Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 23:32
deWit
deWit is offline
Ok. Dit is dus een poging een serieuze discussie te starten over een onderwerp dat heel snel word afgedaan als "fuck hokjes" enzo. Toch, als ik op scholieren.com rond kijk, verbaas ik me hoe men over elkaar denkt.

Alto, alternatief zijn. Wat is dat, dat is iets waar ik laatst over na heb zitten denken. Want als je je Linkin Park en Fred Durst CD's optelt, bij je Osiris B343 met rode veters er in, en je Overseaz broek en Dickies worker, sta je dan weer niet helemaal op het begin van de zoveelste subcultuur binnen de dominante cultuur onder jongeren

Goed. Alternatief zijn is dus geen subcultuur, maar een tegencultuur, je zet je af van de dominante cultuur. Als je alternatief bent, dan ben je dus echt anders. Dan doe je wat je wilt zonder je je aan anderen te storen, zoals bijvoorbeeld Thunsui (ik schrijf het ongetwijfeld fout ) die in zijn K3 shirt rond loopt, omdat hij daar respect voor heeft, en zich naakt met zijn vriendin op de foto zet, en ook nog de ballen heeft die foto te posten.

Maar toch.. Dat vind ik zo iets dubbels hebben. Iedereen word toch beïnvloed door de dingen om ons heen, je maakt mij niet wijs dat reclames alleen invloed hebben op niet alternatieve mensen, of dat alle kakkers de eigenschap hebben met hun spullen te willen pronken, terwijl alto's dat niet hebben.

Als je iedereen van het forum uit zou kleden, ze door elkaar zou husselen, zou iemand die hier nog nooit geweest is, dan op basis van karaktereigenschappen ons kunnen splitsen van alto, kakker?

Ik denk het niet. Ik beweer zelfs dat de kans dat Cem Slut arroganter is dan Esmee 50% is. Dat de kans dat Punkrockbastard meer met zn spullen showt dan Biertjehakken ook 50% is. etc.

Maar waarom worden mensen dan alternatief? Waar ligt de lijn van "Ik kleed me zoals ik graag wil en ik heb lak aan iedereen" en "Ik kleed me zoals ik voel me behoor te kleden". Wat feedback is belangrijk volgensmij. Als je veel te horen krijgt "leuk truitje" of "stoere broek" dan voel je je daar lekker bij. Waarom zou je je dan afzetten ergens tegen?

Is dat iets van de pubertijd dan misschien?

Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik heen wil en help mij het mysterie van de alternativiteit te ontrafelen.
__________________
SNAP je het nou!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 02:36
fibonacci
fibonacci is offline
puberteit.. als ik niet nu met afwasmiddel in de weer was om alle kettingsmeer uit mn broek+polo te halen zou ik hier serieus op ingaan.
slaap ze :/
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 02:44
Verwijderd
denk wel dat het de pubertijd is zit ik ook flink in, en doe ook allerlei van die dingen, laatst me haar blauw geverfd (nou, laatst.. anderhalf jaar geleden al..) en ga het binnekort wit doen.. en nog meer van dat soort dingen..
ik doe het omdat ik dat leuk vind en orgineel (nu is blauw nie echt orgineel, wit ook niet, maar anderhalf jaar gelede nog wel).
de rede waarom ik het doe kan ik niet echt uitleggen, maar ik denk dat is omdat ik graag 'anders' wil zijn en niet zo 'saai en eentonig' als de meute. tgeeft dan ook wel een beetje een, ehhh, een kick, zegma, als je ziet hoe mense reagere (je helemaal na stare vette lol )
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 03:10
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wil eerlijk gezegd, maar ik zal eens een serieuze poging wagen te reageren op je topic.

Ten eerste denk ik dat je onderscheid kunt maken tussen 'alto's' en echte alternatievelingen. Een alternatieveling is niet in te delen in een hokje, een voorbeeld op dit forum is denk ik !Am me! (?) of misschien Jewel. 'Alto' (dreads, docs, Linkin Park) is imo dus inderdaad wel een subcultuur binnen de dominante cultuur onder jongeren.
Maar net als alle jongeren, worden ook alto's en alternatievelingen beinvloed door de buitenwereld. Ook door reclame, maar zij lijken de mode expres niet te willen volgen, en zetten zich keihard af tegen alles wat op de reclame is. Waarom? Omdat ze niet standaard, maar 'zichzelf' willen zijn. Dit is imo dus geforceerd en onnatuurlijk. Als je als normale puber jezelf bent, ben je toch beinvloedbaar en wil je niet compleet buiten de groep vallen. Alto's gaan dan ook niet in hun blootje naar school, of geschminkt als vlinder (bijv.....), maar met gekleurd haar en grappige t-shirts, net als de andere alto's. Ze worden wel degelijk beinvloed door hun vrienden of idolen.

