Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   IK WIL ACTRICE WORDEN!!1 hulp (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1740940)

Hachina 15-02-2009 19:53

IK WIL ACTRICE WORDEN!!1 hulp
 
ik wil graag actrice worden!
en model
ik heb op internet afgezocht,naar castingbureau's en heb starguide en nog wat met star gevonden,maar toen las ik op een forum,dat je alleen stomme opdrachten krijgt.
Of helemaal niet,en ik wil eingelijk niet alleen in nederland ofzu in een film maken,
ik wil ook internationale opdrachten krijgen.
Maar ik weet dus niet waar ik dat kan doen

kan iemand me hulp tips enzu geven
en als je ervaring hebt zou ik die super graag horen

ps: een tip voor een modellenbureau zou ook goed zijn

thanks

honkballertje 15-02-2009 21:07

@Hachina

mischien een idee om naar een modellenbureau te gaan? daar kunnen ze je helpen aan opdrachten. dat kunnen wij niet ;)

aan internationale opdrachten zul je waarschijnlijk niet direct komen. je zult eerst een goede indruk moeten maken op een castinbureau/modellenbureau.

voor de rest heb ik er niet echt verstand van :)

Martiño 15-02-2009 22:44

Ga acteercursussen volgen, ga bij een toneelvereniging, schrijf je in voor de drama-academie, speur het internet af naar castingbureau's en interessante projecten, etc. Heel veel initiatief tonen, veel moeite doen en niet teleurgesteld zijn als het niet lukt.

Ivo 15-02-2009 22:46

Begin met lid worden van de plaatselijke toneelvereniging en doe mee aan castings voor schooltoneelstukken.

Van mijn oude middelbare school hebben op die manier wel een paar medeleerlingen het geschopt tot een betaalde baan in de showbizz wereld.
In het zelfde eindexamenjaar als ik zat bijvoorbeeld een actrice uit "Het huis Anubis". Die meid stond tijdens haar middelbare school bij elke mogelijkheid op het schoolpodium (en was inderdaad goed in acteren).

Dittrich 15-02-2009 23:12

Iets aardiger zijn voor iemand die nog niet weet hoe het hier allemaal werkt mag best. Daarnaast mag Hachina natuurlijk ook best wel wat geduld beoefenen, dit is niet MSN en het duurt gewoon wat langer allemaal.
Dus, graag van beide kanten wat begrip, dan kan dit opgeschoonde topic nog enigszins nuttig zijn voor de TS en het forum in het algemeen. Bedankt.

Dark Phoenix 16-02-2009 01:44

Anyway, nog maar eens mijn antwoord dan (gaarna laten staan, het is nogal wat moeite het steeds te typen): gewoon geduld hebben en blijven zoeken. Ga informatie winnen bij modellenbureau's en verwacht geen wonderen.

T_ID 16-02-2009 14:14

Dat modellen zichzelf uithongeren is gewenst voor fotoshoots e.d., en een vereiste voor werk in de modellenwereld. Hoe vaak dat ook ten prooi mag vallen aan de censuur, het blijft zo. Ik probeer iemand daarvoor te waarschuwen voordat ze een droom achterna jaagt en eindigt met de komende 20 jaar psychiaters aflopen om van allerlei eetstoornissen af te komen.
Daar komt bij dat zo'n vleeskeuring, sterke concurrentie, en je lichaam gebruiken als handelswaar grote problemen met het zelfbeeld oplevert. Tal van mensen ontwikkelen daardoor een minderwaardigheidscomplex, of een keur aan andere stoornissen die samenvallen met onzekerheid over het zelfbeeld.


Voor de televisie zal dat een minder grote rol spelen aangezien de Biafra-look voor actrices (nog) niet in is. Maar goed, modellenwerk; wees gewaarschuwd.

arPos 16-02-2009 15:45

Gooi je modellendroom het raam uit en ga voor acteren, als je echt goed wil worden begin je met toneel (drama) aangezien daar het zaadje van het acteren ligt.

Hachina 16-02-2009 22:23

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 28894902)
Gooi je modellendroom het raam uit en ga voor acteren, als je echt goed wil worden begin je met toneel (drama) aangezien daar het zaadje van het acteren ligt.

hm,tjah..,ik zal dan wat meer geduld hebben.
maar,ik wil echt zo graag..model&Actrice worden.
Maar kijk..,ik wil niet alleen in Nederland op tv komen ufzo,
want ik wil,echt de top bereiken..,dus echt verder,
en ik weet dan,dat als je bij Elle gaat inschrijven (moddellenbureau) je dan ook internationale opdrachten kan krijgen,
maar bij z´n castingbureau niet.

En waarom,is het erg als moddelen uitgehongerd zijn,en mieschien aan anòrexia lijden.
Ik ben zelfs pro_ana!!

en ik had niet verwacht,dat er wat antwoorden zouden binnen komen,
so i´m happy

Mobius 16-02-2009 22:41

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28897775)
Ik ben zelfs pro_ana!!

Alvast gecondoleerd dan. Denk alsjeblieft na. 99,99999% van de wereldbevolking gruwelt van pro ana.

Paranoide 17-02-2009 02:15

Hoe oud ben je?

blablatje 17-02-2009 16:41

Je krijgt pas spannende internationale opdrachten als je een geweldig portfolio hebt. En een portfolio bouw je op met stomme opdrachten binnen Nederland. Dus je zult eerst alles moeten aannemen wat je aangeboden krijgt.
Betrouwbare castingbureaus zijn Holland Media en Harry Klooster. Die hebben een website waarop een telefoonnummer staat dat je kunt bellen om je aan te melden; mogelijk hebben ze ook een aanmeldingsformulier dat je op kunt sturen; je betaalt dan een klein bedrag voor een fotoshoot zodat ze een goede foto in hun systeem hebben staan. Schrijf je nooit in voor een castingbureau dat een groot geldbedrag vraagt bij het inschrijven, dat zouden oplichters kunnen zijn.
Wat modellenbureaus betreft weet ik het niet precies, maar Elle en Elite klinken betrouwbaar, die nemen alleen niet zomaar iedereen aan.

