Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   medisch onderzoek kuleuven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727302)

caroline100 22-11-2008 16:07

medisch onderzoek kuleuven
 
een tijdje geleden moest ik naar een medisch onderzoek van de kuleuven (zit in eerste kan biomedische). Was bij een man. Heel vriendelijk en heel vlot. Maar op einde moest ik mijn bh uitdoen omdat hij mij uitleg wilde geven over het zelf borstonderzoek. Heb dit maar gedaan.
Is dit bij iedereen zo gebeurd? Andere ervaringen bij medische onderzoeken bv. bij CLB of zo?

Daantje_0705 22-11-2008 16:43

Ik heb toen ik aan de KU Leuven studeerde ook zo'n medisch onderzoek gehad en ook uitleg over dat borstonderzoek, ging precies zo. Dat was alleen bij een vrouw maar ik denk dat dat toeval is. Verder klinkt het wel vrij standaard. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

blauw engeltje 22-11-2008 16:51

is idd standaard, heb ik ook gehad in 't eerste jaar aan de KUL

caroline100 22-11-2008 16:56

dat het standaard is, geloof ik wel ja
maar wilde graag weten of iedereen hiervoor ook zijn bh heeft moeten uitdoen en de dokter het ook echt heeft voorgedaan?
hoe voelden jullie je hierbij?
kijk uit naar jullie reacties

blauw engeltje 25-11-2008 14:23

je kān geen borstonderzoek laten doen zonder je beha uit te doen, en ik voelde me daar uiteraard niet 100% comfortabel bij, maar dat lijkt me maar een normaal gevoel als er een vreemde arts aan je borsten komt om uit te leggen hoe je jezelf moet onderzoeken...
ik denk niet dat er hier iemand op gaat antwoorden dat ze klacht hebben ingediend voor aanranding (extreem numero uno) of dat ze het zo geweldig vonden dat ze nog een keer zijn teruggegaan (extreem numero duo) ;)
de artsen hebben dat bij alle vrouwen voorgedaan, het is normaal dat je je beha moet uitdoen (want anders gaat het gewoon niet, dus ja, iedereen heeft dat moeten doen), en het is normaal dat je je daar niet 100% comfortabel bij voelt.

zoemzoem 25-11-2008 18:03

Krijgt elke eerstejaars standaard een compleet medisch onderzoek ofzo? Waarom? Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd klinken. Je hebt ook hele mooie, duidelijke foldertjes die je kunt meegeven, dan hoef je het ook niet voor te doen... Apart hoor.

Daantje_0705 25-11-2008 18:36

Citaat:

zoemzoem schreef: (Bericht 28532411)
Krijgt elke eerstejaars standaard een compleet medisch onderzoek ofzo? Waarom? Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd klinken. Je hebt ook hele mooie, duidelijke foldertjes die je kunt meegeven, dan hoef je het ook niet voor te doen... Apart hoor.

Ja. Aan de KU Leuven is het gebruikelijk dat alle eerstejaars een medisch onderzoek krijgen waarbij gekeken wordt naar lengte, gewicht, leefgewoonten, etc. Ook wordt nagekeken of al je vaccinaties nog up to date zijn. Ik geloof niet dat het echt verplicht is (maar dat weet ik niet zeker). Ik vond het zelf wel handig want ik kreeg gratis al m'n vaccinaties weer die verlopen waren :P Tuurlijk zijn sommige dingen niet heel relaxed maar ik vond het wel goed dat het een keer goed uitgelegd werd. Foldertjes zijn altijd minder duidelijk dan voordoen. Al had beide van mij wel gemogen want ik weet nu niet meer hoe het moet en kan het dan ook niet nazoeken in een folder oid :o

ikkebenikke 26-11-2008 22:45

ik ben toen in mijn eerstejaar niet geweest omdat ik kater had en dacht dat dat niet zo'n goede indruk zou maken :) en ik heb er toen verder nooit meer wat van gehoord, dus ik veronderstel dat het niet echt verplicht is

Jive. 28-11-2008 12:42

Het was inderdaad niet verplicht! Ik heb toen ook een uitnodiging gekregen maar ik ben niet gegaan omdat toen al duidelijk was dat ik niet door zou gaan met mijn studie. Misschien was het verstandig geweest om wel te gaan vanwege de gratis vaccinaties. :p

Kirstenhe 19-12-2008 21:34

Jah ik ben dus ook geweest op dat medisch onderzoek en inderdaad ook een borstonderzoek gehad. Moest ik daar in mijn onderbroek staan :s Vond ik wel ni echt leuk, net zoals in het middelbaar vroeger da was ook altijd vervelend.

caroline100 22-12-2008 20:41

hey kirsten

hebben ze alles gewoon uitgelegd of ook eens gedemonstreerd bij jezelf? Heb je dat ook zelf moeten doen terwijl die dokter erop stond te zien? Dat vond ik nog het stomst . De arts deed het eerst voor en nadien moest ik laten zien dat ik begrepen had...

blablatje 24-12-2008 13:24

Ik vind het eigenlijk nogal overbodig. Hoe een borstzelfonderzoek moet kan prima worden uitgelegd door plaatjes te laten zien en eventueel voor te doen op een kussentje hoeveel druk je moet uitoefenen en hoe je moet bewegen.

Kirstenhe 24-12-2008 20:40

Ja inderdaad. Eerst deed de dokter dat voor en dan moest ik dat zelf doen :s

Poepkind 27-12-2008 22:46

het is een dokter, het is dus zijn werk, ja mischien vind hij je wel mooi/geil, maar hij doet dat onderzoek niet om die reden. Hij doet dat om het jou goed uit te leggen, en om je borsten te checken. Een folder is geen arts, niet zo miepen.

Tenzij hij natuurlijk "raar" deed, er zichtbaar van genoot ,rare ademhaling had, keek etc. Dus zichtbaar opewonden was.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.