Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Waarom drink je alcohol? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=141230)

halve banaan 26-06-2002 23:28

Ik stel deze vraag omdat mijn onderbuurman net weer terug is van een avondje flink zuipen. Hij slaat op dit moment zijn complete huis in elkaar, smijt met deuren en staat op het balkon te schreeuwen. Mijn zusje, van elf, durft vaak de deur niet uit omdat ze dan langs zijn deur moet (niet dat zij 's nachts de deur uit gaat hoor :p). Deze man heeft echt hulp nodig...

Zelf drink ik niet omdat ik er altijd maar mensen aan kapot heb zien gaan. Mijn vader heeft altijd café's gehad, dus de die-hard alcoholisten ken ik te goed. Mijn onderbuurman valt hier dus ook onder :s

Waarvoor drink je dus? Zonder alcohol kan je het toch ook leuk hebben, of zie ik dit verkeerd?!


Ik vind het trouwens best dat mensen alcohol drinken hoor...het is ook weer niet zo dat het van mij verboden moet worden. Om misverstanden te voorkomen :p

Jantje het Zonnekind 27-06-2002 16:50

geen flauw idee, ik drink ook helemaal geen alcohol (leve alcoholvrij bier :()

mR. DJ 27-06-2002 17:17

Ik drink alcohol omdat het ik bier zit. Beetje raar antwoord, maar ik drink bier omdat ik het zo super lekker vind (geen pils hoor ;) ).
Het is gewoon het genieten van het bier voor mij, en toevallig krijg je dan ook alcohol binnen. Niet dat ik veel drink ofzo. Juist ls je van bier geniet zul je er niet dronken van worden. Als ik een lekker biertje heb duurt het heel lang voordat ie op is. In de tijd dat ik 1 biertje drink (wel een zware dan) kan een gemiddeld lichaam alle alcohol uit een pilsje verwerken (is best lang dus).

Voor de rest drink ik natuurlijk wel eens tijdens het uitgaan om wat losser te worden. Maar zonder alcohol kan het net zo gezellig zijn.

Het gaat mij dus puur om de smaken van verschillende bieren.

french kiss 27-06-2002 17:54

Citaat:

mR. DJ schreef:


Voor de rest drink ik natuurlijk wel eens tijdens het uitgaan om wat losser te worden. Maar zonder alcohol kan het net zo gezellig zijn.



AroundTheFur 27-06-2002 18:16

Citaat:

french kiss schreef:

Danny 27-06-2002 19:53

Drink geen alcohol. Nog nooit gedronken ook.. waarom zou je iets drinken wat nadelige gevolgen kan hebben op de manier waarop je je gedraagt? Nee, doe mij maar een cola met ijsblokjes :-)

Danny

battlestar 27-06-2002 22:14

idd om wat losser te worden..en tis gewoon gezellig om met de rest mee te drinken.
als iedereen wat gedronken is en een btje aangeschoten is ontstaat er toch en ander soort sfeertje...kweet nog wel een keer dat me vriendinnen zonder mij gingen indrinken en toen ik er later nuchter bijkwam en zij dus al aangeschoten waren voelde ik me niet echt op me gemak..ik zag nergens de lol van in enzow..nie prettig
mja, in de kroeg kan ik net zoveel lol hebben zonder alcohol..dan vermaak ik me echt wel hoor

en sommige drankjes met alcohol zijn nu eenmaal lekkerder dan dat ze zonder zijn...

notbonefish 27-06-2002 22:57

als ik drink is het zodat een feestje of wat dan ook voor mij verdraagelijk is. ik ben namelijk een beetje sociophoob, en ga me snel heel erg naar voelen op een feestje. dankzij de alchohol heb ik wat meer lol, en voel ik me minder angstig. een van de nadelen is wel dat de alchohol een depressieve bui versterkt. als ik eens alleen drink kan dat zijn om te chillen als ik me een beetje relaxt voel, maar het kan me ook zwaar melancholiek maken als ik een beetje depri ben.

maar drank is wel leuk om te maken :D (bier brouwen, e.d.)

notbonefish 27-06-2002 23:00

ik heb mezelf trouwens altijd onder controle als ik drink, en ik ken nu mijn grens wel. als dit niet het geval was geweest... tja. :rolleyes:

halve banaan 28-06-2002 23:08

Over het algemeen dus om (toch) losser te worden, opzich kan ik dit me wel voorstellen....thnx voor de reacties.

