Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   lijken wassen in mortuarium (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=377846)

knir 14-02-2003 19:02

lijken wassen in mortuarium
 
Ja de titel klint een beetje dubieus :)

maar een vriend en ik denken er serieus over na om te gaan solliciteren voor dit baantje. Je schijnt er wel meer dan 20 euro per uur mee kunnen te verdienen.
Ik heb er niks op tegen eigenlijk, ik geloof dat ik best een knop om zou kunnen zetten en zoiets gewoon doen. Nadelen zijn er natuurlijk wel, er komt waarschijnlijk een lichtelijke geur :) van die lijken af, en je moet misschien ook mensen wassen die een ongeluk ofzoiets hebben gehad, en hele oude mensen. Maar alles bij elkaar opgeteld zou ik het best eens willen proberen.
Ik weet trouwens niet of je daar 18 voor moet zijn...
Maar goed, hoe denken jullie hierover?

sexylexy 14-02-2003 19:42

mij lijkt het een vies beroep

en eng

vixen 14-02-2003 20:48

Lijkt me echt helemaal niks.

Studentje 14-02-2003 21:35

Dan ga je echt over lijken voor je geld...

*flauw*

Balance 14-02-2003 22:56

hoef je volgens mij geen 18 voor te zijn hoor.
kzou het mss ook wel doen. het is volgens mij heel anders om een dode te zien die je niet kent dan iemand die je wel kende. Er spelen veel minder gevoelens mee.

Pebbles 14-02-2003 23:01

Dat lijkt me eng :|
Denk niet dat ik dat snel zou gaan doen..

Boogie 14-02-2003 23:44

Citaat:

sexylexy schreef:
mij lijkt het een vies beroep

en eng


de ijsprinses 14-02-2003 23:44

ieuw bah, lijkt me niks

Leonoor 15-02-2003 00:16

Ik zou het zelf niet willen doen (en zeker niet alleen voor het geld), maar goed, iemand moet het doen, dus als je het wilt: ga je gang, zou ik zeggen.

LoeLoe 15-02-2003 08:54

Hmmz vaak krijg je voor die baantjes waar niemand voor te krijgen is heel veel geld. Kijk maar naar wat vuilnismannen verdienen tegenwoordig.

Neej ik zou het niet eens durven...gewoon bang omdat zo'n lijk ineens gaat bewegen ofoz..of geluid maakt. En dan sta je daar in je eentje :eek:

Neej is niks voor mij denk ik

Freshh~ 15-02-2003 09:01

*nou ik weet het eigenlijk niet ik zou het best willen doen en dan bedoel ik dan niet alleen voor het geld..
want ik heb zelf ook geholpen met afleggen paar maanden geleden..*

Unexplained 15-02-2003 09:30

Citaat:

LoeLoe schreef:
Hmmz vaak krijg je voor die baantjes waar niemand voor te krijgen is heel veel geld. Kijk maar naar wat vuilnismannen verdienen tegenwoordig.
Dat is gewone marktwerking...niets meer, niets minder.

Ontopic: ik zou geen plezier aan m'n werk beleven, en ook geen vaktrots kennen. Laat mij maar lekker IT'er zijn voor de helft van het geld, dan ben ik veel gelukkiger.

Cryptic Winterstorm 15-02-2003 10:50

Citaat:

Unexplained schreef:
Ik zou geen plezier aan m'n werk beleven, en ook geen vaktrots kennen. Laat mij maar lekker IT'er zijn voor de helft van het geld, dan ben ik veel gelukkiger.
Inderdaad. Leuk werk is voor mij ook belangrijker dan geld.

zomer_oud 15-02-2003 10:58

over mijn lijk...
ik zou er denk ik zware slaapproblemen van krijgen.

Mattaba 15-02-2003 13:48

Duidelijk dat ik dit wel zou willen doen 20 euro per uur dat schiet lekker op (y), maar ik denk niet dat ik van mijn ouders zoiets zou mogen doen :( .

wissie 15-02-2003 23:10

Ik zou dit niet doen, veel te luguber baantje (n)

very drunk driver 16-02-2003 12:19

ik denk niet dat ze iedereen daar voor aannemen anders lijkt me dat ook wel wat. ze zeggen toch wel dat ik heel erg koelbloedig ben

Sultan_of_Swing 16-02-2003 15:49

Op zich zou ik hier niet zoveel problemen mee hebben. Maar aan de andere kant weet je maar nooit wat je allemaal tegenkomt op zo'n lichaam en zoals je zelf zegt van mensen die een ongeluk hebben gehad lijkt het me ook niet zo fijn.

ikbenschipper1 16-02-2003 17:02

Tis wel veel geld ja 5x meer dan ik verdien nu :D maar ik denk toch dat ik het niet zou gaan doen want gezelligheid zie ik er toch niet in of vergis ik me?

waaromniet? 17-02-2003 12:15

Ga je gang, ik heb er geen behoefte aan (y)

TheMANhimselve 17-02-2003 13:27

Nou voor 20 euro zou ik dit gerust willen doen, zo zaterdags voor de middag. Maar hoe kun je daar solliciteren, want ik ik heb nog nooit in de krant zien staan: lijkenwasser gezocht.
Je zult idd een knop om moeten zetten.

