Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Scheermesjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1164341)

Daantje_0705 26-04-2005 16:28

Scheermesjes
 
Ik scheer mijn schaamhaar (op mijn schaamlippen en daarrond dus) met van die groene wegwerpmesjes van Gilette. Omdat ik die toch best wel duur zijn wil ik graag andere, goedkopere mesjes gaan proberen. Nou vraag ik me het volgende af: op die mesjes van Gilette zit zo'n aloe vera stripje waardoor het heel glad wordt als je scheert onder de douche (ik scheer zonder scheerschuim oid omdat ik daar niet tegen kan), nou heb je heel veel mesjes die dat niet hebben. Gaat het scheren dan wel goed en krijg je dan niet heel veel last van irritatie of ingegroeide haartjes enzo?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Vermeld wel even welke mesjes je gebruikt en of ze je bevallen of niet.

Sarah 26-04-2005 16:31

ik ken alleen mesjes met 1 mesje en geen stripje, of met 2 of 3 mesjes en wel zo'n stripje, die zonder stripje zijn wel vervelender maar ik weet dus niet of dat aan het stripje of aan het aantal mesjes ligt :P

Daantje_0705 26-04-2005 16:32

Citaat:

Sarah schreef op 26-04-2005 @ 17:31 :
ik ken alleen mesjes met 1 mesje en geen stripje, of met 2 of 3 mesjes en wel zo'n stripje, die zonder stripje zijn wel vervelender maar ik weet dus niet of dat aan het stripje of aan het aantal mesjes ligt :P
Ken je nog andere (goedkopere) merken met zo'n stripje die goed bevallen?

Muchacha 26-04-2005 17:10

Ik gebruik Wilkinson en die bevallen me wel! De kopstukjes zijn met zo'n groen stripje en hebben 2 mesjes. Je krijgt het wel glad, en ik heb me nog nooit gesneden. Ze zijn ook makkelijk vast te houden.

Daantje_0705 26-04-2005 17:15

Citaat:

Muchacha schreef op 26-04-2005 @ 18:10 :
Ik gebruik Wilkinson en die bevallen me wel! De kopstukjes zijn met zo'n groen stripje en hebben 2 mesjes. Je krijgt het wel glad, en ik heb me nog nooit gesneden. Ze zijn ook makkelijk vast te houden.
Wegwerp of andere? Dames of heren? :)

mirnie 26-04-2005 17:36

kun je wel tegem babyolie? Moet je dat maar s proberen. Je huid wordt echt superglad er van. Zo maakt het ook geen moer uit welk mesje je gebruikt

zuster 26-04-2005 19:25

Etos verkoopt speciale scheerolie (huismerk), misschien is dat wat voor jou.

Ik scheer met mannenmesjes van Gilette (wegwerpmesjes dus). Goedkoper dan vrouwenmesjes en net zo fijn, vind ik. Er zit geen strip op, maar wel twee mesjes. Mijn huid raakt pas geïrriteerd als het mesje echt bot is en dat is na ongeveer 5 scheerbeurten. :)

Phlox 27-04-2005 15:11

Da huismerk heeft ook dames scheermesjes met zo'n stripje :)
Weet alleen niet meer of het 1 of 2 mesjes waren, maar t werkte goed.

Muchacha 27-04-2005 15:18

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 26-04-2005 @ 18:15 :
Wegwerp of andere? Dames of heren? :)
Geen wegwerp (je moet enkel de mesjes vervangen) en dames :)

Bloem 27-04-2005 15:55

Ik gebruik Venus van Gilette (? Dacht ik, die roze iig :p) en die vind ik heel fijn, maar ze zijn wel best duur.

Tiks 27-04-2005 16:00

Ik gebruik ook Venus en werkt ok! Dat stripje is na 2x gebruiken al helemaal weg.. dus als je je daar zorgen over maakt.. niet nodig ;)

Ik vroeg me zelf alleen af, als ik mn schaamhaar scheer, hou ik toch altijd stoppeltjes. Hebben jullie dat ook of is er een manier waarop ik het helemaal glad krijg?

D-sire 27-04-2005 16:01

Citaat:

Bloem schreef op 27-04-2005 @ 16:55 :
Ik gebruik Venus van Gilette (? Dacht ik, die roze iig :p) en die vind ik heel fijn, maar ze zijn wel best duur.
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd (y)
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik :P )

Iduna 27-04-2005 16:10

Ik gebruik meestal de wegwerpmesjes van de Etos in combinatie met douchegel. Voor mij werken goedkope mesjes net zo goed als die dingen van gilette, die ik vroeger gebruikte. Uiteraard moet je ze wel goed schoon- en droogmaken na het scheren en de mesjes op tijd vervangen.

Surprise 27-04-2005 16:38

Citaat:

Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 17:01 :
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd (y)
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik :P )


Hehe idd mijne gaat ook al een tijd mee. (y)

mirnie 27-04-2005 17:34

Citaat:

Tiks schreef op 27-04-2005 @ 17:00 :
Ik gebruik ook Venus en werkt ok! Dat stripje is na 2x gebruiken al helemaal weg.. dus als je je daar zorgen over maakt.. niet nodig ;)

Ik vroeg me zelf alleen af, als ik mn schaamhaar scheer, hou ik toch altijd stoppeltjes. Hebben jullie dat ook of is er een manier waarop ik het helemaal glad krijg?

