Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Vanaf welke temperatuur mag je naar huis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860150)

Amnesia16 25-05-2012 13:25

Vanaf welke temperatuur mag je naar huis
 
Vanaf welke temperatuur in het school-lokaal mag je naar huis?

Axel11 25-05-2012 13:30

Er is niet een bepaalde temperatuur aan te wijzen. Maar de Arbeidsinspectie vindt dat er bij temperaturen boven de 28 tot 30 graden Celcius maatregelen moeten worden genomen. Dat is niet per se naar huis sturen. Denk ook aan het invoeren van een tropenrooster met kortere lesuren of lesdagen, zo kort mogelijk aaneengesloten werken, pauzeren in koele ruimtes, extra ventilatie en veel drinken.

Kitten 25-05-2012 15:26

Ik denk dat het beste antwoord is: de temperatuur die de docent niet meer kan verdragen. Maar docenten zijn van die fanatieke types die liever omvallen van de hitte :)

Woyt_oud 26-05-2012 14:50

Wij zijn al enkele keren eerder opgehouden vanwege de temperatuur. Onze school is hypermodern zeggen ze: Nergens radiatoren / ventilatie. Echter één probleem: Ze hebben er geen rekening meegehouden dat als een lokaal aan de zon kant ligt, dat de zon naar binnen schijnt en dus het lokaal veel verder opwarmt dan dat de bedoeling is.

Silvano08 28-05-2012 09:51

Dat is bij alle scholen verschillend. Ik weet van mij school dat het niet snel voor zal komen dat wij naar huis worden gestuurd vanwege een ondragelijk temperatuur. Dan wordt er waarschijnlijk wel voor meer verkoeling d.m.v. water gezorgd, denk ik.

Andijvie 28-05-2012 18:13

Mijn school heeft bij hoge temperaturen een keer een tropenrooster ingesteld (= vroeg beginnen, ik geloof dat we om 7.45 uur begonnen, en korte lesuren (normaal was 50 minuten, nu was het 40), om 12.15 uur waren we weer vrij, dus 6 lesuurtjes en een half uurtje pauze tussendoor). Verder werden lokalen in de volle zon zoveel mogelijk vermeden, maar er waren zonneschermen, dus de warmte was redelijk buiten te houden.
Ik kan me niet herinneren dat we ooit echt in een belachelijk warm lokaal hebben gezeten, wel dat leraren er soms geen zin in hadden en dan kregen we buiten 'les' ;)

bob20 28-05-2012 22:02

Onze school stellen we in de pauze een potje watergevecht in om af te koelen. Voor de rest is het gewoon doorgaan. Wel mogen we drinken op de tavel neerzetten om ook op deze manier af te koelen.

Apate 29-05-2012 08:07

Oh ja, heeft onze school ook een keer toegestaan ja. Watergevechten mochten normaal gesproken echt niet, tot het een keer ontiegelijk warm was, toen begon dat en stonden de meeste docenten ernaast met zo'n blik van 'Tsja. Laat maar gaan he? Eigenlijk zou ik mee willen doen' :O

Verder hebben wij het op school volgens mij nooit maatregelen gehad. Wel dat docenten het ook gewoon warm vonden en daarom niet echt les gaven, maar gewoon mensen een beetje lieten werken en kletsen.

Uomi 29-05-2012 08:53

Onze school doet er meestal alles aan om ons les te geven, dus als het warm wordt dan worden flesjes koel water uitgedeeld of iets dergelijks. Ik kan me maar één keer herinneren, dat was in de brugklas, dat we naar huis mochten. Dat was omdat de temperatuur in een nieuw gedeelte van de school veel te hoog opliep in de klaslokalen. Het was rond de dertig graden, geloof ik. In dat gedeelte van de school werden toen geen lessen meer gegeven, dus werd de rest van de school volgepland, maar dat waren iets te weinig lokalen, waardoor wij toen een aantal middagen naar huis mochten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.