Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 10:49
Órelindë
Órelindë is offline
Verdere uitleg: Wat kan je wel en wat kan je niet doen met je beste vriend(in)? Kan je gaan winkelen, feesten, knuffelen, kussen, films kijken, of zijn er dingen té intiem om te doen als je alleen maar vrienden bent (voor een jongen-meisje-vriendschap)?

Vertel je mening en ervaringen; ik ben erg benieuwd!
Oud 30-07-2003, 10:51
Verwijderd
anale seks is wat overdone
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:54
Verwijderd
tja, wat doe je met een meisje waar je vriendinnen mee bent? Zoen jij ook met je vriendinnen? Knuffel jij met een vriendinnen? Ik zoen niet met m'n vriendinnen, ik knuffel ook niet echt met ze. Dus zou ik dat met een jongen waar ik niet meer dan vriendschap heb ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:54
Ireentje
Ireentje is offline
Voor hele goede vrienden..? Ik denk dat dat verschild per 'vriendenkoppel' het ene paar vind een kusje op de mond niet kunnen en ik ken er ook die dat wel vinden kunnen. Wat ik niet meer als 'vrienden' beschouw is zodra je echt zoent met je beste vriend/vriendin, knuffelen vind ik wel kunnen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:56
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
je kan doen waar jij je nog goed bij voelt.
ik zou zelf nooit met mijn gewone vrienden gaan zoenen of zo. maar een knuffel geven en film kijken enzo. ik denk dat ik met vrienden en vriendinnen dezelfde dingen doe.
zoenen enzo doe ik liever met mijn vriend.
Oud 30-07-2003, 11:12
Verwijderd
het is nu zo met mijn ex, dat we zeg maar alles met elkaar doen, behalve wat een relatie zou kunnen betekenen.

We kussen elkaar regelmatig gewoon op het gezicht (zonder tong dus). We kijken vaak films, en liggen dan in elkaar gewikkeld op de bank. In bed lopen we vaak te rollebollen, en ook kusjes te geven.

Het is maar net hoe jullie onderlinge relatie is. Ik ben gewoon beste vriendjes met haar (en stiekem nog een beetje verliefd op haar)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:31
Optima
Optima is offline
zodra je seks gaat hebben met vrienden is het te laat

dan hang je zeg maar tussen een relatie en een vriendschap in, en dat is het meest ongemakkelijke wat er bestaat.

beter dus gewoon OF vriendschap, OF relatie.
Oud 30-07-2003, 12:14
Warsocket
Warsocket is offline
hmmz de grens lig bij mij bij tongzoenen dan vindt ik het wat meer worden als vriendschappelijk

en een zoen op de mond vind ik kunnen (ligt er natuur lijk wel aan hoe je hem geeft)
Oud 30-07-2003, 12:23
L1
L1 is offline
tip: kijk de film When Harry met Sally. die gaat zo ongeveer over dit probleem.
Oud 30-07-2003, 12:45
Verwijderd
Hetzelfde als in een meisje-meisje vriendschap of een jongen-jongen vriendschap, lijkt me. Ik omhels vriendinnen wel eens, en vrienden ook, alleen met heel goede vriendinnen kan ik echt knuffelig doen, dus ook met alleen heel goede vrienden, ik zoen niet met vriendinnen, dus ook niet met vrienden, ik loop niet zomaar hand in hand met vriendinnen, dus ook niet met vrienden, ik loop wel vlak naast vriendinnen, dus ook vlak naast vrienden, enzovoort. Lijkt me toch niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:55
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-07-2003 @ 13:45:
Hetzelfde als in een meisje-meisje vriendschap of een jongen-jongen vriendschap, lijkt me. Ik omhels vriendinnen wel eens, en vrienden ook, alleen met heel goede vriendinnen kan ik echt knuffelig doen, dus ook met alleen heel goede vrienden, ik zoen niet met vriendinnen, dus ook niet met vrienden, ik loop niet zomaar hand in hand met vriendinnen, dus ook niet met vrienden, ik loop wel vlak naast vriendinnen, dus ook vlak naast vrienden, enzovoort. Lijkt me toch niet moeilijk.
toch niet en vriend krijg van mij geen zoen op zijn mond een vriendin wel (zonder bijbedoelingen) ik vindt dat toch anders

