Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe maak ik het uit? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853389)

DJ Breda 13-02-2012 17:08

Hoe maak ik het uit?
 
Graag wil ik ff jullie advies voor het volgende.
Sinds zomer 2011 heb ik een heel lief vriendje.
Eerst was het heel leuk samen maar nu begint het redelijk saai te worden, niet qua verdergaan maar gewoon onze liefde voor elkaar.
Hij is heel erg verliefd op me maar ik begin me af te vragen of ik dat nog wel ben..
Eerder hebben we ook tegen elkaar gezegd dat we ons hele leven met elkaar verder willen en zo.
Maar we zijn allebei nog maar 14 dus eigenlijk kunnen we dat nu nog niet zo goed weten.
Ik ben er toch zeker van dat ik het wil uitmaken.
Alleen wil ik hem ECHT geen pijn of verdriet doen of hem kwetsen.
Ik ben namelijk alles voor hem en als het uit gaat dan zal hij zelfmoord plegen.
Of dat waar is weet ik niet maar ik denk het eigenlijk niet. Maar hij herhaald het regelmatig.
Het liefst wil ik dat hij het uitmaakt maar hoe zorg ik hier voor?
Hebben jullie tips of advies?
Desnoods om het zelf uit te maken?

Groetjes, Meisje van 14 uit Breda

PLEASE HELP ME!!!!!!!!!!!!!!!

niks 55 13-02-2012 17:12

hoi
ik denk toch dat je met hem moet gaan praten je kunt toch niet heel je leven bij hem blijven omdat hij anders zelfmoord pleegt je moet een rustig momenbt uitzoeken enm het hem dan vertelleen je kunt het beter eerst zelf proberen te zeggen of je kunt zijn ouders in lichten als hij een goede band met hun heeft
niks 55

Louis Armstrong 13-02-2012 17:15

Blaffende honden bijten niet. Iemand die zoiets stoms zegt, zal het toch echt niet doen. Is alleen maar een leuk 'machtsmiddel'.

Uitmaken is nooit leuk, maar de beste manier is de eerlijke manier. Zeggen dat je niks meer voor hem voelt.

Reverend 13-02-2012 17:30

Als hij zelfmoord wil plegen moet hij dat vooral doen. Jij kan alleen maar eerlijk zijn (Y)

AzN 13-02-2012 20:29

Oh ja, m'n eerste ex zei ook dat hij zelfmoord zou plegen. Nu is hij getrouwd met 'n ander en heeft ie bij haar 'n kind verwekt (Y).

Niet dat je daarom direct moet aannemen dat jouw vriend bluft, maar ik bedoel: 't is geen unieke dreigement die hij gebruikt ;).

mmPRTSR 13-02-2012 20:54

Zelfdmoord is gewoon een voor de hand liggend iets om jouw in zijn handen te houden, je bent als een schoot hondje voor hem ik snap ook niet waarom die druiloor dat soort dingen zegt op 14 jarige leeftijd, best wanhopig deze battie boy.

Jij moet gewoon lekker verder met je leven en niet aan zijn riem vast blijven zitten, als die te strak aangetrokken word zit jij dalijk met de gebakke peren alleen nog maar thuis zonder werk voor hem schoon te maken :)

Zeg gewoon tegen hem het is uit, en anders ga je vreemd, beste reden voor hem om het uit te maken toch ?

Daantjer 13-02-2012 22:22

Wat een mafketel, een beetje dreigen met zelfmoord...
zelfmoord is wel het laatste wat ik zou doen, is geen touw aan vast te knopen.
dumpen dus

Lusi 14-02-2012 07:35

Citaat:

Daantjer schreef: (Bericht 32356564)
Wat een mafketel, een beetje dreigen met zelfmoord...
zelfmoord is wel het laatste wat ik zou doen, is geen touw aan vast te knopen.
dumpen dus

Heuh? :D

anyway, je wil hem kwijt, dus je maakt het uit. Je legt rustig en helder uit wat en waarom, en laat het daarbij. Dat hij dreigt met zelfmoord, speelt geen rol. Je kunt sowieso niet uit medelijden een relatie onderhouden. Zegt hij het nogmaals, vertel hem dan dat hij hier met zijn ouders of vrienden of vertrouwenspersoon over moet praten. Geef aan dat wanneer hij met deze plannen blijft rondlopen en dat kenbaar maakt naar jou maar zelf niets doet, dat jij dan niet anders kunt dan zijn ouders inlichten. De kans is groot dat hij het niet meent en dat deze mededeling het bluffen wel stopt, maar op deze manier handel je juist.

Vowel 14-02-2012 12:56

Ik ben met Lusi in dezen.

surimeid 14-02-2012 13:44

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 32356171)
Oh ja, m'n eerste ex zei ook dat hij zelfmoord zou plegen. Nu is hij getrouwd met 'n ander en heeft ie bij haar 'n kind verwekt (Y).

