Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Ook zo'n zware rugzak? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1753303)

mring 07-05-2009 13:31

Ook zo'n zware rugzak?
 
De huidige rugzak levert de nodige problemen op. Alleen al vanwege het gewicht van boeken in de rugzak komen bij eerstejaarsleerlingen regelmatig rugklachten voor. De vraag is dan ook; hoe ziet de toekomstige schooltas eruit?

Er is een onderzoek gaande naar de werkelijke problemen en mogelijke functies waaraan de schooltas in de toekomst zou moeten voldoen. Wil je meedoen? Ga dan naar;

http://www.surveygizmo.com/s/132559/jouw-schooltas

JanDeVries 07-05-2009 13:39

amateurs moeten ook niet al hun boeken meeslepen verdomme

*oma* 07-05-2009 13:56

Ik denk dat deze beter op T&P past:).

naam ingebruik 07-05-2009 14:00

En dan moet je je boeken in je kluisje leggen en in elke pauze even verwisselen, vervolgends alleen de boeken meenemen waarvan je huiswerk hebt.

Allochthony 07-05-2009 17:18

Mensen moeten niet zo zeuren. Ook al zou je alle boeken van de dag elke dag op en neer slepen dit zou prima te doen zijn, gewoon even je basement dwellende lifestyle aanpassen.

7asper 07-05-2009 20:41

Hoe veel dagen neem je je boeken mee naar school?

Daar hoeft toch echt geen 7 bij volgens mij...

mring 08-05-2009 14:54

Citaat:

naam ingebruik schreef: (Bericht 29209032)
En dan moet je je boeken in je kluisje leggen en in elke pauze even verwisselen, vervolgends alleen de boeken meenemen waarvan je huiswerk hebt.

Maar dan blijf je heen en weer slepen tussen je kluisje en klaslokaal... leuke pauzes zijn dat!

koekjes 08-05-2009 15:09

ik liet altijd de helft thuis en mn beste maatje ook zodat we altijd konden delen en mocht hij t ook vergeten zijn zaten er altijd wel mensen in de klas met boeken

Cherry Springs 08-05-2009 19:39

Ik nam in de brugklas wel al mijn boeken mee maar ik stop ze in mijn kluisje als ik ze niet nodig heb tot aan de volgende pauze. Ik snap niet waarom mensen een boekentas de hele dag meeslepen als hij zo vreselijk zwaar is. Inmiddels heb ik trouwens een redelijk kleine schoudertas gekocht en daar passen de meeste dingen precies in. Op school prop ik niet iedere pauze nieuwe boeken in mijn tas maar dan hou ik ze in mijn armen ofzo. Of ik ga even snel naar mijn kluisje voor de les ofzo.

Boekentas van de toekomst? Dat is een laptoptas, denk ik.

Cherry Springs 08-05-2009 19:45

Citaat:

6. Hoe belangrijk zijn de verschillende aspecten voor jouw schooltas?
Ik weet het niet, ik kan het hem moeilijk vragen.

lianne1 08-05-2009 20:24

wie heeft er nu nog een rugzak haha XD
neem gewoon een hippe tas!

Cherry Springs 08-05-2009 20:37

Ik word wel moe van die types die dan zo'n tas hebben met hele korte hengsels die dan zo met hun arm vooruit paraderen omdat die tas zo bij hun elleboogholte (is dat een woord, ja?) balanceert.

31337 12-05-2009 14:43

Geen last van een zware rugzak. Heb een schoudertas ^^ En dr zit alleen een laptop in en wat eten. :o

KingKong 14-05-2009 16:00

Ik heb gewoon een eastpack, en neem bijna nooit tekstboeken mee, alleen me werkboeken. Ik gebruik me tekstboeken toch nooit tijdens de les. Behalve bij vakken waar de opdrachten in het tekstboek staan zoals bij wiskunde.

HOI-hoi-HOI 18-06-2009 12:40

Citaat:

JanDeVries schreef: (Bericht 29208932)
amateurs moeten ook niet al hun boeken meeslepen verdomme


Dat zegt iedereen, maar dat is helemaal niet zo.
Tenminste, als je met 'amateurs' bruggers bedoeld.
kben zelf een brugger en wij hebben gwoon een rooster waar op staat welke vakken we hebben net zoals iedereen, en we nemen dan ook alleen de boeken mee die we nodig hebben.
Denk maar niet dat ik extra boeken mee ga nemen, m'n tas is al zwaar genoeg.
Ik vind het niet eerlijk dat altijd iedereen dat zegt over brugger, dat is een vooroordeel.
Waarschijnlijk zijn er niet zoveel bruggers op dit forum,
dus voor iedereen die al brugmug is geweest:
Nam jij wel alle boeken mee, of extra boeken?

Gaf jij als antwoord nee: Dat bedoel ik! Als je het zelf ook niet deed, waarom denk je dan dat wij het wel doen?
Gaf jij als antwoord ja: ik geloof je niet

Thedutchjelle 24-06-2009 11:57

Mwah ik sleep nu al 6 jaar lang gewoon alle boeken voor de hele dag mee in mn rugzak. Het valt prima te overleven en ik heb geen zin in dat verwisselen van boeken bij mn kluisje.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.