![]() |
||
Citaat:
![]() maar denk dat ik de huisarts van de week maar eens ga bellen, want ik loop er nu al zeker 8 maanden mee
||
Citaat:
Er zijn zes vormen van psoriasis: Psoriasis vulgaris Psoriasis inversa Psoriasis guttata Erythrodermische psoriasis Psoriasis pustulosa Arthritis psoriatica Psoriasis vulgaris (chronische plaque psoriasis) De meest gangbare vorm. Herkenbaar aan rode plekken huid met schilfers, vooral op strekzijden van ellebogen en knieën, de behaarde hoofdhuid en de onderrug. Psoriasis inversa (omgekeerde psoriasis) Zichtbaar als rode plekken - zonder witte schilfers - in lichaamsplooien als oksels, liezen en bilnaad. Psoriasis guttata (druppel-psoriasis) Talrijke ronde psoriasisplekjes verspreid over armen, benen en romp. Houdt meestal maar enkele weken aan en ontstaat vaak na een infectie van de luchtwegen. Erythrodermische psoriasis (‘gegeneraliseerde psoriasis’) Zeldzame vorm van psoriasis. Huid is van top tot teen bedekt door psoriasisplekken. Deze variant kan gevaarlijk zijn, omdat hij belangrijke functies van het lichaam ontregelt. Psoriasis pustulosa (pustuleuze psoriasis) Psoriasis waarbij pusblaasjes op de huid verschijnen. Deze blijven echter meestal beperkt tot handpalmen en voetzolen. De meest ernstige vorm van dit type psoriasis is gegeneraliseerde pustuleuze psoriasis. Hierbij verschijnen de pusblaasjes over het hele lichaam en breiden zich snel in aantal uit. Deze vorm treedt op in aanvallen én kan overgaan in gewone psoriasis of spontaan verdwijnen. Arthritis psoriatica (‘gewrichtspsoriasis’) Naast huidafwijkingen heeft een aantal van de psoriasispatiënten gewrichtsklachten (arthritis psoriatica of psoriasis arthropatica). Deze verschijnselen doen denken aan reumatische gewrichtsaandoeningen. of www.Psoriasis.nl
||
Citaat:
Wittige huidschilfers op een rode iets gezwollen ondergrond. Het jeukt en mijn vader heeft het ook (prosriasis is voor een deel erfelijk) Denk dus niet dat het eczeem is en als het dan wel is dan zou dat mooi zijn want een eczeem is te genezen en psoriasis niet
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb allerlei shampoo's geprobeerd maar tot nu toe helpt niet een shampoo helemaal goed. Erg vervelend want zwarte shirtjes zijn verschrikkelijk. Ik ben dan constant bezig mijn schouders schoon te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
pim-pam-petten Hanneke | 369 | 13-11-2006 21:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Basaalcelcarcinoom? vosje16 | 30 | 29-09-2006 20:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
goede anti-roos/psoriasis shampoo Verwijderd | 14 | 10-05-2006 21:22 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
jeuk en eczeem mystress-darqyr | 11 | 04-01-2003 11:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
psoriasis, meer mensen hier last van en wat doen jullie eraan? guru | 12 | 18-11-2001 13:22 |