Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   alternatieve zelfmoord (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=118909)

VoRaZ 06-06-2002 19:19

alternatieve zelfmoord
 
Is het mogelijk om jezelf te doden door je adem in te houden? Of wordt je dan alleen bewusteloos en krijg je hersenschade ofzo...

En gebeurt zelfmoord door uithongering wel es?

Vroeg ik me af...

emmy1985 06-06-2002 19:37

volgens mij kan je niet dood gaan door je adem in te houden, want als je je adem in houd, dan op een gegeven moment raak je bewusteloos, geen controle op je lcihaam, je gaat als vanzelf weer ademen, en raakt uit je bewusteloosheid,
tenminste ik d8 dt het zo zat.

maar wou je het uitproberen dan, jongen, doe niets stom!

martijn1985 06-06-2002 19:58

Citaat:

emmy1985 schreef:
volgens mij kan je niet dood gaan door je adem in te houden, want als je je adem in houd, dan op een gegeven moment raak je bewusteloos, geen controle op je lcihaam, je gaat als vanzelf weer ademen, en raakt uit je bewusteloosheid,
tenminste ik d8 dt het zo zat.

(y) klopt. Ademen gaat toch ook in je slaap door?

btw: je zal geen hersenletsel oplopen, omdat je sneller flauw valt dan dat je hersens zonder zuurstof kunnen

VoRaZ 06-06-2002 20:08

ja, dat dacht ik ook al...

Isa 06-06-2002 21:18

Citaat:

martijn1985 schreef:


(y) klopt. Ademen gaat toch ook in je slaap door?

btw: je zal geen hersenletsel oplopen, omdat je sneller flauw valt dan dat je hersens zonder zuurstof kunnen

is flauwvallen niet soms een symptoom van zuurstofgebrek?

MUBA 07-06-2002 13:55

Volgens mij zit het zo dat je je adem zo lang gewoon niet in *kan* houden. Stel je bent in het zwembad en je doet je kop onder water en gaat langzaam proberen jezelf te stikken... of heel anders, je doet met een vriend een weddenschap of je over de bodem naar de overkant kan zwemmen. Op een gegeven moment begint je lichaam naar boven te spartelen, je doet hard je best om bij de bodem te blijven want je wil de wedstrijd winnen, je begint per ongeluk water in te ademen, je lichaam blijkt sterker en hguuuuuuuuuu, (het geluid van diep inademen) je bent weer boven water.

Zo zit het ook met je adem inhouden zonder onder water te zijn... op een gegeven moment zorgt het lichaam zelf dat het overleeft.

martijn1985 07-06-2002 14:27

Citaat:

Kenny McCormick schreef:


is flauwvallen niet soms een symptoom van zuurstofgebrek?

klopt. is het ook. Maar zo gauw je flauwgevallen bent ga je weer ademen. Dus kan je jezelf niet vermoorden door te stoppen met ademen

Gylren 08-06-2002 20:40

zelfmoord plegen doormiddel van uithongeren kan...
of je bent in hongerstaking...
of hebt anorexia (al weet ik dan niet of je het zelfmoord kan noemen)

QT 08-06-2002 22:17

De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel

Je kunt je adem dus bewust beinvloeden je adem inhouden bijv.
Dat lukt je totdat je bewusteloos raakt (er treedt dan geen hersenbeschadiging op tenminste, geen relevante, tenzij je valt en hard je hoofd stoot :P)
als je bewusteloos raakt stopt de invloed van de wil en neemt het automatische gedeelte de handel over. Je begint dan weer te ademen.

Door hongerstaking kan wel, dit vergt veel zelfdiscipline maar het kan, het is ook gebeurt. Mensen proberen soms druk uit te oefenen op een instantie door niet meer te eten. Als er geen gehoor gegeven wordt aan hun eisen en ze houden hun staking vol, sterven ze. Die instantie is daaraan min of meer medeplichtig (in moreel opzicht dan) en wil dit daarom voorkomen (bovendien kan t slecht zijn voor hun reputatie)

maar dat kan dus ook door niet meer te drinken bijv.

Groeten!


PS ik hoop niet dat je rare plannen hebt?!

VoRaZ 09-06-2002 21:01

Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.

nic 10-06-2002 14:25

Citaat:

QT schreef:
De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel

Je kunt je adem dus bewust beinvloeden je adem inhouden bijv.
Dat lukt je totdat je bewusteloos raakt (er treedt dan geen hersenbeschadiging op tenminste, geen relevante, tenzij je valt en hard je hoofd stoot :P)
als je bewusteloos raakt stopt de invloed van de wil en neemt het automatische gedeelte de handel over. Je begint dan weer te ademen.


klopt helemaal:D,
het kan dus niet waarom wou je het weten?

Inf3sted Funk 10-06-2002 15:25

Citaat:

VoRaZ schreef:
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.

