Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   AXA slot openbreken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430115)

Yellow Angel 24-09-2002 21:42

AXA slot openbreken
 
Hallo... ik ben mijn fietssleuteltje kwijt :o...

en nu wil ik mijn fiets weer gebruiken. Iemand een tip hoe ik zo'n axa achterwielslot het best openkrijg?

ik hoop dat iemand me wil helpen

dank en groetjes
Janneke

Boeing 747-400 24-09-2002 21:46

Slijptol/ijzerzaag

(ik zou voor de slijptol gaan :D )

Raoul 24-09-2002 22:05

Je mot gewoon een sluiptol pakken dan lukt het ook. of een nieuwe fiets kopen.

Shock 24-09-2002 22:08

slijptol zou kunnen, maar met die vonkjes kan je lak wel beschadigen
als ik jou was pakte ik een ijzerzaagje, t vergt wat geduld maar tis wel het beste

freakjuh 24-09-2002 22:22

of een hele goeie hamer :p

DiSiLLUSiON 24-09-2002 22:34

Wat voor AXA slot? De oude? Een sliptol. Desnoods een betonschaar, maar dat duurt ff. De SL7 (die redelijk nieuwe met zo'n hele dikke sleutel)? Gewoon een beuk tegen dat ding geven, en ze schieten 9 van de 10 keer open. Wees blij dat je geen Basta slot hebt, ben ik een keer sleuteltjes van kwijtgeraakt.. Zo'n ding is NIET open te krijgen.. alleen evt. met een slijptol, maar dat duurt nogal ff.

skyscraper 25-09-2002 20:25

Men pakt een schreoevendraaier, steek je in de zijkant ( niet waar het sleuteltje zit ) Por een paar keer totdat er een beetje speling is, Je steekt vervolgens de schreovendraaier in de het sleutelgaatje en slaat er een paar keer keihard op. Moeilijk uitgelegd, maar ik weet wat ik bedoel :)

Boeing 747-400 25-09-2002 20:29

Citaat:

skyscraper schreef:
Men pakt een schreoevendraaier, steek je in de zijkant ( niet waar het sleuteltje zit ) Por een paar keer totdat er een beetje speling is, Je steekt vervolgens de schreovendraaier in de het sleutelgaatje en slaat er een paar keer keihard op. Moeilijk uitgelegd, maar ik weet wat ik bedoel :)
Maar dat gaat je dus echt niet lukken bij een goed slot hoor (en AXA is een goed slot...). Het wordt gewoon een slijptol gebruiken.

Lucky Luciano 25-09-2002 20:46

Jepz, gister nog ff een slot van m'n moeders fiets gehaalt, met slijptol.

GRRR 26-09-2002 05:22

in de gracht dumpen, over 20 jaar is hij eraf geroest

DiSiLLUSiON 26-09-2002 07:28

Citaat:

GRRR schreef:
in de gracht dumpen, over 20 jaar is hij eraf geroest
Hmjah, als je een beetje rotte fiets hebt is die fiets weg, en het slot is er nog :P

Soulflame 26-09-2002 10:01

Citaat:

Yellow Angel schreef:
Hallo... ik ben mijn fietssleuteltje kwijt :o...

en nu wil ik mijn fiets weer gebruiken. Iemand een tip hoe ik zo'n axa achterwielslot het best openkrijg?

ik hoop dat iemand me wil helpen

dank en groetjes
Janneke

Had je geen reservesleuteltje? Meestal krijg je toch wel 2 sleuteltjes als je een slot koopt?

Slijptol is anders de beste oplossing.