Ik denk dat het wel te maken heeft met de puberteit, dat is nl. de leeftijd waarop je voor het eerst wat meer invloed krijgt over je eigen leven. De vrienden die je rond de brugklas krijgt zijn dan ook van wezenlijk belang wat betreft je 'hokje' denk ik. Minder voor mensen die uit een bepaald soort gezin komen, maar voor 'onbeslisten' wel..
Ik ben trouwens overtuigd dat als bijv. ik in een ander gezin was opgegroeid met dezelfde genen, maar andere vrienden, ik ook in een compleet ander hokje had gehoord. En ik denk dat als je eenmaal ingedeeld bent, je je ook gaat gedragen zoals dat van je verwacht wordt. Dus als alto ga je dan rebelleren, als kakker gooi je je neus in de lucht, en als gothic vindt je kleuren walgelijk.

nouja, volgens mij, als er uberhaupt mensen reageren, kan dit topic alleen maar uitmonden in de zoveelste zinloze discussie.. ik doe hier normaal dan ook nooit aan mee, maar ik ben vandaag in een overdreven goede bui
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:22
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
die mensen vinden die kleren gewoon mooi niks afzetten
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik luister "alternatieve" muziek, als je daar op tv (jah, ik word ook beinvloed door de media ) als 12-jarig huppeltje Kittie ziet, 4 meisjes die metal-muziek maken en rondlopen in redelijk aparte kleding, dan ga je zoiets overnemen, net zoals een ander meisje dezelfde schoenen als de spice girls wil zow ben ik begonnen, maar ik vond t altijd al leuk om iets "anders" te doen, gewoon origineel zijn (in jullie ogen zal ik dat misschien niet zijn, maar hier wel, als je in een christelijk boerendorp woont ). Toen ben ik na een tijdje overgegaan tot enkel te dragen wat ik serieus leuk vind. Als dat een "kakker"-broek of shirt is, maakt me dat niets uit, dan loop ik er net zo goed in rond.. Maar ik denk idd dat ik voor de rest niet veel anders ben dan de rest van de mensheid.. Ik zal ook wel mn karaktertrekjes hebben waar jullie je aan ergeren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:55
Thutshui
Avatar van Thutshui
Thutshui is offline


*wordt d'r stil van*

Magoed, je hebt enigzins wel gelijk, ik doe wat ik niet laten kan en daarbij trek ik me niet erg veel aan van wat mensen eventueel van me denken... Het gaat niet heel erg ver opzich hoor, in het openbaar ofzo...

Magoed, het is ook behoorlijk hypocriet eigenlijk om jezelf in te houden omdat d'r anderen bij zijn; Doe wat je niet laten kunt...

Maar je hebt wel een punt, alternatief is een tegencultuur.

De serieuze poging is hierbij geslaagd!
__________________
[ http://www.cu2.nl/Thutshui ] - [*Having A Major Crush On Hukkie*]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:56
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
deWit schreef:
Dan doe je wat je wilt zonder je je aan anderen te storen, zoals bijvoorbeeld Thunsui (ik schrijf het ongetwijfeld fout ) die in zijn K3 shirt rond loopt, omdat hij daar respect voor heeft, en zich naakt met zijn vriendin op de foto zet, en ook nog de ballen heeft die foto te posten.

Hee, ik heb ook ballen!! (figuurlijk gesproken)

Coole topic btw
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:09
deWit
deWit is offline
Citaat:
maar schreef:
maar ik ben vandaag in een overdreven goede bui
Dat was je een paar dagen terug ook al... hehehehe

Citaat:
Hukkie schreef:


Hee, ik heb ook ballen!! (figuurlijk gesproken)

Jij hebt ook ballen meisje
__________________
SNAP je het nou!?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:25
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind dat er duidelijk een hokje 'alto is' namelijk de neo-alto. De alto die nu hip is. De nieuwe stroming altos die verder nix met de denkbeelden van de alternatievelingen hebben, overal 'stomme wannabe!!' roepen enzo. Die kleden zich alto en luisteren alto-muziek omdat het hip is.
Dan heb je 'n aparte stroming de echte alto zoals een alto ooit was Daar reken ik oa Thutshui (kopieren plakken ), jewel en draam onder. Alternatief zijn is voor mij ook voor het grootste deel je denkbeelden en principes.
Daaraan zou je een naakte alto ook van kunnen herkennen als hij tussen naakte kakkers staat. Deze alternatievelingen kleden zich niet om zich af te zetten tegen hun ouders, of iegenlijk wel klein beetje maar dat is denk ik meer indirect oorzaak van hun kleding. Kleding die ze mooi vinden en die lekker zit is 1 afzetten tegen het systeem komt er ook klein beetje bij.
De neo-alto wil zich misschien wel afzetten maar hij is hip
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:47
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
wat boeit het eigenlijk nog?