Dit is tevens een stiekeme "up-actie" :o :p

Boogie 29-06-2002 09:31

omdat het lekker is

***JoYsTiCk*** 29-06-2002 10:27

inDEED, alcohol is great

/me LoVe iT!!!!!!! But I love my boyfriend more :)

Wuzzelez 29-06-2002 14:08

alcohol maakt het drankje juist lekker (ooit wel eens alcoholvrij bier gehad!? bah). Gelukkig ben ik wel iemand die zichzelf een beetje in de hand kan houden op het gebied van alcohol.

halve banaan 29-06-2002 15:26

Citaat:

***JoYsTiCk*** schreef:
inDEED, alcohol is great

/me LoVe iT!!!!!!! But I love my boyfriend more :)

woei.

Nahgem 29-06-2002 15:57

mijn vader heeft ook altijd cafés gehad en drinkt zelf ook aardig wat. Maar hij kan er goed tegen en heb hem ook zelden dronken gezien. Veel van onze vrienden kennen we ook uit mijn vader's café, ook zij drinken veel maar kunnen er goed tegen en blijven altijd gezellig.

zekf drink ik omdat ik het lekker vind en af en toe om wat losser te worden, maar ik weet wel wanneer ik genoeg heb gehad en wanneer ik beter kan stoppen

lake bodom 29-06-2002 16:56

Citaat:

*BattleStar* schreef:
idd om wat losser te worden..en tis gewoon gezellig om met de rest mee te drinken.
als iedereen wat gedronken is en een btje aangeschoten is ontstaat er toch en ander soort sfeertje...kweet nog wel een keer dat me vriendinnen zonder mij gingen indrinken en toen ik er later nuchter bijkwam en zij dus al aangeschoten waren voelde ik me niet echt op me gemak..ik zag nergens de lol van in enzow..nie prettig
mja, in de kroeg kan ik net zoveel lol hebben zonder alcohol..dan vermaak ik me echt wel hoor

en sommige drankjes met alcohol zijn nu eenmaal lekkerder dan dat ze zonder zijn...

vind ik ook...
maar met alcohol vermaak ik me meer dan zonder...
t is alleen niet fijn als je teveel heb gedronken

gangstah_girl 29-06-2002 17:36

duh omdat het lekkah is mischien!!!!!!!! :rolleyes:
en op feesten ensow wordt ik er ook altijd losser van en ik durf veel meer!!! maar ik drink naturrlijk omdat ik et gewoon lekker vind maar dat had ik volgens mij al gezegd!!! maar ik denk dat dat bij bijna iedereen wel is!!!!

=XxXxX=

independancy wanted 29-06-2002 18:24

Citaat:

gangstah_girl schreef:
[B]duh omdat het lekkah is mischien!!!!!!!! :rolleyes: [b]
Zo ontzettend "duh" vind ik dat niet eens aangezien alcohol zelf vies is. Althans, ik vind het vies. Smaakt bijna naar spiritus. Veel mensen vinden de alcohol niet eens zo lekker, maar meer het verleidelijke jasje waarin het gestoken zit. In jouw geval wellicht BrEeZaH?

halve banaan 30-06-2002 00:16

Citaat:

independancy wanted schreef:


Zo ontzettend "duh" vind ik dat niet eens aangezien alcohol zelf vies is. Althans, ik vind het vies. Smaakt bijna naar spiritus. Veel mensen vinden de alcohol niet eens zo lekker, maar meer het verleidelijke jasje waarin het gestoken zit. In jouw geval wellicht BrEeZaH?

Idd...

Griller 30-06-2002 11:00

omdat ik een hooop van de alcoholische dranken lekker vind en omdat ik vind dat in een cafee is het ook wel gezellig om een pilsje te drinken met je maten...

RockRoach 16-07-2002 23:27

nu? om dat het vaak lekker is...
7 maanden geleden? omdat alles een stuk minder vervelend is als je dronken bent...

Kirk22 17-07-2002 14:03

ik zou gewoon een keer de politie langssturen als die onderbuurman weer tekeer gaat.

Ik drink bier waarschijnlijk om er losser van te worden, andere dingen (Whiskey, ook bier ea) omdat het lekker is.