Als je actrice wil worden red je het niet met alleen wat inschrijvingen maar zul je inderdaad moeten leren toneelspelen. Volg een toneelcursus of acteercursus en ga bij een toneelclub; je leert het het beste door het veel te doen.

En ga alsjeblieft gewoon gezond eten. Als je je onzeker voelt over je figuur, praat daar dan over met je huisarts; die kan je doorverwijzen naar een diëtist of psychotherapeut als dat nodig is.

Hachina 18-02-2009 21:28

Citaat:

blablatje schreef: (Bericht 28902016)
Je krijgt pas spannende internationale opdrachten als je een geweldig portfolio hebt. En een portfolio bouw je op met stomme opdrachten binnen Nederland. Dus je zult eerst alles moeten aannemen wat je aangeboden krijgt.
Betrouwbare castingbureaus zijn Holland Media en Harry Klooster. Die hebben een website waarop een telefoonnummer staat dat je kunt bellen om je aan te melden; mogelijk hebben ze ook een aanmeldingsformulier dat je op kunt sturen; je betaalt dan een klein bedrag voor een fotoshoot zodat ze een goede foto in hun systeem hebben staan. Schrijf je nooit in voor een castingbureau dat een groot geldbedrag vraagt bij het inschrijven, dat zouden oplichters kunnen zijn.
Wat modellenbureaus betreft weet ik het niet precies, maar Elle en Elite klinken betrouwbaar, die nemen alleen niet zomaar iedereen aan.

Als je actrice wil worden red je het niet met alleen wat inschrijvingen maar zul je inderdaad moeten leren toneelspelen. Volg een toneelcursus of acteercursus en ga bij een toneelclub; je leert het het beste door het veel te doen.

En ga alsjeblieft gewoon gezond eten. Als je je onzeker voelt over je figuur, praat daar dan over met je huisarts; die kan je doorverwijzen naar een diëtist of psychotherapeut als dat nodig is.

dankjewel :)
ik vind het een super antwoord :)
en ik ga het denk ik maar zo doen :)
en die twee castingbureau's ga ik ook maar een kijkje nemen,
heb nooit van ze gehoord,alleen van harry klooster ufzo,en dacht dat die nep was ufzo.

maar,word er later dan gevraagd,om internationale opdrachten.
Als je heel beroemd bent ufzo?
want ik heb zover ik weet,nooit iemand van nederland in een hollywood film ufzo zien spelen.
Kan het fout hebben,maar heb het niet gezien.

En over mij eet gedrag,
ik ben niet onzeker,ik ben gewoon dik.
Ik ben 13 jaar oud,
1.67 en weeg 41 kg
dokter zei dat als ik lager ging ufzo,ik in een kliniek moet gaan.
En dat mensen pro-ana haten,das heus niet waar.
Ik geloof dus echt,dat jongens meer van magere meiden houden,dan van meiden van 50-60 ufzo

Dittrich 18-02-2009 21:31

Zullen we de discussie over pro-ana en alles wat daarbij hoort laten voor wat het is in dit topic? Als jullie het daarover willen hebben, open je een ander topic, op een ander subforum ;)

Hachina 18-02-2009 21:43

ik heb starguide gemaild, of ze internationale opdrachten hadden enzu,
toen zeiden ze dat je naar grote bureau's moest gaan enzu,
maar wat zijn die grote bureau's?
is dat ook holland media enzu?

wallflower 18-02-2009 21:54

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28908044)
maar,word er later dan gevraagd,om internationale opdrachten.
Als je heel beroemd bent ufzo?
want ik heb zover ik weet,nooit iemand van nederland in een hollywood film ufzo zien spelen.
Kan het fout hebben,maar heb het niet gezien.

Die bestaan wel (Famke Janssen heeft het toch best wel ver geschopt wat dat betreft) maar die zijn héél zeldzaam. Komt omdat Hollywood een Amerikaans systeem is met sowieso al weinig buitenlanders, en dan is Nederland ook nog maar een heel klein buitenlandje.

En nog even een heel klein ding over je gewicht: ik ben ook 1.67, maar weeg 75 kilo, en heb van aandacht van jongens toch echt niet te klagen.

Hachina 18-02-2009 22:06

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 28908175)
Die bestaan wel (Famke Janssen heeft het toch best wel ver geschopt wat dat betreft) maar die zijn héél zeldzaam. Komt omdat Hollywood een Amerikaans systeem is met sowieso al weinig buitenlanders, en dan is Nederland ook nog maar een heel klein buitenlandje.

En nog even een heel klein ding over je gewicht: ik ben ook 1.67, maar weeg 75 kilo, en heb van aandacht van jongens toch echt niet te klagen.

dat zou ik dus ook graag willen :)
en owh,speelt die femke nog in films?
En nu ik erover nadenk,had ik ergens op de tv,
nog een nederlander in een film zien spelen,was trouwens nog een hele leuke comendy.
Met nog z'n beroemde persoon erin.
Maar tjah :)

--------------------------------------
over kleine stuk:
Weetje wel dat je overgewicht hebt 0.0
en ik bedoel,zijn het dan wel leuke jongens?
of gewoon van die jongens vol puisten ¬¬
oeh,smexy
-niet kwetsend bedoeld-

maar ik hou verder m'n mond ¬¬

wallflower 18-02-2009 22:13

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28908247)
dat zou ik dus ook graag willen :)
en owh,speelt die femke nog in films?
En nu ik erover nadenk,had ik ergens op de tv,
nog een nederlander in een film zien spelen,was trouwens nog een hele leuke comendy.
Met nog z'n beroemde persoon erin.
Maar tjah :)

--------------------------------------
over kleine stuk:
Weetje wel dat je overgewicht hebt 0.0
en ik bedoel,zijn het dan wel leuke jongens?
of gewoon van die jongens vol puisten ¬¬
oeh,smexy
-niet kwetsend bedoeld-

maar ik hou verder m'n mond ¬¬

Eh ja, Famke Janssen heeft oa in X-Men gespeeld.

