Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hartklachten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=732400)

Razzle 26-01-2004 20:14

Hartklachten?
 
Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik regelmatig last van een soort steken in/bij m'n hartstreek. Dit komt vooral voor bij het intensief sporten, uitbundig dansen in de disco of wanneer er iets erg grappigs is, ik hard begin te lachen...

Ik heb dan echt het gevoel dat het tegen een hartinfarct aanzit, alhoewel ik niet wet hoe dat voelt. Ik zou niet weten wat het is, misschien dat de m'n hart nog [door]groeit? Ben halfjaartje 17...

Nahja, tot zover!

Hoop dat jullie mij iets zinnigs/gerusttellends kunnen melden :)

Michiel

love-THE-world 26-01-2004 20:18

Citaat:

Razzle schreef op 26-01-2004 @ 21:14:
Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik regelmatig last van een soort steken in/bij m'n hartstreek. Dit komt vooral voor bij het intensief sporten, uitbundig dansen in de disco of wanneer er iets erg grappigs is, ik hard begin te lachen...

Ik heb dan echt het gevoel dat het tegen een hartinfarct aanzit, alhoewel ik niet wet hoe dat voelt. Ik zou niet weten wat het is, misschien dat de m'n hart nog [door]groeit? Ben halfjaartje 17...

Nahja, tot zover!

Hoop dat jullie mij iets zinnigs/gerusttellends kunnen melden :)

Michiel

ik weet niet wat het is srry.. maar kheb t zelf ook best vaak sinds een jaar ofzo... :confused:

Rabbi Daniel 26-01-2004 20:22

Zal wel hyperventilatie zijn.

Maar ik kan natuurlijk niets uitsluiten.

Het lijkt me redelijk onschuldig, maar, alles kan. Je hart kan ook ieder moment scheuren, en dan ben je meteen dood.

(Niet bang worden. Volgens mij is dit niet de juiste tactiek om te zeggen dat het wel mee zal vallen. :bloos: )

pure_evil 26-01-2004 20:55

[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 26-01-2004 @ 21:22:
Zal wel hyperventilatie zijn.

Maar ik kan natuurlijk niets uitsluiten.

Het lijkt me redelijk onschuldig, maar, alles kan. Je hart kan ook ieder moment scheuren, en dan ben je meteen dood.

(Niet bang worden. Volgens mij is dit niet de juiste tactiek om te zeggen dat het wel mee zal vallen. :bloos: )
[/QUOTE

:D nee. maar ik zou me niet zo druk maken hoor! de kans dat je op je 17e een hartinfarct krijgt, is heel klein.

door hyperventilatie, hoge inspanning (dat weer hyperventilatie kan veroorzaken) en stress kun je wel pijn in je hartstreek hebben

als je je ongerust blijft maken, zou ik ff de dokter bellen

Gilrups 26-01-2004 21:00

ja heb ik ook. Het groeit gewoon, denk ik. Dat zegt de dokter toch tegen mij :)

Inbraak 26-01-2004 21:04

Je bent 17, een hartinfarct komt bijna tot nooit voor bij zo'n jong persoon. Er kunnen meerdere oorzaken zijn, ga niet af op de speculaties die hier gedaan worden maar ga gewoon naar de dokter :)

Succes.

Mushu 26-01-2004 21:13

Heb ik ook wel regelmatig, voel dan ontzettende pijn en kan dan absoluut niet ademhalen, dat doet gewoon zeer. Nooit mee naar een dokter geweest, mijn vader had/heeft dat ook en volgens hem is het niets ernstigs, mijn vader is arts, dus die zal het wel weten.

Inbraak 26-01-2004 21:42

Citaat:

Mushu schreef op 26-01-2004 @ 22:13:
Heb ik ook wel regelmatig, voel dan ontzettende pijn en kan dan absoluut niet ademhalen, dat doet gewoon zeer. Nooit mee naar een dokter geweest, mijn vader had/heeft dat ook en volgens hem is het niets ernstigs, mijn vader is arts, dus die zal het wel weten.
Definieer "niets ernstigs"


Alles heeft een oorzaak.

Martin 26-01-2004 22:06

Mja, heb ik ook wel eens. Stekende pijn in de hartstreek en af en toe krijg ik het ook nog eens benauwd :|

coopergirl 26-01-2004 23:00

Heb ik na te veel speed en xtc ook wel eens last van... Maareh, in nuchtere staat van ontbinding heb ik daar geen last van..

Cartosa 26-01-2004 23:57

Is niks ergs aan..

