Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik moet in therapie, maar dat wil ik niet! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1055382)

sqoelieoelie 27-12-2004 18:37

iK MoeT iN THeRaPie MaaR DaT WiL iK NieT!!! HELLUP!!!
 
me ouders en mijn voogd willen mij in therapy hebben tegenover mijn ex-vriend!!! maar ik wil dat absoluut neit!! wie heeft er tips om hiervanaf te komen!!!

zus 27-12-2004 18:44

Ik kan het niet laten, maar wat je zeker moet doen: gewoon typen..

Verder, waarom wil je het niet? Als je dit echt niet duidelijk kan maken, kan je het echt niet 1x proberen?

natas 27-12-2004 18:48

Citaat:

sqoelieoelie schreef op 27-12-2004 @ 19:37 :
me ouders en mijn voogd willen mij in therapy hebben tegenover mijn ex-vriend!!! maar ik wil dat absoluut neit!! wie heeft er tips om hiervanaf te komen!!!

Bij de behandelaar of behandelaars duidelijk maken dat je niet wilt en ook absoluut niet wilt. Verder valt er vrees ik weinig te doen aan ik weet ook niet wat er gebeurd als je niet heen gaat.

Groetjes Natas en sterkte

Nijn* 27-12-2004 18:49

please, no BrEeZaHtAlK here honey..

Waarom moet je in therapie van je ouders? Ze zullen er vast wel een goede reden voor hebben, maar als je nou eens wat meer vertelt over de situatie waarin je zit kunnen wij je ook beter helpen.

STUFF 27-12-2004 18:49

een beetje achtergrondinformatie will do

Quiana 27-12-2004 18:51

De titel is gewijzigd.

En verder; bij de behandelaar aangeven dat je het absoluut
niet wilt idd lijkt me het handigst...

Als je geen gevaar voor jezelf/omgeving bent, kan je niet zo
makkelijk gedwongen worden - volgens mij.

JackieZ 27-12-2004 18:53

Je hoeft niet mee te werken als je niet wilt. Ik weet niet hoeveel macht ouders over hun kind hebben wat dit betreft, maar tot meewerken kan niemand je dwingen.

natas 27-12-2004 18:55

Citaat:

JackieZ schreef op 27-12-2004 @ 19:53 :
Je hoeft niet mee te werken als je niet wilt. Ik weet niet hoeveel macht ouders over hun kind hebben wat dit betreft, maar tot meewerken kan niemand je dwingen.
Ouders hebben belachelijk veel macht tot betrekking tot behandling

JackieZ 27-12-2004 18:56

Citaat:

natas schreef op 27-12-2004 @ 19:55 :
Ouders hebben belachelijk veel macht tot betrekking tot behandling
Nou ja, de enige manier waarop ze je echt kunnen dwingen is platspuiten oid maar dat kunnen ze echt niet doen als je nog in staat bent normaal te functioneren.

Leonoor 27-12-2004 19:32

Wat is de reden waarom je het niet wilt?

Zou je het geen kans kunnen geven?

coopergirl 27-12-2004 20:37

Een praattherapie heeft enkel zin wanneer je zelf gemotiveerd bent.. Anders heeft het totaal geen zin.. Ofwel; je kunt recalcitrant je hoofd er tegen in gooien of het een kans geven. Wat is er mis met therapie? Je hebt het klaarblijkelijk nog niet eerder gevolgd maar je oogt tamelijk bevooroordeeld...

flikkenlovertje 27-12-2004 20:50

Een therapie heeft inderdaad alleen zin als je er zelf achterstaat. Ik weet in welke situatie jij nu zit, beter dan je misschien denkt, maar heus, therapie kan soms echt wel helpen. :)

igfy 27-12-2004 23:06

Je bent nog geen 16, dus je ouders hebben nog heel veel macht op medisch vlak. Ik zou gewoon rustig met ze gaan praten.

Olafant 28-12-2004 09:48

Mijn ouders hebben mij begin dit jaar (2004 :p) ook willen laten testen bij een psycholoog, omdat ik nogal onzeker ben en moeilijk had met het leggen van sociale contacten en ik een soort 'mensenangst' had.
Ik weigerde dat, ik wil gewoon absoluut niet naar een psycholoog.