Over mij: nee, ik heb niet echt overgewicht. Mijn bmi zit op 27, dat is een beetje hoog maar ik sport en eet gezond dus ik ben gewoon gezond.
En die jongens zijn gewoon leuk ja. De meeste jongens hebben een bepaald figuur waar op ze vallen, sommigen vallen op slank en anderen vallen op wat steviger. Dat heeft er verder niks mee te maken hoe leuk die jongen zelf is, je hebt leuke jongens die op stevig vallen en jongens vol puisten die op slank vallen.

Hachina 18-02-2009 22:23

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 28908287)
Eh ja, Famke Janssen heeft oa in X-Men gespeeld.

Over mij: nee, ik heb niet echt overgewicht. Mijn bmi zit op 27, dat is een beetje hoog maar ik sport en eet gezond dus ik ben gewoon gezond.
En die jongens zijn gewoon leuk ja. De meeste jongens hebben een bepaald figuur waar op ze vallen, sommigen vallen op slank en anderen vallen op wat steviger. Dat heeft er verder niks mee te maken hoe leuk die jongen zelf is, je hebt leuke jongens die op stevig vallen en jongens vol puisten die op slank vallen.

hm,ik ga haar op google zoeken :)
ze lijkt me interessant :)

Ik denk gewoon dat,als een stevige meisje,
naast een magere meisje zou gaan staan.
De jongen voor de magere meisje gaat kiezen,
en ik heb niet zo vaak stevige meisje gezien,met echte `waw!" jongens,
en ik ben dus bang,om dan als hun te worden.
En dan ook met zulke niet `waw!" types om te gaan.
En soms zie ik dan z'n echt soo mooie meisje,
en dan is ze dus ongelofelijk dik,en dan is het dus zonde.
En ik wil dus zo niet worden..,

niet kwetsend bedoeld,
gewoon wat ik denk..

wallflower 18-02-2009 22:29

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28908356)
hm,ik ga haar op google zoeken :)
ze lijkt me interessant :)

Ik denk gewoon dat,als een stevige meisje,
naast een magere meisje zou gaan staan.
De jongen voor de magere meisje gaat kiezen,
en ik heb niet zo vaak stevige meisje gezien,met echte `waw!" jongens,
en ik ben dus bang,om dan als hun te worden.
En dan ook met zulke niet `waw!" types om te gaan.
En soms zie ik dan z'n echt soo mooie meisje,
en dan is ze dus ongelofelijk dik,en dan is het dus zonde.
En ik wil dus zo niet worden..,

niet kwetsend bedoeld,
gewoon wat ik denk..

Ten eerste: Er bestaat een verschil tussen stevig en ongelofelijk dik. En er bestaat ook een verschil tussen mager en slank. Stevig en slank is mooi (of kan mooi zijn) en mager en ongelofelijk dik is lelijk. Met 41 kilo bij 1.67 ben je gewoon mager. Nou ben je nog jong, dus dat kan nog wel goed komen, maar je moet echt aankomen! Geloof me, mager is niet mooi, en dat vinden jongens ook niet.
En ik zal nog eens herhalen wat ik zei: sommige jongens vallen op slank en anderen op stevig, en dat heeft niets te maken met hoe leuk de jongens zelf zijn. Er zijn zat jongens die het stevige meisje zullen kiezen.

Maar ik geloof dat het nu wel erg offtopic geraakt is en er werd al voor gewaarschuwd dus ik zal verder mn mond proberen te houden.

Hachina 18-02-2009 22:37

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 28908413)
Ten eerste: Er bestaat een verschil tussen stevig en ongelofelijk dik. En er bestaat ook een verschil tussen mager en slank. Stevig en slank is mooi (of kan mooi zijn) en mager en ongelofelijk dik is lelijk. Met 41 kilo bij 1.67 ben je gewoon mager. Nou ben je nog jong, dus dat kan nog wel goed komen, maar je moet echt aankomen! Geloof me, mager is niet mooi, en dat vinden jongens ook niet.
En ik zal nog eens herhalen wat ik zei: sommige jongens vallen op slank en anderen op stevig, en dat heeft niets te maken met hoe leuk de jongens zelf zijn. Er zijn zat jongens die het stevige meisje zullen kiezen.

Maar ik geloof dat het nu wel erg offtopic geraakt is en er werd al voor gewaarschuwd dus ik zal verder mn mond proberen te houden.

oke 1 ding: hm,je gewicht is toch niet echt stevig?
dan is het toch wel een beetje dik.
Waarom is mager lelijk?
modellen zijn toch ook mager :)
mager is gewoon perfectie :)

en ik weet ook wel wat slank is..,zo in de 50 kg :)

maar goed..,we raken af van de echte topic :)

Hernuel Fan 19-02-2009 01:06

als je in de puberteit te mager bent krijg je amper borsten. Je kan dan beter nog tijdens de puberteit iets dikker zijn en later afvallen. Oh en ik heb maat medium, dus dat zal jij wel dik vinden, en er zijn zat jongens die me leuk vinden, en ook knappe jongens :)

Goed, over actrice zijn en dergelijke. Heb je echt passie voor acteren? Ik heb nu een beetje het gevoel dat je alleen maar onzeker bent en dus beroemd wil worden zodat je veel bevestiging krijgt en iedereen je goed en mooi vindt. Weetje wanneer je het gelukkigst wordt? Als je doet wat je leuk vindt. Iets wat je leuk vindt kun je dan ook goed, en daar zullen mensen je ook om waarderen. Maar als je een beroep kiest om waardering te krijgen van mensen dan gebeurt er juist vaak het tegenovergestelde. Het acteerwereldje is een harde wereld, je krijgt keiharde kritiek, kritiek van je docenten en regisseurs, maar ook kritiek van je publiek. Je overleeft het alleen met een goed zelfbeeld en met liefde voor het vak.