Lethalis 17-07-2002 14:36

Ik drink soms bier, omdat ik het lekker vind. Dat daar nou toevallig alcohol in zit .. :D

Maar ik drink dus niet om bezopen of losser te worden en meestal ook niet meer dan 2 of 3 glazen. Daarna is het gewoon over.

gangstah_girl 17-07-2002 14:56

Citaat:

independancy wanted schreef:


Zo ontzettend "duh" vind ik dat niet eens aangezien alcohol zelf vies is. Althans, ik vind het vies. Smaakt bijna naar spiritus. Veel mensen vinden de alcohol niet eens zo lekker, maar meer het verleidelijke jasje waarin het gestoken zit. In jouw geval wellicht BrEeZaH?

owkeej sorry mijn fout haal dat duh dan maar weg!!
en owkeej ik zal voor mezelf spreken ik vind alchohol lekker of iedergeval drankjes waar dat inzit!!!
en nee ik drink geen breezer!!!!!!!!!!!! dat vind ik nou weer niet lekker!

)Vampje( 17-07-2002 14:59

Ik drink bijna niet, maar als ik iets drink is het iets zoets, zoals Pisang-jus, Passoa-jus of Safari-jus. Dat drink ik omdat het dus wél lekker is.
Bier, wijn, whisky e.d. vind ik goor, en ik snap ook niet hoe mensen het lekker kunnen vinden...

independancy wanted 17-07-2002 19:50

Citaat:

gangstah_girl schreef:


owkeej sorry mijn fout haal dat duh dan maar weg!!
en owkeej ik zal voor mezelf spreken ik vind alchohol lekker of iedergeval drankjes waar dat inzit!!!
en nee ik drink geen breezer!!!!!!!!!!!! dat vind ik nou weer niet lekker!

oh jee, wat krijgen we nu? je hoeft echt niet zo aggressief te reageren, hoor, met zulk excessief gebruik van leestekens...

jnieuwelaar 17-07-2002 20:12

Citaat:

Vampiria schreef:

Bier, wijn, whisky e.d. vind ik goor, en ik snap ook niet hoe mensen het lekker kunnen vinden...

Zoiets moet je leren drinken, vandaar dat die tandafbrekend zoete drankjes zo in zijn. Mensen knappen na 1 keer bier al af. Leve de doorzetters!!

Ik drink bier omdat ik het lekker vind, ik wordt er gezellig door, wordt er losser van en de zatte acties met mijn vrienden zijn altijd geslaagd.

Bean 17-07-2002 23:01

Ik drink het voor de gezelligheid, lekker samen met een paar maatjes een pilsje pakken... Ook is het lekker als je in de zon zit ff een pilsje te pakken, daar knap je toch behoorlijk van op! Ik heb wel een tijd gehad dat ik dronk voor het zuipen, dan was het elk weekend een fles drank, maar daar ben ik helemaal op uitgekeken. Een paar maatjes van mij doen het nog steeds, en ik vind dat eigenlijk steeds zieliger worden.

MetaalHarrie 22-07-2002 15:05

als ik alcohol drink(wat ik niet vaak doe) doe ik het om zat te worden

Quintiano 22-07-2002 15:39

Het is gewoon een soort van 'kick' om de alcohol te voelen branden all along je slokdarm :>

Buitendat; goedjes als pure wodka (on ice) en Jägermeister zijn gewoon enorm lekker. Jonge jenever trouwens ook, en dat gaat prima in combinatie met een goedgetapt biertje.

En bier an sich is gewoon één brok genot voor je smaakpapillen. Met name de bourgondische bieren. Dat je er wat losser van wordt is een leuke bijkomstigheid.

]{ing 22-07-2002 15:51

Citaat:

Dobermann schreef:
Buitendat; goedjes als pure wodka (on ice) en Jägermeister zijn gewoon enorm lekker. Jonge jenever trouwens ook, en dat gaat prima in combinatie met een goedgetapt biertje.
Ik prefereer Jack Daniels & Drambuie (decadente drankjes, dat wel) (y)

SevenLayersDeep 22-07-2002 16:16

Citaat:

]{ing schreef:


Ik prefereer Jack Daniels & Drambuie (decadente drankjes, dat wel) (y)

Jack Daniels :)

Quintiano 22-07-2002 17:28

Citaat:

SevenLayersDeep schreef:


Jack Daniels :)

Toch bekt Johnny Walker stoerder :>

Maar goed. Die drankjes zijn nauwelijk te betalen in een café, da's dan wel een nadeel.

tomtommertje 23-07-2002 00:33

Omdat ik het lekker vind.

saxy girl 25-07-2002 20:46

ik drink alcohol omdat ik het lekker vind. maar ik ken mijn grenzen en zal die niet overschrijden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.