ik vind het mooi om te zien als mensen gewoon hun eigen ding doen en trouw aan zichzelf blijven ,en de meeste "so called alto`s" denken dat je dat alleen bent als je jezelf zo extreem mogenlijk kleedt,de vaagste make up op doet etc etc...
maar zo denk ik niet, of iemand nou een echte raskakker is ,een merkenslet of een gereformeerde tell sell addict het maakt me neit uit zolang ze maar lekker doen wat ze zelf willen en niet geforceerd iets proberen te zijn, dat geforceerd ergens bij willen horen is natuurlijk mensenlijk zeker als je een jaar of 14 , 15 bent maar goed toch kan ik me er nog steeds wel eens aan ergeren

alternatief zijn is ook maar een relatief begrip een modeslet op een school vol met punkers is alternatief..

maar zoals ik al zei wtf boeit het of iemand alto is of niet
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:07
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik zit nu in de tijd dattik me erg tegen me ouders afzet... death metal luisteren waar me ouders bij zijn (punk werkt niej, me vader vind dat koel ) , broeken dragen waarvan de pijpen over de grond slepen.. maar ik ben vooral aan het expirimenteren met wat ik leuwk vind en ik draag gewoon wat ik wil, ik heb oowk wel eens geen alternatieve kleding aan hoowrr.. gewoon omdat ik gewoon in een periode zit waarin ik mezelf aan het ontdekken ben, kijken waar de grens ligt... maar bijvoorbeeld m'n muzieksmaak dat iz gewoon iets wat gewoon IS zegmaar... Er is oowk NIEMAND die me kan laten beinvloeden op dat gebied..

maar ik denk dat als iemand alternatief wil zijn een hekel heeft aan de 'massa mensen' alleen dat iz min of meer onzin, want ik denk dat de alternatieve cultuur net zoww goed met de massa meegaat, alleen dat iz duz de alternatieve massa ofsoww... denkik hoowrr..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:26
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
dattik niejleuwk oowk hoowrr.. iz oowk ..

iz zowwiz duz ofsoww... denkik hoowrr..
irritant......
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:38
ScarletWithin
Avatar van ScarletWithin
ScarletWithin is offline
bij mij is het de laatste anderhalf, 2 jaar heel snel gegaan...Ben nu bijna 16, en toen ik 14 was begon ik Papa Roach leuk te vinden. Toen leerde ik mijn (nu) vriend kennen en door hem ben ik naar andere muziek gaan luisteren. Om nou te zeggen dat ik daarvoor van compleet andere muziek hield is niet waar, mijn smaak was nog niet ontwikkeld en ik had geen voorkeuren.
Ook het "afzetten" zeg maar is heel snel gegaan, een half jaar tot een jaar geleden bijv. liep ook ik nog te schreeuwen van "modekutjes, blablabla" terwijl ik nu zeg maar opgegroeid ben en begrijp dat hoe je eruitziet helemaal niet relevant is.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die je ontmoet iets kan toevoegen aan je leven, of diegene nou een totaal andere muzieksmaak heeft of niet. Ik sta open voor andere mensen, ook al denk ik zelf in hokjes. Ik vind het belachelijk om te zeggen dat hokjes weg moeten, dat bereik je hoe dan ook nooit, en bovendien, wat is er nou zo erg aan?
Goed, je word geclassificeerd, nou en? Ik weet wel andere (betere) dingen om me druk over te maken.
__________________
Try Scaring The Cat, Not Me
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:52
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
ik zit nu in de tijd dattik me erg tegen me ouders afzet... death metal luisteren waar me ouders bij zijn (punk werkt niej, me vader vind dat koel )



... maar bijvoorbeeld m'n muzieksmaak dat iz gewoon iets wat gewoon IS zegmaar... Er is oowk NIEMAND die me kan laten beinvloeden op dat gebied..