S 17-02-2003 17:53

Realiseer je je wel dat de kringspier en de endeldarm zich helemaal onspannen na het overlijden en dat er meestal nog wat afvalstoffen in het lichaam zitten?

Zegt genoeg.

freakjuh 17-02-2003 18:19

Ik zou het echt nooit kunnen.

Mariebel 17-02-2003 18:29

Citaat:

S schreef:
Realiseer je je wel dat de kringspier en de endeldarm zich helemaal onspannen na het overlijden en dat er meestal nog wat afvalstoffen in het lichaam zitten?

Zegt genoeg.

Dat was bij mijn oma al op de bank beland, dus heeft die lijkenwasser geen last van.

Gadje 17-02-2003 20:45

kzou het denk ik wel doen waar toch lijkt het me vrij creepy, je geld is wel snel verdiend. als je al 5 uur werkt heppie gewoon al €100!wauwie lijkt me wel ietz

thunder110 17-02-2003 20:48

Ja hoor, waarom niet? Ik wens graag later ook wel gewast te worden door een lijkenwasser. Goed toch, dat die mensen er zijn? :).

whizzer 17-02-2003 21:02

Ik geef toe dat ik erg graag veel geld wil verdienen, maar dat 'lijkt' me niks. Dat vind ik gewoon te ranzig........, nee, laat mij maar vakkenvullen :D

Lyx 18-02-2003 05:22

mjah.. iemand moet het doen toch :rolleyes:

maar ik denk niet dat je het lang zal volhouden als je die baan zou krijgen

Mattaba 18-02-2003 09:07

Citaat:

Lyx schreef:
mjah.. iemand moet het doen toch :rolleyes:

maar ik denk niet dat je het lang zal volhouden als je die baan zou krijgen

Dat hangt er gewoon van af hoe goed je ertegen kan.

wilco984 18-02-2003 13:10

Ik zou niet willen dat LIJKEN zien een gewenning word.. Behalve in films dan..

Andijvie 18-02-2003 15:11

Een vriend van mijn zus heeft dat gedaan, hij moest alleen mensen die natuurlijk waren gestorven wassen, dus geen bebloede lijken oid... 't Is idd een kwestie van een knopje omzetten en gewoon doen, in het begin geeft dat wat moeilijkheden, daarna gaat het steeds makkelijker... Als je denkt dat je het aankan, zou ik het gewoon proberen... Of je er achttien voor moet zijn weet ik niet..

Vini-Vidi-Vici 18-02-2003 18:22

Lijkt me opzich geen vies werk, en het verdiend ook nog goed, tuurlijk een beetje luguber is het wel, maar ghet is niet iets wat me zwaar tegen zou staan. Uhm misschien even een stom vraagje, maar hoe ben je daar terecht gekomen? gewoon gaan vragen bij een mortuarium of stond er ergens een advertentie in de krant ofzo?

Shibby 18-02-2003 19:40

ik zou willen weten wat het echt is... dus ik zou het eerst een keer willen zien... maar ja ipv van jou zijn er nog 20/30 andere waarschijnlijk.

Vivjahhh 18-02-2003 20:46

Waarom moeten die lijken eigenlijk nog gewassen worden?

Missy Muffett 18-02-2003 21:00

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Waarom moeten die lijken eigenlijk nog gewassen worden?
ik neem aan dat dat gewoon een prettiger gezicht is als zo iemand nog in een open kist moet,....toch??

Vivjahhh 18-02-2003 21:01

Dan kan je net zo goed alleen het gezicht wassen ;)

Gadje 19-02-2003 09:53

maar stel dat je het wilt doen?hoe kom je er dan aan? gewoon een mortuarium binnen stappen ofzo?
is er nergens wat info?t LIJKt me wel ietz.

vampiro 20-02-2003 00:26

hehe voor 20 Euro? kom maar op met die lijken zou ik zeggen!!

oftewel he lijkt me wel een leuke baan kwa geld...ik maak nu ook schoon, maar als ik het dubbele kan verdienen door iets anders schoon te maken...Why not?

