Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   De Erectiebus... waardeloos idee? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1757987)

Cooper 09-06-2009 16:25

De Erectiebus... waardeloos idee?
 
Hey Allemaal,

vandaag las ik in het nieuws dat er een erectiebus in nederland gaat komen.

deze bus moet je dan helpen als je een erectieprobleem hebt zelf vind ik het vet stom want je gaat toch niet zo'n bus in lopen, weet gelijk de hele stad dat jij last hebt van eretcieprobleem!

TheConfidant 09-06-2009 16:50

Inderdaad. Niet naar de dokter, maar wél naar de erectiebus? Kom nou..

Achterlijke naam trouwens, erectiebus.

Cooper 09-06-2009 18:04

Citaat:

TheConfidant schreef: (Bericht 29334088)
Inderdaad. Niet naar de dokter, maar wél naar de erectiebus? Kom nou..

Achterlijke naam trouwens, erectiebus.

ja je gaat toch veel sneller naar de dokter dan naar zo'n bus?

Wammus 09-06-2009 18:43

Ik denk dat de bereidwilligheid van mensen om hier naartoe te gaan voornamelijk afhangt van de vraag of ze hun schaamte omtrent dit onderwerp aan de kant kunnen zetten. Ik persoonlijk denk dat dit niet het geval is aangezien mensen er schijnbaar ook niet mee naar een dokter gaan. Ik vind het dus ook een waardeloos idee.

Cooper 10-06-2009 10:05

Citaat:

Wammus schreef: (Bericht 29334445)
Ik denk dat de bereidwilligheid van mensen om hier naartoe te gaan voornamelijk afhangt van de vraag of ze hun schaamte omtrent dit onderwerp aan de kant kunnen zetten. Ik persoonlijk denk dat dit niet het geval is aangezien mensen er schijnbaar ook niet mee naar een dokter gaan. Ik vind het dus ook een waardeloos idee.

Wat zie jij dan als oplossing? Want het blijven er zo'n 800.000 als we er niets aan doen.

Wammus 10-06-2009 19:26

Ik vraag me af of er überhaupt een oplossing is. Je kunt van alles bedenken maar zolang mensen zich ervoor schamen zullen ze er toch niet mee naar een dokter of een dergelijke instantie gaan. Daarnaast denk ik dat er ook een groep is die het niets kan schelen omdat ze toch geen seks hebben (denk aan bejaarden die nauwelijks meer kunnen bewegen). Die groep zul je nooit overtuigen er wat aan te doen omdat ze het niet als probleem ervaren.

Ik denk dat verreweg het meest bereikt word met voorlichting geven op scholen en dergelijke (ik heb werkelijk geen idee wat daar nu aan gedaan word maar het zal vast niet veel soeps zijn). Door de jeugd te vertellen wat ze kunnen doen om te voorkomen dat ze dergelijke problemen te krijgen voorkom je in ieder geval voor een deel dat de groep groter word.

T_ID 11-06-2009 00:30

Citaat:

Cooper schreef: (Bericht 29334325)
ja je gaat toch veel sneller naar de dokter dan naar zo'n bus?

Niet echt. Je huisarts zie je vaker dan alleen die ene keer, maar de mensen in die bus verdwijnen daarna voorgoed uit je leven. Het komt vaker voor dat mensen dat soort incidentele hulp wel aannemen of benaderen, maar de vaste instellingen niet.

I C U 11-06-2009 08:44

Hm, een concept als de erectiebus... Het probleem is dat iedereen weet dat het een erectiebus is (bah, wat een naam...) en dat iedereen die daar naar binnen gaat dergelijke problemen heeft. Niet iets wat je aan iedereens neus wil hangen. Als je naar de dokter gaat, kan dat ook vanwege een verkoudheid zijn.

Misschien dat het iets subtielers als een erectiebus beter werkt. God mag weten wat, ik heb me er ook helemaal niet in verdiept. Voorlichting kan altijd helpen, maak het onderwerp bespreekbaar, dat schijnt ook al te helpen.

tuttebel 11-06-2009 09:00

Bestel gewoon online jouw medicijnen tegen een erectiestoornis of erectieproblemen. Deze worden dan secreet en zonder dat iemand het ziet bij jou thuis bezorgd.


