Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Maar één bal. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=309740)

Cyberblisss 15-12-2002 20:00

Maar één bal.
 
Even een vraagje... Als een jongen maar 1 bal heeft, kan hij dan wel vruchtbaar zijn???

Ieke 15-12-2002 20:06

Ja, hoor. Volgens mij is het geen probleem.

N*A*Shezbaernon.temp 15-12-2002 20:08

Citaat:

ieke schreef:
Ja, hoor. Volgens mij is het geen probleem.
Ik dacht het ook ...

perseus 15-12-2002 20:19

Ja, tuurlijk.

mathfreak 15-12-2002 20:44

Als die ene zaadbal normaal functioneert is hij wel degelijk vruchtbaar.

qghp 15-12-2002 21:10

Citaat:

mathfreak schreef:
Als die ene zaadbal normaal functioneert is hij wel degelijk vruchtbaar.

KrizzZzZZzzjE :P 15-12-2002 22:00

Als een man z'n rechterbal niet heeft kan hij alleen jongetjes verwekken, als hij zijn linker bal niet heeft kan hij alleen meisjes verwekken.

bron

:P

qghp 16-12-2002 07:01

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
Als een man z'n rechterbal niet heeft kan hij alleen jongetjes verwekken, als hij zijn linker bal niet heeft kan hij alleen meisjes verwekken.

bron

:P


wat een mooie site is dat!

stout! 16-12-2002 08:47

Dus als je bijvoorbeeld alleen een jongetje of alleen een meisje wil, moet je gewoon een bal verwijderen?
Handig:D.
(Maar is dit serieus waar? Vraag me dan af waarom ze zoiets in China niet toepassen ipv pasgeboren meisjes te verdrinken :mad: )

Apeklit 16-12-2002 09:23

Ja, dat kan wel hoor, het is alleen een beetje moeilijker je evenwicht te houden denk ik, met maar 1 bal.

:D

KrizzZzZZzzjE :P 16-12-2002 09:39

Citaat:

stout! schreef:
Dus als je bijvoorbeeld alleen een jongetje of alleen een meisje wil, moet je gewoon een bal verwijderen?
Handig:D.
(Maar is dit serieus waar? Vraag me dan af waarom ze zoiets in China niet toepassen ipv pasgeboren meisjes te verdrinken :mad: )

ja joh is serieus waar :P

ekki 16-12-2002 18:03

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
Als een man z'n rechterbal niet heeft kan hij alleen jongetjes verwekken, als hij zijn linker bal niet heeft kan hij alleen meisjes verwekken.

bron

:P

graag niet over spellen ouwehoeren. dat kan op msn. danku.

ringpower 17-12-2002 10:30

dat hangt ervan af (hmmm leuke woordspeling)
heeft die jongen echt een bal eraf of is hij soms 1 bal kwijt.

als ik in bed lig en mezelf over mijn ballen streel dan voel je in je ballen een soort zaadknikkers (!) en soms voel ik er maar 1, en dan zit de andere in je lichaam en kan je hem niet goed voele

maar goed of je van een bal kinderen krijgt? ligt er aan of er bij de opperatie geen zaadleidingen zijn doorgeknipt

ach weet ik veel en als je graag een jongen wil die vruchtbaar is dan neem je toch voor de zekerheid iemand met 2 ballen,
en zo niet dan neem je er toch een met helemaal geen

Markiex 17-12-2002 12:03

De meeste jongens hebben wel twee ballen maar het kan zijn dat er een bal niet goed ingedaald is, deze bal bevindt zich dan nog deels in je lichaam (en die voel je niet en dan lijkt het alsof je maar 1 bal hebt) Als de indaling uitblijft en er wordt niet snel ingegrepen dan komt dat de zaadkwaliteit van die ene bal niet ten goede vanwege de te hoge temperatuur. Als je dus een wel goed ingedaalde bal hebt ben je dus gewoon vruchtbaar maar aangezien er maar een "goede" bal is heb je dus meer kans op verminderde vruchtbaarheid.

REIE 17-12-2002 12:37

Citaat:

Markiex schreef:
De meeste jongens hebben wel twee ballen maar het kan zijn dat er een bal niet goed ingedaald is
Het kan ook geamputeerd zijn, dan draait de procuctie maar op halve toeren.

REIE

Markiex 17-12-2002 14:46

Citaat:

REIE schreef:
Het kan ook geamputeerd zijn, dan draait de procuctie maar op halve toeren.

REIE

Wat niet kan he...maar de meeste.. :)

22B 17-12-2002 15:33

Als je er maar 1 hebt, hoe kan je dan weten of je 1 linker of 1 rechter hebt? Hehehehehe :D

Oen 18-12-2002 10:03

Ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat die theorie over linker bal een jongetje (of meisje) rechter bal de andere sekse, klinklare onzin is.

she_devil 18-12-2002 14:37

Citaat:

Oen schreef:
Ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat die theorie over linker bal een jongetje (of meisje) rechter bal de andere sekse, klinklare onzin is.
Inderdaad...

Yolcu 19-12-2002 14:10

Citaat:

22B schreef:
Als je er maar 1 hebt, hoe kan je dan weten of je 1 linker of 1 rechter hebt? Hehehehehe :D
(Y) *lol* :D

Maar idd, dat idee over dat het verschil tussen een rechter- en linkerbal het geslacht van je kindje bepalen, is onzin.

Qimm 22-12-2002 18:14

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
Als een man z'n rechterbal niet heeft kan hij alleen jongetjes verwekken, als hij zijn linker bal niet heeft kan hij alleen meisjes verwekken.

bron

:P

OMG wat een onzin!