Maboq 26-09-2002 14:04

Citaat:

darkshooter schreef:
Jepz, gister nog ff een slot van m'n moeders fiets gehaalt, met slijptol.
yup, ik heb die van mijn "moeder"er ook nog afgehaald.... geen probeelm :o :p

R 26-09-2002 14:10

Zo'n 'sleuteltje' waarmee je SMAK open maakt, krijg je mischien ook wel open, of je tilt je achterwiel hoog op, en laat hem stuiteren, niet echt goed voor je banden.
Maar na een paar keer is hij wel open, succes.

kastdeur 26-09-2002 14:54

jah jah, wie zegt dat het jouw axa slot is, van jouw fiets... :rolleyes:

vuile dief :p

Smiley_Knorretje 26-09-2002 16:35

Citaat:

DiSiLLUSiON schreef:
...Gewoon een beuk tegen dat ding geven, en ze schieten 9 van de 10 keer open....
dat mag 'k toch niet hopen :(

DiSiLLUSiON 26-09-2002 18:25

Citaat:

Smiley_Knorretje schreef:
dat mag 'k toch niet hopen :(
Hmjah ligt eraan hoe oud je fiets is.. Als je 'm een aantal jaartjes geleden hebt gekocht, toen die sloten nog nét nieuw waren.. Dan heb je kans dat je een rotte hebt.. Er zaten bij de eerste paar lichtingen nogal wat rotte tussen. Nu is dat minder, maar toch. Niet veel mensen die dit weten, maar echt handig is het niet nee. Ik zou als je je fiets op een risicovolle plek iig niet vertrouwen op alleen je SL7.

Smiley_Knorretje 26-09-2002 20:49

Citaat:

DiSiLLUSiON schreef:
Hmjah ligt eraan hoe oud je fiets is.. Als je 'm een aantal jaartjes geleden hebt gekocht, toen die sloten nog nét nieuw waren.. Dan heb je kans dat je een rotte hebt.. Er zaten bij de eerste paar lichtingen nogal wat rotte tussen. Nu is dat minder, maar toch. Niet veel mensen die dit weten, maar echt handig is het niet nee. Ik zou als je je fiets op een risicovolle plek iig niet vertrouwen op alleen je SL7.
k heb een AXA Sl 9, zo'n hele dikke, van een kilo ofzo
En niet een paar jaar oud, maar net nieuw (4 weekjes)
Dus dat zal dan wel goed gaan, gelukkig :)

halve banaan 26-09-2002 20:55

Citaat:

R schreef:
Zo'n 'sleuteltje' waarmee je SMAK open maakt, krijg je mischien ook wel open, of je tilt je achterwiel hoog op, en laat hem stuiteren, niet echt goed voor je banden.
Maar na een paar keer is hij wel open, succes.

Wilde net zeggen (hard stuiteren :p) :)

DiSiLLUSiON 26-09-2002 21:28

Citaat:

Smiley_Knorretje schreef:
k heb een AXA Sl 9, zo'n hele dikke, van een kilo ofzo
En niet een paar jaar oud, maar net nieuw (4 weekjes)
Dus dat zal dan wel goed gaan, gelukkig :)

Hmm het enige verschil tussen een SL7 en een SL9 is dat de SL9 icm een diefstalpreventiechip werkt, zowiezow een nieuw slot is en dus niet van die kinderziektes heeft als de oudere SL7's en volgens mij past er ook geen kabel op maar dat weet ik niet zeker.

jellerd 29-09-2002 01:51

Citaat:

DiSiLLUSiON schreef:
Hmm het enige verschil tussen een SL7 en een SL9 is dat de SL9 icm een diefstalpreventiechip werkt, zowiezow een nieuw slot is en dus niet van die kinderziektes heeft als de oudere SL7's en volgens mij past er ook geen kabel op maar dat weet ik niet zeker.
ik heb een sl 7 met zown gat voor dat kabelslot....van paar weken oud...denk je dat die wel goed zijn? :)

PV 29-09-2002 11:21

je reservesleuteltje pakken... anders ben je gewoon een dief :o :p

Reuff 26-03-2009 19:17

ik heb niet zo veel aan deze tips! ik heb hier alleen een kruiskop schroevendraaier

Kazet Nagorra 26-03-2009 19:20

goeie up man

Lisa 26-03-2009 19:22

Doe heel veel luciferkopjes in het slot leegschrapen :) (Y) En laten ontploffen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.