Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 13:09
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Weet iemand een goed freeware zip/compressie programma? Ik heb zelf wel wat gevonden met google, maar wat is naar jullie mening het beste freeware compressie programma?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 13:21
Verwijderd
Geen freeware (shareware?) maar ik vind nog steeds WinRAR het prettigst werken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:36
dystopia
dystopia is offline
7zip

http://www.7-zip.org
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:43
nielsjuh86
Avatar van nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
winrar is ook freeware, je kunt het gewoon door blijven gebruiken nadat het verlopen is... of is dat alleen bij mij zo?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 18:25
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
nielsjuh86 schreef op 06-02-2004 @ 18:43:
winrar is ook freeware, je kunt het gewoon door blijven gebruiken nadat het verlopen is... of is dat alleen bij mij zo?
nee, bij mij en volgens mij bij iedereen

maar ik ben laatst ook op zoek gegaan naar ander compressie programma en toen kwam ik Zipzag tegen, die kan (alle?) compressiebestanden aan en compreseerd zelf (beweren) hun het best.

Ik heb hem bij eMule kunnen downloaden (met crack), maar dacht dat er ook een freeware versie is....moet je ff zoeken met google op zipzag
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:13
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
nielsjuh86 schreef op 06-02-2004 @ 18:43:
winrar is ook freeware, je kunt het gewoon door blijven gebruiken nadat het verlopen is... of is dat alleen bij mij zo?
Je kan hem inderdaad gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie freeware is
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:21
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Martin schreef op 06-02-2004 @ 22:13:
Je kan hem inderdaad gebruiken, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie freeware is
winamp is ook geen freeware

(windows wel toch? )
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
WinRAR is officiëel shareware, maar mag eigenlijk wel freeware genoemd worden omdat er geen beperkingen zitten aan het gratis gebruik ervan.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 22:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-02-2004 @ 22:26:
WinRAR is officiëel shareware, maar mag eigenlijk wel freeware genoemd worden omdat er geen beperkingen zitten aan het gratis gebruik ervan.
behalve dat je iedere keer een popup krijgt (ok, dat is inderdaad geen beperking, maar wel irritant).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 22:58
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
ekki schreef op 06-02-2004 @ 23:21:
behalve dat je iedere keer een popup krijgt (ok, dat is inderdaad geen beperking, maar wel irritant).
tis dat ik hier geen middeltjes daartegen mag beschrijven
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 01:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-02-2004 @ 22:26:
WinRAR is officiëel shareware, maar mag eigenlijk wel freeware genoemd worden omdat er geen beperkingen zitten aan het gratis gebruik ervan.
Nee, eigenlijk mag dat niet.

Er wordt van je verwacht dat je het na een periode van X tijd of koopt of er weer af gooit. Of je nou gedwongen wordt met DRM, een pistool, irritante popups (zoals in dit geval en het geval van WinZip) of de programmeurs kiezen er voor om de gebruiker niet te klieren, doet daar niets aan af.

De homepage heeft het ook niet over iets dat op freeware lijkt: "You may try WinRAR before buy, its trial version is available in downloads."

7-zip daarentegen is Free software en hanteert een donatie policy (waarbij je ook nog 'ns support krijgt wanneer je betaald). Bovendien ondersteunt het veel meer formaten (vandaar die 7).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 01:14.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 09:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bedankt voor de reacties mensen.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
ekki schreef op 06-02-2004 @ 23:21:
behalve dat je iedere keer een popup krijgt (ok, dat is inderdaad geen beperking, maar wel irritant).
Je krijgt alleen een popup als je winRAR opstart. Ik doe dat nooit. Als ik een RAR wil extracten druk ik met rechtermuisknop op de file en kies voor Extract Here, of met rechts slepen en dan Extract Here of Extract to <dir>. Die popup hoef je eigenlijk nooit te zien, tenzij je zelf een RAR wilt samenstellen (files toevoegen etc).

@dystopia:

Juridisch wel, maar freeware vind ik meer een indicatie voor hoe je het kunt gebruiken, en niet zozeer de 'kleine lettertjes'. Dat kan me geen fuck schelen, als ik WinRAR gratis kan blijven gebruiken doe ik dat. Zij bieden iets gratis aan, ik gebruik het programma. Of dat nu tegen hun eigen voorwaarden is of niet.

7-zip komt van de compressiemethode 7z en niet omdat het 7 formaten zou ondersteunen. Ik vind de shell integration van WinRAR een must om te gebruiken. 7-zip heeft dat voor zover ik weet niet, WinRAR werkt gewoon superfijn en supersnel. En die 10% hogere compressed size maakt ook niet superveel uit.

Als er een volwaardig Open Source alternatief is, zal ik dat gebruiken. Maar vooralsnog biedt WinRAR mij het comfort waar ik erg aan hecht. Vooral omdat ik het superveel gebruik.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 06-02-2004 @ 23:58:
tis dat ik hier geen middeltjes daartegen mag beschrijven
mjah, i know of course , maar ik ben lui .

Citaat:
Enlightenment schreef:
Je krijgt alleen een popup als je winRAR opstart. Ik doe dat nooit. Als ik een RAR wil extracten druk ik met rechtermuisknop op de file en kies voor Extract Here, of met rechts slepen en dan Extract Here of Extract to <dir>. Die popup hoef je eigenlijk nooit te zien, tenzij je zelf een RAR wilt samenstellen (files toevoegen etc).
Ohja, daar heb je gelijk in. Is eigenlijk best wel slim (heb ik nooit echt aan gedacht).

Ik open meestal om te kijken wat erin zit trouwens.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.