Als je dat toch hebt, en als je toch echt van acteren houdt, neem dan gewoon lessen en ga bij een toneelgroep. Zodra je van de middelbare school afkomt kun je audities doen voor dramaopleidingen. Voor zo'n opleiding krijg je gewoon studiefinanciering en wordt je vier jaar lang opgeleid tot professioneel acteur. Nadat je afgestudeerd bent kun je audities doen voor films en professionele theatergroepen en kun je gaan werken in de business. Als je echt goed bent kun je internationaal gaan. Je bent nu toch nog te jong om echt een carriere te beginnen, dat internationaal gaan waar je het over hebt kan alleen als je fulltime gaat, en dat kan pas na de middelbare school, of je moet echt freaking duizend heel veel getalenteerd zijn maar dan nog als je zo onzeker bent redt je het niet. Voor model ben je ook nog te jong, waarschijnlijk heb je nog niet echt brede heupen en borsten en kun je dus nog geen kleding showen.

tot je examen kun je gewoon audities doen bij producties, er is geloof ik een site met een verzameling van alle audities voor overal voor, maar welke site dat is weet ik niet precies, moet je wel voor betalen. (je moet voor bijna alles betalen wanneer je nog niet professioneel bent).

Wat ik je aanraad is gewoon lekker je school af te maken, heel veel lol te maken en te genieten van je vrienden en met hen gekke dingen te doen. In je vrije tijd kun je bijv. zelf toneelstukken schrijven en uitspelen met vriendinnen, of zelf optredentjes geven aan je klasgenoten of familie. Daar leer je ook al heel veel van. Als je eenmaal zestien/zeventien bent kun je altijd weer verder kijken.

Hernuel Fan 19-02-2009 01:16

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28908452)
Waarom is mager lelijk?
modellen zijn toch ook mager :)
mager is gewoon perfectie :)

modellen zijn mager omdat men dat tegenwoordig esthetisch mooi vindt. Esthetisch mooi betekent dat ze het een mooi schilderijtje vinden, een mooi plaatje. Een foto met een mager model vinden ze een mooi schilderij. Jongens vinden meisjes alleen niet alleen mooi als schilderij, maar ook gewoon als meisje. Ze willen niet dat er alleen botten aan een meisje zitten, maar ook dat ze mooie rondingen heeft. En vooral vinden jongens meisjes mooi die gelukkig zijn en een mooie blije uitstraling hebben.


hihi, een grappig verhaal: ik zat vandaag in de bus uit het raam te kijken. Ik zag op de stoep een vrouw lopen met een korte rok. Ze had een beetje dikke benen, maar wel mooie ronde benen. Ze liep voorbij een jongen die tegen de muur geleund stond, en meteen toen ze naast die jongen was staarde hij haar na, ik zag zo zijn hoofd meebewegen met de vrouw. Ik denk dat het grootste deel van de jongens meer houdt van een beetje rond dan van hoekig en vierkant.

maar uiteindelijk gaat het erom dat jij jezelf mooi vindt, en dat kan ik je niet leren.

Dysmorphofobist 19-02-2009 11:24

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28908044)
1.67 en weeg 41 kg
dokter zei dat als ik lager ging ufzo,ik in een kliniek moet gaan.
En dat mensen pro-ana haten,das heus niet waar.
Ik geloof dus echt,dat jongens meer van magere meiden houden,dan van meiden van 50-60 ufzo

Dat betekent dus dat je een BMI van ~14.34 hebt, dat is dus zwaar (oeh, wel een wat foute woordkeuze - red.) ongezond en als ik een meisje zo zou zien zou ik enkel hard wegrennen. Mannen houden er wel van íets beet te hebben, en geen stuk bot. Wil je een beetje een fatsoenlijke BMI hebben dan zul je toch richting de 50kg moeten gaan, en ik weet zeker dat de jongens je dan veel sneller zien staan. Dus neem maar gewoon het advies van je dokter aan, die heeft er ten slotte voor geleerd en heeft ook nog eens vele malen levensjaren meer ervaring wat dat betreft. ;):)

Hachina 19-02-2009 20:08

hm,we zouden toch ophouden over deze discussie?

en ik wil niet model en actrice worden,omdat ik onzeker bent..,
ik vind het gewoon heel leuk om kleren te showen,
en ik wil graag in een super leuke film gaan spelen,want het lijk me gewoon zo lollig,
in een grappige film te gaan spelen ufzo.
En dan mensen te hebben die je werk leuk vinden,en bewondering voor hebben.
En daarnaast wilde ik ook nog een boek gaan schrijven etc etc..,maar das wat anders,lol :)

ik heb nog een vraag:
Waar vind je van die grote bureau's enzu?
------------------------------------------------------------
en nou zeggen jullie alleen maar,dat jongens van meisjes met een beetje rondingen houden,
Nou toen ik voor het eerst met dit begon enzu,was ik echt dus zo jarloes,op een meisje.
Ze was mager,je wilt niet weten.
En elk jongen viel op haar..,en ik vind het persoonlijk niet eens erg als ze gaan vragen of ik anorexia heb,
en ik word trouwens ook nagekeken.
En nouw,nee,ik heb niet echt van die grote borsten (schaam) (schaam)
Vind wel erg,zou wel willen.
Maar als ik dan dik zou moeten worden,zou ik het niet willen.

Maar het is toch gewoon leuker,naar een meisje te kijken,die ongelofelijk dun/mager is,
dan naar een meisje te kijken,waar je al haar vet ziet.
Kom op,je word toch niet jaloers op vet?

Dysmorphofobist 19-02-2009 21:41

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28912604)
Maar het is toch gewoon leuker,naar een meisje te kijken,die ongelofelijk dun/mager is,
dan naar een meisje te kijken,waar je al haar vet ziet.
Kom op,je word toch niet jaloers op vet?

Nee, bij een meisje die ongelooflijk dun/mager is denk ik: GATVERDAMME.....
Bij een meisje die er normaal uitziet, en dus niet overal vet heeft denk ik: YUMMIE.
Dus op naar de 50kg jij!