(de meeste jongens zijn gewoon niet zo klef, ik soms wel)
Oud 30-07-2003, 13:19
Cinamon
Cinamon is offline
Ja precies.. Ik vind het ook net als een soort meisje-meisje vriendschap . Ik doe zelf ook geen dingen die ik niet doe bij een van mijn vriendinnen... Tuurlijk je omhelst je vriendinnen wel eens, vrienden ook hoor... Maar daar blijft het bij!
Tenzij het later natuurlijk meer wordt dan alleen vriendschap, tja dan is het een ander verhaal...
Oud 30-07-2003, 13:50
LilDushi
LilDushi is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 30-07-2003 @ 11:54:
Voor hele goede vrienden..? Ik denk dat dat verschild per 'vriendenkoppel' het ene paar vind een kusje op de mond niet kunnen en ik ken er ook die dat wel vinden kunnen. Wat ik niet meer als 'vrienden' beschouw is zodra je echt zoent met je beste vriend/vriendin, knuffelen vind ik wel kunnen

ben ik mey eensz
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
LilDushi schreef op 30-07-2003 @ 14:50:
ben ik mey eensz
mooy
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 14:33
Aristidis
Aristidis is offline
Ik denkt dat het niet echt vastligt, de grens ligt vaak bij kus op de mond... doen jullie dat dan kus op de mond? Bij vrienden/dinnen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Alles mag zolang je ALLEBEI geen speciale gevoelens erbij hebt.

Ik vind het gewoon prettig om zo'n hele goeie vriendin te hebben. Die kent me al heel mijn leven, en weet precies hoe ik ben en hoe ik me voel. En dan kan een knuffel zo lekker zijn omdat je dan weet dat je verder geen woorden hoeft te gebruiken om uit te leggen hoe je je voelt.
Echt heerlijk als je iemand hebt waar je gewoon 100% mee op 1 lijn zit zonder verliefdheid gevoelens erbij te hebben.

Het ligt er dan maar net aan waar voor jezelf de grens ligt. Ik zou niet met haar naar bed gaan, want dat heet niet voor niks de liefde bedrijven Daar heb ik andere gevoelens voor nodig.
Oud 30-07-2003, 18:51
DEChengst
DEChengst is offline
Om maar een oude wijze dame te quoten:

"Alles mag als het maar leuk is"
Oud 30-07-2003, 18:55
MaRiEkJuH
MaRiEkJuH is offline
Ik vind persoonlijk zoenen eigenlijk al te ver gaan voor een vriendschap (al heb ik me er zelf niet aan gehouden ). Maar knuffelen moet kunnen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:55
Órelindë
Órelindë is offline
Nou ja, in ieder geval al hardstikke bedankt voor jullie reacties. Leuk om te zien hoe mensen er over denken, en soms zo verschillend!
Oud 31-07-2003, 13:12
Verwijderd
Zoenen en knuffelen enzo dat hoort in een relatie vind ik - tenzij je heel verdrietig bent en die vriend je een opbeurende hug geeft. Voorderest shop ik, klets ik, feest ik, MSN ik, kijk ik films en nog veeeel meer met mijn vrienden. Ik doe met de jongens hetzelfde als wat ik met de meiden doe.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:42
BELLEKE
BELLEKE is offline
een vriend van me vindt t kunnen als je met een vriendin hand in hand of arm in arm over straat loopt, kust in t openbaar en mekaar ook nog s knuffelt... vind t niet kunnen, mensen die hem begrijpen want hij zegt dat t toch best kan, ik weet t niet...
Oud 31-07-2003, 13:54
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 31-07-2003 @ 14:42:
een vriend van me vindt t kunnen als je met een vriendin hand in hand of arm in arm over straat loopt, kust in t openbaar en mekaar ook nog s knuffelt... vind t niet kunnen, mensen die hem begrijpen want hij zegt dat t toch best kan, ik weet t niet...
Wat ik zal zei....
Zolang geen van jullie er ANDERE gevoelens bij krijgt vind ik het kunnen. Maar ja, zeg nou eerlijk Kussen in het openbaar en hand in hand lopen doe je toch niet gewoon uit vriendschap of wel
Ik denk dat hij stiekem toch wel wat anders wil
Oud 31-07-2003, 13:57
justinsane
justinsane is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef op 30-07-2003 @ 11:49:
Verdere uitleg: Wat kan je wel en wat kan je niet doen met je beste vriend(in)? Kan je gaan winkelen, feesten, knuffelen, kussen, films kijken, of zijn er dingen té intiem om te doen als je alleen maar vrienden bent (voor een jongen-meisje-vriendschap)?