Uhm ik volg je hier niet? eerst zeg je dat je geen punk maar metal luistert om je tegen je ouders af te zetten, en daarna zeg je dat je door niemand laat beinvloeden...

dat is een beetje tegenstrijdig.. als jij punk wil luisteren dan doe je dat toch?

btw luister ik wel punk, en ook ska en rock enzo, ook waar mijn moeder bij is, en zij vindt dat soms leuk, tot mijn grote spijt, maarja het maakt me verder niet zo heel veel uit en ik blijf het daarom wel gewoon luisteren..ik vind het zelf ook gewoon superleuk
waarom zou je je tegen je ouders afzetten op dat gebied?
__________________
I don't care what you think unless it is about me

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:03
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
haha, neej, dat bedoel ik niett...ik luister trouwens allebei hoowrr..

hoe moet ik dit nouw weer formuleren...njahh.. kijk, maar bijvoorbeeld als ik erg kwaad ben op m'n ouders dan ga ik me door middel van muziek afzetten tegen me ouders... maar op zulke momenten luister ik niet naar punk ten eerste omdat ik dan alleen maar chagrijniger word en ten tweede omdat me vader blij naar boven komt: oww rian, mag ik die ceedee f van je lenen, voor in de auto... *aaaaaaarghhh* dat vindik dan weer niet leuwk, omdat ik me op ZULKE momenten wil afzetten tegen me ouders... maar dat heeft oowk weer met hele andere dingen te maken... die niet hier op lifestyle horen... mjahh, snappie..?!!

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:04
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


irritant......
I know, kan der weinig aan doen, k probeer het af te leren...

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:08
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
haha, neej, dat bedoel ik niett...ik luister trouwens allebei hoowrr..

hoe moet ik dit nouw weer formuleren...njahh.. kijk, maar bijvoorbeeld als ik erg kwaad ben op m'n ouders dan ga ik me door middel van muziek afzetten tegen me ouders... maar op zulke momenten luister ik niet naar punk ten eerste omdat ik dan alleen maar chagrijniger word en ten tweede omdat me vader blij naar boven komt: oww rian, mag ik die ceedee f van je lenen, voor in de auto... *aaaaaaarghhh* dat vindik dan weer niet leuwk, omdat ik me op ZULKE momenten wil afzetten tegen me ouders...

btw raar dat jij van punk chagrijniger wordt.. ik word er juist blij van.. en death metal, daar word ik pas chagrijnig van.. maargoed ik snap nu waar je heen wou
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2002, 13:15
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
over hokjse gesproken dat maakt allemaal niks uit we zitten toch allemaal in hetzelfde grote hokje mensen, scheiden op welke manier dan ook is nutteloos vind ik.
Afzetten, hmm eigenlijk is het wel een stukje afzetten misschien maar dan alleen om niet in de spotlights te staan qua stijl en verder vind ik de kleding en muziek e.d. ook mooi maar dat is met andere muziek en kleding soms ook wel het geval.
Misschien is het wel gewoon openstaan voor meer dingen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:30
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Waarom wordt 'alternativiteit' zo in verband gebracht met je afzetten? Ik zet me nergens tegen af, maar omdat ik naar andere muziek luister dan 90% van de massa, me wat anders kleed (en dan nog niet eens extreem ofzo) dan 90% van de massa en andere hobby's heb dan 90% van de massa, durf ik mezelf best alternatief te noemen. Je bent niet alternatief wanneer je zo koel deathmetal gaat luisteren waar je ouders bij zijn omdat zij daar een schijthekel aan hebben, maar gewoon omdat nu eenmaal de meerderheid van de Nederlandse jeugd van andere dingen houdt dan jijzelf.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:39
Faery
Faery is offline
Citaat:
konflict schreef:
Je bent niet alternatief wanneer je zo koel deathmetal gaat luisteren waar je ouders bij zijn omdat zij daar een schijthekel aan hebben, maar gewoon omdat nu eenmaal de meerderheid van de Nederlandse .
Dat is gewoon puberaal tegen 't ouderlijk gezag aantrappen, iets wat practisch iedere jongere wel eens doet/deed.

Alternatief en Alto is een wezenlijk verschil, alleen vegeten de meesten dat.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:47
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb gister 't Eindhovens Dagblad gelezen daarin stonden 5 mensen uit 5 verschillende groepen beschreven.
Alto
Nerd
Gothic
Kakker
Skater

Ik dacht altijd dat ik een alto/alternatieveling was. Maar dat ben ik niet. Ik heb namelijk geen piercings, maffe kleren of ben tegendraads om tegendraads te zijn. Ja, in discussies wel, maar dat is omdat anders een discussie te snel doodbloed.

'Ik ben mezelf.' dat hoor ik nu te zeggen. Ja, duh! Dat is iedereen! Dus dat zeg ik niet. Ik heb een nieuwe groep gemaakt waar ik in hoor:

Naam:
De Flipper's

Kenmerken
Luister naar: PowerMetal, PunkRock & Rock
Kijk naar: Cabaret, comedy series, horror films & thrillers.
Hobby's: Kaarten, uitgaan & lamballen.
Kleren: Blauwe spijkerbroek, mutstrui & berschoenen.
Drank: Bier, Yogho, Dubbelfriss, MultiVitaminen, Bessenjenever & Ranja (en ja, ik lust dus ook Breezer)
Haat: Racisten, mensen die Breezerdrinkers haten, mensen die Top40 muziek haten omdat dat comercieel is.
Vrienden: Kakkers, normale mensen en 'alto'.
Extra: Beinvloedbaar door andere mensen, sarcastisch, goed kunnen luisteren & lui.