22B 23-12-2002 20:03

Citaat:

Unique schreef:
(Y) *lol* :D

Maar idd, dat idee over dat het verschil tussen een rechter- en linkerbal het geslacht van je kindje bepalen, is onzin.

En wat zou dan moeten bepalen of je danwel een menneken, danwel n meiske wordt? Welke kant eerder is ofzo? Die theorie van de linker/rechterbal slaat als een lul op n drumstick (lijkt me btw pijnlijk met roffelen...)

ekki 23-12-2002 20:08

Citaat:

22B schreef:
En wat zou dan moeten bepalen of je danwel een menneken, danwel n meiske wordt? Welke kant eerder is ofzo? Die theorie van de linker/rechterbal slaat als een lul op n drumstick (lijkt me btw pijnlijk met roffelen...)
Puur toeval bepaalt of het nieuwe mensje een m of een v wordt. Het hangt ervan af welke zaadcel als eerste bij de eicel is (natuurlijk is het niet helemaal puur toeval, want sommige mannen kunnen alleen maar 'meisjes maken' en sommige vrouwen kunnen alleen maar jongens krijgen, maar dat zijn maar heel weinig gevallen).

Yolcu 23-12-2002 21:41

Citaat:

22B schreef:
En wat zou dan moeten bepalen of je danwel een menneken, danwel n meiske wordt? Welke kant eerder is ofzo? Die theorie van de linker/rechterbal slaat als een lul op n drumstick (lijkt me btw pijnlijk met roffelen...)
Dat zeg ik. Gamma.

22B 24-12-2002 17:05

Citaat:

ekki schreef:
Puur toeval bepaalt of het nieuwe mensje een m of een v wordt. Het hangt ervan af welke zaadcel als eerste bij de eicel is (natuurlijk is het niet helemaal puur toeval, want sommige mannen kunnen alleen maar 'meisjes maken' en sommige vrouwen kunnen alleen maar jongens krijgen, maar dat zijn maar heel weinig gevallen).
Volgns mij ligt t gwoon aan de hoeveelheid chromosomen (nieuw scrabble-woord!!!) Kd8 ooit geleerd te hebben dat er 23 chromosomen zijn, de man levert ongeveer de helft, en de vrouw. De meerderheid zeg maar wint dan, waardoor bepaalt wordt of het n jongen of een meisje gaat worden. Zoiets heb ik ooit op school ofzo geleerd.

Olafant 24-12-2002 17:45

tuurlijk.
een vrouw met 1 eierstok toch ook..

Qimm 24-12-2002 19:28

Citaat:

22B schreef:
Volgns mij ligt t gwoon aan de hoeveelheid chromosomen (nieuw scrabble-woord!!!) Kd8 ooit geleerd te hebben dat er 23 chromosomen zijn, de man levert ongeveer de helft, en de vrouw. De meerderheid zeg maar wint dan, waardoor bepaalt wordt of het n jongen of een meisje gaat worden. Zoiets heb ik ooit op school ofzo geleerd.
okee klopt niet helemaal.. nee klopt gewoon niet :D het geslacht wordt bepaalt door de geslachts chromosomen van beide ouders.
Een vrouw heeft XX en een man XY (mannen zijn gewoon een afwijking :D) In de geslachtscellen (eitje en sperma) zit een van die twee letters (zegmaar) dan komt dat bij elkaar (yay).
Van een vrouw heb je altijd al een X van een man kan het dus een X spermaatje zijn (meisje) of een Y spermaatje (jongetje)
Het heeft dus geen flikker te maken met het hebben van 1 bal!

Destrøyer 24-12-2002 20:02

Citaat:

stout! schreef:
Dus als je bijvoorbeeld alleen een jongetje of alleen een meisje wil, moet je gewoon een bal verwijderen?
Handig:D.
(Maar is dit serieus waar? Vraag me dan af waarom ze zoiets in China niet toepassen ipv pasgeboren meisjes te verdrinken :mad: )

tuurlijk is dit bullshit

bij de meiose, de vorming van zaad/eicellen, worden de cellen gesplitst in haploïde (van ieder gen maar 1, normale cellen zijn diploïd, van ieder gen 2) cellen, zodat ze samen met de ei/zaadcel van de partner 46 chromosomen hebben. Ieder man heeft in iedere cel zowel een X als een Y chromosoom. Bij de meiose wordt 1 moedercel in 4 zaadcellen omgevormt, waarin in ieder zaadcellen dus OF een X, OF een Y zit. (trouwens, uhm, de kans dat de zaadcel ALLE dominante kenmerken van de vader bevat is 1 op de heel erg veel)

Joy! 24-12-2002 21:48

je bent inderdaad vruchtbaar

ik heb zelf maar één zaadbal.
2 jaar terug is er eentje operatief verwijderd bij mij omdat de boedvaten af waren geknepen en de bal daardoor af was gestorven.
ik heb toen in het ziekenhuis informatie gevraagd over hoe en wat en zolang die ene zaadbal goed blijft functioneren zijn er geen problemen.

Qimm 24-12-2002 21:58

Citaat:

Reptile schreef:
tuurlijk is dit bullshit

bij de meiose, de vorming van zaad/eicellen, worden de cellen gesplitst in haploïde (van ieder gen maar 1, normale cellen zijn diploïd, van ieder gen 2) cellen, zodat ze samen met de ei/zaadcel van de partner 46 chromosomen hebben. Ieder man heeft in iedere cel zowel een X als een Y chromosoom. Bij de meiose wordt 1 moedercel in 4 zaadcellen omgevormt, waarin in ieder zaadcellen dus OF een X, OF een Y zit. (trouwens, uhm, de kans dat de zaadcel ALLE dominante kenmerken van de vader bevat is 1 op de heel erg veel)

dat zei ik, gamma


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.