet bijna wel zeker dat je er een opleiding voor nodig hebt, ze laten scholieren dit werk echt niet doen.

Je kan er idd voor opgeleid worden, maar het hoeft, je hebt alleen lbo-diploma nodig.

blackcamel
02-08-2003, 10:17
Def.P schreef op 13-03-2003 @ 15:41:

De ene z'n dood is de ander z'n brood.

*flauw* :p

blackcamel
02-08-2003, 10:20
omaltievo schreef op 13-07-2003 @ 15:51:
oh lekker,mensen wassen die onder een trein zijn gekomen (of wat daar ook nog van over is),flatspringers.Bah.

stom is dat he, dat echt iedereen onder de trein of van een flat springt. niemand sterft een natuurlijke dood, tuurlijk niet......

denk es na man, voordat je wat zegt :rolleyes:

Evil creature
06-08-2003, 16:31
dinkie schreef op 21-07-2003 @ 20:51:
dat klopt, dode ogen kijken je namelijk NIET aan. De oogleden zijn al dicht gedrukt...

Hoe weet jij nou weer of de oogleden al dichtgedrukt worden voordat de lijken worden gewassen.. Als je doodgaat staan je ogen open.

kiek
12-08-2003, 12:49
KrizzZzZZzzjE :P schreef op 20-02-2003 @ 16:38:

Final Destination :D

nightwish_assie
29-09-2003, 18:13
Om dit topic maar weer eens in de picture te brengen.

Gimme more beer
29-09-2003, 18:57
Evil creature schreef op 06-08-2003 @ 17:31:
Hoe weet jij nou weer of de oogleden al dichtgedrukt worden voordat de lijken worden gewassen.. Als je doodgaat staan je ogen open.
Vaak wordt dit bij bevestiging van overlijden al gedaan...

qghp
29-09-2003, 19:03
IK hou er wel van om met mensen te werken ;)
en het verdient perfect.
Ik zou er voor gaan denk ik.

Gimme more beer
29-09-2003, 19:05
Laat ik trouwens ook maar meteen mijn mening geven. Ik heb aardig wat (natuurlijk gestorven) doden gezien die nog niet opgemaakt waren in een mortuarium een tijdje geleden. Er is niks vies of engs aan, het is de eerste keer even slikken, maar als je eenmaal staat te kijken naar het lijk is het helemaal niet eng, smerig of spannend. Wat wel zo is is dat ze enorm wit zien, totdat ze eenmaal opgemaakt zijn.
Het stinkt helemaal niet zo en op het moment dat ze gewassen worden (dat is voordat ze opgemaakt worden) is alle ontlasting er al uit en over het algemeen zijn er ook geen samentrekkingen van de spieren meer, tenzij je dat zelf veroorzaakt.

Het lijk opzich ruikt wel muf en vreemd, maar in de meeste mortuariums ruik je daar weinig van. Je krijgt speciale kleding, zodat niet meteen alles stinkt naar dood en verderf.
Lijken die aan een ziekte zijn gestorven of op een andere onnatuurlijke wijze om het leven zijn gekomen/gebracht krijg je niet voor je kiezen, daar hoef je ook niet bang te zijn.

Lucky Duck
29-09-2003, 19:15
Evil creature schreef op 06-08-2003 @ 17:31:

Als mensen in een ziekenhuis overlijden hoort het bij de taak van de verpleging om hem/haar bij wijze van ''improvisatie'' af te leggen en dan doen ze ook de ogen dicht.

Als iemand thuis sterft zal er vaak ook iemand zijn die de ogen sluit, al was het maar omdat het een naar gezicht is als die open blijven en uit respect. Dus de kans dat ogen open zijn is niet erg groot.

Vaag mannetje
29-09-2003, 19:27
Hahah, ga je lijken wassen is het gene waar je bang voor bent de ogen die nog open staan. :confused:

Gimme more beer
29-09-2003, 19:37
Vaag mannetje schreef op 29-09-2003 @ 20:27:
Hahah, ga je lijken wassen is het gene waar je bang voor bent de ogen die nog open staan. :confused:
Ze kunnen dan helaas geen :rolleyes: meer doen :P
Maar je hebt wel gelijk, open of dichte ogen zou vrij weinig moeten uitmaken voor een echte die-hard lijkenwasser...

lotjesnotje
30-09-2003, 21:08
ik zou het wel doen denk ik. Zou het later ook op prijs stellen en als het zoveel opleverd dan alleen zou ik het alleen maar sneller doen.

beestje
30-09-2003, 21:30
ik zou het wel doen denk ik, als bijbaantje dan, niet als loopbaan natuurlijk ;)

Dode mensen zijn eigenlijk helemaal niet eng al lijkt dat zo in het begin, bovendien zullen ze de mensen die er vreselijk uitzien na een ongeluk of iets dergelijks wel door professionals laten schoonmaken

alibabwe
01-10-2003, 09:08
relaxed, kun je dat gewoon doen?

ff mortuarium bellen

hehe digitaal fototoestel meenemen, en fotos na ro tten.com sturen :evil:

QueenOfTheBongo
01-10-2003, 19:14
ja okeej stel dat je dat wilt ... ik dus bijvoorbeeld
maar hoe zit dat dan?
je belt gewoon even naar het mortuarium??? en zijn jullie zeker dat dat wel een jobje is voor onder de 18 ? want ik heb ook nog nooit een advertentie gevonden voor jonge studenten die lijken willen wassen hoor
klopt dat nu wel? even bellen en je mag gaan werken?

nu ja ...
laat me het maar eens weten

groetjes en dikke kus
Poloke

ekki
01-10-2003, 19:26
wie niet waagt, die niet wint.

je kunt toch gewoon bellen? je ziet/hoort het vanzelf, hoor.

alibabwe
03-10-2003, 15:31
polo schreef op 01-10-2003 @ 20:14:
ja okeej stel dat je dat wilt ... ik dus bijvoorbeeld
maar hoe zit dat dan?
je belt gewoon even naar het mortuarium??? en zijn jullie zeker dat dat wel een jobje is voor onder de 18 ? want ik heb ook nog nooit een advertentie gevonden voor jonge studenten die lijken willen wassen hoor
klopt dat nu wel? even bellen en je mag gaan werken?

nu ja ...
laat me het maar eens weten

groetjes en dikke kus
Poloke

gewoon in een lijk kist gaan liggen, als je dan daar in het mortuarium komt, open je je kist. zeg je kiekeboe en vraag je hoe je hier kunt werken.

Envy
05-10-2003, 18:48
de ijsprinses schreef op 14-02-2003 @ 23:44:
ieuw bah, lijkt me niks

Lucky Duck
06-10-2003, 15:06
alibabwe schreef op 01-10-2003 @ 10:08:
relaxed, kun je dat gewoon doen?

ff mortuarium bellen

hehe digitaal fototoestel meenemen, en fotos na ro tten.com sturen :evil:

Ik denk niet dat ze daar op die site veel mee kunnen... Voor zover ik weet zoeken ze daar toch iets meer dan foto's van een ''standaard'' overledene :rolleyes:

Maar even ontopic; is dat eigenlijk een aparte baan of hoort dat binnen een ander vakgebied? (Beetje vaag geloof ik :o)

Poor twisted me
06-10-2003, 15:11
bleahh :eek:

StijnSpoortNiet
08-10-2003, 18:12
En lijken bijten niet, dat is ook een groot voordeel.
:)