Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Wanneer weten jullie of iemand met je flirt of je aantrekkelijk vindt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1230336)

Severus 18-07-2005 19:05

Wanneer weten jullie of iemand met je flirt of je aantrekkelijk vindt?
 
Ja, ik vroeg me af - hoe, of wanneer, weten jullie wanneer iemand met je flirt, of wanneer iemand je aantrekkelijk vindt? Volgens www.sexwoordenboek.nl moet je dan bijvoorbeeld op de lichaamstaal letten:

Lichaamstaal van meiden

Lichaamstaal van jongens

Maar ik kan dat nooit zo goed herkennen, of ik twijfel te zeer of ik geen spoken aan het zien ben (dus dat ik juist datgene zie wat ik wil zien). :s

Dus: hoe weten jullie zeker wanneer iemand met je flirt, of dat die je aantrekkelijk vindt? Zodat je denkt van "Hee, bij die heb ik een kans!" en dat je dan vol zekerheid die persoon tegemoet gaat. :)

Ik ben benieuwd naar de reacties, want ik ben hier dus echt niet zo goed in. :o

doezel 18-07-2005 19:18

Dat voel je gewoon.. In mijn geval is het belangrijkste de lach van de jongen, als hij de hele tijd naar mij aan het glimlachen is, en hij blijft me aankijken dan heb ik het wel door :)

Ik weet trouwens niet eens wat voor signalen ik zelf uitzend :o

mara18 18-07-2005 19:25

Die tips op sexwoordenboek vind ik toch wel niet altijd zo duidelijk. Iemand kan ook gewoon stoer of nonchalant (willen)overkomen als hij je niet aantrekkelijk vindt.
Imo hangt dit enkel en alleen van het karakter van de jongen in kwestie af. Door alleen lichaamstaal weet je niet wat de ander écht denkt of voelt hoor, eigen ervaring heeft me geleerd dat ik pas mag denken dat een jongen me ziet zitten als ik het letterlijk uit zijn mond heb gehoord :)

yapo 18-07-2005 20:02

Als ik zulke signalen überhaupt al in de gaten heb bedenk ik meestal pas de andere dag dat ze wel eens aan 't flirten kon zijn. :s
Ik weet 't, ik ben veel te naïef wat zulke dingen betreft en eerlijk gezegd ook te verlegen om erop te reageren mocht ik 't per ongeluk toch doorhebben. :(

Cytherea 18-07-2005 20:04

Dus ik flirt als ik met mijn handen in mijn nek zit en als ik iemand geïnteresseerd in zijn ogen kijk :s

Mr.Oizo 18-07-2005 20:56

Ik herken het ook niet snel of helemaal niet. Ik heb wel vermoedens als iemand me leuk vindt, maar ja, daar zeg ik het al: vermoedens. Iets dus niet zeker weten. Ik ken een aantal meiden waar ik nu achteraf het vermoeden bij heb dat ze me leuk hebben gevonden en misschien wel een relatie met me wilden. Dat zie ik op de manier hoe ze in die periode met me omgingen. Dat ze me steeds "opzochten" en hoe ze naar me keken, dat maakte (achteraf dan) het al een beetje duidelijk.

Echter, ik wist het dus niet zeker. Ik kan dan wel op ze af gaan lopen en het meteen vragen, maar als het niet zo is sta je met je mond vol tanden en weet ik niet hoe ik me ff daarna dan moet gedragen. Ach ja, ik ben onzeker. Maar goed, je kunt het ook van de andere kant kijken: als ze me leuk vinden moet ze dat maar eerlijk zeggen. Dat ze hun bek maar open trekken. Als meiden tegen mij vertellen dat ze me echt superleuk vinden, dan is het na een tijdje 9 van de 10 keer wederzijds. Dan ga ik meer aan ze denken, meer met ze praten en de kans is dan groot dat er dan iets uitbloeit. Maar als je niets zegt over dat soort dingen tegen mij, dan gebeurt er niets. Maja, dat ligt ook uiteraard voor een deel aan mezelf, ik kan ook wel eens wat meer initiatieven nemen. ;)

En wat het flirten betreft: mja, dat voel je gewoon aan. Bij de ene zie je het het gewoon meer als "vermaak" en bij de ander voel je dat die er toch wat meer achter zoekt. Maja, das bij mij meestal ook weer een "gevoel", en niet echt iets zeker weten. :s

Ach ja, onzekerheid he...

