Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hij's gewoon bang dat we moe worden van het koningshuis
![]() Of gewoon bang dat ie zich continue moet verantwoorden, natuurlijk. Boeiend. Een premier moet z'n kop houden over hoe de tv eruit moet zien ![]()
|
![]() |
Balkenende: "Premier Jan Peter Balkenende heeft vrijdag de media opgeroepen voorzichtiger om te gaan met het nadoen van leden van het koninklijk huis in satirische programma's."
Wat houdt het voorzichtiger zijn volgens Balkenende in? Waarom wordt er niets concreets genoemd? Balkenende: "Satire kan schadelijk zijn. Er kan een beeld rondom mensen ontstaan dat niet klopt." Dat beeld kan ook ontstaan dankzij media over allochtonen. Balkenende: "Deze mensen kunnen zich niet verdedigen." Waarom niet? Beide programma's zijn van de Vara Oh en http://www.bishoff.nl/page01/L90.jpg ![]()
|
Jezus, dat is toch nogal wiedes dat monsieur zich daarmee bemoeit? Daar heeft hij ook alle recht en reden toe, sinds schending van het koningshuis verboden is (daar er een boete tegenover staat). Omdat die wet er is, moet men zich er natuurlijk wel aan houden, dus als monsieur dan vraagt om een beetje voorzichtigheid, dan is dat volkómen begrijpelijk.
Over de terechtheid van het verbod op schending van het koningshuis doe ik verder geen uitsprake, dat doet niet terzake, maar de wet is er dus moet men zich er wel aan houden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Je mag tegenwoordig van alles over iedereen zeggen, maar zodra je iets over het koningshuis zegt mag dat niet, dikke onzin.
Weg met dat koningshuis, en al die onzin eromheen, ze zorgen er zelf steeds weer voor dat er slechte publiciteit eromheen is.
|
Ach, ik vind het best dat de goede man zijn mening over dit onderwerp geeft. Hij heeft wel een punt wanneer hij zegt dat de koninklijke familie zich niet kan verdedigen, in tegenstelling tot hemzelf en andere bewindslieden.
En zoals al gezegd, hij verbied niks. Hij roept op tot. Geen probleem, toch? En ik neem aan dat Kopspijkers hier nog wel wat leuks mee doet zometeen ![]()
||
Citaat:
Maar wat hij op deze manier ook bewerkstelligt, is dat mensen juist averechts gaan denken "Nouja, we mogen toch wel lol hebben mbt. de koningin?" Ik begrijp hem en vind het okay dat hij het zegt. Mij maakt het niks uit. Maar de mensen die het onzin vinden, gaan nu juist wat meer de grens opzoeken. Zulke lui zijn er nou gewoon.
|
ik snap die balkELENDE wel. hij moet nu een wit voetje halen bij bea en co.
eigenlijk is het maar een heel dom mannetje want nu hebben de anti-monarchie partijen weer een onderwerp om tegen het koningshuis in te gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, een beetje satire moet toch kunnen? Ik vraag me alleen af wie bepaalt op een gegeven moment dat er een grens is overschreden? Satire is er toch om zaken in het belachelijke en overdrevene te trekken. Wat zegt bijv. een gemiddelde caberetier wel allemaal niet over het koningshuis? Heeft een mp hier al eens aandacht voor gevraagd? Naar mijn weten niet.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Het moet eens over zijn met dit soort amusement. Ik kan er wel om lachen maar het is gewoon veels te veel. Zo kan er nooit een goed beeld komen om te kunnen regeren als er mensen ze zijn die gewoon doen dat je niet serieus bent.
Dit kan tevens de economie op lange termijn schaden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
HET HELE KABINET EN KONINGSHUIS IS GEWOON VOLSLAGEN BELACHELIJK BEZIG.... Vind je het gek dat er meer satire is? Als ze met respect behandeld willen worden moeten ze dat eerst zelf verdienen, en zich is volwassen en fatsoenlijk opstellen. In een land met zulke grote (komende) problemen en problematiek vind ik een kabinet dat zich tot 3 keer toe druk gaat maken over het koningshuis een grote soap/speeltuin. |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen heeft hier zoveel commentaar op het kabinet, en op Balkenende. Als jullie ook maar een fractie van de capaciteiten zouden hebben die hij heeft zouden jullie al lang door hebben dat het allemaal nergens op slaat wat jullie uitkramen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of vind jij het reilen en zeilen van het koningshuis of dingen zoals satire belangrijker dan dingen zoals veiligheid, onderwijs, gezondheidszorg etc? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|