Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe slaap jij met je partner? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1793555)

Alifar 26-02-2010 19:30

Hoe slaap jij met je partner?
 
Je slaaphouding vertelt veel over je relatie...

Hoe slaap jij met je partner?

Citaat:

Lepeltje (hij ligt aan de buitenkant)
Jullie beiden op jullie zei, hij ligt met zijn buik tegen je rug.

Betekenis: Hij is erg beschermend en redelijk traditioneel. Hij kan erg sensueel worden door zijn armen om je te slaan en je te strelen. Zorg ervoor dat je nooit knuffelt of kust in deze positie omdat het te platonisch kan worden.

Lepeltje (zij ligt aan de buitenkant)Jullie liggen beiden op jullie zij, jij met je buik tegen zijn rug.

Betekenis: Je bent een erg beschermend type en de ruggengraat van de relatie. Hij laat vaak zijn verantwoordelijkheden varen en jij bent zijn emotioneel anker. Zorg er wel voor dat jouw noden niet verwaarloosd worden.

Ruggen naar elkaar
Jullie slapen met jullie ruggen naar elkaar, er is een grote ruimte tussen jullie lichamen.

Betekenis: De intimiteit tussen jullie neemt af en jullie zijn niet afhankelijkheid van elkaar. Als jullie daar beiden tevreden mee zijn, is er geen probleem, zolang jullie innig slaapwel zeggen. Zorg er wel voor dat deze positie er niet voor zorgt dat jullie elkaar uitsluiten.

Wegduwen
Een persoon neemt het hele bed in met zijn benen en armen gespreid, de andere slaapt aan de andere kant van het bed, met het gezicht naar buiten.

Betekenis: De persoon die het meeste plaats inneemt, domineert de relatie en kan egoïstisch zijn zonder te noden van zijn partner te beseffen. Als jij degene bent die weggeduwd wordt, wees er dan zeker van dat je jezelf overdag laat gelden.

Knuffelen
De ene partner ligt op zijn rug, de andere ligt op de schouder of tegen de arm van zijn geliefde.

Betekenis: De partner op zijn rug geeft emotionele sterkte en biedt steun aan de andere die aanhankelijker is.

Gemengde boodschap
De ene ligt opgekruld op zijn zij, de andere op zijn rug.

Betekenis: De persoon die op zijn zij ligt heeft troost nodig, maar kan dit niet uiten aan zijn geliefde, die heeft er ook geen oren naar. Ontdek wat er fout gaat en praat er over.

Onderdanig
De ene ligt op zijn buik, zijn vingertoppen reiken naar de partner die op zijn rug of zij ligt.

Betekenis: De partner op de buik is onderdanig, de andere heeft alle kracht.

Lust
De partners liggen erg dicht bij elkaar, de benen zijn in elkaar verstrengeld.

Betekenis: Er is heel veel passie en sensualiteit, jullie kennen elkaar waarschijnlijk nog niet erg lang.

Disturbedangel 26-02-2010 19:41

Pfoe, als we net in bed liggen is het altijd anders. Lepeltje (hij buitenkant), ik lig op zijn borst of we liggen op onze zij naar elkaar toe met benen in elkaar verstrengeld. Ik vind de verhaaltjes op die site nogal bullshit trouwens ;x

Oh en trouwens, als ik eenmaal echt wil gaan slapen wil ik het liefst niet meer tegen hem aanliggen, op de een of andere manier kan ik dan echt niet slapen.

Qimm 26-02-2010 19:50

we wisselen heel vaak, maar het is bijna altijd in knuffelformaat, dus altijd wel contact. behalve in de zomer, dan liggen we niet zo tegen elkaar te plakken... want dat plakt en dat vind ik niet lekker :P

Citaat:

Lepeltje (hij ligt aan de buitenkant)
Jullie beiden op jullie zei, hij ligt met zijn buik tegen je rug.

Betekenis: Hij is erg beschermend en redelijk traditioneel. Hij kan erg sensueel worden door zijn armen om je te slaan en je te strelen. Zorg ervoor dat je nooit knuffelt of kust in deze positie omdat het te platonisch kan worden.

Lepteltje (zij ligt aan de buitenkant)
Jullie liggen beiden op jullie zij, jij met je buik tegen zijn rug.

Betekenis: Je bent een erg beschermend type en de ruggengraat van de relatie. Hij laat vaak zijn verantwoordelijkheden varen en jij bent zijn emotioneel anker. Zorg er wel voor dat jouw noden niet verwaarloosd worden.

Knuffelen
De ene partner ligt op zijn rug, de andere ligt op de schouder of tegen de arm van zijn geliefde.

Betekenis: De partner op zijn rug geeft emotionele sterkte en biedt steun aan de andere die aanhankelijker is.

Lust
De partners liggen erg dicht bij elkaar, de benen zijn in elkaar verstrengeld.

Betekenis: Er is heel veel passie en sensualiteit, jullie kennen elkaar waarschijnlijk nog niet erg lang.

