SWOT Rabobank
Ik ben bezig met mijn scriptie en ben vast gelopen op de swot analyse. Mijn scriptie gaat over de openingstijden ( wel of niet verruimen)
wie kan me op weg helpen alvast bedankt |
Puur over het verruimen van openingstijden? Beetje beperkt. Maar goed.
S - langer op, betere dienstverlening W - Meer loonkosten O - Mogelijk meer klanten door langer open T - Internetbankieren kan dit overbodig maken/gemaakt hebben |
ja ik heb het ook niet verzonnen...........
maar is een swot niet op de huidige sterktes en zwaktes ?????? maar alvas bedankt voor je input |
Een SWOT-analyse hoeft niet per se over de huidige situatie te gaan.
In het verleden zijn er toch ook sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen geweest? |
oke dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit.
Maar effe voor de duidelijkheid als ik de openingstijden in mijn achterhoofd houd moet ik naar de sterktes van de Rabobank kijken op basis van de huidige openingstijden S. (deze weet ik niet ????) W. ten opzichte van de concurrentie de openingstijden korter O. doelgroep verbreden T. klanten verschuiven dagen klopt dit ? of zit ik verkeerd |
Citaat:
S. Betere service. W. Hogere kosten. O. Omzet- en afzetverhoging, verbeteren van vertrouwen in de bank. T. Toename inefficiëntie. Ik weet niet op welke zwakte je doelt met 'ten opzichte van de concurrentie de openingstijden korter' en waarom openingstijden verruimen zou leiden tot een doelgroep verbreding. Dat kan ook net zo goed een versmalling worden. Bijvoorbeeld jongeren die juist zouden vertrekken bij Rabobank, omdat ze minder behoefte hebben aan service en liever een 0,5% meer rente trekken bij een andere bank die dit kan aanbieden vanwege lagere kosten en betere efficiëntie (denk ook aan internetbankieren). Wat wel een kans is dat het zou kunnen leiden tot een grote afzet binnen de bestaande doelgroepen. Verder is voor mij de bedreiging onduidelijk van het 'verschuiven van dagen van klanten'. Wat is daar gevaarlijk aan? |
wat ik bedoel met verschuiving van de dagen is, dat de Rabobank op afspraak werkt
als je ervoor kiest om s avonds en zaterdag open te gaan dan zal het minder druk zijn in de ochtend en middag waardoor je adviseur heb zitten die weinig werk hebben. Maar bedankt voor je reactie ik heber zeker wat aan. |
Hoi,
Oke nu heb de de S W O T en dan? Sterkte Klantgericht Gekwalificeerd personeel voldoende fte Service Professionaliteit coöperatief Zwakte Kosten Locatie/bereikbaarheid coöperatief Kansen Toetreding nieuwe klanten Doelgroep Omzet- en afzetverhoging, verbeteren vertrouwen in de bank Internetbankieren Vergrijzing kredietcrisis Bedreigingen NO SHOW Klanten verschuiving van dagen Internetbankieren Inefficiëntie Verkoop |
AUB kan iemand me nog helpen
nu moet ik een CONFRONTATIEMATRIX maken hoe moet dat:confused::confused: |
In de confrontatiematrix maak je combinaties:
sterktes - kansen sterktes - bedreigingen zwaktes - kansen zwaktes - bedreigingen Bij elke combinatie horen twee strategische opties, in totaal zijn er dus acht strategische opties. * Met een sterkte op een kans inspelen kan door te groeien of door uit te buiten. * Met een sterke op een bedreiging inspelen kan door te verdedigen of door te concurreren met de sterktes. Enzovoorts.. In principe werk je dus de SWOT-analyse uit. Zie de SWOT-analyse als een 'registratie' van feiten en de confrontatie als het aan de slag gaan met die feiten. Wat kun je doen met je huidige situatie? Dat is de vraag waar je feitelijk antwoord op geeft. |
kan je een voorbeeld geven :confused::confused::confused::confused:
|
Ja hoor, de Rabobank is klantgericht (sterk) en maakt kans op toetreding van nieuwe klanten (kans). Door dus met de klantgerichtheid klanten binnen te halen, maak je optimaal gebruik van wat je in huis hebt.
|
Citaat:
|
Dat klopt inderdaad. Heb die factoren uit TS eigen SWOT-analyse gehaald. Vind het zelf ook geen onderscheidende kwaliteiten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.