Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe krijg je een poes bij de dierenarts? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=291366)

Onbekende 27-11-2002 18:41

Hoe krijg je een poes bij de dierenarts?
 
Onze poes is de hele dag heel suf, reageert slecht, eet niet, spint niet, ademt zwaar en gromt tegen ons. Dat is zeer abnormaal gedrag voor onze poes en daarom wilden we met haar naar de dierenarts, maar we konden haar mt geen mogelijkheid in het mandje krijgen. Ze heeft me al flink gekrabd toen we het probeerden

Heeft iemand enig idee hoe we onze poes bij de dierenarts kunnen krijgen, zodat het ons morgen wel lukt als ze dan nog niet beter is?

StefanLovertje 27-11-2002 18:44

in nekvel opakken en in een bens ofzo gooien, niet te kinderachtig hoor

tijgje 27-11-2002 18:44

Ja, een bad handoek pakken (zoeen grote dus)
over de kat heen gooien gelijk pakken en in de kooi dan trek je de handoek er af en deurtje dicht
mischien lukt het niet de 1e keer.
Maar het lijkt erop dat de kat mischien vergif heeft gehad.......
dat hebben wij ook eens gehad. maar na 2 spuitjes was hij weer de oude

Boogie 27-11-2002 18:56

---> Flora & Fauna :)

Miess 27-11-2002 20:39

Probeer hem in een handdoek te wikkelen en probeer hem zo in het mandje te krijgen. Probeer anders iets met eten oid.

Dark Angel 27-11-2002 21:30

Bel de dierenarts en kijk of je 'm aan huis kunt laten komen? Als je kat normaal wel te hanteren is kan het heel goed dat 'ie nu pijn heeft als je 'm vastpakt, of zich gewoon beroerd voelt. 't is even iets duurder, maar voor de kat een stuk beter denk ik.
Kat wel ruim van te voren opsluiten met mandje & water & kattenbak, in de badkamer ofzo.

miro 28-11-2002 09:06

Tuinhandschoenen aantrekken, kat oppakken, in de boodschappentas stoppen en meenemen maar :)

Onbekende 29-11-2002 18:08

Bedankt voor jullie tips! Ik heb ze gelukkig niet meer nodig gehad, want onze poes gedraagt zich nu weer normaal. Er lijkt niks meer aan de hand te zijn.

skatefamke 29-11-2002 23:14

oh gelukkig maar, want het feit dat een zieke poes ziek is, is geen heugleijk feit :).

perseus 30-11-2002 13:15

Voor als iemand het nog nodig heeft:
Gewoon met blote handen, misschien handschoenen, wij hebben ze hier nooit nodig (we hebben ervaring, katten gaan 2x per jaar mee op vakantie :D). 1 iemand houdt de mand of bak vast, de ander pakt de kat van bovenaf onder de oksels, en duwt de kat er gewoon in (verder niet moeilijk over doen als de kat gaat gillen ofzo, gewoon erin duwen).
En klaar is Kees, kat in het bakkie :D :)

perseus 30-11-2002 13:16

Citaat:

StefanLovertje schreef:
in nekvel opakken en in een bens ofzo gooien, niet te kinderachtig hoor
Dat moet dus NIET... Dat kan alleen bij hele kleine kittens.

StefanLovertje 30-11-2002 15:24

Citaat:

perseus schreef:
Dat moet dus NIET... Dat kan alleen bij hele kleine kittens.
wie zegt dat het geen kleintje is... en als die poes vals tegen mij zou doen zou ik em gewoon zo opakken hoor..

mar87 30-11-2002 15:48

een zak d'r overheen gooien die kat oppakken en in een mand doen en er mee naar de dierenarts


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.