Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 19:26
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
eerst... NIET NAAR MYSTIEK.
Ik stel gewoon wat als mens telepathisch was geweest op praktisch niveau. Niet mens is telepathisch ofzo. Gewoon hoe maatschappij zich zou hebben ontwikkeld met telepaten (100% = telepaat). Wat meer toelichting op hoe die telepathie werkt (in deze stel-situatie).
In de hersenschors zitten kleine ontvangers, deze vangen radiostraling van bepaalde golflengtes op. In/op het voorhoofd zit een zender die radiostraling uit kan zenden. De communicatie geschied een beetje alsof je tegen iemand praat en je kunt beelden uit je geheugen laten zien. Onder goede omstandigheden kan communicatie over 1 kilometer plaatsvinden maar dan is het 'slecht hoorbaar'. Ook kan het signaal door anderen en/of met technische apparaten worden doorgegeven.

Door een krachtige schokgolf (vergelijkbaar met gillen bij geluid) kan je ook gewekt worden erdoor.

Je kunt met iemand die je kent geheim communiceren dmv volgende 2 eigenschappen:
1) Je kunt (erg moeilijk) moeilijk opmerkbare golflengtes gebruiken
2) Je kunt en automatische codering gebruiken, werkt alleen met mensen die jij persoonlijk goed kent.


Hoe had maatschappij zich dan ontwikkeld? In het begin met jagers en verzamelaars dus veel betere jacht e.d. Wild kon niet meer ontsnappen, en als er een roofdier was en 1 mens zag het wist de rest het ook meteen.

Maar wat belangrijker hoe had deze tijd eruit gezien?
Mensen kunnen dus perfect communiceren... zou er een soort netwerk voor zijn gebouwd? Zodat je met iedereen op de wereld telepathisch zou kunnen communiceren?
En hoe met oorlogen. Zouden die anders zijn gevoerd of misschien zelfs helemaal niet door beter wederzijds begrip? Liefde, contact zoeken lijkt me niet zo moeilijk meer. Gewoon zonder dat andere het horen iets zeggen/vragen. Of anoniem pollen wat zij/hij van je vind. Misschien dat verliefde mensen zelfs constant een bepaald signaal uitzenden...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 20:06
sandertje
sandertje is offline
Is dit een wens van je?
Je kan torenhoog en mijlen breed en ogen van tijgers lezen van Tonke Dracht. Die gaan min of meer over een samenleving waarin (sommigen) telepaat zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 20:59
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
denk het niet...

ik vraag me alleen graag af hoe maatschappij was geworden ALS
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 06:33
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
dan kunnen ook emoties overgezonden worden en dan zal iedereen automatisch liefdevolle omgevingen opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 19:33
Verwijderd
Stel: er zijn 100 mensen in 1 ruimte waarvan 50x2 een gesprek willen voeren. Vanzelfsprekend zijn er bepaalde algemene frequenties, anders kan je geen grote groep mensen in een ruimte tot de orde 'roepen'. Hoe kun je dan in godvredesnaam een gesprek voeren?????
Je hoort alles van iedereen, als zij op jouw frequentie zouden zitten, want golven dragen tot 1km.

Andere frequentie zoeken? --> ik neem aan dat je niet een draaiknop hebt dus kleine kans dat je precies tegelijk dezelfde kiest.

Ik hoop dat mn punt een beetje duidelijk is zo....

Iemand een antwoord misschien? Phoenix?

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:32
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
zat golflengtes en coderingen opzich...

maar je luistert natuurlijk wel 'breedband' tenzij je je concentreert op bepaalde golflengte ja... misschien dat de stembanden toch nog bruikbaar zijn ja.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
zat golflengtes en coderingen opzich...

maar je luistert natuurlijk wel 'breedband' tenzij je je concentreert op bepaalde golflengte ja... misschien dat de stembanden toch nog bruikbaar zijn ja.
hmmm breedband luisteren naar golven die een kilometer dragen.... word je ook spontaan schizofreen van.... naja houdt de psychiaters aan t werk.
anyway dat breedband luisteren lijkt me vrij 'druk' om t maar zo te zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:54
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
WIJ zouden er NU schizofreen van worden. Maar als je er wat meer op bent gebouwt (ik denk dmv een zekere 'auto-ignore'- (te doorbreken door een sterker signaal vergelijkbaar met een gil)) en er gewend aan bent vanaf dat je 5 maanden in baarmoeder zat dan denk ik dat het wel mee valt.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:12
Just Johan
Just Johan is offline
WE ARE BORG...hmm
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 10:54
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
sandertje schreef:
Is dit een wens van je?
Je kan torenhoog en mijlen breed en ogen van tijgers lezen van Tonke Dracht. Die gaan min of meer over een samenleving waarin (sommigen) telepaat zijn.
Tonke rules het dak eraf !!
Ik maar wachten op het vervolg van ,eh, hoe heet het, dat met die deuren en de Januaraanse Ambassade.. komt dat nog wel?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:42
Blije mannetje
Blije mannetje is offline
Citaat:
WIJ zouden er NU schizofreen van worden. Maar als je er wat meer op bent gebouwt (ik denk dmv een zekere 'auto-ignore'- (te doorbreken door een sterker signaal vergelijkbaar met een gil)) en er gewend aan bent vanaf dat je 5 maanden in baarmoeder zat dan denk ik dat het wel mee valt.
Wat dacht je van mensen die ruzie hebben, daar wil iemand nog wel es bij schreeuwen, iedereen zun auto-ignore wordt dat dus inactief en iedereen wordt in zun doen en laten gestoord omdat iemand binnen een straal van een kilometer staat te gieren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:32
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
irritant ja