Word ook lid van deze nieuwe alternatieve stroming!

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:59
Faery
Faery is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Word ook lid van deze nieuwe alternatieve stroming!
vooruit dan maar, al is het vanwege de power metal :]
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
maar schreef:
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wil eerlijk gezegd, maar ik zal eens een serieuze poging wagen te reageren op je topic.

Ten eerste denk ik dat je onderscheid kunt maken tussen 'alto's' en echte alternatievelingen. Een alternatieveling is niet in te delen in een hokje, een voorbeeld op dit forum is denk ik !Am me! (?) of misschien Jewel. 'Alto' (dreads, docs, Linkin Park) is imo dus inderdaad wel een subcultuur binnen de dominante cultuur onder jongeren.


waarom krijgt linkin park automatisch een stempel met 'alto'?

Maar net als alle jongeren, worden ook alto's en alternatievelingen beinvloed door de buitenwereld. Ook door reclame, maar zij lijken de mode expres niet te willen volgen, en zetten zich keihard af tegen alles wat op de reclame is. Waarom? Omdat ze niet standaard, maar 'zichzelf' willen zijn. Dit is imo dus geforceerd en onnatuurlijk. Als je als normale puber jezelf bent, ben je toch beinvloedbaar en wil je niet compleet buiten de groep vallen. Alto's gaan dan ook niet in hun blootje naar school, of geschminkt als vlinder (bijv.....), maar met gekleurd haar en grappige t-shirts, net als de andere alto's. Ze worden wel degelijk beinvloed door hun vrienden of idolen.

ik wordt juist niet beinvloed door mn vriende, die zijn heel anders, qua uiterlijk/kleding dan...

Ik denk dat het wel te maken heeft met de puberteit, dat is nl. de leeftijd waarop je voor het eerst wat meer invloed krijgt over je eigen leven. De vrienden die je rond de brugklas krijgt zijn dan ook van wezenlijk belang wat betreft je 'hokje' denk ik. Minder voor mensen die uit een bepaald soort gezin komen, maar voor 'onbeslisten' wel..
Ik ben trouwens overtuigd dat als bijv. ik in een ander gezin was opgegroeid met dezelfde genen, maar andere vrienden, ik ook in een compleet ander hokje had gehoord. En ik denk dat als je eenmaal ingedeeld bent, je je ook gaat gedragen zoals dat van je verwacht wordt. Dus als alto ga je dan rebelleren, als kakker gooi je je neus in de lucht, en als gothic vindt je kleuren walgelijk.


een maat van me kleed en praat best 'kak', is ook wel een beetje een kakker, maar hij gooit dus NIET zijn neus in de lucht...


vraagje: 'Ik verf me haar in allerlei kleuren (blauw/wit), draag wijde broeke, felle t-shirts, skate schoenen heb een soort windmolentje op mn fiets (in de vorm van een roze clowntje.. zo'n ding voor op een kleuterfietsje) en luister naar linkin park, soad, sum41, papa roach, boomfunk mc's, rhcp, nirvana,weird al yankovic en toto. ik haat eminem, deff rhymz, hokjes mense en kleine kinderen ()....

okay, dus welke stempel krijg ik nu??

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:10
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:




vraagje: 'Ik verf me haar in allerlei kleuren (blauw/wit), draag wijde broeke, felle t-shirts, skate schoenen heb een soort windmolentje op mn fiets (in de vorm van een roze clowntje.. zo'n ding voor op een kleuterfietsje) en luister naar linkin park, soad, sum41, papa roach, boomfunk mc's, rhcp, nirvana,weird al yankovic en toto. ik haat eminem, deff rhymz, hokjes mense en kleine kinderen ()....

okay, dus welke stempel krijg ik nu??
als ik heel eerlijk ben: een ik ben een 15 jarige puber die hard probeert stereotiep altogedrag te vertonen, o.a. windmolentjes op je fiets monteren (en dan kleine kinderen haten ) en alleen rock is koel roepen want eminem en deff rhymz zijn commercieel dus kut - stempeltje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 20:15
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:

waarom krijgt linkin park automatisch een stempel met 'alto'?