Probeer je maar s te scheren met babyolie. eerst je goed warm water over over laten stromen en dan je met babyolie gaan scheren. werkt perfect ;)

Brown eye 27-04-2005 19:03

Ik gebruik altijd van die blauwe wegwerpscheermesjes van Gilette zonder van die strips erop. Die strips zijn echt smerig, want die worden helemaal slijmerig. Ik scheer zonder schuim en het werkt perfect! En ze zijn trouwens heel vaak in de aanbieding dus niet duur!

Brown eye 27-04-2005 19:04

Ze zijn geloof ik wel voor mannen, want ik pak ze altijd van m'n vader! Maarja dat maakt natuurlijk niet uit!

knir 27-04-2005 20:04

ik heb een cheapo vrouwen scheerapparaat van de hema, koop af en toe mesjes, ong. 2,50 voor 5 mesjes, en daar doe ik echt wel een aantal maanden mee. Best goedkoop dus, en inclusief aloe vera strip, hoewel die idd wel is verdwenen na 2x scheren..

noa-zut 27-04-2005 20:07

ik heb wel is die oranje goedkope scheermesjes gehad (ben de naam kwijt) ohja geloof ik BIC of whatever, zitten er heel veel in, strontgoedkoop en werken perfect, zelfs na 3 keer, elke dag scheren :p

mrsjones 30-04-2005 18:20

Ik heb die scheermesjes van het Kruidvat. Die zijn voor mannen maar die verkoopster zei dat vrouwen ze ook konden gebruiken. Daar zit ook zn gel streepje laagje op. Werkt wel goed. Volgens mij zijn het geen weggooi dingen. Ik kan ze in ieder geval een paar keer gebruiken. Niet duur, iets van 1,50 dacht ik.

Melig-Meissiej 30-04-2005 18:26

ik gebruik de vrouwen scheermesjes van AS Schlecker
zijn 0.99 voor 5 mesjes :D
ik gooi ze wel na 1x gebruiken weg, want anders gaan ze nogal snel roesten en zijn snel bot
maar scheren wel glad ( ik gebruik wel scheerschuim)

Daantje_0705 30-04-2005 18:48

Ik heb nu voor 1,34 de huismerk mesjes van de Colruyt gekocht (10 stuks, herenmesjes met zo'n stripje) maar die bevallen toch niet echt :s

Schranktür 30-04-2005 19:23

Ik gebruik altijd die goedkope scheermesjes en die bevallen mij uitstekend. Ik gebruik soms scheerschuim, soms gewoon water en soms een beetje douchegel of zo.

coopergirl 01-05-2005 09:11

...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame... :)

kwebbel 01-05-2005 11:37

Die van de hema en etos werken ook goed. 2 mesjes dacht ik en zo'n strip.

mirnie 01-05-2005 14:45

Citaat:

coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame... :)
ja scheren met gewone babyolie wordt beter glad dan met intuition. En die dingen zijn ook s niet te betalen. Dat creme goedje is binnen de kortste keren verdwenen

madwoman 01-05-2005 21:22

Citaat:

coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame... :)
Ik heb die een tijdje terug geprobeerd voor m'n oksels, omdat mijn huid heel gevoelig is en ik altijd irritaties heb van welk scheermesje dan ook. Deze met dat zeepbloklachtig ding werkte best goed.

Lees nu net over babyolie, ga ik ook eens proberen denk ik!

Miracle 01-05-2005 22:01

Citaat:

Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 17:01 :
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd (y)
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik :P )

Auwwww, als ik mijne te lang gebruik dan merk ik dat echt meteen. Geen hoelang het precies is, maar als hij te bot is dan snij ik me altijd. :s (n)

Ik gebruik dus ook Venus (de roze) en ik vind het wel fijn. Alleen onhandig dus dat je wel vaak de mesjes moet vervangen en dat de mesjes duur zijn. Misschien dat ik ook maar wegwerpmesjes ga kopen dan. :o (y)

coopergirl 02-05-2005 08:55

Citaat:

mirnie schreef op 01-05-2005 @ 15:45 :
ja scheren met gewone babyolie wordt beter glad dan met intuition. En die dingen zijn ook s niet te betalen. Dat creme goedje is binnen de kortste keren verdwenen
Okay, bedankt! Ik ga voor babyolie-tip! :)

Somebody Special 02-05-2005 09:28

Scheren zonder dat stripje gaat prima, het stripje is idd na een paar keer scheren al weg terwijl je mes dan nog niet bot is.

Ik scheer me nu al 3 jaar met een heren Wilkinson scheermes (geen wegwerp) mer 3 mesjes, vind hem prima (y)
Ik gebruik er de scheergel voor de gevoelige huis van de Hema voor maar jij zou idd een scheerolie (of gewoon babyolie) moeten gebruiken.

Ik heb trouwens nooit last (meer) van bultjes of ingegroeide haartjes, paar jaar geleden nog wel..

sgaapje 02-05-2005 10:04

Citaat:

coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame... :)
De eerste paar weken wordt alles heerlijk glad en zacht na het scheren.. maar dat crème blok geeft steeds minder af en het effect wordt dus ook steeds minder... (n)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.