Maar... schelden gaat toch beter met mond als je dat nog kan. (kan je er meer agressie in kwijt)

dan wordt het vast verboden om telepathisch te vloeken
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Tonke rules het dak eraf !!
Ik maar wachten op het vervolg van ,eh, hoe heet het, dat met die deuren en de Januaraanse Ambassade.. komt dat nog wel?
Volgens mij is Dragt heel ziek en ik geloof niet dat ze nog van plan is het vervolg te schrijven. Tenminste, dat heb ik gehoord.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 10:10
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Volgens mij is Dragt heel ziek en ik geloof niet dat ze nog van plan is het vervolg te schrijven. Tenminste, dat heb ik gehoord.
ow..

eerlijk gezegd wist ik niet eens of ze nog leefde, maar ik keek 5 jaar geleden al uit naar het vervolg, dus dat zal er wel niet meer van komen dan...De weg naar de cel zou het geloof ik heten...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 10:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
ow..

eerlijk gezegd wist ik niet eens of ze nog leefde, maar ik keek 5 jaar geleden al uit naar het vervolg, dus dat zal er wel niet meer van komen dan...De weg naar de cel zou het geloof ik heten...
hmm, ja..
Ik vermoedde ook al zoiets. ik vind Tonke Dragt de beste Nederlandse jeugdschrijver die er is. De torens van februari, ook heel goed..
Maar goed, ontopic, telepathie = empathie.
En dus minder onbegrip, intolerantie en geweld.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
sandertje schreef:
Is dit een wens van je?
Je kan torenhoog en mijlen breed en ogen van tijgers lezen van Tonke Dracht. Die gaan min of meer over een samenleving waarin (sommigen) telepaat zijn.
Daar moest ik ook gelijk aan denken... had ik op de middelbare school gelezen, was nie eens zo'n heel achterlijk boek.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:55
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Dat "als" kan een struikelblok vormen voor theorieeën.

Telepathie is volgens velen bewezen, en dan praat ik nog niet eens over paragnosten.

Ook wordt er iets anders over het hoofd gezien, namelijk het feit dat wij telepathie onder controle zouden hebben. De mens heeft niks onder controle en het bestaan van telepathie zou wel degelijk mogelijk zijn bij het idee dat er geen 'ik' is. Want waar basseren we telepathie op: op die ongrijpbare persoon die onze akties mogelijk maken.

Citaat:
eerst... NIET NAAR MYSTIEK.
Kom op, je bouwt hier een pleidooi waarom telepathie niet zou kunnen bestaan

Als telepathie onder controle was en een volmaakte menselijk zintuig zou zijn dan zou er zeker een soort van 'muur' gecreeërd zijn die bepaalde externe gedachten afkaatst en alleen die ontvangt die van belang zijn of relevant voor een situatie. Daarnaast zou iedereen ongetwijfeld een prive-kanaal hebben. De mens zou flexibeler zijn geweest en een beter reactievermogen hebben. Alles kent zijn voordelen en nadelen.

We zouden het moeten testen door twee computers 'telepatisch' te maken. Een simulatie.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 22:50
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Stel: er zijn 100 mensen in 1 ruimte waarvan 50x2 een gesprek willen voeren. Vanzelfsprekend zijn er bepaalde algemene frequenties, anders kan je geen grote groep mensen in een ruimte tot de orde 'roepen'. Hoe kun je dan in godvredesnaam een gesprek voeren?????
Je hoort alles van iedereen, als zij op jouw frequentie zouden zitten, want golven dragen tot 1km.

Andere frequentie zoeken? --> ik neem aan dat je niet een draaiknop hebt dus kleine kans dat je precies tegelijk dezelfde kiest.

Ik hoop dat mn punt een beetje duidelijk is zo....

Iemand een antwoord misschien? Phoenix?

~JOOST
Simpel, toch? Hoe gaat dat nu als je bijv. in een kroeg zit? Je hoort ook iedereen, maar je focust je op een of een paar personen.. totdat er bijv iemand keihard doorheen schreeuwt ofzo. Zo zal het als je telepatisch bent ook wel gaan, dat je je focusst op stromen van bepaalde personen.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.