![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik haalde altijd met héél erg veel moeite een 6je, maar ik kon de rest van de klas er op enkele minuten(!) verschil uitzwemmen in een aantal baantjes.. Ligt dus echt niet altijd aan je conditie ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij de mensen die zeggen dat het vrij laat is om nog te beginnen..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gaf je mij voetbal, basketbal en ik was steengoed met een nadeel altijd: ik kon niet rennen. Volleybal kon ik wel gewoon goed en zwemmen helemaal. Ondanx 4u sport in een week (ook na school) en regelmatige skate-sessies en voetbalwedstrijdjes, was mijn conditie gewoon nul. Maar wat blijkt nu, ik kreeg altijd last van mijn longen, als ik moest hardlopen, had ik gegarandeerd 2 weken lang een blafhoest en halverwege de test kreeg ik gewoon geen lucht meer. Nader onderzoek pas op de leeftijd toen ik geen LO meer had, heeft uitgewezen dat ik inspanningsastma heb. En niemand heeft ooit verder gekeken en beweerde dat ik me aanstelde, ondanx longproblemen in het verleden. Ik ben nog nooit met een smoesje onder LO uitgekomen, ik heb altijd alles uitgelopen, ook de coopertest, een deel van de klas heeft geweigerd de 3km binnen de 20 min te lopen, ik viel 20 meter voor de streep neer, MAAR ik heb het wel gedaan. Voldoendes he. Daarom vind ik het zo'n onzin. Ik haalde met moeite een 5 en dan hebben ze me vaak nog gematst vanwege mijn inzet. En dan lag ik de volgende 2 weken uitgeput in de schoolbanken omdat het hoesten zo'n pijn en inzet van me eiste. Ze hebben me meerdere keren gevraagd naar huis te gaan omdat niemand de les kon volgen ![]() Maar het verbaast me gewoon echt dat niemand zich ooit vragen heeft gesteld bij mijn gehoest en het effect dat dat rennen op me had. Vond het uiteindelijk wel jammer, want basketbal en voetbal deed ik echt supergraag. |
![]() |
||
Citaat:
Een pieptest zegt mij dus niks.
||
Citaat:
als je die test echt op tijdhebt en je komt zoals de meeste mensen half slaperig op school dan scheelt het echt wel of je bent uitgeslapen hoor! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarom had je dan geen last van die inspanningastma als je aan het voetballen was ofzo. Dan loop je toch meestal ook aardig wat. trouwens 3 km in 20 minuten is niet zon zware eis vind ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
3 km in 20 minuten was voor mij een veel te zware eis iig. Ik ben 20 meter voor de eindstreep in elkaar gezakt en ben er zowat overheen gekropen en toen heb ik in een hoekje zitten kokhalzen en stikken. Bleek ook nog dat ik een halve minuut te laat was, maar dat heeft de leraar me cadeau gedaan vanwege de moeite die ik had willen doen (groot deel van de meisjes liep het gewoon niet). Erna heeft ons mam me naar de dokter kunnen rijden en ik heb zeker 2 weken geblaft. 2 dagen kon ik zelfs niet naar school omdat ik gewoon niet kon ophouden met piepen en hoesten. Dan is dat toch echt niet de schuld van mijn conditie, zeker niet als ik dat altijd al heb gehad, ook toen ik geen overwicht had en regelmatig iets in de zin van sport deed (weliswaar op mijn tempo dan maar toch). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder kun je niet veel meer doen. ![]() Of LSD of speed natuurlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu zou ik trap 1 waarschijnlijk nog niet redden, maar ik rijd wel 10 uur intensief paard per week (en als je niet geloofd dat dat intensief is kom je maar eens een ritje maken) en kan hele einden fietsen zonder moe te worden. Gym is voor mij altijd een gruwel geweest, vooral door de foute manier waarop de leraar omging met mijn ren-problemen. Als je maar vaak genoeg voor de klas te kijk gezet word omdat je het liefst geen stap rent krijg je vanzelf een pesthekel aan gym. Wat ik maar wil zeggen is dat een lage shuttlerun uitslag niets zegt over conditie en een hekel aan gym niets over hoe sportief iemand is...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Lichamelijke opvoeding/Gymles Johangroen | 38 | 12-07-2012 13:04 | |
Games |
Grand Theft Auto - San Andreas - II Gornetsnoaker | 500 | 01-07-2005 23:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Beetje dagboek Vlooienband | 30 | 29-06-2003 18:25 | |
Psychologie |