Hachina 19-02-2009 22:48

Citaat:

Dysmorphofobist schreef: (Bericht 28913008)
Nee, bij een meisje die ongelooflijk dun/mager is denk ik: GATVERDAMME.....
Bij een meisje die er normaal uitziet, en dus niet overal vet heeft denk ik: YUMMIE.
Dus op naar de 50kg jij!

nou voel ik me dus raar van binnen 0.0
half onzeker,alsof ik nu lelijk ben.
Ik denk niet dat ik zomaar kan gaan beginnen met eten.
Voel me opeens gewoon lelijk :(

Zou ik dan een foto van me zelf hier op plaatsen?

Hernuel Fan 20-02-2009 00:20

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28912604)
hm,we zouden toch ophouden over deze discussie?

en ik wil niet model en actrice worden,omdat ik onzeker bent..,
ik vind het gewoon heel leuk om kleren te showen,
en ik wil graag in een super leuke film gaan spelen,want het lijk me gewoon zo lollig,
in een grappige film te gaan spelen ufzo.
En dan mensen te hebben die je werk leuk vinden,en bewondering voor hebben.

maar niet iedereen zal bewondering voor je hebben. Er zullen een heleboel mensen ontzettend kritisch over je zijn en zeggen dat ze je werk niet mooi vinden. Dat is niet erg, want daar wordt je werk alleen maar beter van, maar kan je daar tegen?

Wil je in een film spelen om het 'in een film spelen'? of wil je in een film spelen omdat je van acteren houdt?

Citaat:

En daarnaast wilde ik ook nog een boek gaan schrijven etc etc..,maar das wat anders,lol :)
leuk! doen!

Citaat:

ik heb nog een vraag:
Waar vind je van die grote bureau's enzu?
weet ik niet, zoals ik al zei, je hebt van die sites op internet waar audities op staan, je kan lid worden van zo'n site wat geld kost, en dan kan je de audities bekijken en je ervoor inschrijven. Casting doen bij een bureau kost ook geld trouwens. Via internet kan je wel van zulke bureaus vinden. Volgens mij is starguide er inderdaad één. Soms zijn audities gratis, goed zoeken.

Kunst 20-02-2009 00:58

Mensen die zichzelf uithongeren, zijn mager en mensen die zichzelf uithongeren zijn onzeker en ontevreden met zichzelf.
Onzekere mensen redden het niet in de wereld waarin jij wilt leven.
Ontevreden mensen zijn/worden ongelukkig en ongelukkige mensen zijn lelijk!

Als je dit echt wilt, zou het goed zijn om contact te leggen met een diëtist (de bovenstaande forummers zijn lief en zo, maar ze zijn vaak geen experts) zodat je op een gezonde manier slank kunt zijn. Want je bent veel te jong om ongezonde dingen te doen met je gewicht.

Als je echt actrice wilt worden, opvallen en stevig in je schoenen staan. Je kunt het beste voor duizend klussen gaan proberen, modellen werk, reclames, regionale tv, voorlichtingsflimpjes, videoclips en al dat soort onzin. Probeer zo veel mogelijk mensen die je kent te laten weten wat je wilt, want connecties zijn heel belangrijk!

Hernuel Fan 20-02-2009 01:02

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28912604)
en nou zeggen jullie alleen maar,dat jongens van meisjes met een beetje rondingen houden,
Nou toen ik voor het eerst met dit begon enzu,was ik echt dus zo jarloes,op een meisje.
Ze was mager,je wilt niet weten.
En elk jongen viel op haar..,en ik vind het persoonlijk niet eens erg als ze gaan vragen of ik anorexia heb,
en ik word trouwens ook nagekeken.
En nouw,nee,ik heb niet echt van die grote borsten (schaam) (schaam)
Vind wel erg,zou wel willen.
Maar als ik dan dik zou moeten worden,zou ik het niet willen.

Maar het is toch gewoon leuker,naar een meisje te kijken,die ongelofelijk dun/mager is,
dan naar een meisje te kijken,waar je al haar vet ziet.
Kom op,je word toch niet jaloers op vet?

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28913391)
nou voel ik me dus raar van binnen 0.0
half onzeker,alsof ik nu lelijk ben.
Ik denk niet dat ik zomaar kan gaan beginnen met eten.
Voel me opeens gewoon lelijk :(

Zou ik dan een foto van me zelf hier op plaatsen?

hachina, je bent dertien, dus het is normaal dat je nog geen grote borsten hebt, maar als je zo doorgaat met weinig eten zul je ze niet krijgen ook. Oh en ik word gerust wel es jaloers op vet :) ik ben wel es jaloers op de fors uitgevallen afrikaanse kont, veel mooier dan mijn dunne hollandse billetjes :D Maar goed, acteren is lichamelijk ook zwaar werk, je moet in goede conditie zijn, als je te weinig eet heb je geen energie om zoiets te kunnen doen.

Nooit zomaar een foto op internet zetten, er lopen hier ook enge mannen rond. Ik weet wel zeker dat je mooi bent, daar hoef je geen foto voor neer te zetten. Maar weetje, je moet ophouden met aan je uiterlijk te denken en aan je ambities. Zie acteren eerst gewoon als hobby. Dat beroemd worden komt later wel. Ga alsjeblieft gewoon lol maken. Woon je in de stad? Dan zijn er vast wel toneelclubjes waar je bij kunt :)

steunen je ouders je trouwens in je acteerwens? misschien weten zij ook wel leuke toneelclubs.

Kunst 20-02-2009 01:07

Je komt nooit zomaar binnen op grote bureaus en word nooit zomaar aangenomen voor een internationale film! Ze gaan heus niet een onbekend 13jarig meisje aannemen. Je moet jaren bezig zijn, een giga portfolio hebben en ervaring van hier tot new york!