Linkin Park wordt over het algemeen veel door alto's beluisterd. De doorsnee 'alto' houdt van dat soort muziek toch..

ik wordt juist niet beinvloed door mn vriende, die zijn heel anders, qua uiterlijk/kleding dan...

anders in welke zin? hokjes, anders snap ik het niet

een maat van me kleed en praat best 'kak', is ook wel een beetje een kakker, maar hij gooit dus NIET zijn neus in de lucht...

er zijn altijd uitzonderingen.. en ik bedoelde ook niet dat je letterlijk je neus in de lucht gooit, meer bij wijze van spreken.. bedoeling was om over te brengen dat je je aanpast aan je hokje.

vraagje: 'Ik verf me haar in allerlei kleuren (blauw/wit), draag wijde broeke, felle t-shirts, skate schoenen heb een soort windmolentje op mn fiets (in de vorm van een roze clowntje.. zo'n ding voor op een kleuterfietsje) en luister naar linkin park, soad, sum41, papa roach, boomfunk mc's, rhcp, nirvana,weird al yankovic en toto. ik haat eminem, deff rhymz, hokjes mense en kleine kinderen ( )....

als ik je gebaseerd op dat stukje tekst in een hokje zou moeten plaatsen, zou het alto zijn. maar ik ben geen expert hoor, voor het zelfde geld ben je een alternatieveling joh
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:16
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
kleine kinderen haten heeft daar niks mee te maken..
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:45
Verwijderd
ik vind inderdaad dat er heel veel mensen zijn die allemaal op dezelfde manier anders willen zijn
en mensen die zichzelf alto vinden zijn dat negen van de tien keer niet vind ik
maja
ik vind het dus wel oke dat mensen er zo bij lopen als de zogenaamde alto's (niet alternatief dus naar mij idee),
zolang ze het zelf maar dragen omdat ze het gewoon leuk vinden en niet om apart te zijn en dan ook niet denken dat ze apart zijn
snappie?

btw ik heb Osires met rode veters
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:00
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef:

ik vind het dus wel oke dat mensen er zo bij lopen als de zogenaamde alto's (niet alternatief dus naar mij idee),
zolang ze het zelf maar dragen omdat ze het gewoon leuk vinden en niet om apart te zijn en dan ook niet denken dat ze apart zijn
snappie?

daar ben ik het echt helemaal mee eens.
zoals al is gezegd zijn deze mensen ook zo 'apart' nog niet.
de kleren zelf enzo vind ik trouwens wel heel erg leuk.
en als kakkers er ook zo bij willen lopen als zij meestal doen gaan zij ook hun gang maar, maar hou asjeblieft op over elkaar, en scheldt elkaar niet uit om hun kleding/muziek-etc-stijl.

maar volgens mij is dat hele geblaat over afzetten van alto's tegenover anderen ook onzin, zij vinden gewoon andere dingen mooier, en vaak boeit het ze ook niet eens wat anderen ervan vinden of wat zij van anderen vinden, dus dan is het afzetten ook nergens voor nodig
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:12
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Wat ik altijd vind van "alternatieve" mensen en dat ze meer dan ik bij een groep willen horen. Hun groep. Die is vaak hechter dan andere groepen (of hokjes weet ik veel)
Dus ze willen zich afscheiden, maar eigenlijk toch niet want ze zoeken meer een groep dan de rest. Of ze beschuldigen anderen ervan, terwijl ze het zelf ook doen.

Ja ik weet dat het heel generaliserend is, maar anders kan het niet goed uitleggen wat ik vind..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:16
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef:
i
zolang ze het zelf maar dragen omdat ze het gewoon leuk vinden en niet om apart te zijn en dan ook niet denken dat ze apart zijn
snappie?
Wie gaat nou kleding dragen die hij of zij niet leuk vind???
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:27
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:


Wie gaat nou kleding dragen die hij of zij niet leuk vind???
ze bedoelt denk ik eerder dat ze gewoon als 1e reden moeten hebben dat ze de kleding leuk vinden, dan dat het apart is 'en idd ook wel leuk is' voor ze het kopen .. dat ze niet hopeloos op zoek gaan naar aparte kleren, en daarom andere kleren laten hangen omdat ze niet apart genoeg zijn
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:19
ieyor
Avatar van ieyor
ieyor is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Naam:
De Flipper's

Kenmerken
Luister naar: PowerMetal, PunkRock & Rock
Kijk naar: Cabaret, comedy series, horror films & thrillers.
Hobby's: Kaarten, uitgaan & lamballen.
Kleren: Blauwe spijkerbroek, mutstrui & berschoenen.
Drank: Bier, Yogho, Dubbelfriss, MultiVitaminen, Bessenjenever & Ranja (en ja, ik lust dus ook Breezer)
Haat: Racisten, mensen die Breezerdrinkers haten, mensen die Top40 muziek haten omdat dat comercieel is.
Vrienden: Kakkers, normale mensen en 'alto'.
Extra: Beinvloedbaar door andere mensen, sarcastisch, goed kunnen luisteren & lui.


