Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ze geld ruiken, willen ze wel hoor bij de kpn ![]() Maar uhhh....wij zouden het ook 15 augustes krijgen volgens de website, maar vorige week kregen we een brief, dat we het al binnen 4 weken zouden krijgen. En nu opeens hebben we VANDAAG AL het pakketje binnen!! Ook als je nu op de website kijkt staat er dat het beschikbaar is ![]() Dus ja.....het is opeens hard gegaan ![]() Morgen dus even die modem halen, en dan lekker adsl -en !!!!!!!!!! Jij ook alvast veel plezier met je adsl, ook al duurt het nog even voor jou ![]()
|
Die krengen zijn nog best duur.
![]() Maar over die router, is niet helemaal jouw schuld. Vaak staat erop "ADSL/Cable router". Dat is zo'n misleidende titel. Dat ding heeft niks met ADSL of Kabel te maken. Hij verbindt gewoon via de ethernetverbinding via PPPoE/PPTP of Direct IP/DHCP naar het internet. Er zou ook gewoon op moeten staan "Hardware Router". Dat zou een stuk beter zijn. Maarja commercie en marketing verkopen het produkt hè... ![]()
||
Citaat:
![]() Dat vind ik dan wel raar dat jij die nooit tegen komt. Een goeie vriend werkt in een computer winkel in een dorp verderop ( ![]() Toen vertelde hij me dat zij zelfs, ALLEEN maar die gecombineerde dingen verkopen!! Eentje voor een analoge telefoonlijn hebben ze voor 100 euro. Een voor isdn komt er nog zo'n 20 euro bij. Wil je soms het adres hebben?! ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar idd.....ik heb gewoon niet goed bestudeerd wat dat hele ding nou eigenlijk precies was en deed ![]()
|
Die dingen kosten bij je ISP €200.
Let erop dat je een ethernet ADSL modem hebt, niet USB, dat kan moeilijkheden geven met je router. Ik denk dat je toch minimaal op €125 moet rekenen. Kijk eens op www.tweakers.net/pricewatch of je daar goedkope ADSL modems ziet.
||
Citaat:
Die dingen moet je trouwens ook niet bij je ISP kopen joh! Dat zijn afzetters. Gewoon bij een pc zaakje. Ik dacht dat ik ze wel voor 80 euro gezien had eigenlijk. Weet jij toevallig of ze die dingen ook bij mediamarkt hebben? Das namelijk het handigste voor mij, omdat ik morgen nog even 2 tentamens moet doen in rijswijk.
||
Citaat:
![]() haha, ok. kan gebeuren ![]() Media markt is een hele grote winkelketen verspreid over heel europa. Mediamarkt heeft 10 filialen in nederland. Maar dat zijn dan echt van die MEGA MEGA stores, waar ze echt alles met elektronica verkopen. Ze staan vooral bekend om hun lage prijzen. Maar ja......jij komt uit utrecht. Daar zit er geen ![]() En ik woon vlak bij rotterdam waar ze er zelfs 2 hebben !!! En ik zit in rijswijk op school, waar ze dus ook zo'n super grote winkel hebben. Maar ja........dat even terzijde. Maar ik zou toch is een keer bij mediamarkt gaan kijken ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Btw hoeveel inwoners heeft dat gehucht waar jij in woont? |
![]() |
|
Een router met adsl modem, en 4 poorts switch kost 174,- euro van het merk e-tech.
