Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 20:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afgelopen weeekend heb ik voor het eerst, per ongeluk tofu gegeten (tenminste ik denk dat het dat was) en ik vond het best wel heel erg lekker maar ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet maken, heeft iemand daar een lekker recept mee?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 21:01
Verwijderd
Ik heb het zelf nog nooit gegeten, en weet er ook geen lekkere recepten mee. Dus ik ben even op internet gaan kijken, en heb hier wel een site gevonden met een aantal recepten. Of ze lekker weet ik niet, maar misschien zit er iets tussen wat je lekker lijkt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Guusie schreef op 04-05-2004 @ 22:01 :
Ik heb het zelf nog nooit gegeten, en weet er ook geen lekkere recepten mee. Dus ik ben even op internet gaan kijken, en heb hier wel een site gevonden met een aantal recepten. Of ze lekker weet ik niet, maar misschien zit er iets tussen wat je lekker lijkt.
Bedankt dat je voor me gezocht hebt Jammer dat er geen plaatjes bij staan. Ik heb het pas een keer gegeten en ik heb geen flauw idee wat ze ermee gedaan hadden dus ik vind het moeilijk om te beoordelen wat me een lekker recept lijkt dus ideeen van anderen zijn van harte welkom!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2004 @ 22:11 :
Bedankt dat je voor me gezocht hebt Jammer dat er geen plaatjes bij staan. Ik heb het pas een keer gegeten en ik heb geen flauw idee wat ze ermee gedaan hadden dus ik vind het moeilijk om te beoordelen wat me een lekker recept lijkt dus ideeen van anderen zijn van harte welkom!
Ik heb nog even verder gezocht (ben wel nieuwsgierig geworden), en kwam ook nog op deze site terecht. Hier staan wel plaatjes bij de recepten, maar deze zijn niet duidelijk ofzo. Maargoed beter iets dan niets.

Waar heb je dat gegeten dan? Was het bij vrienden of familie? Misschien kan je dan de kok vragen hoe het bereid is.

Iig veel succes.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:37
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Zoek ook eens op tahoe, kom je waarschijnlijk op sites terecht met veel indische gerechten.
Vroeger frituurde mijn moeder wel eens plakken tahoe (sorry ik kan niet aan het woord tofu wennen) met een beetje zout erop en dan gewoon ophappen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:54
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind tofu niet lekker. Geef mij maar quorn

Zo, dat was mijn loze post weer voor vandaag.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 06:56
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik heb het zelf ook nooit gegeten en weet er dus ook geen lekkere recepten mee. Maar heb hier een site gevonden met recepten en plaatjes erbij.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 04-05-2004 @ 23:54 :
Ik vind tofu niet lekker. Geef mij maar quorn

Zo, dat was mijn loze post weer voor vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:49
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Guusie schreef op 04-05-2004 @ 22:27 :
Waar heb je dat gegeten dan? Was het bij vrienden of familie? Misschien kan je dan de kok vragen hoe het bereid is.
Ik heb het gegeten in een warenhuis in Londen dus ik denk niet dat ik nog kan vragen hoe ze het daar bereid hadden Ik ga zelf wel wat proberen, iig bedankt ook voor deze site!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:25
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-05-2004 @ 11:59 :
Ik heb het gegeten in een warenhuis in Londen dus ik denk niet dat ik nog kan vragen hoe ze het daar bereid hadden Ik ga zelf wel wat proberen, iig bedankt ook voor deze site!

in harrots???????
i love harrots!!!!!

maar even on topic

er is ook voorbereide tofu te koop 9 bij AH bijvoorbeeld, is in kleine stukjes en al gekruid en zo, je hoeft t alleen nog ff af te bakken, heel smakelijk hoor
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 15:50
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Ik zag hier laatst een topic over HealthyPlanet, wij eten dat ook wel eens. Hier hun website, producten bestaan veelal uit tofu.

http://www.udea.com/bot_nav.asp?sond_id=10&ond_id=2

Edit: Zelf vind ik het superlekker
wel vrij duur (3.29 per pakje)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 17:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 05-05-2004 @ 16:25 :
in harrots???????
i love harrots!!!!!
Nee, helaas niet bij Harrods, t was bij Selfridges

Toch maar ff bij de AH kijken dan, ook al kom ik daar niet vaak.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 19:11
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Wat is Tofu eigenlijk voor spul??
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:31
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Boozle schreef op 05-05-2004 @ 20:11 :
Wat is Tofu eigenlijk voor spul??
Tofu en tahoe zijn twee benamingen voor hetzelfde product: een eiwitrijk alternatief voor vlees dat gemaakt wordt van sojabonen. Tofu is de Chinese naam, tahoe de Indonesische.

Als stapelvoedsel in Azië sinds 2 000 jaar, is tofu (of tofoe) bekend voor zijn buitengewone voedingswaarde alsook voor zijn veelzijdigheid. Tofu is een zacht kaasachtig voedingsmiddel dat gemaakt wordt door sojamelk te laten met een coagulant. Tofu is een eerder neutraal smakend product dat gemakkelijk de smaak van andere ingrediënten overneemt.

Tofu is rijk aan zowel hoge kwaliteitsproteïnen als aan B-vitaminen. In tegenstelling tot sojamelk bevat tofu ook veel calcium. Dit is te danken aan de benodigde coagulant.

