Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 18:25
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Off-the-Rack Lagerfeld, at H&M

He wears high white collars and still prefers to correspond with paper and pen, but everyone in fashion knows that Karl Lagerfeld is a champion multitasker. There are the collections he designs for Chanel, Fendi and his own label, Lagerfeld Gallery; the books he publishes under his own imprint; and the photographs he makes for magazines like French Vogue and V. Now Mr. Lagerfeld has given himself a new task: designing a small line of clothing and accessories for H&M, the Stockholm-based mass retailer.

This latest high-low collaboration was announced yesterday, as Mr. Lagerfeld was working on his fall Chanel haute couture collection in Paris and preparing to photograph the actress Vanessa Paradis for Marie Claire. H&M, which has 991 outlets in 19 countries, said Mr. Lagerfeld has designed 30 styles, for sale in November, under the label Karl Lagerfeld for H&M.

"I was always quite fascinated by H&M," Mr. Lagerfeld said by telephone. "Because people who buy Chanel and other expensive things buy there, too. For me, this is fashion today." He was flattered, he said, that H&M approached him after concluding that his name and face could attract millions of shoppers. "My look isn't too classical, and it isn't trendy," said Mr. Lagerfeld, 65, who will appear in advertisements for the line. "My look is the look of nobody."

Chanel doesn't have a conflict. "We're 101 percent fine with the idea," said Arie L. Kopelman, president of Chanel Inc., where a simple white blouse with collar embroidery can cost $1,500. "It's a decision that only Karl can make."

Mr. Lagerfeld said the H&M line will, in any case, more closely resemble the graphic style of Lagerfeld Gallery. "I'm not going to do what I do for Chanel," he said. "That's copied enough."

He sounded as if he had all the time in the world. "It's quite a pleasant feeling," he said, pursuing the idea of multitasking. "And I must say maybe it's because I never look back. Tomorrow we don't know about, and yesterday is over."


how fun is that? H&M is zo te zien wel desperate om klanten te winnen opeens? eerst al die topmodellen (Kate Moss, Naomi en Claudia) op reclameposters, nu een topdesigner die t-shirtjes van 7.50euro gaat ontwerpen.. ik vraag me af of ze duurder worden?


http://www.style.com/fashionshows/co...thumb/LGALLERY
(zijn gewoonlijke collectie)
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 18:29
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
erg desperado van H&M maar who knows, misschien wordt het nog wel leuk

Karl (L)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:32
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Karl (L) indeed!

ik ben echt benieuwd
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:41
Verwijderd
<--- Karl

cool
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 18:42
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Súúúuúúúuuuuuúúuuuperspannend!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:03
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:37
Verwijderd
Er veranderd weinig dan,
behalve wat bekende namen...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:40
Verwijderd
ik vind het echt leuk
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:41
Susanne
Susanne is offline
Ik koop toch haast nooit wat bij de H&M, alleen basic tshirtjes ofzo, nou als hij die wil gaan "designen" moet ie dat maar doen, ik sta er niet echt van te springen ofzo
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
nederlands persberichtModegoeroe Karl Lagerfeld (65) gaat een betaalbare collectie ontwerpen voor de Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M).

Lagerfeld, die ook als couturier werkt voor het Parijse modehuis Chanel, zal zo´n 30 kledingstukken ontwerpen voor de herfstcollectie. De kleren worden gemerkt met het label "Karl Lagerfeld for H&M" en liggen midden november in de winkel.



Het is niet de eerste keer dat Lagerfeld zijn mode voor de gemiddelde portefeuille betaalbaar maakt. Van 1987 tot 1995 ontwierp hij confectiekleding voor Klaus Steilmann. En acht jaar geleden presenteerde hij een eerste eigen collectie in de catalogus van Quelle.
Ik vind het wel leuk, H&M is betaalbaar, maar daar is de kleding kwaliteit ook wel een beetje naar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 00:06
Verwijderd


ghe
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 06:16
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Ben benieuwd
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:19
Verwijderd
gááf
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:23
Isha
Isha is offline
Citaat:
Ridder schreef op 01-07-2004 @ 23:45 :

Citaat:
nederlands persberichtModegoeroe Karl Lagerfeld (65) gaat een betaalbare collectie ontwerpen voor de Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M).

Lagerfeld, die ook als couturier werkt voor het Parijse modehuis Chanel, zal zo´n 30 kledingstukken ontwerpen voor de herfstcollectie. De kleren worden gemerkt met het label "Karl Lagerfeld for H&M" en liggen midden november in de winkel.



Het is niet de eerste keer dat Lagerfeld zijn mode voor de gemiddelde portefeuille betaalbaar maakt. Van 1987 tot 1995 ontwierp hij confectiekleding voor Klaus Steilmann. En acht jaar geleden presenteerde hij een eerste eigen collectie in de catalogus van Quelle.

Ik vind het wel leuk, H&M is betaalbaar, maar daar is de kleding kwaliteit ook wel een beetje naar.

Haha de Quelle is toch zo'n Oostblokcatalogus? Ik ben erg benieuwd wat ie ervan gaat bakken
__________________
ooh
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:25
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Jules schreef op 02-07-2004 @ 07:16 :
Ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:26
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
Isha schreef op 02-07-2004 @ 12:23 :
Ik vind het wel leuk, H&M is betaalbaar, maar daar is de kleding kwaliteit ook wel een beetje naar.



Haha de Quelle is toch zo'n Oostblokcatalogus? Ik ben erg benieuwd wat ie ervan gaat bakken
[/QUOTE]


hiihih de Quelle en de Klingel
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:35
jaimster
Avatar van jaimster
jaimster is offline
En dit dan:

Karl Lagerfeld heeft de smaak te pakken. Nadat hij voor Hennes en Mauritz al een betaalbare collectie ontwierp, knutselt hij opnieuw aan relatief goedkope t-shirtjes in opdracht van Disney.
Donald Duck wordt dit jaar 75 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden. Voor deze gelegenheid maakt Karl Lagerfeld een karikatuur van zichzelf als Donald Duck, compleet met donkere zonnebril en kuif. Deze print drukt hij af op een t-shirt waarvan er in totaal 3000 gemaakt worden. De shirtjes kosten 50 dollar per stuk en zijn inmiddels al bijna uitverkocht.

*kwak kwak*

__________________
God is a bully with a magnifying glass
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:41
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
nou, het kan me echt geen fuk schelen wie mijn kleding ontwerpt, al is het [insert] een of andere oetlul [/insert] .
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2004, 22:17
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Stella McCartney otnwerpt voor H&M
teeth, wait
56 08-11-2005 21:09
Lifestyle H&M and Karl Lagerfeld
jooran
217 20-11-2004 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.