Nona 20-02-2009 13:16

Kunst, wat negatief allemaal. Mensen die (te) slank zijn kunnen wel degelijk stevig in hun schoenen staan, er zijn er namelijk genoeg die het wel redden in de harde modewereld. Waar je echter aan moet denken is dat deze mensen er doelbewust mee omgaan. Ze weten hoe hun eigen lichaam in elkaar steekt en hoe ze dat moeten manipuleren, om zo slank mogelijk te zijn (of lijken) en toch gezond genoeg te blijven om dagelijks die catwalk op en neer te lopen. Nee, iemand van dertien moet zich daar nog niet aan wagen. Maar dat betekent niet dat alle modellen zielige huilies zijn.

Daarnaast: ja, je moet een portfolio hebben. Maar ik denk niet dat de TS wil horen dat dit lang duurt en vervelend is en vaak weinig oplevert. Ze wil vast liever horen hoe ze dit bereikt.

@ Hachina: het lijkt me verstandig om eerst eens een keuze te maken. Wil je model worden, of actrice? Dat zijn twee heel verschillende dingen! Mocht je actrice worden, dan is het waarschijnlijk handig om toneelervaring op te gaan doen, maar ook het lezen en leren over filmtechnieken, montage, special effects en alles wat ermee te maken heeft kan nuttig zijn. Dan weet je waar je het over hebt. Wanneer je klaar bent met de middelbare school kun je je vervolgopleiding dan richten op het vakgebied waar je interesse in hebt.
Mocht je modellenwerk meer zien zitten, dan kun je gaan kijken hoe je in dat gebied een portfolio opbouwt. Kijk daarbij heel goed uit; fotografiestudenten foto's van je laten maken is lang niet zo veilig als lid worden van een toneelvereniging. Veel mensen hebben slechte bedoelingen, vooral omdat ze weten dat meisjes die model willen worden niet altijd te stevig in hun schoenen staan en daar valt misbruik van te maken. Kijk wat je kunt krijgen, ontwikkel een stijl en leer over de verschillende facetten van het modellenwerk.

Blijf je echter altijd breed oriënteren. De kans bestaat nu eenmaal dat het niet lukt (die kans is eigenlijk best groot). Maar als jij zorgt dat je de kennis in huis hebt kun je wellicht wel werken in de branche, alleen dan in een andere functie. Zo zou je bijvoorbeeld regisseur of montagemedewerker kunnen worden met jouw kennis over filmtechnieken, of je zou ontwerpjes kunnen gaan maken voor kledinglijnen met jouw kennis over mode. Ook dan is het hard aanpoten, en succes is niet gegarandeerd, maar zekerheid is iets wat je bij vrij weinig banen direct krijgt.

T_ID 20-02-2009 13:30

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28913391)
nou voel ik me dus raar van binnen 0.0
half onzeker,alsof ik nu lelijk ben.
Ik denk niet dat ik zomaar kan gaan beginnen met eten.
Voel me opeens gewoon lelijk :(

Wat jij bent is helemaal niets over gezegd. Er is gezegd dat meisjes met anorexia lelijk zijn. En dat is waar, die zijn ook lelijk.

Of jij zo wilt zijn is een vraag die jij zelf met ja of nee kan beantwoorden door of jezelf uit te hongeren, of gezond en verstandig te zijn.

Jezelf uithongeren is trouwens een goede manier om een acteercarrière de grond in te boren, want net zoals men het eist in de modellenwereld, zit niemand erop te wachten in de film. Want voor wat voor rollen kun je een uitgehongerd scharminkel gebruiken? Een heroine-verslaafde misschien? Acteurs hebben een bepaalde manier waarop ze overkomen, en de manier waarop ze gecast worden past daarbij. Je kunt Arnold Schwarzenegger geen Romeo laten spelen. Nog een goed voorbeeld dat ik daarvan kan is Michael Ironside, die als je hem eenmaal hebt gezien, het logisch is dat hij vooral badguys en zwaar serieuze karakters speelt.

Hachina 20-02-2009 14:01

ik merk dat jullie denken,dat ik nu wil gaan beginnen met alles.
Ik wil op m'n 16e of 15e gaan beginnen,want ik snap natuurlijk ook wel dat ik te jong bent voor alles :)

en ik denk dat ik ook maar eens ga vragen,om iets met drama ofzu te gaan doen,om te leren enzu :)
----------------------------------------------------------------------------------------
en ik wil het gewoon heel graag zo als ik zei,en ik sta wel stevig in m'n schoenen.
Ik vind alleen m'n lichaam lelijk..,verder vind ik mezelf wel mooi.
En..,met veel vitaminen haal ik wel die energie :)
En ik wil het niet worden..,om de beroemdheid alleen (zoals veel van jullie denken)
wil laten zien waar ik goed in bent,en ik denk dat ik die kritiek wel aan kan.
Ik wil het gewoon.
-----------------------------------------------------------
Verder heb ik hier best wel van opgestoken
en heb Femke Jennsen (ben nu haar naam kwijt) opgezocht,heb bewondering voor haar :)
Maar ik wil nog steeds,alle twee zijn :)
Model& actrice

Kunst 20-02-2009 14:52

Citaat:

Nona schreef: (Bericht 28914893)
Kunst, wat negatief allemaal. Mensen die (te) slank zijn kunnen wel degelijk stevig in hun schoenen staan, er zijn er namelijk genoeg die het wel redden in de harde modewereld. Waar je echter aan moet denken is dat deze mensen er doelbewust mee omgaan. Ze weten hoe hun eigen lichaam in elkaar steekt en hoe ze dat moeten manipuleren, om zo slank mogelijk te zijn (of lijken) en toch gezond genoeg te blijven om dagelijks die catwalk op en neer te lopen. Nee, iemand van dertien moet zich daar nog niet aan wagen. Maar dat betekent niet dat alle modellen zielige huilies zijn.

Daarnaast: ja, je moet een portfolio hebben. Maar ik denk niet dat de TS wil horen dat dit lang duurt en vervelend is en vaak weinig oplevert. Ze wil vast liever horen hoe ze dit bereikt.