Die kpn gevallen met dezelfde functionaliteit zijn 2 keer zo duur, omdat de interface er mooier uitziet.(en PnP is) misschien is die e-tech nog wel goedkoper te vinden, dat zou je even via bijvoorbeeld pricewatch.tweakers.net na kunnen kijken. ok, hij is hier dus 101 euro, ik heb toch flink wat meer betaalt een halfjaar terug ![]() maar deze werkt iig prima met adsl (anders had ik dit bericht niet kunnen typen) ik hoop dat je je huidige router nog om kan ruilen, een complete oplossing is namelijk iets goedkoper.(tenzij je de kpn variant wilt hebben) (deze post komt overginds van klootzak2001)
Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 15:15. |
![]() |
||
Citaat:
Kpn had gezegd dat als we binnen 4 weken in zevenhuizen 250 én in moerkapelle 250 aanmeldingen hadden, dan zouden ze adsl aanleggen. In totaal hebben we in die 2 dorpjes zo'n 10000 inwoners. Maar de meeste mensen dachten hier ook dat als we die hoveelheid aanmelding gehaald zouden hebben, dat het dan nog wel een jaar zou gaan duren voordat er eindelijk iets ging gebeuren. Maar dat viel dus mee ![]() ![]()
|
hey, ik wou iedereen nog even bedanken voor de reacties
adsl werkt nou. Maar alleen als je maar 1 computer aan het netwerk hangt. De situatie is nu zo dat ik alleen die nieuwe router/modem heb. vanaf dit kastje gaat er dus een ethernet kabel weg. Wil je deze kabel aan je hub aansluiten, moet ie in de uplink komen. en dan sluit ik een pc aan op P1 bijvoorbeeld. Met 1 pc werkt het helemaal perfect. Sluit ik een 2e pc aan op de hub (op P2) kan je op 1 pc wel internetten, maar op de andere niet. Maar op beide pc's kan je wel de modem benaderen. Want die modem kan je configureren door in je internet explorer het ip nummer in te voeren. Overigens gaat dit bij alle modems en routers zo dacht ik, maar ok. dus op beide pc's (ook op die gene die gene waar het internet NIET werkt) kan je dan 192.168.1.3 invoeren en kan je de modem configuren. Wat zou ik nou anders in moeten stellen? Ik naam aan dat er ergens iets verkeerd staat waardoor de modem (ik denk zelf dat het probleem de modem is) geen internet verkeer aan meerdere pc's kan geven ![]() Ik hoop dat jullie kunnen helpen ![]()
|
10.000 inwoners is anders wel veel zeg, en jullie deelden één telefooncentrale neem ik aan? Wij (Cothen) ook, samen met een ander dorpje (Langbroek), dit komt op een totaal neer van 5000 inwoners. Ookadsl stelde bij ons (totaal) de limiet van 325 aanmeldingen dus dat was ook nog wel goed te doen voor ons.
Is het niet slim om je modem te tweaken (vervalt wel je garantie..) of om de router neer zet zetten NA je modem, zodat-ie het internetverkeer verdeelt? Voor de mensen die een goede oplossing hebben, ook bedankt namens mij want ik ga hier ook veel aan hebben. GTC wat voor abbo heb je nu genomen en hoeveel km. woon je bij de centrale vandaan? |
![]() |
||
Citaat:
Wat je daarnaast zou kunnen proberen, is alles handmatig instellen, dus de 2e PC zelf een IP adres / Subnet en Default Gateway te geven. Ook DNS moet je dan het IP van de modem geven. Dus stel de 1e PC (die dus wel gewoon werkt) heeft: IP: 192.168.1.5 Subnet: 255.255.255.0 Default Gateway: 192.168.1.3 (IP Modem) DNS Server: 192.168.1.3 (IP Modem) Dan stel je op de 2e PC in: IP: 192.168.1.6 Subnet: 255.255.255.0 Default Gateway: 192.168.1.3 (IP Modem) DNS Server: 192.168.1.3 (IP Modem)
|
nou, het werkt nu echt helemaal perfect!