Vertel je mening en ervaringen; ik ben erg benieuwd!
meisjes kunnen het wel de meeste jongens niet, die denken overal wat achter.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:58
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-07-2003 @ 12:31:
zodra je seks gaat hebben met vrienden is het te laat
valt wel mee hoor.. Nouja, eigk vind ik zoenen te ver gaan, maar voor één vriend maak ik een uitzondering.. hoewel, we hadden afgesproken dat niet meer te doen, maarjah, beiden geen discipline he? we verwachten er beiden niet meer ofzo van en zijn nog steeds even goed bevriend, dus wat hem betreft ik zie het probleem niet Bij andere vrienden (en vriendinnen) zou ik er niet aan moeten denken.. Btje dubbel

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:01
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
justinsane schreef op 31-07-2003 @ 14:57:
meisjes kunnen het wel de meeste jongens niet, die denken overal wat achter.
Mijn ervaringen zijn eigenlijk dat meisjes net zo denken als jongens over dit
Oud 31-07-2003, 14:08
king112
king112 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 31-07-2003 @ 15:01:
Mijn ervaringen zijn eigenlijk dat meisjes net zo denken als jongens over dit
ik vind het niet gek, meisjes willen nooit te goed bevriend met mij raken anders zijn ze nog bang dat ik verliefd op hen wordt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
king112 schreef op 31-07-2003 @ 15:08:
ik vind het niet gek, meisjes willen nooit te goed bevriend met mij raken anders zijn ze nog bang dat ik verliefd op hen wordt
haha, hmmm ok

Misschien omdat ze weten dat jij makkelijk verliefd word. Of dat ze weten dat jij juist wel overal wat achter zoekt
Oud 31-07-2003, 17:54
Allure
vanaf tongzoenen gaat denk ik te ver voor mij...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:36
Aguy
Aguy is offline
ik loop ook wel eens arm in arm met mn beste vriendin door de stad, en we geven elkaar (vooral zij eigk) ook wel zoenen op de mond..maar ik heb al 15 maandjes n supergeweldige vriendin, dus ik voel absoluut niet meer voor dr dan vriendschap, zij is verliefd op een andere jongen dus dit moet best kunnen vind ik.
Als we bij mij thuis film kijken,liggen we ook over elkaar heen en zijn we elkaar aan het masseren enzo...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:37
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Wat je wel en niet kan doen? Precies hetzelfde als wat je wel en niet kan doen bij een (in mijn geval) vriendin. Wat is het verschil? Dat hij een jongen is en je er dus niet mee mag knuffelen? Ik snap dat niet, waarom zou dat niet mogen? Hoe ik me tegenover en bij mijn vriendinnen gedraag, zo gedraag ik me ook bij mijn vriendinnen. As simple as that.
Oud 31-07-2003, 19:01
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 30-07-2003 @ 12:12:
het is nu zo met mijn ex, dat we zeg maar alles met elkaar doen, behalve wat een relatie zou kunnen betekenen.

We kussen elkaar regelmatig gewoon op het gezicht (zonder tong dus). We kijken vaak films, en liggen dan in elkaar gewikkeld op de bank. In bed lopen we vaak te rollebollen, en ook kusjes te geven.