Dat dus

Alifar 26-02-2010 19:56

Lepeltje (hij ligt aan de buitenkant)
Jullie beiden op jullie zei, hij ligt met zijn buik tegen je rug.

Dott 26-02-2010 20:23

Ik vind dat soort betekenissen maar bullshit.
Maar goed, we liggen vaak lepeltje, hij bij mij of ik bij hem verschilt.
Hij is veel langer dan ik, dus ik vind het altijd wel beschermend voelen :)
Maar als we echt willen slapen liggen we vaak alleen tegen elkaar aan, zonder al te veel contact, soms rug tegen rug of gewoon naast elkaar..

Giles 26-02-2010 21:38

Op die manier die het meest comfortabel is.

SiemdeCyper 26-02-2010 21:57

Zelfde wijsheid als een metro horoscoop :|

Voor de rest zoals het uitkomt, lekker/fijn is. Alles eigenlijk wel.

JustADreamer 26-02-2010 22:02

Vóór het slapengaan óf lepeltje in een van beide varianten of ik lig lekker op zijn borst/schouder en we kijken nog even tv. En als ik niet tv wil kijken lig ik met mn rug tegen hem aan, mijn hoofd op zn arm/schouder en dan mijn armen om die arm heen... En als we echt gaan slapen doen we dat allebei op ons eigen bed (2 eenpersoonsbedden tegen elkaar, maar met zo'n irritante houten spleet er tussen;) ) We draaien allebei best wel veel in onze slaap dus tegen elkaar aan zou sowieso niet werken.

WAT 26-02-2010 22:31

lepeltje lepeltje een van beide varianten, maar meestal ik achter hem omdat mijn haar volgens hem te veel kriebelt XP

Cherry Springs 26-02-2010 22:53

Meestal lepeltje met hem achter mij (ik ging achter hem liggen toen hij ziek was zodat hij snel uit bed kon als hij moest kotsen en daarna nog wel eens maar hij vindt het fijn als hij dan mannelijk kan doen en zijn armen om mij heen slaan. Verder doettie niet veel macho-dingen ofzo hoor.
En anders lig ik op zijn schouder. Als we gaan slapen meestal lepeltje omdat we nog maar 5 maanden hebben en het de hele tijd koud is dus dat is dan lekker warm en omdat we allebei alleen een enkel bed hebben, waar je niet zo makkelijk naast elkaar kan liggen. Als we bij hem zijn en echt hard willen slapen klappen we zijn logeerbed uit en slapen we apart.
Overigens vind ik die betekenissen weinigzeggend. XD

Sarah 26-02-2010 23:13

wij draaien altijd een paar keer 's nachts.
Bij het in slaap vallen liggen we meestal naast elkaar op onze rug, ik ook wel eens op mijn buik, met wat afstand ertussen en mijn been over zijn been en met een hand op buik/heup/been van de ander of daar aan de zijkant tegenaan.

http://www.lichaamstaal.com/sstyle6.jpg
volgens de website waar het plaatje van komt (armoed postte deze als eerst) duidt dit op ontspannen kameraadschap.

Changshan 26-02-2010 23:59

Ik doe vanalles wat, maar als ik echt wil slapen wil ik wel los liggen. Dat heeft geen reet met de aard van de relatie te maken, maar gewoon met dat het meestal gloeiend heet wordt en afleidt.

fizzle-fluffy 27-02-2010 00:56

Als we elkaar lang niet hebben gezien, slapen we allebei aan onze eigen helft van het bed, hooguit met de benen over elkaar heen of een handje vast, omdat we niet meer gewend zijn aan niet alleen in bed liggen. Als we een tijdje samen zijn slapen we vrijwel altijd lepeltje-lepeltje (hij buiten).

fizzle-fluffy 27-02-2010 00:58

Ik vind ook de verhaaltjes nergens op slaan inderdaad.

Armoed 27-02-2010 03:05

http://www.lichaamstaal.com/sstyle4.jpg

http://www.lichaamstaal.com/sstyle2.jpg

http://www.lichaamstaal.com/sstyle1.jpg

Zo.

Alifar 27-02-2010 13:32

zo lig ik ook ja

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 30237352)


Afwezignummer2 27-02-2010 14:51

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 30237352)

Maar dan ligt zij op haar rug op me.

Armoed 27-02-2010 16:55

Citaat:

Afwezignummer2 schreef: (Bericht 30238174)
Maar dan ligt zij op haar rug op me.

http://www.lichaamstaal.com/sstyle3.jpg

?

Afwezignummer2 27-02-2010 21:50

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 30238474)

:D uhu

miekmuis 27-02-2010 21:57

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 30237352)

Jij krijgt het serieus voor elkaar om zo te slapen? :eek:

Volk 27-02-2010 22:26

Al het bovenstaande.


Even iets dat me opviel
Citaat:

Lepeltje (hij ligt aan de buitenkant)
Jullie beiden op jullie zei, hij ligt met zijn buik tegen je rug.