KrizzZzZZzzjE :P 20-02-2003 11:59

lijkt me niet echt zo erg.
zolang er nix vreemds gebeurd is het oké.
maar het geval is dat er wel degelijk vreemde dingen gebeuren daar.
nouja vreemd... ik denk toch wel dat je zou schrikken als zo'n lijk
in je handen knijpt als je z'n handen wast bijvoorbeeld. :)
Ik denk wel dat je dingen tegen komt die je nu niet voor mogelijk houdt.

Vini-Vidi-Vici 20-02-2003 15:05

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
lijkt me niet echt zo erg.
zolang er nix vreemds gebeurd is het oké.
maar het geval is dat er wel degelijk vreemde dingen gebeuren daar.
nouja vreemd... ik denk toch wel dat je zou schrikken als zo'n lijk
in je handen knijpt als je z'n handen wast bijvoorbeeld. :)
Ik denk wel dat je dingen tegen komt die je nu niet voor mogelijk houdt.

vertelllllllll

DiepvriesPasta 20-02-2003 16:29

zakkenvullen is beter als vakkenvullen...

KrizzZzZZzzjE :P 20-02-2003 16:38

Citaat:

Mannetje17 schreef:
vertelllllllll
nouw, door spiersamentrekkingen enzo, kan het lijk nog wat gaan bewegen als het van buitenaf wordt beinvloed zeg maar.
Er was eens een dode vrouw die rechtop ging zittem toen ze haar aan het opmaken waren, en wel meer dat soort dingen, knieen die knikken, handen die knijpen gezichtsspieren die iets doen.. enz.. wel ff schrikke lijkt me dat :)

Sven 20-02-2003 17:35

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
nouw, door spiersamentrekkingen enzo, kan het lijk nog wat gaan bewegen als het van buitenaf wordt beinvloed zeg maar.
Er was eens een dode vrouw die rechtop ging zittem toen ze haar aan het opmaken waren, en wel meer dat soort dingen, knieen die knikken, handen die knijpen gezichtsspieren die iets doen.. enz.. wel ff schrikke lijkt me dat :)

Klopt idd ja.. ik zou echt wel schrikken als een dode beweegt :D

Maarre.. ikzelf heb al geen behoefte om levende mensen te wassen, laat staan van die stijve/stinkende/leeglopende/soms spastische lijken.. blegh..

ellebelle1986 20-02-2003 17:40

ehm tsja...dalijk moet je iemand gaan wassen die je hebt gekend :eek: ik zou het sowieso niet doen...

Missy Muffett 20-02-2003 17:43

Citaat:

ellebelle1986 schreef:
ehm tsja...dalijk moet je iemand gaan wassen die je hebt gekend :eek: ik zou het sowieso niet doen...
sorry hoor,..maar ik denk nie dat ze dat toelaten,...een dokter mag toch ook nie een van zijn eigen kinderen opereren,...is toch ivm emotionele kant.......toch??? :confused:

coecie 20-02-2003 17:44

HOE kom je nou aan zo'n baantje??
het si echt al 10 keer gevraagd in dit topic,e n ik wil het zelf ook dolgraag weten, aangezien het algemeen bekend is dat je vreselijk veel verdient met lijkenwassen. dus... Hoe kom je eraan en count me in!

babsbabe 20-02-2003 17:50

Nouw.. Het lijkt me wel tof:)

*×*M!§T€€Q*×* 20-02-2003 17:54

Citaat:

Sven schreef:
Klopt idd ja.. ik zou echt wel schrikken als een dode beweegt :D

Maarre.. ikzelf heb al geen behoefte om levende mensen te wassen, laat staan van die stijve/stinkende/leeglopende/soms spastische lijken.. blegh..

k zou liever lijken wassen als levende oudjes ofzow? die lijken houden zich tenminste stil... ;)

*×*M!§T€€Q*×* 20-02-2003 17:55

Citaat:

*×*M!§T€€Q*×* schreef:
k zou liever lijken wassen als levende oudjes ofzow? die lijken houden zich tenminste stil... ;)
laat trouwes ff weten hoe je hiervoor in aanmerking komt? t lijkt me serieus wel wat...

Arenda 20-02-2003 18:30

Sorry hoor, maar wat nou "bah"?
Het zijn toch gewoon mensen, laat het verschil zijn dat ze dood zijn (mischien een dag-3 dagen) en hun lichaam werkt gewoon niet meer.
Ik vind deze opmerkingen wel een beetje neerbuigend. Trouwens, wil je dit baantje nemen... vindt ik dat je best respect mag hebben voor die mensen. Ze zullen dan dood zijn, maar voor anderen is het een oma/zusje/papa/moeder


Of ben ik nu de enige. 'T zou me niet echt "bah" lijken, mischien de geur... maar verder zou het me wel interesant lijken om eens te doen. KLinkt morbide zo :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.