Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 18:20
Memphis Man
Memphis Man is offline
Wie kan me dit verschil uitleggen?? Stel dat je verse paddo's hebt gekocht en je gaat ze drogen, dan heb je toch niet opeens meer kans om na gebruik heftiger te reageren erop? Of wel? Ik bedoel, de stoffen blijven toch net zo goed aanwezig, alleen de paddo's zijn dan geconcentreerder. Maar dit heeft toch geen effect verder? Of wel?

Wie kan mij precies uitleggen hoe dit in mekaar zit?
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 18:48
Mark87
Mark87 is offline
Gedroogde zijn veel sterker, en zijn ook verboden door de wet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:21
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Paddo’s (paddestoelen met hallucinerende werking) behoren tot de oudste bekende tripmiddelen. De handel (via smartshop’s) en het gebruik van geestverruimende paddestoelen zijn sinds 1995
in Nederland sterk opgekomen. De laatste tijd lijkt echter het gebruik van paddo’s al weer over zijn hoogtepunt heen te zijn [7.15].

De actieve (geestverruimende) stoffen in paddo’s zijn psilocine en psilocybine. Beide stoffen staan op lijst 1 van de Opiumwet en worden derhalve als harddrugs beschouwd. Het kweken van
psilocybine en psilocine bevattende paddestoelen met de bedoeling deze te bereiden, te bewerken en te verkopen (enzovoorts) is een strafbare handeling in de zin van artikel 10a van de Opiumwet en is dus strafbaar. De handel in verse paddo’s en kweekbakjes voor het kweken van paddo’s is echter niet verboden, deze activiteiten vallen onder de Warenwet.
In een onderzoek naar de risico’s die deze paddo’s vormen voor de volksgezondheid, kwam de door het ministerie van VWS ingestelde commissie Coördinatiepunt Assessment en Monitoring
nieuwe drugs (CAM) tot de conclusie, dat deze als gering moeten worden ingeschat. Reacties bij acute toxiciteit blijven beperkt tot paniek- en angstaanvallen. Bij chronische toxiciteit kan
hoogstens het optreden van flashbacks worden genoemd. Er is bovendien geen sprake van lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid [7.15].

De gemeten percentages psilocybine en psilocine in de al dan niet gedroogde paddo’s komen overeen met de waarden, die in de literatuur worden vermeld. Alleen de incidentele maar erg hoge psilocybine en psilocine gehalten (en dus ook het totale psilocinegehalte) in versgeplukte Panaeolus cyanescens zijn opvallend.
Uit het onderzoek is bovendien gebleken, dat de psycho-actieve stoffen in verse paddo’s, behalve in de Psilocybe tampanensis, veel minder stabiel zijn, dan in de gedroogde vorm. Het hallucinerende effect neemt door afbraak van de beide psycho-actieve stoffen sterk af.


(bron: http://www.keuringsdienstvanwaren.nl...1118_paddo.pdf)

Het gehalte werkzame stof verschilt van paddestoel tot paddestoel. Ook is er verschil tussen verse of gedroogde paddo´s. Gedroogde paddo´s zijn sterk geconcentreerd, ze zijn 3 á 4 keer zo sterk bij het zelfde gewicht als verse.
Een trip krijg je van 4 tot 12 milligram werkzame stof, het effect blijft 3 tot 8 uur aan, vooral de eerste 2 uur zijn heftig!


(http://www.drugsbase.com/artikel.asp?artikel=571&admin=)

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:21
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 11-03-2003 @ 19:48:
Gedroogde zijn veel sterker, en zijn ook verboden door de wet.
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:13
Memphis Man
Memphis Man is offline
Hm, ok, interessante links.

Maar is het nu zo dat als ik verse paddo's laat drogen, dat ze dan sterker zullen worden? Of is dat onzin om te denken?

Laat ik het zo zeggen:

Als ik paddo's laat drogen, neemt hun gewicht dan net zo sterk af als dat ze geconcentreerder worden? Dus volgens deze regel zou een gedroogde paddestoel 3 keer zo geconcentreerd zijn maar ook 3 keer lichter..> dus heeft het geen zin om ze te drogen als ik verse heb

Of is het zo dat de paddo's in verhouding ook sterker worden als ik ze laat drogen? In dat geval moet ik mijn verse paddo's dus laten drogen!!

Als ze in verhouding naar hun gewicht sterker worden wanneer ze gedroogd zijn... Wil ik ze drogen!! Maar hoe dan? Of heeft dat dus geen zin?

Ik heb de wetenschappelijke literatuur hierboven nog niet helemaal begrepen, vandaar.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 07:26
Verwijderd
gedroogde zijn makkelijker te eten en te verwerken in bv soep
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:43
relph
relph is offline
van gedroogde paddo's ga je trippen als een mafkees
__________________
peace
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
relph schreef op 12-03-2003 @ 10:43:
van gedroogde paddo's ga je trippen als een mafkees
van verse ook, dus dat is geen verschil...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:04
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Oke ik weet het

Gedroogde en verse zijn even sterk. Alleen zijn gedroogde per gram sterker omdat je ze hebt laten drogen en het water is er dus uit. Dus als je paddo's laat drogen zullen ze niet sterker worden.
(een verse paddestoel is gewoon zwaarder als een droge)

Gedroogde paddo's zijn verboden omdat bewerkte paddo's verboden zijn (dat waren ze altijd al) en tegenwoordig zien ze drogen ook als bewerken.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:36
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
Gedroogde mexicaanse kreeg je 3 gram per portie
Natte mexicaanse krijg je 35(!!) gram per portie.

Maar in beide zit evenveel werkzame stof er is geen verschil alleen dat je bij de natte veel meer moet eten om het zelfde effect te krijgen, zelf drogen heeft dus eigelijk geen nut het effect word er niet sterker door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het paddo verbod
wann
277 14-04-2009 20:32
Drugs & Alcohol Deel u paddo-ervaringen!!
RottenApple
30 31-03-2005 17:20
Drugs & Alcohol Psilocybe Cubensis
cactus metro
87 10-04-2004 18:53
Drugs & Alcohol zelf paddo's drogen
freak on a leash
42 13-11-2003 19:11
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Drugs & Alcohol Gedroogde Paddo's
miss-tess
28 01-06-2002 09:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.