@ Hachina: het lijkt me verstandig om eerst eens een keuze te maken. Wil je model worden, of actrice? Dat zijn twee heel verschillende dingen! Mocht je actrice worden, dan is het waarschijnlijk handig om toneelervaring op te gaan doen, maar ook het lezen en leren over filmtechnieken, montage, special effects en alles wat ermee te maken heeft kan nuttig zijn. Dan weet je waar je het over hebt. Wanneer je klaar bent met de middelbare school kun je je vervolgopleiding dan richten op het vakgebied waar je interesse in hebt.
Mocht je modellenwerk meer zien zitten, dan kun je gaan kijken hoe je in dat gebied een portfolio opbouwt. Kijk daarbij heel goed uit; fotografiestudenten foto's van je laten maken is lang niet zo veilig als lid worden van een toneelvereniging. Veel mensen hebben slechte bedoelingen, vooral omdat ze weten dat meisjes die model willen worden niet altijd te stevig in hun schoenen staan en daar valt misbruik van te maken. Kijk wat je kunt krijgen, ontwikkel een stijl en leer over de verschillende facetten van het modellenwerk.

Blijf je echter altijd breed oriënteren. De kans bestaat nu eenmaal dat het niet lukt (die kans is eigenlijk best groot). Maar als jij zorgt dat je de kennis in huis hebt kun je wellicht wel werken in de branche, alleen dan in een andere functie. Zo zou je bijvoorbeeld regisseur of montagemedewerker kunnen worden met jouw kennis over filmtechnieken, of je zou ontwerpjes kunnen gaan maken voor kledinglijnen met jouw kennis over mode. Ook dan is het hard aanpoten, en succes is niet gegarandeerd, maar zekerheid is iets wat je bij vrij weinig banen direct krijgt.

Ik wilde haar even wat ontnuchteren (of nuchteren, maar dat klinkt gek)

Ze komt in haar begin post redelijk naief over! Sorry!

Hachina 20-02-2009 15:28

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28915321)
Ik wilde haar even wat ontnuchteren (of nuchteren, maar dat klinkt gek)

Ze komt in haar begin post redelijk naief over! Sorry!

?

Kunst 20-02-2009 16:09

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28915533)
?

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28891503)
ik wil graag actrice worden!
en model
ik heb op internet afgezocht,naar castingbureau's en heb starguide en nog wat met star gevonden,maar toen las ik op een forum,dat je alleen stomme opdrachten krijgt.
Of helemaal niet,en ik wil eingelijk niet alleen in nederland ofzu in een film maken,
ik wil ook internationale opdrachten krijgen.
Maar ik weet dus niet waar ik dat kan doen

kan iemand me hulp tips enzu geven
en als je ervaring hebt zou ik die super graag horen



Bovendien kom je over alsof je het niet echt wilt, maar een vorm van aandacht zoekt. Wat redelijk gebruikelijk is bij mensen van jouw leeftijd. Je bent (extreem) onzeker over je uiterlijk en misschien niet helemaal gezond bezig met je gewicht. Dus ik vraag me af of je acteren en poseren echt leuk vindt, of gewoon graag in de schijnwerpers staat voor je geweldige uiterlijk.
ps: een tip voor een modellenbureau zou ook goed zijn
thanks

Je wilt actrice en model worden. Dat is redelijk simpel, maar je wilt geen nederlandse films of stomme opdrachten. Je wilt internationale opdrachten. Maar dat krijg je niet zomaar, je moet bekend en goed zijn (ervaring hebben) en de goede conncties hebben wil je gevraagd worden voor een grote klus.

Ik wilde je er alleen op wijzen dat je wel eerst ergens ervaring op moet doen en dat zijn nederlandse flims/reclames/kleine modellen klusjes.

Hachina 20-02-2009 16:21

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28915765)
Je wilt actrice en model worden. Dat is redelijk simpel, maar je wilt geen nederlandse films of stomme opdrachten. Je wilt internationale opdrachten. Maar dat krijg je niet zomaar, je moet bekend en goed zijn (ervaring hebben) en de goede conncties hebben wil je gevraagd worden voor een grote klus.

Ik wilde je er alleen op wijzen dat je wel eerst ergens ervaring op moet doen en dat zijn nederlandse flims/reclames/kleine modellen klusjes.

ik zei,dat ik niet ALLEEN in nederland wilde gaan werken!
Ik zou het niet erg vinden..,maar ik wil meer :D
de grote vraag was: `hoe ik dan naar die internationale opdrachten kon :D
niet dat ik het niet erg zou vinden,in een soap ufzo in nederland te spelen,zou dat zelf leuk vinden.
Alleen wil ik ook wel beroemder worden enzu :)
en jah,ik wil geen stome opdrachten zoals figurant enzu :)
lijk me niet zo leuk.

Maar ik snap (omdat jullie dat zeiden) dat je ervaring,profiel enzu.Goed moet zijn,

maar nu heb k een nieuwe vraagje :) xD xD xD

`...voorbeeld))) ik heb ervaring..,krijg je dan vanzelf die opdrachten buiten nederland xD

Kunst 20-02-2009 16:23

Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28915853)
ik zei,dat ik niet ALLEEN in nederland wilde gaan werken!
Ik zou het niet erg vinden..,maar ik wil meer :D
de grote vraag was: `hoe ik dan naar die internationale opdrachten kon :D
niet dat ik het niet erg zou vinden,in een soap ufzo in nederland te spelen,zou dat zelf leuk vinden.
Alleen wil ik ook wel beroemder worden enzu :)
en jah,ik wil geen stome opdrachten zoals figurant enzu :)
lijk me niet zo leuk.

Maar ik snap (omdat jullie dat zeiden) dat je ervaring,profiel enzu.Goed moet zijn,

maar nu heb k een nieuwe vraagje :) xD xD xD

`...voorbeeld))) ik heb ervaring..,krijg je dan vanzelf die opdrachten buiten nederland xD

Als je ervaring hebt, dan speel je waarschijnlijk ergens in of heb je ergens in gespeeld, krijg je connecties binnen het wereldje, werk je heel hard om een goede indruk te maken op bepaalde mensen en kom je steeds een stapje hoger.

