Oud 25-12-2003, 22:51
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Ik heb op mn PC een heleboel muziek staan, en nou wilde ik die op een laptop zetten. Kan via cd's, memory-stick e.d, maar wat ik mij nou afvroeg, Kan ik niet gewoon die laptop à la memory stick via USB in mn PC proppen?
Leek mij wel handig, maar misschien loopt het wel helemaal fout af, en dat moet ik niet hebben natuurlijk.
Ze hebben allebij een ethernetkaart erin zitten, dus misschien is dat ook een mogelijkheid, maar dat weet ik ook niet.
Zou iemand mij kunnen vertellen of, en zoja, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2003, 23:27
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Je kan zowel een parallele kabel (printerpoort) gebruiken of een seriële Com-poort voor file transfer via 2 systemen. Die laatste is fokking traag (115kbps), parallel haalt echter 3 Mbps. USB zou ik eigelijk niet weten; nog nooit gedaan.

Maar.... als ze allebei toch een netwerkkaart bezitten, zou je ze met 'n crosscable kunnen verbinden. Vervolgens de machines configureren; en overpompen met 10/100 Mbit.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 00:12
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
netwerkkaart is wel het meest voor de hand liggend

verder heb je nog usb <--> usb netwerk kabels, maar das een stuk duurder, dus in dit geval totale onzin
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 00:46
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Gewoon een UTP-crosscable kopen, daarmee hang je ze aan elkaar! Ik heb het thuis ook al ontzettend lang en ik kan niet meer zonder netwerk. 't is er gewoon en het werkt altijd, en snel ook (100 megabit), enkele gigabytes binnen een paar minuten overgezet.

Het softwarematig configureren is een eitje, en je kan bijvoorbeeld zonder problemen een Windows 95'-bak aan een XP-pc hangen

Als je PC nog geen eternetkaart had dan kost een 100mbit kaartje van realtek (gebruik ik hier ook bevalt echt goed) rond de 5 euro. Op mn stageplek krijg ik die dingen zelfs zo mee, laat staan 10mbit, worden zelfs vaak weggegooid.

UTP-netwerkje is dus de beste en goedkoopste oplossing!

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 15:51
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Dan ga ik dat maar es doen!!
Dankjullie wel
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 16:54
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 25-12-2003 @ 23:27:
Maar.... als ze allebei toch een netwerkkaart bezitten, zou je ze met 'n crosscable kunnen verbinden. Vervolgens de machines configureren; en overpompen met 10/100 Mbit.
Hmmm...Volgens mij makkelijker gezegd dan gedaan (of ik ben gewoon heel vaag bezig).

Ik heb de Laptop naast PC gezet, en met een Cross UTP kabel verbonden. Ik naar Mijn Netwerk locaties, en daar aangegeven dat ik een netwerk wil maken zonder internet verbinding (ik heb namelijk de kabel van ons adsl eruit gehaald, om daar de kabel naar laptop in te pluggen).
Hij zegt dat ie zich aanmeldt oid voor het netwerk, en vervolgens of ik een diskette wil maken. Had ik gedaan, en die in de laptop gestopt. Zelfde stappen uitgevoerd op LT, en heir verscheen uiteindelijk bij Mijn Netwerk Locaties een map met SharedDocs. Ook bij de verbindingen stond Netwerkbrug. Beide was op de PC niet het geval.
Moet er misschien nog een hub tussen ofzo? Ik vind van niet, want een kabel lijkt mij genoeg, maar misschien zit ik verkeerd.

Help...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:32
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
in het begin moet het netwerk een beetje op dreef komen zeg maar, zorg dat alle firewalls uit staan (zowel de xp firewalls als alle andere bijv zone alaram) Makkelijk is om de computers op deze zelfde werkgroep te zetten. Ik zou de computer namen ook niette moeilijk maken zodat je bij uitvoeren de computers makkelijk kan vinden(als dit nodig mocht zijn) maar over het algemeen moet je ze kunnen vinden bij netwerkomgeving ; zoek naar computers binnen werkgroepen, als het goed is vind ie de andere pc dan.

Zo niet ga naar uitvoeren en typ in : \\(naam van de andere pc) en dan zou je zo alsnog de andere pc moeten vinden. En zorg natuurlijk dat er bestanden gedeeld zijn. Computer en werkgroepnamen verander je bij xp rechter muisknop computernaam en bij 98 moet je de rechtermuisknop doen bij netwerkomgeving en dan staat het daar ook ergens.

Ps ik zie dat je een ethernetkaart gebruikt om adsl te krijgen heb je dan ook niet toevallig een router?
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:37
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Citaat:
Put@ schreef op 26-12-2003 @ 17:32:
En zorg natuurlijk dat er bestanden gedeeld zijn.suc6 ermee
En dat is het probleem denk ik. Mijn PC maakt geen map aan met SharedDocs. Anders was het denk ik wel gelukt. En ook maakt hij geen Netwerkbrug aan (in tegenstelling tot de Laptop)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 17:40
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 26-12-2003 @ 17:37:
[B Mijn PC maakt geen map aan met SharedDocs. [/B]
dat heeft niet zo veel met het netwerk te maken als ik het goed had, dat is volgens mij dat die zelfde map voor elke gebruikersaccount beschikbaar is ofzo ( Kan best zijn dat ik het fout heb hoor)
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Laptop herkent hard disk niet?
Femic
39 20-02-2011 01:15
Software & Hardware Mac Book kopen?
Muchacha
58 25-08-2008 07:05
Software & Hardware [LAPTOP] Lap op TV aansluiting probleem
Idiotique
5 15-05-2006 09:42
Software & Hardware [Router] vraagje
Char Margolis
3 03-01-2006 18:17
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 16:58
Software & Hardware Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!)
dystopia
49 29-01-2003 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.