Ik heb zoals Enlightenment zei, gewoon op alle pc's een vast ip nummer opgegeven. De adsl modem/router heb ik nu aan de router gehangen waar ik in het begin mee bezig was geweest. We kunnen em jammer genoeg niet meer terug naar de winkel brengen. Nu gebruik ik die dus als switch en ook als firewall. Die oudere router had ook een hele goede hardware matige firewall volgens een collega van mijn vader, dus opzich is het niet compleet weggegooid geld. NOgmaals bedankt iedereen! ![]()
||
Citaat:
Zoals je bij mijn vorige post heb kunnen lezen werkt het bij mij nu iig perfect. Ik heb even bij speedtest.nl een snelheids testje gedaan en ik had een download van 83,5 Kbytes/s ![]() ![]() Is denk zeker 11 tot 12 keer sneller dan wat ik met mijn isdn haalde. Ik heb trouwens een abbo van Planet internet. Het comfort abbo met 768 down en 128 up. Is misschien 1 van de duurdere (52,50 per maand) maar ik had er veel goeds over gehoord, en ook op speedtest kwam ie volgens mij als beste eruit van de catagorie isdn met 768 down en 128 up. Onze eerste keus was eigenlijk Tiscali omdat we ons idsn abbo daar ook hadden, maar de website om aan te melden voor adsl werkte niet, en na 3 mailtjes verspreid over 1 maand hadden we daarover nog steeds geen reactie gekregen, dus toen was de keuze snel gemaakt. Hoeveel Km ik van de centrale afzit weet ik eigenlijk niet. Ik echt geen idee waar die staat ![]() Hey, maar jij ook veel suc6 als je pakketje komt. Ik hoop dat ie het bij jou in 1 keer doet ![]() ![]() ![]()
|
Tnx! Ik verwacht het pakketje al wel eerder dan 15 augustus hoor, als ik alles heb aangesloten dat ik op 15 augustus online kan gaan. Ik had al een brief ontvangen van HCCnet dat ik mijn e-mail account kon activeren
![]() Vraagje nog, dus samengevat heb je je Ethernetmodem aan een ADSL-router hangen, en zo moet het werken? Kun je ook dingetjes enz. uploaden met MSN? Dat kan met een getweakt modem weer niet ![]() Waar heb je je adsl-router vandaan die je nu in gebruik hebt voor je verbinding en om het te verdelen tussen de pc's? Wil denk ik ook zoiets bij de Alternate bestellen, maat er zijn zoveel keuzes mogelijk ![]() Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 20:56. |
![]() |
||
Citaat:
ik heb het idee dat alles gewoon helemaal perfect werkt op het inet, maar ja.....dat moet de toekomst maar uitwijzen. haha, nou ik heb die router toevallig ook bij alternate vandaan. ik heb de Draytek Vigor2200x. Die gebruik ik nu alleen meer als HUB. Hier zit namelijk dan weer die adslmodem op. Dus ik heb op elke pc gewoon een gateway toegewezen met het ip adres van die adslmodem. Met die alcatel modem zou het met die vigor wel allemaal moeten werken, want daar praten ze steeds in de handleiding over. Ik bedoel dus, dat dan de vigor de verbindging tot stand kan brengen. Maar als je geen isdn lijn hebt hebt, kan je ook van dat zelfde merk een gecombineerde router met modem kopen. Maar das dus alleen voor als je een analoge telefoon lijn hebt. kijk maar effe op www.draytek.nl
||
Citaat:
![]() Ik heb vandaag een brief v.d. KPN binnengehad - Binnen 3 weken kan ik mijn ADSL-stuff (software, modem, etc) verwachten! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik begrijp hier even iets niet.
Voor mij is de eenvoudigste en qua innemen van ruimte het mooiste modem met ingebouwde router die van KPN zelf. De Thomson bedoel ik. Je koopt de zogenaamde Multi PC Modem en je hebt in een klein kastje zowel je ADSL modem als een router. Het aparraat heeft 4 RJ45 aansluitingen dus zonder problemen via een netwerkkaart 4 pc's aan sluiten.
||
Citaat:
En dan dus niet bij dixons kijken ofzo, want dat zijn gare kut zaken waar ze geen drol verkopen.
||
Citaat:
Trouwens ADSL is nu al beschikbaar hier ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sitecom is ook helemaal niks verkeerds mee, maar als het aan de prijs niet hoefd te liggen (ik weet geen eens of het veel scheelt) zou ik voor de draytek gaan. P.S. NOuw, ik hoop dat je die zooi dan maar snel binnenkrijgt ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ZO was het in ieder geval toen der tijd ik aan het zoeken was naar die prijzen. Maar ja....dan nog denk ik dat je meer kwaliteit in huis haalt met die draytek hoor. Welke heb je nou besteld?
||
Citaat:
Ik verwacht mn spullen volgende week, alleen dan ben ik net 1 weekje op vakantie... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
groot internetprobleem wie kan helpen ? tjs | 39 | 04-05-2007 10:51 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Verbindingsprobleem tandenborstel | 6 | 04-05-2005 16:39 | |
Software & Hardware |
Met een Router/chello kun je geen verbinding meer maken met zone.com? Poor twisted me | 19 | 05-08-2003 11:06 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Vraagje wat betreft het modem en de lijnmeting Orion16 | 27 | 16-06-2003 02:53 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Advies e.dijkhuizen | 29 | 05-05-2003 13:47 | |
Software & Hardware |
ADSL Router / Hub Probs Morpheus2003 | 25 | 27-02-2003 20:30 |