Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2006, 15:39
Dries.
Dries. is offline
Hallo,


Ik moet een spreekbeurt geven over een bepaald stukje muziek die voor komt in de film The Lion King. Maar ik ken helemaal niets van muziek af. Ik moet vertellen welke insturmenten, welk ritme,... er gebruikt wordt en welk genre van muziek het is.

Ik zal hier een link zetten met het stukje waarover ik het moet hebben. Er staat rechts onder de foto een link naar het muziekje.

This Land – Hans Zimmer : http://www.avro.nl/web/avro_cultuur/...lion_king.aspx

Als jullie me hierbij zouden willen helpen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2006, 15:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
genre: filmmuziek

het thema wordt iig in het begin gespeeld door (denkik) een dwarsfluit (of panfluit) zo te horen, verder ook een koor. En ik denk dat de rest wordt ingevuld door een symfonisch orkest. Ritme is gewoon vierkwarts wat ik van het stukje zo hoor. Meer kan ik er ook niet over vertellen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:34
Dries.
Dries. is offline
Citaat:
Carn schreef op 01-11-2006 @ 16:57 :
genre: filmmuziek

het thema wordt iig in het begin gespeeld door (denkik) een dwarsfluit (of panfluit) zo te horen, verder ook een koor. En ik denk dat de rest wordt ingevuld door een symfonisch orkest. Ritme is gewoon vierkwarts wat ik van het stukje zo hoor. Meer kan ik er ook niet over vertellen.
Wat bedoel je juist met die vierkwarts?

Is dit stukje goed : ?

Het thema wordt in het begin gespeeld door een dwarsfluit, er is verder ook een koor te horen. Dat geheel wordt aangevuld door een symfonisch orkest........ Kan je aanvullen aub

Kan dat zijn dat ik ook geen viool hoor ? Of droom ik ?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 10:04
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Hans Zimmer rulezzz!

Misschien kun je gewoon op zijn eigen site kijken.

Sowieso geeft je Media Player waarschijnlijk het één en ander aan info weer
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 10:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dries. schreef op 01-11-2006 @ 18:34 :
Wat bedoel je juist met die vierkwarts?

Is dit stukje goed : ?

Het thema wordt in het begin gespeeld door een dwarsfluit, er is verder ook een koor te horen. Dat geheel wordt aangevuld door een symfonisch orkest........ Kan je aanvullen aub

Kan dat zijn dat ik ook geen viool hoor ? Of droom ik ?
nou ja weet niet zeker of het een dwarsfluit is. Het nummer sluit overigens af met wat afrikaanse zang en percussie, gezien de aard van de film wel te verklaren. Vierkwartsmaat is de maatsoort. Of er viool in zit durf ik zo niet te zeggen, kan nu geen muziek luisteren hier.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 10:43
Dries.
Dries. is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 11:04 :
Hans Zimmer rulezzz!

Misschien kun je gewoon op zijn eigen site kijken.

Sowieso geeft je Media Player waarschijnlijk het één en ander aan info weer
Wat is zijn site dan ?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 10:50
Dries.
Dries. is offline
Citaat:
Carn schreef op 02-11-2006 @ 11:43 :
nou ja weet niet zeker of het een dwarsfluit is. Het nummer sluit overigens af met wat afrikaanse zang en percussie, gezien de aard van de film wel te verklaren. Vierkwartsmaat is de maatsoort. Of er viool in zit durf ik zo niet te zeggen, kan nu geen muziek luisteren hier.
Is dit goed?


In het begin hoor je een dwarsfluit, die het thema speelt, deze wordt aangevuld door de viool en de contrabas; twee strijkinstrumenten. Wanneer ze het tempo er willen inbrengen, worden de slaginstrumenten gebruikt en de houtblazers, nog altijd aangevuld met de dwarsfluit en andere koperblazers. Als je het in het geheel bekijkt hebben we koperblazers, strijkers, houtblazers aangevuld met slaginstrumenten, deze zijn het symfonisch orkest. Op het einde hoor je meer slaginstrumenten, die verwijzen naar de plek waar de film wordt afgespeeld: Afrika. Ze noemen het Afrikaanse muziek.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
geen idee, ik controleer je huiswerk niet
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiers on the storm #211
Verwijderd
500 21-05-2008 15:32
Muziek Lion king muziek
Judelientje
24 26-06-2006 21:36
De Kantine blaat
Meneer Kat
5 20-10-2004 18:37
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.