Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 21:45
Souljah
Souljah is offline
Ik heb vanmiddag naar een uitzendbureau gebeld voor vakantiewerk en eventueel nog werk na schooltijd of in het weekend. Wat ik al verwacht had kwamen ze aan met 'bel'-werk zoals in een callcenter of telemarketing. De mevrouw van het uitzendbureau vertelde mij dat ik 1 dezer dagen maar even langs moest komen om te zijn wat de mogelijkheden waren maar ze vertelde me wel dat als je geinteresseerd was in het 'bel'-werk dat je eerst een test moest ondergaan om te zien of je er wel geschikt voor was. Als je dan goed uit de bus kwam en 'beter' was dan de andere dan werd de baan je aangeboden.
Nu mijn vraag: Hoe gaat zo'n test in zn werk, wat moet je doen, wat moet ik zeggen etc zodat ik een goede indruk maak. Tips zijn dus welkom
__________________
gezien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2003, 22:22
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Ik heb zelf nog nooit zo'n test gedaan, maar ik kan me goed voorstellen dat ze je op de volgende punten gaan testen:
- Sociale vaardigheden
- Initiatief tonen (als je tegenwoordig een krantenwijk hebt hoort dat er al bij )
- Kunnen improviseren
- Goed met mensen om kunnen
Dat zijn namelijk belangrijke dingen als je een telefoongesprek met iemand voert, en zeker zulke telefoon gesprekken. Of je een hele harde werker bent of dat je stem geil klinkt maakt dus niet zo heel veel uit (naja ook wel een beetje ).
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 10:36
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Een vriend van mij heeft dit ook gedaan en die moest als test proberen een magnetron te verkopen aan degene die het sollicitatiegesprek voerde. Het kwam er op neer dat je vriendelijk moest blijven en niet te snel opgeven als er nee wordt gezegd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:32
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
-initiatief tonen
-prettige stem hebben
-doorzetten en niet gauw opgeven dus.
-beleefd overkomen
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:37
Verwijderd
Een prettige telefoonstem hebben. Dat is iets wat je eventueel wel kunt oefenen maar wat je vooral van jezelf al moet hebben. Niet te snel praten maar ook niet te traag, niet onduidelijk articuleren, geen woorden inslikken. Een zwaar dialect is ook uit den boze.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:50
Verwijderd
Ik moest gewoon een tijdje gaan bellen met echte klanten, wel klanten van een afgeschreven bellijst. 't is trouwens een superirritante baan en ik heb 't maar een paar maanden gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Als je niet dingen wilt verkopen, maar onderzoeken wilt afnemen, kun je ook bij een onderzoeksbureau gaan werken. Dat doe ik ook en is wat 'liever' werk, mensen vinden je ook ietsjepietsje minder irritant vaak (soms ook wel heel irritant trouwens, maar het valt mee ). Je hoeft dan niet te verkopen en niet al te lang door te drammen, dat scheelt vind ik. Nadeel of juist voordeel is denk ik wel dat je niet per persoon die je wat verkoopt uitbetaald krijgt, maar per uur.
Voor meer informatie kun je onder andere kijken op http://www.tns-nipo.nl of http://cati.nipo.nl

Als je je gaat 'aanmelden' bij TNS-Nipo en ze gaan je bellen voor een telefonisch sollicitatiegesprek, zou je dan tijdens dat telefoongesprek mijn naam willen noemen? Die vertel ik je wel als je me pm't ofzo. Dan krijg ik nl een cdbon van 20 euro . Voor vragen kan je me evt ook pm'en, of in dit topic vragen poten.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-08-2003 @ 20:49:
Als je niet dingen wilt verkopen, maar onderzoeken wilt afnemen, kun je ook bij een onderzoeksbureau gaan werken. Dat doe ik ook en is wat 'liever' werk, mensen vinden je ook ietsjepietsje minder irritant vaak (soms ook wel heel irritant trouwens, maar het valt mee ). Je hoeft dan niet te verkopen en niet al te lang door te drammen, dat scheelt vind ik. Nadeel of juist voordeel is denk ik wel dat je niet per persoon die je wat verkoopt uitbetaald krijgt, maar per uur.
Voor meer informatie kun je onder andere kijken op http://www.tns-nipo.nl of http://cati.nipo.nl

Als je je gaat 'aanmelden' bij TNS-Nipo en ze gaan je bellen voor een telefonisch sollicitatiegesprek, zou je dan tijdens dat telefoongesprek mijn naam willen noemen? Die vertel ik je wel als je me pm't ofzo. Dan krijg ik nl een cdbon van 20 euro . Voor vragen kan je me evt ook pm'en, of in dit topic vragen poten.
Ghihi jij maakt ook overal reclame he
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 11:46
Souljah
Souljah is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-08-2003 @ 20:49:
Als je niet dingen wilt verkopen, maar onderzoeken wilt afnemen, kun je ook bij een onderzoeksbureau gaan werken. Dat doe ik ook en is wat 'liever' werk, mensen vinden je ook ietsjepietsje minder irritant vaak (soms ook wel heel irritant trouwens, maar het valt mee ). Je hoeft dan niet te verkopen en niet al te lang door te drammen, dat scheelt vind ik. Nadeel of juist voordeel is denk ik wel dat je niet per persoon die je wat verkoopt uitbetaald krijgt, maar per uur.
Voor meer informatie kun je onder andere kijken op http://www.tns-nipo.nl of http://cati.nipo.nl

Als je je gaat 'aanmelden' bij TNS-Nipo en ze gaan je bellen voor een telefonisch sollicitatiegesprek, zou je dan tijdens dat telefoongesprek mijn naam willen noemen? Die vertel ik je wel als je me pm't ofzo. Dan krijg ik nl een cdbon van 20 euro . Voor vragen kan je me evt ook pm'en, of in dit topic vragen poten.
Haha oke Maar ik woon (in de buurt van) Leeuwarden, zit dat onderzoeksbureau daar ook?
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Souljah schreef op 15-08-2003 @ 12:46:
Haha oke Maar ik woon (in de buurt van) Leeuwarden, zit dat onderzoeksbureau daar ook?
Je moet één dag naar Amsterdam voor een cursus, verder werk je vanaf je eigen huis. (Tenminste, voor zo ver ik weet. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Een jaar werken en reizen.
Muzzle
22 25-03-2006 19:40
Werk, Geld & Recht thuiswerk
drumster
33 10-07-2003 15:19
Werk, Geld & Recht [telemarketing] Tele2
Mir-idiotA
22 02-07-2003 14:41
Werk, Geld & Recht callcenter
Elisaaa
23 31-01-2003 09:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.