Vaste tofu is stevig en kan in blokjes versneden worden en geserveerd in soep. Ook bakken in olie of grillen is mogelijk. Vaste tofu is rijker aan proteïnen, vetten en calcium dan andere types van tofu. Zachte tofu is meer gepast in recepten waar de tofu moet gemixt worden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:45
Verwijderd
Ik heb wel eens gewoon wat blokjes gebakken en dan door de macaroni...

Gewoon als vleesvervanger zeg maar. Ik ben er zelf niet zo dol op, heb liever quorn.

Bij de Chinees kunnen ze het wel heel lekker maken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:44
TechXP
TechXP is offline
Tofu is niet lekker of vies, je maakt het lekker of vies

Door wat met kruiden te doen etc, krijgt tofu een smaak.
Gewoon wat olie in de pan, tofu erbij, kruiden erbij. Groenten erbij. En je hebt een lekkere roerbakschotel

Of je doet het bovenstaande met fijne groenten. Maakt het klaar. Gooi het op een kant-en-klare pizzabodem met tomaten purree erop, en in de oven. En je hebt een lekkere pizza met tofu.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 12:54
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-05-2004 @ 23:54 :
Ik vind tofu niet lekker. Geef mij maar quorn

Zo, dat was mijn loze post weer voor vandaag.
Ligt eraan wat voor saus/kruiden weetikwatallemaal je eraan toevoegt, volgens mij smaakt het gewoon naar niks.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2004, 12:58
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 08-05-2004 @ 13:54 :
Ligt eraan wat voor saus/kruiden weetikwatallemaal je eraan toevoegt, volgens mij smaakt het gewoon naar niks.
Maar daar verander je de structuur niet mee. En dus vind ik tofu nog steeds niet lekker.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 05-05-2004 @ 16:25 :


maar even on topic

er is ook voorbereide tofu te koop bij AH bijvoorbeeld, is in kleine stukjes en al gekruid en zo, je hoeft t alleen nog ff af te bakken, heel smakelijk hoor
De AH heeft inderdaad wel meer van dat soort aparte dingen... Vaak als je buitenlandse ingredienten zoekt hebben ze het wel...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:53
Martin Chaos
Avatar van Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Naturel Tofu kost bij de Toko een cent of 50. Heb je een groot brok. En je kunt er ook verse tofu krijgen, en, ehm...zijdetofu wat perfect is om roomachtige sausen van te maken (veganaise )

Gewoon naturel tofu insmeren met wat zout en in de frituur mikken is tamelijk eenvoudig en goed te eten. Of, de tofu eerst in doorhaalvloeistof dopen (beetje groentebouillon met maizena) zorgt voor een extra krokante laag. En in dat doorhaalbeslag kun je weer van alles stoppen. Specerijen, sesamzaad...noem maar op.

Tofu prakken met een stampotstamper en mixen met een goede kruidenmix (wederom de local Toko) creeert een gehaktachtig mengsel. Even flink heet roerbakken met wat h-ui-l en knoflook. Kun je in een pannekoek doen of in een pitabroodje.

Zelfde soort idee combineren met kleefrijst. Extra kruiden doorheen en ballen van makken. Even frituren.
Wallah: tofu-rijst-bal.

Je hebt overigens bij de Teduurwinkel ook rooktofu wat gewoon rauw goed te eten is in een salade. Lekkere dressing erover...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren lichtgekruide tofu bij de AH gehaald, dat is dus al gekruid dus dan kan ik er niet meer al te veel aan verzieken en dan smaakt het iig ergens naar. Verder ga ik er een soort roerbakspul van maken met rijst erbij (stond in het C1000 kookboek 2004)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:57
Verwijderd
Ik doe tofu vrij hard bakken in een koekenpan met hete zonnebloemolie en véél kruiden (vooral kerrie en paprikapoeder, want dat is lekker en dan krijgt het ook zo'n mooi kleurtje), en dan gooi ik het op rijst met groentensaus (of rijst met groenten en ander-soort-saus)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 19:34
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 10-05-2004 @ 21:53 :


Gewoon naturel tofu insmeren met wat zout en in de frituur mikken is tamelijk eenvoudig en goed te eten. Of, de tofu eerst in doorhaalvloeistof dopen (beetje groentebouillon met maizena) zorgt voor een extra krokante laag. En in dat doorhaalbeslag kun je weer van alles stoppen. Specerijen, sesamzaad...noem maa
He, dat wilde ik ook al zeggen...

tofu frituren kan gewoon in een pannetje met een dikke laag olie, en het schijnt zelfs vleesachtig te smaken soms (ik ken die smaak niet meer zo).
En zo'n laagje doorhaalbeslag met sesamzaadjes maakt het zo lekker krokant
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:52
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Bij ons hebben ze tofu ook bij de Super de Boer en C1000, dus ik denk dat ze het in de meeste supermarkten wel hebben. Soms staat het wel verdekt opgesteld, dus moet je wel ff zoeken

Maar wat ik lekker vind is die gekruide tofu en dan met wat roerbakgroenten (roer)bakken en daar dan wat rijst of pasta bij eten. Ook kan je gekruide tofu, met oosterse(!) roerbakgroenten in een wrap doen, is ook erg lekker!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2
Calyx
371 10-08-2015 21:32
Eten & Drinken Wat eet jij vandaag? #30
Verwijderd
500 19-11-2013 19:05
Eten & Drinken Maaltijd gezocht
trophus
46 04-04-2008 15:03
Eten & Drinken Vegetarische recepten tips?
Katertje
85 03-02-2008 14:15
Eten & Drinken Vega recepten
Stevill
73 01-08-2005 19:37
Eten & Drinken receptentopic!
SuperSanne
17 10-03-2003 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.