Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 09:22
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Afgelopen week was ik vanuit Zeeland aan het liften naar Amsterdam en het lot wilde dat ik terecht kwam in een superdeluxe Jaguer met een ZuidAmerikaan erin. We raakten aan de praat en toen we het over reizen hadden, vertelde hij dat zijn zoon als internationaal koerier gewerkt heeft.

Dit houdt in dat je zomaar opgebeld kan worden en dat er dan tegen je gezegd wordt dat je vandaag een pakje moet brengen naar New York. Ze betalen dan je reis en verblijf en een bepaald loon.

Ik heb op internet gezocht naar zo een bedrijf, maar kom er niet echt uit. Is er iemand die hier iets vanaf weet???

[edit] nu ik dit zo lees klinkt het wel heel fout ja [edit]

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 12:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 09:58
Verwijderd
Sleutelwoorden: Zuid-Amerikaan, Jaguar, internationaal koerier,
"een pakje". Had hij toevallig 2 dikke gouden kettingen om zijn nek en een een pot gel in zijn strak naar achteren gekamde haar dat netjes in een staartje zat?
Volgens mij is de inhoud van die pakjes niet legaal in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:52
Verwijderd
Ik denk ook dat dit niet helemaal deugt hoor.

En zijn zoon heeft gewerkt. Dus nu niet meer. Wedden dat zijn telefoonnummer in de goudengids staat onder het kopje "gevangenis"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:07
Verwijderd
Whahaha
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:10
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
oooo, de poedersuikerlijn vanuit Colombia(zuid amerika)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:17
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Sjongejongejonge....... het was een 'blanke' Zuid-Amerikaan (niet dat DAt was zegt ) en hij werkte als adviseur en bemiddelaar tussen bedrijven. Ik heb hem zelf horen bellen met Cuba (jaja, het land van de drugs) en Canada (het land van de natuur = hennepteelt??)

Naja, goed, ik ben niet naief ofzo, maar hij kwam heel betrouwbaar over en er zijn genoeg nationale koeriersbedrijven te vinden dus waarom geen internationale.....

Is er iemand die iets serieus te melden heeft????
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:24
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het klinkt niet helemaal pluis.. waarom zouden ze jouw reis willen betalen en ook nog dik loon?? moet dat pakje wel heel wat opbrengen denk je niet??
tenzij er een goudstuk in zit vrees ik dat het ook een drugskoerier gaat
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:45
Luego
Luego is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 28-04-2004 @ 16:24 :
het klinkt niet helemaal pluis.. waarom zouden ze jouw reis willen betalen en ook nog dik loon?? moet dat pakje wel heel wat opbrengen denk je niet??
tenzij er een goudstuk in zit vrees ik dat het ook een drugskoerier gaat
idd.....
dat zetten de mensen die jij 'niet serieus' noemt er niet bij, maar een bedrijf kan alleen bestaan als het winst maakt.

retourtje A'dam-NY + paar dagen hotel + loon = heel veel geld.

wat voor inhoud zou dat pakje volgens jou dan moeten hebben? als dit al waar is, kan het gewoon niet legaal zijn.

waarom vind je dat je niet naief bent? je stapt in de auto bij een wildvreemde man, je gelooft dit, ....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:58
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik heb het niet gehad over dik loon. Je krijgt je vliegticket betaald en een vergoeding.

Verder stapt iedere lifter in de auto bij een wildvreemde en dit is niet dom of naief, maar gewoon een prettige en goedkope manier van reizen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:52
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah dat is wel zo maar toch is dat link.. maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk...

vergoeding ok nog erger dus ze maken dikke winst op jouw ass die groot risico loopt om in de bak te belanden (misschien wel in t buitenland lang leve met zn 20en op 3 vierkante meter en dan geen douche enzo) als dat het waard is om risico te lopen be my guest vind het alleen erg stom en naief sorry!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:34
Verwijderd
Laat hem maar eens een inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en een BTW-nummer tonen. Zal mij benieuwen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:16
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
merijn schreef op 28-04-2004 @ 13:17 :
Naja, goed, ik ben niet naief ofzo, maar hij kwam heel betrouwbaar over
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:03
Verwijderd
Waarom zouden ze in vredesnaam een persoon van NL naar NY laten vliegen, laten overnachten etc voor een pakje. Er bestaan ook pakketdiensten, die goedkoper zijn.
Als je echt niet dom of naïef bent, waarom denk je er dan nog overna?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:17
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Dit IS een pakketdienst, maar dan met persoonlijke bewaking

Naja, boeiend, ik zoek wel zelf verder op internet en ga heus geen drugs smokkelen. ZO stom ben ik nog net niet.

Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:38
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Geniaal
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 28-04-2004 @ 20:17 :
Dit IS een pakketdienst, maar dan met persoonlijke bewaking
Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Een pakketdienst met persoonlijke bewaking. Alsof de UPS en TNT daar geen getraind en ervaren personeel voor hebben. Waarom zou hij daar een jong ongetraind en onervaren meisje voor willen hebben? Precies, die zijn jong en naief.
Citaat:
Sleutelwoorden: Zuid-Amerikaan, Jaguar, internationaal koerier, "een pakje".
en voeg daar een nepgesprek om jou erin te luizen aan toe.

Geen dank
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:46
Verwijderd
Ik sta echt perplex.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 00:35
Luego
Luego is offline
Citaat:
merijn schreef op 28-04-2004 @ 20:17 :
Dit IS een pakketdienst, maar dan met persoonlijke bewaking

Naja, boeiend, ik zoek wel zelf verder op internet en ga heus geen drugs smokkelen. ZO stom ben ik nog net niet.

Bedankt voor jullie bezorgdheid.
Zucht....

Je gelooft het echt nog steeds he?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-04-2004, 05:58
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Je hoeft niet ver te zoeken hoor. --> www.dhl.nl
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:53
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Zoiets bedoelde ik inderdaad
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:13
Verwijderd
Ik heb hier een hele tijd geleden ook at over gelezen of gezien op tv. Het gaat met name om hele belangrijke dingen, bijvoorbeeld een bepaald onderdeel van een schip waardoor dat schip onnodig stil ligt.

Bestaat dus wel echt maar ik denk niet dat er echt veel werk in te vinden is
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:48
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Eindelijk reacties waardoor ik niet het idee krijg dat ik echt helemaal gek ben
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:13
Ivo
Ivo is offline
Zoiets bestaat inderdaad.
Mijn vader heeft een keer om 12 uur 's nachts ofzo voor z'n werk iemand van schiphol moeten halen, omdat er een (nogal dure) machine kapot was en het werk dus compleet stil was. En een paar peperdure chips per pakketpost versturen is in zo'n geval een beetje link. Als er wat fout gaat onderweg duurt het nog langer. Dus neemt de koerier het mee als handbagage in het vliegtuig zodat er niet meer wordt gegooid op de bagageterminals.
Een bedrijf wat een week (gedeeltlijk) stilstaat omdat ze op de pakketpost moeten wachten is een stuk duurder dan even een koerier invliegen en 1 of 2 hotelovernachtingen betalen in zo'n geval.
Dus waarom meteen allerlei vooroordelen over drugs en criminaliteit, toevallig omdat die man uit zuid-amerika komt?
Het lijkt mij ook wel wat om een tijdje zoiets te doen. Zie je wat van de wereld en kun je af en toe nog eens lekker lunchen met de bazen van de grote (en kleinere) bedrijven.
Ook voor zeer kostbare documenten kan ik me voorstellen dat er een koerier wordt ingezet die de boel persoonlijk en verzegeld moet afleveren. Er zal maar wat mis gaan met de post... Dag nieuw ontwerp om een gat in de markt te dichten!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:15
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2004 @ 23:46 :
Ik sta echt perplex.
Ik ook, zoals je hierboven kunt zien. Maar dan van de vele totaal niet doordachte en onderbouwde reacties. Dat je bij een goede reactie wilt waarschuwen voor drugs is volkomen normaal. Maar dat 20 mensen dat hier doen zonder goede argumenten te geven ? Waar gaat dat heen.....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:48
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Dankjewel Ivo. Heb je meer info voor me??

Groetjes, Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 19:26
Verwijderd
Een verslaafde zonder zijn drugs lijkt me ook wel een spoedgeval.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 13:51
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Dukko schreef op 29-04-2004 @ 20:26 :
Een verslaafde zonder zijn drugs lijkt me ook wel een spoedgeval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.