Word ook lid van deze nieuwe alternatieve stroming!
*Meldt aan* Tenminste, as dat mag, want ik drink geen bier
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:24
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
als ik heel eerlijk ben: een ik ben een 15 jarige puber die hard probeert stereotiep altogedrag te vertonen, o.a. windmolentjes op je fiets monteren (en dan kleine kinderen haten ) en alleen rock is koel roepen want eminem en deff rhymz zijn commercieel dus kut - stempeltje.
hallo... boofunkmc's en toto.. rock?? en ik zeg niet dat eminem en deff rhymz kut zijn omdat ze commercieel zijn, want dat zijn tegenwoordig veel rockbands ook, ik zeg dat ze kut zijn omdat hun muziek mij gewoon niet aanstaat.. eminem vind ik veel te over dreve, slaat bij mij gewoon niet aan.. en deff rhymz is gewoon nep, kan niet eens een beetje tekst verzinnen, alleen maar waasssaaaaap roepen...
oja, het is niet zo dat ik alleen de muziek(soort) goed vind van de bands die ik opnoemde, die hebben alleen meer mijn muzikale voorkeur... klassiek en jazz vind ik ook mooi. (ik speel trouwens ook klarinet, dus daar kan je verder niet veel meer mee dan klasiek,jaz blues en klezmer..)

en over die kinderen, jah sorry, ik kan gewoon niet tegen kleine kindere... kvind ze zooo irritant, vooral als ze beginnen te huilen. behalve m'n oppas-kids dan, die zijn stoer

ik vrees eigelijk dat ik de beschrijving van mezelf niet helemaal goed heb afgedaan... moeten nog heel veel dingen bij, vooral bij de muziek...(er zijn ook veel niet rock bands waar ik naar luister, jaja)..

maar denken jullie niet dat je iemand pas in een hokje kan duwen als je hem persoonlijk kent? want ik denk niet dat mense die mij weer goed kennen mij alto zullen noemen, eerder puberaal..

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 00:37.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:32
Verwijderd
ik wordt juist niet beinvloed door mn vriende, die zijn heel anders, qua uiterlijk/kleding dan...

anders in welke zin? hokjes, anders snap ik het niet

mn vrienden: breakdance,kakker,hockey(ook kak?),hele diepe alto (wasknijper kapsel),skater,punkers,boeren,populair... en ik, i dunno

een maat van me kleed en praat best 'kak', is ook wel een beetje een kakker, maar hij gooit dus NIET zijn neus in de lucht...

er zijn altijd uitzonderingen.. en ik bedoelde ook niet dat je letterlijk je neus in de lucht gooit, meer bij wijze van spreken.. bedoeling was om over te brengen dat je je aanpast aan je hokje.

ja ok, ik snap

vraagje: 'Ik verf me haar in allerlei kleuren (blauw/wit), draag wijde broeke, felle t-shirts, skate schoenen heb een soort windmolentje op mn fiets (in de vorm van een roze clowntje.. zo'n ding voor op een kleuterfietsje) en luister naar linkin park, soad, sum41, papa roach, boomfunk mc's, rhcp, nirvana,weird al yankovic en toto. ik haat eminem, deff rhymz, hokjes mense en kleine kinderen ( )....

als ik je gebaseerd op dat stukje tekst in een hokje zou moeten plaatsen, zou het alto zijn. maar ik ben geen expert hoor, voor het zelfde geld ben je een alternatieveling joh

Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
We leven nu in een tijd dat qua kleding alles kan. Niets is raar, alles is mogelijk. En daar ben ik blij om. Je kunt nu teminste dingen dragen die je leuk vindt en niet omdat het in de mode is.

Daarom denk ik dat die "alto's" helemaal niet anders willen zijn, maar gewoon kleding dragen die ze leuk vinden. Alleen omdat ze van die opvallende kleding dragen, krijgen ze gelijk de stempel van "die wil zeker anders zijn".
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2002, 00:48
Verwijderd
Wawawa, bla bla bla

Gewoon kansloos zuipen, da's de beste oplossing voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
We leven nu in een tijd dat qua kleding alles kan. Niets is raar, alles is mogelijk. En daar ben ik blij om. Je kunt nu teminste dingen dragen die je leuk vindt en niet omdat het in de mode is.