LOL

martijn1985 11-06-2009 09:12

Citaat:

tuttebel schreef: (Bericht 29339992)
Bestel gewoon online jouw medicijnen tegen een erectiestoornis of erectieproblemen. Deze worden dan secreet en zonder dat iemand het ziet bij jou thuis bezorgd.


LOL

nog even los van de taal, vind ik deze opmerking vrij zorgelijk omdat medicatie hooguit een tijdelijke oplossing is. De meeste erectiestoornissen worden veroorzaakt door psychische problemen. Als daar niets aan gedaan wordt zal je altijd die medicatie nodig hebben.

Cooper 11-06-2009 12:50

Citaat:

martijn1985 schreef: (Bericht 29340040)
nog even los van de taal, vind ik deze opmerking vrij zorgelijk omdat medicatie hooguit een tijdelijke oplossing is. De meeste erectiestoornissen worden veroorzaakt door psychische problemen. Als daar niets aan gedaan wordt zal je altijd die medicatie nodig hebben.

Helemaal mee eens, maar zou de bus daar wel hulp bij kunnen bieden, of zou je dan toch echt alsnog naar de dokter moeten?

Volk 11-06-2009 16:12

Ik denk dat zo'n bus onzin is. Mensen moeten gewoon naar de dokter, die kent je beter en kan je beter helpen. Daarbij weet niemand waarom je naar de dokter gaat. En ik denk dat iedereen wel een vermoeden heeft van wat er aan de hand is al je een erectiebus in gaat. Ik denk sowieso dat erectieproblemen geen problemen zijn als je het niet waard vind om ermee naar de dokter te gaan.

Rivka 11-06-2009 17:32

Bah, het woord alleen al: erectiebus. :(
Ik vind het een stom idee. Waarom zou je wel publiekelijk in zo'n bus stappen maar niet naar de dokter.
Niemand kijkt raar op of lacht je uit als je naar de dokter gaat, desnoods geeft die zelf de voorlichting, of een folder, etc.

N-S-93 11-06-2009 19:15

De erctiebus?
Het klinkt meer als een T.V. programma. Inderdaad, een dokter zie je daarna nog, maar de mensen op straat ook! Hoe genant is het als je in een grote bus met daarop in Neonverlichting 'De erectie-bus' stapt? Nee, ga dan naar de dokter..

justhanna 12-06-2009 10:52

http://media.nu.nl/m/m1dz6jra6qhd.jpg

Cooper 12-06-2009 12:14

haha fantastische strip, wellicht kunnen de twee bussen naast elkaar staan, ze kunnen elkaar mooi aanvullen qua service haha

'I'he Prophet 12-06-2009 14:06

Citaat:

Cooper schreef: (Bericht 29344062)
haha fantastische strip, wellicht kunnen de twee bussen naast elkaar staan, ze kunnen elkaar mooi aanvullen qua service haha

-O-

T_ID 12-06-2009 19:28

Citaat:

martijn1985 schreef: (Bericht 29340040)
nog even los van de taal, vind ik deze opmerking vrij zorgelijk omdat medicatie hooguit een tijdelijke oplossing is. De meeste erectiestoornissen worden veroorzaakt door psychische problemen. Als daar niets aan gedaan wordt zal je altijd die medicatie nodig hebben.

Bovendien worden er op internet ondeugdelijke en zelfs gevaarlijke medicijnen verkocht. Het is niet zomaar dat ongeautoriseerde verkoop van medicijnen niet is toegestaan.

Bartezz 12-06-2009 20:40

ik krijg er echt een slappe lul van

Changshan 14-06-2009 23:50

Lijkt me niet erg gepast voor de mensen die zich schamen, maar ik zou wel even langs willen lopen voor wat tips om iets sneller een stijve te krijgen/iets gevoeliger te worden. :p

Cooper 16-06-2009 10:34

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29345835)
Bovendien worden er op internet ondeugdelijke en zelfs gevaarlijke medicijnen verkocht. Het is niet zomaar dat ongeautoriseerde verkoop van medicijnen niet is toegestaan.

Daarom zeg ik ook, laat de mensen zien welke sites bijv. wel de juiste producten hebben, of informeer men hoe ze dit kunnen zien. Er zijn namelijk ook genoeg waar je alleen wat kan halen op dokters advies


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.