Crotchshot 27-01-2004 10:46

Ik heb het ook wel 's, en het bleek hyperventilatie te zijn. Soms heb ik even van die steken, en na een paar minuten is het dan weer over. Altijd als ik gestresst ben.

iemand of niemand 27-01-2004 11:51

Zou inderdaad hyperventilatie kunnen zijn. Als de klachten aanhouden zou je het best even een afspraak met je huisarts kunnen maken. :)

Sarah 27-01-2004 13:23

En als je je dan toch nog zorgen maakt om een hartinfarct, laat dan eens je bloeddruk en cholesterol meten, waarschijnlijk blijkt dan daaruit ook wel dat je niet echt een risicogroep bent :P.

alwaysgood 27-01-2004 17:09

Citaat:

sarahbressers schreef op 27-01-2004 @ 14:23:
En als je je dan toch nog zorgen maakt om een hartinfarct, laat dan eens je bloeddruk en cholesterol meten, waarschijnlijk blijkt dan daaruit ook wel dat je niet echt een risicogroep bent :P.
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.

ekki 27-01-2004 17:30

Ik had vaak dat ik pijn had en dan bijna niet meer (diep) kon inademen van de pijn. Omdat ik het vrij eng vond ben ik naar de dokter geweest, die sprak bij mij over een tussenribspiertje. Bij hartklachten voel je meer alsof er een olifant op je borst staat of er een heel strakke band om je borst zit.

Mushu 27-01-2004 18:43

Citaat:

Inbraak schreef op 26-01-2004 @ 22:42:
Definieer "niets ernstigs"


Alles heeft een oorzaak.


Niets ernstigs; niet levensbedreigends, hoewel je dat natuurlijk niet zeker weet. Och, als ik er meer last van heb, laat ik er wel eens naar kijken.

Markiex 28-01-2004 08:12

pijn in de borststreek die erger wordt bij (diepe) inademing of lachen en dergelijke heeft zeer zelden te maken met je hart, zeker als je nog jong bent.

Sarah 28-01-2004 12:31

Citaat:

alwaysgood schreef op 27-01-2004 @ 18:09:
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.

Ja, het kan. Maar meestal is het niet zo.

JessieL 29-01-2004 22:17

Misschien is het stress.

Heb zelf een te hoge bloeddruk en ben 19. Komt waarschijnlijk door stress. Moet maandelijks laten checken

Roos 30-01-2004 16:53

Citaat:

Markiex schreef op 28-01-2004 @ 09:12:
pijn in de borststreek die erger wordt bij (diepe) inademing of lachen en dergelijke heeft zeer zelden te maken met je hart, zeker als je nog jong bent.
Juist.

Rabbi Daniel 30-01-2004 22:46

Citaat:

alwaysgood schreef op 27-01-2004 @ 18:09:
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.

Verhoogt hypertensie de kans op hyperventilatie? :confused:

Nooit van gehoord, maarja, zou kunnen.

Luego 30-01-2004 23:12

Citaat:

Martin schreef op 26-01-2004 @ 23:06:
Mja, heb ik ook wel eens. Stekende pijn in de hartstreek en af en toe krijg ik het ook nog eens benauwd :|
idem.

en heb geen flauw idee wat t is.
en mijn bloeddruk is eerder te laag dan te hoog. cholesterol zou ik niet weten.

Coccinellidae 30-01-2004 23:40

Een hartinfarct zal het denk niet zijn.. dat wordt ook vaak gekenmerkt door pijn op de borst, maar dan vooral drukkende pijn (alsof er een olifant op je borst staat) met vaak wat uitstraling naar de armen of nek.

Maar als je er al zolang last van hebt, en ook in combinatie met benauwdheid dan zou ik maar eens langs de dokter gaan!
Daar is hij voor en hij kan je vast veel meer vertellen

groet

somszithetmee 04-02-2004 12:48

Ja, hier kan ik wel over meepraten.
De laatste 2 maanden heb ik superweinig gedaan omdat ik bang was voor mijn hart.
ik heb heel vaak hartkloppingen en werd pas wakker met een verkrampt gevoel in mijn linkerarm.
Mijn ouders en de dokter zeggen echter dat dit te maken heeft met stress en een verkeerde ademhaling
Aangezien ik nu bijna niets meer doe omdat ik veel te snel in paniek raak hierdoor, ga ik vanmiddag toch maar weer even langs de dokter voor een 2e opinion
Dat andere mensen dit ook hebben stelt me trouwens wel gerust, aangezien niet iedereen een hartprobleem heeft natuurlijk.
maar het blijft kloterig...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.