Het is maar net hoe jullie onderlinge relatie is. Ik ben gewoon beste vriendjes met haar
Mee eens, moet kunnen. Ik vind sowieso dat je in een vriendschap moet kunnen knuffelen, kus op de mond moet ook nog kunnen.......ik heb genoeg (jongens) vrienden bij wie dat kan, hand in hand lopen enzo......voelt gewoon goed, vertrouwd en we weten dat we er verder niets bij bedoelen dus waarom niet?
Oud 31-07-2003, 19:27
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 30-07-2003 @ 11:51:
anale seks is wat overdone
Oud 01-08-2003, 12:14
Órelindë
Órelindë is offline
Ik heb een tijd een relatie gehad met mijn beste vriend. We zijn gewend om elkaar aan te raken, dus ook in onze vriendschap knuffelen, kussen, en rollebollen we met elkaar. Maar kheb geen gevoelens meer...
Oud 01-08-2003, 12:27
Verwijderd
hij mag net als bij leonoor, niet meer doen dan ik bij vrienden doe, ik ben een knuffel en aandacht geval, dus hij moet dat ook mogen, ik geef vrienden ook weleens een zoen op de mond of wang, hij moet dat ook mogen, maar verder dan dat zoenen mag ie niet gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:35
Verwijderd
Ehm...als het echt gaat om mijn beste vriendin zou ik daar eigenlijk alles wel mee kunnen doen. Met gewone vriendinnen zou ik niet naar bed gaan, evt. een keer zoenen en wat meer vind ik niet erg als er maar geen consequenties aan verbonden zijn (ik heb er een hekel aan als mensen stiekem gek op me zijn en dat niet vertellen). Maar eigenlijk zijn al mijn vriendinnen wel zo nuchter dat ze dat allemaal van elkaar kunnen scheiden, dus is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:22
Órelindë
Órelindë is offline
Dus, jij gaat met je beste vriendin naar bed... nare man?
Oud 02-08-2003, 11:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Alles kan. Als twee vrienden met elkaar naar bed willen, waarom niet...Zolang de ene niet meer voelt dan de andere, zie ik weinig problemen.
Als de nood het hoogst is, dan toch liever met een aantrekkelijke vriend dan met een vreemde?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 13:19
Verwijderd
Ik heb een paar vrienden.. en als ik uit ga dan geven we elkaar 4 zoenen (3xwang 1xmond) maar daar zit niks achter.. een arm om je heen slaan als je verdrietig bent is ok.. maar ook niet meer dan dat.. gewoon idd net als bij vriendinnen..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
je kan niet zeggen ik ga met al mijn vrienden en vriendinnen gelijk om, dat is niet zo. dat ligt beetje aan geslacht maar ook aan de persoon waarmee je bevriend bent. ik heb vriendinnen waar die ik niet eens een kus op hun wang geef en vriendinnen waar ik ook lichamelijk vrij close mee ben. Het ligt dus aan de jongen in kwestie.
Ik vind het juist erg prettig als mijn beste vriend me vasthoud als we bijv. in 1 bed slapen. dat soort dingen en nee nooit sexuele gevoelens voor m gehad. Maar ik heb ook vrienden die enkel een kus op hun wang krijgen en een hand. Aan de andere kant heb ik ook eens een vriend gehad die ik zoende (dus wel met tong) etc. Dat was eigenlijk een gewone vriend maar we voelden ons heel vertrouwd bij elkaar. Ik weet ook niet goed hoe ik die relatie moet uitleggen
Oud 02-08-2003, 18:27
venna
venna is offline
Ik heb bij al m'n vrienden andere grenzen...
Bij de 1 deins ik al terug al wil ie een knuffel, bij de ander denken buitenstaanders dat we een relatie hebben, met een ander heb ik sex (mannelijke vrienden)
Met de 1 winkel ik graag, met de ander doe ik graag niks, met de 1 ga ik liever op stap..
de 1 vertel ik bepaalde geheimen maar sommige ook niet, die ik wel weer aan anderen vertel...

