Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Opzegtermijn op je werk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=427521)

MeCute1983 09-04-2002 17:48

Opzegtermijn op je werk
 
Oké, ik weet ook wel dat het hier niet hoort, maar aangezien ik op school zou zitten als ik niet was gaan werken, dacht ik: bingo http://www.smilies.nl/iconss/icon129.gif :D

Ik werk namelijk sinds 6 weken fulltime en heb een contract voor een half jaar. Nou hoorde ik laatst van een vriendin van me dat het opzegtermijn-idee niet op gaat als je een contract hebt voor een bepaalde tijd (zoals in mijn geval), maar alleen in geval van onbepaalde tijd.
Weet iemand toevallig of dit klopt? Ik kan het natuurlijk ook wel aan mijn werkgever vragen maar dan denkt ze meteen weer dat ik ermee wil stoppen (wat ook zo is :o :D) maar ik wacht liever met dit blijde nieuws ;)

autodropje 09-04-2002 18:03

naja de kantine hoort hier serieus genoeg voor te zijn

hier hoort het iig echt niet :(

School --> De Kantine

Talon 09-04-2002 18:08

meestal heb je een termijn van een maand.
en dat is over het algemeen altijd geldig, tenzij anders vermeld in je contract

KazzZ 09-04-2002 18:21

altijd je contract goed lezen ;)
kep zelf nooit een contract gezien eigenlijk van mijn werk.. maar zal wel een maand wezen.

MeCute1983 09-04-2002 18:31

Citaat:

Miss_Kazzz schreef:
altijd je contract goed lezen ;)
kep zelf nooit een contract gezien eigenlijk van mijn werk.. maar zal wel een maand wezen.

staat er niet in :(
nouja, staat iets van niet van toepassing
:confused:

M@rco 09-04-2002 20:16

Citaat:

Miss_Kazzz schreef:
kep zelf nooit een contract gezien eigenlijk van mijn werk..
Maar: altijd je contract goed lezen. :D:D:p

Edit --

Nee, dus..

Bij een contract voor een bepaalde tijd moet je dat contract uitdienen. :/

ExeCute 09-04-2002 20:27

Citaat:

MeCute1983 schreef:
Oké, ik weet ook wel dat het hier niet hoort, maar aangezien ik op school zou zitten als ik niet was gaan werken, dacht ik: bingo http://www.smilies.nl/iconss/icon129.gif :D

Ik werk namelijk sinds 6 weken fulltime en heb een contract voor een half jaar. Nou hoorde ik laatst van een vriendin van me dat het opzegtermijn-idee niet op gaat als je een contract hebt voor een bepaalde tijd (zoals in mijn geval), maar alleen in geval van onbepaalde tijd.
Weet iemand toevallig of dit klopt? Ik kan het natuurlijk ook wel aan mijn werkgever vragen maar dan denkt ze meteen weer dat ik ermee wil stoppen (wat ook zo is :o :D) maar ik wacht liever met dit blijde nieuws ;)

Weet niet of dit klopt maar als je minderjarig bent en je ouders hebben dat contract nooit ondertekend dan kun je er zo onderuit jou handtekening is namenlijk niet geldig bij zulke beslissingen

MeCute1983 09-04-2002 21:13

Citaat:

ExeCute schreef:


Weet niet of dit klopt maar als je minderjarig bent en je ouders hebben dat contract nooit ondertekend dan kun je er zo onderuit jou handtekening is namenlijk niet geldig bij zulke beslissingen

helaas.. ik ben 18 :S

klootzak2001 09-04-2002 21:35

Citaat:

MeCute1983 schreef:


helaas.. ik ben 18 :S

opzegtermijn, denk echt niet dat ze dat voor zes weken doen als je weg wil zeg het gewoon.
Bespreek het.
ik ken je redenen niet maar, je kan het beter uitpraten ook als je daar weggaat.
Opzegtermijn heb je waarschijnlijk de vraag is: Houden ze je eraan ?
en dat doen de meeste bedrijven niet.

ik werkte ergens drie jaar en ze probeerde me daarmee te pakken.
denk niet dat het voor een halfsjaarcontract ook geldt.

maar ander moet je even naar de rechtswinkel bellen, lijkt me

Methuselah 09-04-2002 21:37

:heeft geen werk: :(

MeCute1983 09-04-2002 21:55

Citaat:

klootzak2001 schreef:
opzegtermijn, denk echt niet dat ze dat voor zes weken doen als je weg wil zeg het gewoon.
Bespreek het.
ik ken je redenen niet maar, je kan het beter uitpraten ook als je daar weggaat.
Opzegtermijn heb je waarschijnlijk de vraag is: Houden ze je eraan ?
en dat doen de meeste bedrijven niet.

ik werkte ergens drie jaar en ze probeerde me daarmee te pakken.
denk niet dat het voor een halfsjaarcontract ook geldt.

maar ander moet je even naar de rechtswinkel bellen, lijkt me

Hmz.. bedankt voor de info :cool: :)

Na deze week heb ik nog 2 weken proeftijd en daarna wil ik nog wel gewoon 2 maanden werken.. Maar daarna wil ik een leuk reisje gaan maken richting Midden Amerika...

Maar toen jij dus weg wou moest je 2 maanden doorwerken i.v.m je opzeggingstermijn, of wat bedoel je met dat ze je daarmee probeerden te pakken?? :confused:

MeCute1983 09-04-2002 21:56

Citaat:

Methuselah schreef:
:heeft geen werk: :(
overnemen? ;)

klootzak2001 09-04-2002 23:39

Citaat:

MeCute1983 schreef:


Hmz.. bedankt voor de info :cool: :)

Na deze week heb ik nog 2 weken proeftijd en daarna wil ik nog wel gewoon 2 maanden werken.. Maar daarna wil ik een leuk reisje gaan maken richting Midden Amerika...

Maar toen jij dus weg wou moest je 2 maanden doorwerken i.v.m je opzeggingstermijn, of wat bedoel je met dat ze je daarmee probeerden te pakken?? :confused:

--->>>Na deze week heb ik nog 2 weken proeftijd <<<---
je geeft het antwoord opzegtemijn heb je niet bij proeftijd pas na die proeftijd kan die eventueel maar bij een half jaarcontract vraag ik me dat ook af.

Mij probeerden "ze"(hij) met het feit dat ik 30 dagen van te voren opgezegd zou moeten hebben.
Nou kon ik en 95% van de wernemers daar wel om heen duiken.(in mijn geval helemaal hij schold mij uit, niet andersom)

KazzZ 10-04-2002 18:40

Citaat:

M@rco schreef:
Maar: altijd je contract goed lezen. :D:D:p

Edit --

Nee, dus..

Bij een contract voor een bepaalde tijd moet je dat contract uitdienen. :/

:D ik bedoel, ALS je een contract hebt, zou ik hem maar lezen ;)

ExeCute 10-04-2002 18:46

Er is altijd wel wat te vinden waardoor het contract ontbonden kan worden dat heb ik bij mijn vorige werkgever ook gedaan :eek:

en als ze je echt niet laten gaan zeg je gewoon dat je de ziektewet ingaat dan doen ze niet meer zo moeilijk ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.