Denk het niet, k denk niet dat ik mezelf af zou willen zien toe takelen tot een wandelend skelet en me steeds slechter ga voelen tot ik vanzelf doodga, k zou dan makkelijker een kogel door me kop knallen

unintended 10-06-2002 16:12

Citaat:

MUBA schreef:
Volgens mij zit het zo dat je je adem zo lang gewoon niet in *kan* houden. Stel je bent in het zwembad en je doet je kop onder water en gaat langzaam proberen jezelf te stikken... of heel anders, je doet met een vriend een weddenschap of je over de bodem naar de overkant kan zwemmen. Op een gegeven moment begint je lichaam naar boven te spartelen, je doet hard je best om bij de bodem te blijven want je wil de wedstrijd winnen, je begint per ongeluk water in te ademen, je lichaam blijkt sterker en hguuuuuuuuuu, (het geluid van diep inademen) je bent weer boven water.

Zo zit het ook met je adem inhouden zonder onder water te zijn... op een gegeven moment zorgt het lichaam zelf dat het overleeft.

:confused: waarom staat er dan regelmatig iets in de krant van jongens die verdronken zijn omdat ze te lang onder water bleven bij een wedstrijdje wie zo lang mogelijk onder water kan blijven?

VoRaZ 10-06-2002 17:04

Citaat:

Inf3sted Funk schreef:


Denk het niet, k denk niet dat ik mezelf af zou willen zien toe takelen tot een wandelend skelet en me steeds slechter ga voelen tot ik vanzelf doodga, k zou dan makkelijker een kogel door me kop knallen

wandelend skelet? zo ver komt het niet, zeker niet als je gewoon niet meer drinkt. Dan is t binnen een weekje of vijf dagen of zo al gebeurd, en je heb er niks voor hoeven doen.

Yule 10-06-2002 22:38

Citaat:

VoRaZ
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
(ik ben hier niet voor aansprakelijk :D )

Maar goed, moeilijk doen...dat doe je dan, ever heard of sleeping pills ? gooi een doossie naar binnen, je voelt nix, je lichaam blijft in tact, makkelijker kan et nie, ook wel zo leuk voor de begrafenis...
Maar zoals ik al zei in dat andere topic ding, suicide is geen oplossing, meer et verschuiven van je problemen naar andere...so, Don`t Ever Attempt To Do It !!!

VoRaZ 11-06-2002 07:58

Overdosis slaappillen bedoel je? Of heb je gewoon een zelfmoordpil in de supermarkt :D

Lethalis 11-06-2002 13:50

Citaat:

VoRaZ schreef:
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Wat betreft het inhouden van adem: het in- en uitademen is een gevolg, geen handeling opzich. Dus zoals QT al zei, op het moment dat je flauw valt .. is de wil weg, en gaat alles gewoon weer verder.

Citaat:

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
Lul niet .. alles wat ik nodig heb, is een sjaal en een verwarming .. of desnoods heel simpel een stoel (met rugleuning).

McMotion 11-06-2002 17:32

Citaat:

Yule schreef:
ever heard of sleeping pills ? gooi een doossie naar binnen, je voelt nix, je lichaam blijft in tact, makkelijker kan et nie, ook wel zo leuk voor de begrafenis...
makkelijk? slaappillen gaat bijna altijd fout (uhmm... of goed? ach nevermind)

mystress-darqyr 15-06-2002 10:34

you are not going to do it toch???
echnie doen hoor :O
*kuzzies* Els

Sterrenkijkster 15-06-2002 21:19

alternatieve zelfmoord heet tegenwoordig euthanasie

VoRaZ 16-06-2002 00:31

Hee els...
Ik dacht dat je nooit postte?

Doen? hmmmzz
misschien poginkje wagen...

ssjpan 16-06-2002 21:00

[QUOTE]VoRaZ schreef:
[B]Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...
ja denk je zo makkelijk zal het echt niet zijn

dromerke 24-06-2002 13:42

Ik denk dat je dan alleen maar flauwvalt. ;)

Spyker 26-06-2002 16:52

Citaat:

QT schreef:
De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel


Idd. Biologische basiskennis heet dat :P

Spyker 26-06-2002 16:55

Citaat:

unintended schreef:


:confused: waarom staat er dan regelmatig iets in de krant van jongens die verdronken zijn omdat ze te lang onder water bleven bij een wedstrijdje wie zo lang mogelijk onder water kan blijven?


Als je jezelf vast blijft houden, te diep onder water gaat, onderkoeld raakt of ergens aan vast blijft zitten gaat het niet meer op natuurlijk. Dan ga je wel weer automatisch ademhalen, maar dan ben je niet op tijd aan de oppervalkte om te voorkomen dat je (te veel) water inademt.

nare man 26-06-2002 16:59

Inderdaad.

Je eigen adem inhouden kan als het goed is niet. Voordat je daadwerkelijk schade hebt opgelopen moet je al zo ernstig naar adem happen, dat is niet tegen te houden. Zelfmoord door uithongering kan wel, da's vrij makkelijk, gewoon niet eten. Op den duur ga je de pijp wel uit.

Rollo Tomasi 28-06-2002 11:32

Hm. Zelfmoordtips uitwisselen vind ik weinig filosofisch dan wel levensbeschouwelijk. Bovendien lijkt de discussie z'n langste tijd te hebben gehad. Slot.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.