Boris_Beer 18-07-2005 21:24

Die tips op die links zijn wel grappig. Oogcontact (langer dan een blik) zijn natuurlijk altijd een ‘dead give away’ zeker tijdens het uitgaan. Als je dat merkt kun je gerust een praatje gaan maken.
Haar is ook altijd een goed. Laatst nog gehad in de trein terug van een feest. Ik en een vriend waren een meid tegengekomen op het perron en tijdens de terugreis zat ze constant aan haar kapsel te frutselen en het in model te brengen. Ook overduidelijk, alleen ben ik er nog niet achter of ze mij of die vriend van me leuk vond.

De andere kenmerken doe ik niet zoveel mee, maw let ik niet zoveel op. Ik heb één keer gehad dat een meid overdreven aandacht vestigde op haar borsten, door ze heel erg naar voren te duwen toen ze in gesprek was met mij. Maar dat is de enige keer dat me dat is opgevallen.

kalinho 18-07-2005 21:34

Citaat:

yapo schreef op 18-07-2005 @ 21:02 :
Als ik zulke signalen überhaupt al in de gaten heb bedenk ik meestal pas de andere dag dat ze wel eens aan 't flirten kon zijn. :s
Ik weet 't, ik ben veel te naïef wat zulke dingen betreft en eerlijk gezegd ook te verlegen om erop te reageren mocht ik 't per ongeluk toch doorhebben. :(


Pluis 18-07-2005 21:36

flirten vind ik meestal overduidelijk...

dat is echt het hele spelletje van uitdagen en reageren. subtiele aanrakingen enzo.. dat heb ik meteen door. begint met iemand recht aankijken en glimlachen.. dat een paar keer achter elkaar en je hebt een beginnende flirtactie..

Mr.Hypert€xt 18-07-2005 22:04

Da's toch zo klaar als een klontje. Lichaamstaal is duidelijk, al wil ik een duidelijke boodschap geven voor een ieder hier:

Wanneer u interesse heeft in de ander, gebruik dan je spraakmogelijkheden. De mens is een ver geevolueert schepsel, alleen vertrouwt men nog te veel op non-verbale communicatie vind ik.

Roos 19-07-2005 05:53

Gewoon dat weet je. Door wat iemand zegt, hoe iemand lacht, kijkt, door aanrakingen enzo.

little nemo 19-07-2005 09:36

Citaat:

Roos schreef op 19-07-2005 @ 06:53 :
Gewoon dat weet je. Door wat iemand zegt, hoe iemand lacht, kijkt, door aanrakingen enzo.

WolterB 19-07-2005 10:24

Zoiets ga ik echt niet van een site of uit een boekje of whatsoever halen :o

Dat is een gevoel, iets wat je merkt en wat je dan duidelijk wordt (of niet natuurlijk:p)

nare man 19-07-2005 10:50

Citaat:

Roos schreef op 19-07-2005 @ 06:53 :
Gewoon dat weet je. Door wat iemand zegt, hoe iemand lacht, kijkt, door aanrakingen enzo.
Ja, mensen die enige invoeling hebben weten dat wel. Dat soort boekjes is juist bedoeld voor emotionele botteriken die advies willen hebben van een ander hoe signalen te herkennen. :o

voorbijganger 19-07-2005 10:54

Citaat:

Mr.Hypert€xt schreef op 18-07-2005 @ 23:04 :
Da's toch zo klaar als een klontje. Lichaamstaal is duidelijk, al wil ik een duidelijke boodschap geven voor een ieder hier:

Wanneer u interesse heeft in de ander, gebruik dan je spraakmogelijkheden. De mens is een ver geevolueert schepsel, alleen vertrouwt men nog te veel op non-verbale communicatie vind ik.