Wat ik gedaan heb? Proberen niet zo zenuwachtig en nerveus te zijn en gewoon op mensen af stappen.
En ik ben nog steeds een beetje onzeker en nerveus tegenover anderen, maar het mooie is, dat dat niet meer te merken is. Ik leg gewoon sociale contacten, ga normaal met mensen om zoals iedereen, maak / versterk vriendschappen.
Ik voel me een stuk gelukkiger nu en heb meer zelfvertrouwen.

Je ouders raden je niet voor niets aan om in therapie te gaan, maar als je dat echt niet wilt, zorg dan zelf dat je verandert. Het kan!

sqoelieoelie 28-12-2004 12:52

ik moet in therapy om me tegen me ex te kunnen verweren van ze

Redhair 28-12-2004 13:13

Wat doet je ex dan? Als hij een gevaar is voor jou, lijkt het me goed om in therapie te gaan om sterker te zijn. Je ouders zijn bezorgd om je, bekijk het vanuit hun standpunt.

sqoelieoelie 28-12-2004 13:33

ja ik snap het wel maar ik wil echt niet omdat ik het zelf ook wel aan denk te kunnen

Cassiopeia 28-12-2004 13:39

Waarom denken je ouders dat je het niet aan kan?

Gothic 28-12-2004 14:15

zeker als je ook eetproblemen hebt, lijkt het me toch wel verstandig...

sqoelieoelie 28-12-2004 14:18

Citaat:

Gothic schreef op 28-12-2004 @ 15:15 :
zeker als je ook eetproblemen hebt, lijkt het me toch wel verstandig...
n33 hoor

Cassiopeia 28-12-2004 14:26

Citaat:

sqoelieoelie schreef op 28-12-2004 @ 15:18 :
n33 hoor
Waarom maak je hier een topic aan over je problemen met eten, dat je te veel snoept als je er toch niet mee geholpen wilt worden?

En waarom vinden je ouders dat je hulp nodig hebt mbt je ex vriend en vind jij dat je het zelf aankan? Maar goed, is ook lastig op te reageren als je niet weet wat er aan de hand is..

coopergirl 28-12-2004 14:50

..Is het een mogelijkheid het voorstel van een assertieviteitscursus bij je ouders te opperen? Ten minste, als je zoiets meer ziet zitten dan therapie. Echter, bij dergelijke cursussen wordt je wel klaargestoomd om je weerbaar op te stellen maar eetprob's worden niet behandeld.
Offtopic: PS, kun je het typen in para-language achterwege laten :|

Olafant 28-12-2004 16:05

Citaat:

sqoelieoelie schreef op 28-12-2004 @ 14:33 :
ja ik snap het wel maar ik wil echt niet omdat ik het zelf ook wel aan denk te kunnen
Als je denkt dat je het aan kan, laat het dan zien. Maar zoiets kost wel tijd.
Het heeft mij 9 maanden geduurt voordat het beter ging.

flikkenlovertje 28-12-2004 18:30

Citaat:

Gothic schreef op 28-12-2004 @ 15:15 :
zeker als je ook eetproblemen hebt, lijkt het me toch wel verstandig...

Opgenomen worden voor eetproblemen lijkt ook mij het beste. Daar krijg je professionele hulp bij het eten en je gaat je na een tijd echt wel beter voelen en weer meer zelf-controle krijgen op je eetpatroon. :)

metallica 28-12-2004 20:27

Citaat:

coopergirl schreef op 27-12-2004 @ 21:37 :
Een praattherapie heeft enkel zin wanneer je zelf gemotiveerd bent.. Anders heeft het totaal geen zin..
Jup, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat klopt....
Ik weet niet of je ouder sje kunnen dwingen...Want toen ik stopte bij het riagg waren mn behandelaren het er niet mee eens, ook niet met het stoppen van medicatie, maar ze zeiden tegen mij dat ze me niet konden dwingen en dat ik de touwtjes in handen had. Oke, dat zeiden ze wel naar verloop van tijd, want ik had het al vaker gezegd en toen hebben ze me overgehaald het toch te proberen en ik moest bla bla. Maar ik denk wel dat het uiteindelijk zo is dat je zelf de touwtjes in handen hebt, ik wist dat in het begin alleen niet.
En al kunnen ze je dwingen, ala jezelf niet meewerkt of wilt, zal therapie weinig brengen. Het is natuurlijk wel anders als je een gevaar voor jezelf of je omgeving bent.

Tienie 04-01-2005 11:31

Ik heb je een pm gestuurd

groet tienie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.