Hachina 20-02-2009 16:26

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28915862)
Als je ervaring hebt, dan speel je waarschijnlijk ergens in of heb je ergens in gespeeld, krijg je connecties binnen het wereldje, werk je heel hard om een goede indruk te maken op bepaalde mensen en kom je steeds een stapje hoger.

dus het draait allemaal om connecties?

Mobius 21-02-2009 10:49

41 kilo bij 1,67. Dat móet echt het onaantrekkelijkste zijn wat ik ooit gezien heb. Sowieso bij die lengte moet je niet aankomen met minder dan 55 kilo.

Wanneer je eventueel een connectie binnen die wereld zou hebben die je zou pushen om lager te gaan, hoop ik dat je ouders zo verstandig zijn om die persoon aan te geven.

arPos 21-02-2009 11:51

Citaat:

hia schreef:
mager is gewoon perfectie

En op welk buikje moet ik dan m'n krullenbos leggen? :(
Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28917954)
41 kilo bij 1,67. Dat móet echt het onaantrekkelijkste zijn wat ik ooit gezien heb. Sowieso bij die lengte moet je niet aankomen met minder dan 55 kilo.
Wanneer je eventueel een connectie binnen die wereld zou hebben die je zou pushen om lager te gaan, hoop ik dat je ouders zo verstandig zijn om die persoon aan te geven.

Hoe zeer ik het ook met je eens ben, deze discussie was niet waar TS het over wil hebben.


Citaat:

Hachina schreef: (Bericht 28915881)
dus het draait allemaal om connecties?

Ja, je zal als acteur ook eerst veel kleinere rollen gedaan moeten hebben. (hoezo stom, ik was een lyrische artsenassistent was best leuk zelf al duurde het maar 10 seconden :D)

Juist in zo'n dynamisch wereldje zul je je weg moeten zoeken zonder van te voren al te gaan afstrepen, je hebt juist de instelling nodig ervoor te willen gaan ookal betekent dat dingen die je aanvankelijk liever niet hebt (zoals kleine rolletjes), verder nog flink wat energie om dat vol te houden.

Of je moet toevallig spielberg tegenkomen op een vrijdagmiddag ;)

"the way to kung fu is one little step at a time"

Hachina 22-02-2009 00:48

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28917954)
41 kilo bij 1,67. Dat móet echt het onaantrekkelijkste zijn wat ik ooit gezien heb. Sowieso bij die lengte moet je niet aankomen met minder dan 55 kilo.

Wanneer je eventueel een connectie binnen die wereld zou hebben die je zou pushen om lager te gaan, hoop ik dat je ouders zo verstandig zijn om die persoon aan te geven.

ik ben niet lelijk,
dit is een foto van mijn lichaam:
http://i407.photobucket.com/albums/p...55bce73f59.jpg

ps: thanks,dat jullie me zo goed hebben geholpen,
ik ga het echt gebruiken die tips etc etc..,en ik mag naar z'n drama/toneel dingens school :)
ik wil ook nog naar de kunst academie..,of naar die school waar je anime's leerde tekenen (heb ik van gehoord)
en het mag allemaal :)
hahha,zo lief :)

JanDeVries 22-02-2009 11:07

Die foto kan mooi in mijn thinspiration map!

Hachina 22-02-2009 11:42

Citaat:

JanDeVries schreef: (Bericht 28921040)
Die foto kan mooi in mijn thinspiration map!

ahum..

ik bedoel,ik ben toch niet lelijk ¬¬ kwa lichaam

JanDeVries 22-02-2009 12:23

Schoonheid is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik weinig lelijker dan van die pubermeisjes die eruit zien als Ethiopische hongerbabies tijdens een lintwormepidemie.

Maar goed, wie ben ik.

Nona 22-02-2009 17:18

Meis, je bent nog jong en zeker als je nog in de groei bent is het helemaal niet erg om wat mager te zijn. Maar eet in ieder geval genoeg en gezond, want je hebt het nodig! Aan een ziek model heeft niemand iets. Gewoon gezond eten, lekker sporten en niet schrikken als je wat vrouwelijkere vormen krijgt. Reken er niet op dat je zo mager blijft als je nu bent, dat past ook helemaal niet bij een volwassen vrouw.

Mobius 22-02-2009 20:12

Meisje, alsjeblieft EET WAT, kom minstens tien kilo aan en ik beloof je dat je dan tien keer zoveel kans maakt op een glansrijke carrière.

Tink* 22-02-2009 21:18

Mijn vriendje zei ieuw en ik vind het ook gewoon eng. Wat Nona zegt, maar ik denk vooral dat ze je voor een film niet willen hebben als je er niet gezond uitziet. Ga naar een diëtiste en zorg dat je op een gezond gewicht komt te zitten en er niet uitziet alsof je botten aan alle kanten eruit steken. Het is echt belangrijk om gezond te eten en jezelf niet uit te hongeren, want zo mager zijn is niet goed voor je lichaam.

Kazet Nagorra 22-02-2009 21:23

Citaat:

Nona schreef: (Bericht 28922447)
Meis, je bent nog jong en zeker als je nog in de groei bent is het helemaal niet erg om wat mager te zijn. Maar eet in ieder geval genoeg en gezond, want je hebt het nodig! Aan een ziek model heeft niemand iets. Gewoon gezond eten, lekker sporten en niet schrikken als je wat vrouwelijkere vormen krijgt. Reken er niet op dat je zo mager blijft als je nu bent, dat past ook helemaal niet bij een volwassen vrouw.

Je bedoelt het goed, maar ik denk niet dat de TS er iets aan heeft als je haar gewicht goedpraat. Bij die lengte moet je minimaal 55 kg wegen, zoals Mobius zegt, anders ben je gewoon lelijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.