Daar moet ik toch eens goed om lachen, zoals altijd als iemand anders me raad geeft. Waarom zou dat in godsnaam zo zijn? Ze bestaan alletwee, laat iedereen maar vrolijk doen waar hij zin in heeft. Je verleidt trouwens niemand met woorden.
Als een meisje tijdens een gesprek plots een hand op je borst legt, is dat even belangrijk als wat ze zegt.
De toon van je post lijkt erop dat je graag wetenschappertje wil worden, alles gaan analyseren en zo, maar mogen het leven en de liefde ook nog even spontaan blijven?

'gebruik uw spraakmogelijkheden'. haha.

Fantôme 19-07-2005 12:37

Citaat:

doezel schreef op 18-07-2005 @ 20:18 :
Dat voel je gewoon.. In mijn geval is het belangrijkste de lach van de jongen, als hij de hele tijd naar mij aan het glimlachen is, en hij blijft me aankijken dan heb ik het wel door :)

Ik weet trouwens niet eens wat voor signalen ik zelf uitzend :o

ehm nou, ik zat even terug te lezen om te kijken wat ik zelf heb uitgezonden. Denk dat ze op één of twee na wel klopten. Grappig! Niet eens allemaal bewust.

maja, verder wat je zegt, die lach is erg belangrijk ;)

Sennah 19-07-2005 12:52

hmmm.. ik sta altijd veel met onbekenden te kletsen, maar ik kijk ze altijd aan als ze wat zeggen en met mijn glas of ring of iets dergelijks ben ik altijd aan het kloten, beiden niet omdat ik ze leuk vind :confused:

Meestal merk ik het wel aan hen, de onderwerpen waarover je praat, hoevaak ze naar je kijken als je later, of een andere keer niet met ze aan het praten bent, enz.

Phenobarbidoll 19-07-2005 13:01

oeh ik erger me dood aan die links:)
ik raak mijn beste vriend voortdurend aan en mijn armen zijn echt geen barriere tussen mij en hem. verder reageer ik me echt niet zo aanstellerig als ik iemand leuk vind als volgens die site zou moeten.

T!ne 19-07-2005 14:37

Citaat:

Roos schreef op 19-07-2005 @ 06:53 :
Gewoon dat weet je. Door wat iemand zegt, hoe iemand lacht, kijkt, door aanrakingen enzo.

Astraea 19-07-2005 14:38

Op één of andere manier heb ik dat altijd door. Zoiets voel je gewoon. Maar ik denk dat het ook komt omdat subtiliteit niet echt in de aard der mannen ligt :D

Fainne 19-07-2005 15:19

Huh ik vind die punten echt niet kloppen. ik frutsel ALTIJD aan mijn haar, dat is een tic, hetzelfde met het draaien aan mijn ringen enzo :confused:

die 2 laatste punten zijn wel hilarisch

'I'he Prophet 19-07-2005 16:06

Ik voel het soms wel, maar ik twijfel heel erg aan mezelf en ga na zitten denken of ik het me misschien inbeeld e.d....waren mensen maar gewoon recht door zee :p.

Fainne 19-07-2005 16:16

Citaat:

NyteWolf schreef op 19-07-2005 @ 17:06 :
Ik voel het soms wel, maar ik twijfel heel erg aan mezelf en ga na zitten denken of ik het me misschien inbeeld e.d....waren mensen maar gewoon recht door zee :p.
uhu (y)

Crystall Girl 19-07-2005 17:13

.
Citaat:

Astraea schreef op 19-07-2005 @ 15:38 :
Op één of andere manier heb ik dat altijd door. Zoiets voel je gewoon. Maar ik denk dat het ook komt omdat subtiliteit niet echt in de aard der mannen ligt :D
Ben ik het helemaal mee eens.
Vaak als ik het door heb denk ik nog van: nee, haal je geen dingen in je hoofd. Maar later bleek dan toch dat ik gelijk had :D

doezel 19-07-2005 19:37

Citaat:

Crystall Girl schreef op 19-07-2005 @ 18:13 :
.

Ben ik het helemaal mee eens.
Vaak als ik het door heb denk ik nog van: nee, haal je geen dingen in je hoofd. Maar later bleek dan toch dat ik gelijk had :D

Hehe, ja dat heb ik ook altijd :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.