Niet dat je daarom direct moet aannemen dat jouw vriend bluft, maar ik bedoel: 't is geen unieke dreigement die hij gebruikt ;).

:y

Sander =D 14-02-2012 16:14

Gewoon uitmaken, niet leuk om te doen, maar bij hem blijven zonder dat je hem leuk vindt is ook zoiets.
Het leven is hard, als hij daar niet tegen kan zal hij toch wel zelfmoord plegen xd

DJ Breda 14-02-2012 16:29

ik weet niet zeker of ik nog gevoelens voor hem heb.
en een ex van me wil me hier graag mee helpen.
door te zoenen en te kijken wat dit met me doet.
is dit een goed ideeee??

Sander =D 14-02-2012 16:38

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32357792)
ik weet niet zeker of ik nog gevoelens voor hem heb.
en een ex van me wil me hier graag mee helpen.
door te zoenen en te kijken wat dit met me doet.
is dit een goed ideeee??

Nee, heeeuul slecht idee zelfs xd maar ieder zijn eigen keus

DJ Breda 14-02-2012 16:41

owww, vindje? hiermee kan ik toch wel erachter komen wat ik voel enzoo?

Lusi 14-02-2012 16:51

Je weet al lang wat je voelt en vreemdgaan met een dikke smoes is niet echt classy.

Louis Armstrong 14-02-2012 18:08

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32357792)
ik weet niet zeker of ik nog gevoelens voor hem heb.
en een ex van me wil me hier graag mee helpen.
door te zoenen en te kijken wat dit met me doet.
is dit een goed ideeee??

Meteen doen. Ben jij de slet, omdat je het niet normaal uit durfde te maken. Dus dan ben je een slet en een lafbek.

Way to go (Y)

Volk 14-02-2012 18:38

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32357837)
owww, vindje? hiermee kan ik toch wel erachter komen wat ik voel enzoo?

Ja, vreemdgaan zal je echt helpen :rolleyes::facepalm:

Schrödinger 14-02-2012 19:13

Dumpen, en een lachende smiley voor je suggestie dat vreemdgaan als relatietherapie zou kunnen werken.

Hier: :D.

Sander =D 14-02-2012 19:22

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32357837)
owww, vindje? hiermee kan ik toch wel erachter komen wat ik voel enzoo?

Wat hierboven gezegd is ;)

Vowel 14-02-2012 19:27

Oh dear lord. :(

DJ Breda 14-02-2012 19:31

aan gezien de reacties doe ik het toch maar niet, k ga niet de slet uithangen ofzo.

Louis Armstrong 14-02-2012 19:43

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32358195)
aan gezien de reacties doe ik het toch maar niet, k ga niet de slet uithangen ofzo.

Ow, dus omdat WIJ vinden dat dat stupide is, doe je het niet.
Dus vanuit jezelf heb je niet het fatsoen om te beseffen dat je ideeen gewoon klote zijn? Dan heb ik niet alleen medelijden met je huidige vriendje, maar met alle vriendjes die jij ooit nog zal krijgen

DJ Breda 14-02-2012 19:55

nouja zeg doe even normaal dit gedrag vind ik niet kunnen.
in mijn omgeving zijn deze dingen normaal.
atthands niemand praat erover maar het gebeurd wel veel hoor!!!!

Vowel 14-02-2012 19:58

In jouw omgeving is het normaal om vreemd te gaan om te kijken of je relatie nog goed is? :D Je snapt toch ergens zelf wel dat het nergens op slaat? Als je al "moet" vreemdgaan om daarachter te komen, dan zit het toch niet goed? :confused:

DJ Breda 14-02-2012 20:05

eh jawel dat zit wel goed . meningen verschillen, he?

Louis Armstrong 14-02-2012 20:06

En dan durven claimen dat IK normaal moet doen.

Ik kruip wel weer onder mijn steen :p

EZBlade 14-02-2012 20:16

Gelukkig heeft TS nog tijd zat om dingen te leren :o

DJ Breda 14-02-2012 20:23

zijn jullie nou zo braaf dat jullie nooit zijn vreemdgegaaan of een x gezoend hebben ofzo????????????????

Mutant_oud 14-02-2012 20:28

:rolleyes:

Of wij wel of niet zijn vreemdgegaan heeft weinig vandoen met de mening dat het gewoon not done is. Als je opgroeit, dan leer je dat vanzelf, hoop ik, al had je het nu al moeten weten. Zoniet, dan blijf je een slet.

Vowel 14-02-2012 20:32

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32358408)
zijn jullie nou zo braaf dat jullie nooit zijn vreemdgegaaan of een x gezoend hebben ofzo????????????????

Met een ander zoenen is óók vreemdgaan. Dat snap je toch wel? :confused:

En nee, ik ben nooit vreemdgegaan, ik kan niet voor anderen spreken. Maar zélfs mensen die ooit zijn vreemdgegaan zijn het er over het algemeen over eens dat het niet kan. Daarom noemen ze het ook vaak een "grote fout." Bewust vreemdgaan om te kijken of je nog wel gevoelens voor iemand hebt is helemaal debiel, want zodra je dat nodig hebt wéét je toch dat er iets niet goed zit?

