Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   haar verandert. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=835527)

Giovanna 10-05-2004 09:05

haar verandert.
 
Hoi alllemaal,
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen, omdat ik een grote operatie gehad hebt. Ik ben nu aan het revalideren, en het gaat allemaal steeds beter. Tijdens mijn ziekenhuisperiode, (en nu ook nog een beetje) viel mijn haar (zoals bij de meeste mensen) heel erg uit. Ook had ik eerst heel blond haar, nu is het oranje-achtig met grijze plukken. Ik kan nog niet naar de kapper gaan (fysiek te inspannend), dus ik vroeg me af of er misschien een soort shampoo of conditioner is die mijn haar kan herstellen?

Daantje_0705 10-05-2004 10:28

Misschien helpt het om je haar te wassen met speciale shampoo voor blond haar zodat dat oranje en grijzige er een beetje uitgaat. Je hebt van die shampoo's die blond haar een beetje oppeppen, oa die van Andrelon Zomerblond, misschien is dat wat. Haaruitval heeft trouwens heel vaak als oorzaak stress en dat lijkt me niet zo gek rond een operatie dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.

Leuk dat je weer terug bent trouwens! :)

pyres 10-05-2004 12:56

die andrelonshampoo werkt bij veel mensen niet. lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat je haar er blonder van wordt

als je je haar echt blonder wilt laten worden, zou je eigenlijk of blondspray of citroensap in je haar moeten doen.
deze 2 werken allebei ongeveer hetzelfde alleen is de citroensap goedkoper :)

G-Lo 10-05-2004 13:33

Ik weet niet of het bij jou helpt en ik ben bang dat dat het grijze alleen maar zal versterker, maar ik gebruik zelf een of andere blauwe cremespoeling die de 'zilver' tint in je haar wat meer accentueert. Door dat spul ben ik zelf een stuk minder rossig [geel/oranje] geworden.

Qamra 10-05-2004 14:10

Ik dnek dat je eerst geheel (of voor zover mogelijk) moet herstellen eer dat je kunt zeggen of je dit haar houdt of dat je je oude haar weer terug krijgt.

Wat je er nú van kan maken weet ik niet, verven lijkt me nu niet zo'n goed idee.

kimberley 10-05-2004 14:44

mijn haar valt op dit moment ook uit door een operatie van een maand geleden... :s Ik heb nu zelfs amper wenkbrauwen en wimpers. Mijn hoofdhaar is drastisch verminderd, en elke dag zit mijn hele borstel onder de haren.
Ik heb mn kapster gevraagd wat ik er tegen kon doen, en die zei dat ik het beste mijn haar niet meer kon gaan wassen (maximaal 1x per week).
Tegen die grijze plukken denk ik inderdaad dat je dat het beste kan wassen met andrelon zomerblond of iets dergelijks.

Sawna 10-05-2004 14:45

waarom valt haar eigenlijk uit na een (zware) operatie?

kastdeur 10-05-2004 14:58

Citaat:

Sawna schreef op 10-05-2004 @ 15:45 :
waarom valt haar eigenlijk uit na een (zware) operatie?
Ik weet het niet, maar ik denk dat je het kunt vergelijken met een boom in de herfst. De boom laat zijn bladeren vallen omdat de stam alle stoffen nodig heeft. Een lichaam heeft alle energie nodig om te herstellen en laat dan de wat minder belangrijke onderdelen los. :confused:

Giovanna 10-05-2004 20:58

Het komt ook door het vele liggen.. en idd door weinig energie en verminderde weerstand. Of door medicijnen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.