Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2010, 23:21
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
'Afrikaner-leider Terre'Blanche vermoord'

Uitgegeven: 3 april 2010 23:59
Laatst gewijzigd: 3 april 2010 23:43
VENTERSDORP - De leider van de extreemrechtse Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB) in Zuid-Afrika, Eugène Terre'Blanche (69), is vermoord op zijn boerderij in het noorden van het land.



Dat meldden Zuid-Afrikaanse media zaterdag.

Persbureau SAPA meldt dat de politie twee medewerkers van Terre'Blanche heeft opgepakt. Zij zouden geen salaris hebben gekregen.


Volgens AWB-kopstuk André Visagie is Terre'Blanche doodgeslagen met pijpen, stokken en hakmessen. Aan het begin van de avond zou zijn zwaar verminkte lichaam zijn gevonden.

Terre'Blanche was politieman en boer voordat hij in 1994 leider van de AWB werd. De in 1973 opgerichte beweging probeerde in 1994 de democratische verkiezingen, die het einde van de apartheid markeerden, te verstoren.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2218923/...-vermoord.html

Dit nieuws geeft wel aan in wat voor staat momenteel Zuid-Afrika verkeerd. Dat kan nog wat worden tijdens het WK-voetbal.. Misschien een mooie reden voor de Nederlandse ploeg om thuis te blijven?
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2010, 03:03
Verwijderd
Worden dagelijks mensen vermoord in Zuid Afrika. Een leider van een of andere extremistische beweging ben ik niet meer of minder rouwig om
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 10:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ojee, dat zal wel tot verdere extremisering en bijkomend geweld leiden.

En ja, een (vermoedelijk) politieke moord is erger dan een gewone moord.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 11:50
Verwijderd
Het is toch niet vermoedelijk politiek? Er werd gezegd dat het twee medewerkers betrof die hij al geruime tijd niet betaald had.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 13:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het is toch niet vermoedelijk politiek? Er werd gezegd dat het twee medewerkers betrof die hij al geruime tijd niet betaald had.
Een goed verstaander begrijpt natuurlijk gelijk dat het om (zwarte) slaven gaat.

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 17:32
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Een goed verstaander begrijpt natuurlijk gelijk dat het om (zwarte) slaven gaat.

Die hij in dienst had omdat de wetgeving hem dat verplichtte.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 18:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ojee, dat zal wel tot verdere extremisering en bijkomend geweld leiden.
En ja, een (vermoedelijk) politieke moord is erger dan een gewone moord.
Extremisering in een der meest geweldadige landen ter wereld

Misschien wilde ze z'n horloge wel jatten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 23:13
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik denk niet dat iemand hem zal missen, maar toch, als ik zo over hem lees en wat filmpjes zie was het wel een gepassioneerd mens met hart voor de zaak.

Om heel eerlijk te zijn, vraag ik me nog steeds af hoe het nou in godsnaam kan dat het in Zuid Afrika (en bv ook Zimbabwe) alleen maar berg af is gegaan sinds de blanken "verdreven" zijn?

Wat ik me trouwens ook afvraag, is waarom men het huidige beleid in bv een ZImbabwe niet als Apartheid bestempeld? Want dat is het toch welgewoon, maar dan kleurlingen versus de blanken ipv andersom?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 01:54
Verwijderd
Als ik het zo lees was het een clown en heeft hij gekregen wat hij verdiende.

Citaat:
Dit nieuws geeft wel aan in wat voor staat momenteel Zuid-Afrika verkeerd. Dat kan nog wat worden tijdens het WK-voetbal.. Misschien een mooie reden voor de Nederlandse ploeg om thuis te blijven?
lol
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 10:29
Verwijderd
Citaat:
lol
I know right Afgezien van dat ik het verder tot op zekere hoogte eens ben met de opmerking
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 12:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Misschien een mooie reden voor de Nederlandse ploeg om thuis te blijven?
Omdat twee negers een of andere slavendrijver omgelegd hebben? hahaha. Doe het dan omdat de werknemers (negers) die de stadions moeten bouwen uitgebuit worden, maar nee er is 1 blanke dood en het WK moet geboycot worden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 14:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Om heel eerlijk te zijn, vraag ik me nog steeds af hoe het nou in godsnaam kan dat het in Zuid Afrika (en bv ook Zimbabwe) alleen maar berg af is gegaan sinds de blanken "verdreven" zijn?
Inderdaad, het enige wat ze gedaan hebben is de apartheid opheffen. Vroeger joh, toen was het nog eens feest in de shanty towns!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 14:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat ik me trouwens ook afvraag, is waarom men het huidige beleid in bv een ZImbabwe niet als Apartheid bestempeld? Want dat is het toch welgewoon, maar dan kleurlingen versus de blanken ipv andersom?
Gebrek aan organisatorisch vermogen, eenheidszin en visie na lange tijd geen verantwoordelijkheden te hebben mogen dragen lijkt me. aangewakkerd op een bedje van geweld met een vlaag armoede.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.