Betekenis: Hij is erg beschermend en redelijk traditioneel. Hij kan erg sensueel worden door zijn armen om je te slaan en je te strelen. Zorg ervoor dat je nooit knuffelt of kust in deze positie omdat het te platonisch kan worden.
Ik weet niet hoe het bij jullie ligt, maar ik vind het nogal moeilijk platonisch te blijven als we lepelen met hem aan de buitenkant...

WAT 27-02-2010 23:32

idd, vooral omdat het vaak onplatonisch steken wordt als je gaat zoenen in die positie :P

Armoed 28-02-2010 00:03

Citaat:

miekmuis schreef: (Bericht 30239040)
Jij krijgt het serieus voor elkaar om zo te slapen? :eek:

Ik wel hoor, ben niet zo moeilijk :D

Kitten 28-02-2010 09:07

Ik slaap gewoon los van mijn vriendin. Ik drijf (van het zweet) uit bed als ik dat niet doe en word 20x in de nacht wakker.

Pippeloen 28-02-2010 12:03

Ik kan niet slapen als ik op iemand lig, en m'n vriend al helemaal niet. dus wij slapen altijd los van elkaar.

Breg 28-02-2010 15:44

Verschillend. Soms ligt hij op z'n rug en ik op m'n buik/zij tegen hem aan (zoals op de bovenste afbeelding van Armoed). Soms lepeltje, soms met de ruggen naar elkaar, soms innig verstrengeld. Hoe we ook liggen, meestal wordt ik het na een tijdje zat.
Bv innig verstrengeld is leuk, maar constant iemands adem in mijn gezicht vind ik dan weer minder. Of als hij op z'n rug ligt maar begint te snurken, dan zorg ik er ook voor dat hij op z'n zij gaat liggen.
Zodoende nemen we vaak meerdere slaaphoudingen aan.

Alifar 28-02-2010 17:16

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 30239688)
Ik kan niet slapen als ik op iemand lig, en m'n vriend al helemaal niet. dus wij slapen altijd los van elkaar.

Hebben jullie dan een open relatie?

Pippeloen 28-02-2010 17:47

Citaat:

Alifar schreef: (Bericht 30240576)
Hebben jullie dan een open relatie?

Nee wat heeft dat ermee te maken?

Qimm 28-02-2010 19:38

hahaha ik zie het wel :D
damn, slechte grappen <3

Arenda 28-02-2010 21:42

Ik jat dekens en hij neemt het hele bed in, voor de rest slapen we meestal rug naar elkaar toe omdat we elkaar anders wakker houden en hij het veels te warm krijgt.

juno 01-03-2010 09:12

We willen wel tegen elkaar aan slapen, maar dat mag niet van de kat. Die MOET er tussen, en katten hebben zo hun methodes om hun zin te krijgen he.

I C U 01-03-2010 11:46

We slapen los van elkaar omdat hij onrustig slaapt (soms) en het anders gewoon heul warm en ongemakkelijk wordt. Voor het slapengaan knuffelen we wel enzo, dus met de intimiteit etc. is niets mis.

Dysmorphofobist 01-03-2010 12:10

Citaat:

juno schreef: (Bericht 30243119)
We willen wel tegen elkaar aan slapen, maar dat mag niet van de kat. Die MOET er tussen, en katten hebben zo hun methodes om hun zin te krijgen he.

Ik zou die kat dan toch mooi in een kast opsluiten ofzo. :|

Alifar 01-03-2010 14:49

Citaat:

Dysmorphofobist schreef: (Bericht 30243501)
Ik zou die kat dan toch mooi in een kast opsluiten ofzo. :|

Idd:cool:

Trimm Trabb 01-03-2010 21:39

Ik las ook pas dit op de guardian website:

http://www.guardian.co.uk/lifeandsty...-sharing-a-bed

Ironically, the most peaceful of the arrangements has the most troubling name: Crime Scene. Here the couple lies side by side in the haphazard *attitude of two shooting victims. It makes sense when you think about it: just as dead people sometimes look as if they are only sleeping, so people in a deep, untroubled sleep sometimes *appear to be dead. One thing is for certain – any pair of people who can fall asleep in that position must be truly contented. Or utterly exhausted.

Verder heb ik niks over dit onderwerp te melden.

Lorelei 01-03-2010 23:09

Ik kan niet tegen iemand aan slapen. Er moet minimaal 20cm tussen zitten. Niet erg romantisch maar ik kan het écht niet. Knuffelen kan natuurlijk op alle manieren. Wat ik wel lekker vond liggen bij m'n ex, en dat was ook de enige houding waarin het me wel eens is overkomen dat ik in slaap viel in zijn armen, was op z'n schouder/arm maar dan met m'n rug naar hem toe.

Minth 09-03-2010 11:47

soms slaap ik met mijn hoofd op zijn borst of we liggen lepeltje-lepeltje
soms ligt hij ook met zijn hoofd op mijn borst en vallen we zo in slaap...

en tja sosm word ik wakker omdat ie van me af draait of juist omdat ie me vast pakt en zn slaap/ tis heel verschillend


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.