Daarom denk ik dat die "alto's" helemaal niet anders willen zijn, maar gewoon kleding dragen die ze leuk vinden. Alleen omdat ze van die opvallende kleding dragen, krijgen ze gelijk de stempel van "die wil zeker anders zijn".
met jou kan ik praten

weet alleen niet of ik alto ben, boeit mij niet, ben blij zo
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 02:13
Biertjehakken
Avatar van Biertjehakken
Biertjehakken is offline
®
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:26
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
"die wil zeker anders zijn"
De meeste alto's zijn toch al nauwelijks meer alternatief te noemen, ze zien dr allemaal hetzelfde uit.
En ik heb dan ook wel hele wijde broeken aan en een zwart lijntje (subtiel though) maar ik beschouw mezelf niet als een verpersoonlijkte boodschap aan de maatschappij dat alles kut is en dat iedereen die normaal is automatisch een achterlijke gladiool is. Het is gewoon een kwestie van volwassen zijn. Mensen als drama, EPD, Thutshui (hoewel.... ), Je$u$ Crust enz. zijn gewoon veel beter serieus te nemen omdat je weet dat er een bepaalde volwassenheid aan vast zit. Dr zijn genoeg mensen van wie je dat niet kan zeggen.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Wawawa, bla bla bla

Gewoon kansloos zuipen, da's de beste oplossing voor iedereen
Amen to that.

Ik wil wel bij je groepie hoor Rhinus, als ik er dan toch in eentje moet.. maar ik ga pertinent geen breezer drinken. Da's zo passé
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:29
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:


irritant......

ik vind jou ook knap irritant, maar dat ga ik toch ook niet de hele tijd melden
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:55
^RiOtrIoT^
^RiOtrIoT^ is offline
Bijna al mijn vrienden die zich anders kleden dan wat nu in is zijn vaak depri en down, ik ook, ik vraag me af of het door het "anders" zijn komt dat je depri en down word/bent (door het commentaar wat je krijgt) of ga je je "anders" kleden doordat je depri en down bent?
__________________
TuuRLijK HeeFT ieDeReeN ReCHT oP MijN MeNiNG :p
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 17:25
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
boardbabe schreef:



ik vind jou ook knap irritant, maar dat ga ik toch ook niet de hele tijd melden
van mij mag je... doet me niets eigenlijk... en als ik iets irritant vind dan zeg ik het lekker wel en er is niets maar dan ook niets wat jij daar aan kan doen (nehenenenen lekker puh)

zielig figuur...
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:20
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
^RiOtrIoT^ schreef:
Bijna al mijn vrienden die zich anders kleden dan wat nu in is zijn vaak depri en down, ik ook, ik vraag me af of het door het "anders" zijn komt dat je depri en down word/bent (door het commentaar wat je krijgt) of ga je je "anders" kleden doordat je depri en down bent?

*knuf voor lieke*
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:26
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
a new noise schreef:



*knuf voor lieke*
dacht ik, woow ik krijg een heuze knuf!
maar ach, neej, het was niet voor mij bedoeld
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 09:40
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Waarom wordt alternativiteit als een subcultuur gezien?
Ligt misschien aan mijn opvoeding ofzo, maar ik heb altijd geleerd dat mensne aan doen wat ze mooi vinden en niet om ergens bij te horen of om iets te bewijzen. Ik denk dat een hoop alternatieve mensen de puberteit al voorbij zijn en dat stukje twijfels gehad hebben...

Ik vraag me dan ook af waarom niet-alternatieve mensen alterrnativiteit als een soort van dwarszitterij of abnormaliteit blijven zien..

Waarom zeggen we: die alto's in plaats van die mensen?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Haat: Racisten, mensen die Breezerdrinkers haten, mensen die Top40 muziek haten omdat dat comercieel is.


Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:34
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gewoon kansloos zuipen, da's de beste oplossing voor iedereen
.. meneer... wat een super uitspraak *geeft nare een schouderklopje*
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:38
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
PowerMetal, PunkRock & Rock
Cabaret, comedy series, horror films & thrillers.
lamballen.
Blauwe spijkerbroek, mutstrui & berschoenen.
Bier (en de rest, Yogho, Dubbelfriss, MultiVitaminen, Bessenjenever & Ranja (en ja, ik lust dus ook Breezer))
Racisten, mensen die Breezerdrinkers haten, mensen die Top40 muziek haten omdat dat comercieel is.
Kakkers, normale mensen en 'alto'.
Extra: Beinvloedbaar door andere mensen, sarcastisch, goed kunnen luisteren & lui.


Word ook lid van deze nieuwe alternatieve stroming!
wat heerlijk, bier, muziek, lamballen en vrienden

maar ok, flipper zou wel tof zijn, maar uh... niet van die rare dolfijn he ?? want die vind ik veels te afwijkend :] BEN® vandaag flipper
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.