Volgens mij snap ik er gewoon niet zoveel van.

Schrödinger 14-02-2012 21:01

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32358408)
zijn jullie nou zo braaf dat jullie nooit zijn vreemdgegaaan of een x gezoend hebben ofzo????????????????

Ja.

EZBlade 14-02-2012 21:06

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32358408)
zijn jullie nou zo braaf dat jullie nooit zijn vreemdgegaaan of een x gezoend hebben ofzo????????????????

Ik denk dat minder braaf ben geweest dan dat jij ooit zal zijn, maar vreemdgaan vind ik gewoon laag en doe ik niet

Volk 14-02-2012 23:17

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32358408)
zijn jullie nou zo braaf dat jullie nooit zijn vreemdgegaaan of een x gezoend hebben ofzo????????????????

Braaf? Nee, zeker niet. Maar ik houd wel zielsveel van mijn vriend en wil hem geen pijn doen dus dan zit vreemdgaan en zoenen, wat trouwens voor mij hetzelfde is, er niet in. Het komt niet eens in me op!

onbekendenaam 15-02-2012 05:43

Nou ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik ben het ook niet van plan. Ik ben nu super gelukkig met mijn huidige vriendin. En vreemdgaan is gewoon het lafste wat je kunt doen.

DonaldFuck 15-02-2012 11:18

Haha braaf, als het tegenwoordig ook al stoer is om vreemd te gaan, haak ik toch echt definitief af...

Prue Halliwell 15-02-2012 13:40

Braaf wil ik het niet noemen, maar ik ben inderdaad nog nooit vreemd gegaan.. Ik snap ook niet waarom je dat zou willen doen. Maak het eerst uit met de 1 voordat je met de ander zoent of weet-ik-wat... Zo moeilijk is dat toch niet? Helemaal als hij dreigt met zelfmoord...

Hij is stom bezig door jou te willen manipuleren, maar jij bent ook niet echt lekker door te willen vreemdgaan...

Citaat:

DJ Breda schreef: (Bericht 32355388)
Alleen wil ik hem ECHT geen pijn of verdriet doen of hem kwetsen.
Ik ben namelijk alles voor hem en als het uit gaat dan zal hij zelfmoord plegen.

Hoe kan je dit nou zeggen en daarna doodleuk dat je vreemd wil gaan? Dan kwets je hem toch juist??

Cherry Springs 15-02-2012 14:12

Als je serieus overweegt (of overwogen hebt) om met een ex van je te zoenen om te kijken hoe je gevoelens voor je huidige vriend zijn, lijkt me dat je niet echt van je vriend houdt en je het beter maar gewoon uit kan maken.
Vreemdgaan is een heel stom iets om te doen, als het in een moment van verstandsverbijstering of het-kan-me-niet-schelen-bui gebeurt is dat al zo. Maar om daadwerkelijk vooruit te plannen om met een ander te zoenen om te kijken hoe je je dan voelt getuigt wel van heel, héél waardeloze intenties.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou misschien wel makkelijker is om te doen, want hè, als je zoent met je ex dan vindt die je misschien wel weer leuk. Ondertussen kun jij met gemak je huidige vriend kwetsen want z'n gevoelens maken je blijkbaar niet zo gek veel uit. En als zijn hart dan door jou de grond in is gestampt beseft hij zelf dat je niet om hem geeft en misschien houdt hij dan opeens op met van je houden. Dan is je probleem als vanzelf opgelost.

Serieus, als je zeker weet dat je het uit wil maken moet je dat gewoon snel en netjes doen, zeggen dat het je spijt maar dat je gevoelens gewoon weg zijn en je het daarom uitmaakt. Je had het inmiddels echt al tig keer kunnen doen.

Carbi 16-02-2012 11:03

kijk hoe jullie praten tegen een klein meisje :p
ze snapt de helft van wat jullie zeggen niet eens..
kom maar even langs, dan gaan we ff vreemd en dan kan je het makkelijk uitmaken lieverd

zaak opgelost!
nee serieus, je moet gewoon met hem praten, vertel hem hoe dat je niet echt meer verliefd op hem bent en het beter is als jullie gewoon vrienden worden en niet meer vriend/vriendin. of whatever jij wil hoe dat het is =)

onbekendenaam 22-02-2012 13:35

vreemdgaan is gewoon het laagste wat je nog wel kan doen. Zelfmoord plegen doet ie echt niet dat lijkt me gewoon gelogen.

niks 55 23-02-2012 12:22

Yep denk dat hun gelijk hebben of hij moet een een of andere stoornis heben

onbekendenaam 23-02-2012 15:49

haha dat lijkt mij ook wel jah. Man hij is nog zo jong en dan al daarmee gaan dreigen

Cherry Springs 24-02-2012 08:16

Zeg, DJ Breda, is de situatie al iets veranderd?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.