tsja t hangt er gewoon vanaf
Oud 02-08-2003, 19:32
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik lig wel af en toe met mijn beste vriendin in bed, we hebben ook wel gezoend, en nog verder gegaan. Zo lang je daar allebei tegen kan is er niet zoveel mis mee, volgens mij.
Oud 02-08-2003, 19:45
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
alles kan wat je ook met een vriendin doe.... ik knuffel wel eens met me beste vriend... als ik hem bv al lang niet meer gezien heb enso... (gebeurt nogal vaak doordat hij verhuisd is) noum hem schat en geef hem wel is een kusje op zen wang/mond
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:10
Kanarya1982
Kanarya1982 is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 02-08-2003 @ 20:45:
alles kan wat je ook met een vriendin doe.... ik knuffel wel eens met me beste vriend... als ik hem bv al lang niet meer gezien heb enso... (gebeurt nogal vaak doordat hij verhuisd is) noum hem schat en geef hem wel is een kusje op zen wang/mond
mag ik een vriend worden van jou
Oud 04-08-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
*vallende ster* schreef op 02-08-2003 @ 12:22:
Dus, jij gaat met je beste vriendin naar bed... nare man?
Was het maar zo'n feest
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:14
FunkyLady
FunkyLady is offline
Mm... Tis zo moeilijk om het niet te doen zeg maar!

Het is fantastisch een goede vriend te hebben! Maar met onze vriendschap is het door t zoenen etc. echt fout gegaan!

kUs

FL
Oud 04-08-2003, 13:36
nandatje
nandatje is offline
Hmm ik heb gwoon een vriendje waar ik verkering meej heb, iz toch veel beter als beste vriend Luv frankiej Ik denk trouwens dat zo'n vriendschap niet echt lang stand kan houden...
Oud 04-08-2003, 13:48
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-07-2003 @ 13:14:
hmmz de grens lig bij mij bij tongzoenen dan vindt ik het wat meer worden als vriendschappelijk

en een zoen op de mond vind ik kunnen (ligt er natuur lijk wel aan hoe je hem geeft)
Ja als je een hele goede vriendin hebt, dan moet een korte zoen op de mond gewoon kunnen. Verder moet je niet gaan, maar daar is ook geen behoefte aan.
Oud 04-08-2003, 14:10
Thomas
Thomas is offline
Alles mag totdat jij of hij er een speciaal gevoel bij begint te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:53
Tox
Tox is offline
Ik vind dat knuffelen en in elkaars armen zitten wel kan, ook flink feesten en wat stoeien moet kunnen, en hier en daar een klein kusje kan ook geen kwaad, zolang het maar geen echte zoen is zeg maar.
Oud 04-08-2003, 22:22
Knabbel
Knabbel is offline
Jullie lijken er allemaal zo makkelijk over te doen want ik vind het al erg als mijn vriend aan iemand anders zit te plukken (wat trouwens niet vaak voor komt maar meestal dat de vrouwen aan hem zitten ). Maar jah over wat soort vrouwen heb ik het dan Meisjes met bedoelingen!!!

Jah ik hou daar gewoon niet van als iemand anders hem aanraakt. Ik voel me niet op mijn gemak. Als hij dan ergens naar toe gaat (uitgaan met zijn vrienden bijvoorbeeld) dan vraag ik me af wat hij daar allemaal doet. En dat is toch juist te stom voor woorden??? Je moet iemand toch kunnen vertrouwen.
Kijk is het een hele goede kennis of wat dan ook, okey weet je wel, een kus als je jarig bent dan is het goed. Maar waarom zou je iemand kussen als je dat bij je vrienden ook niet doet???
Ik doe dat zelf ook niet !!!Misschien dat ik dat dan ook van HEM verwacht???!!Het gaat er bij mij gewoon om bij WIE je het doet en HOE je het doet...

*effe tussendoor ik vind zoenen op de mond dus echt welll te ver gaan*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten