Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 12:02
Wuftie
Wuftie is offline
hoi ik heb een waterhoofd (dat is dat je hersenvocht niet meer kan doorstromen en dan worden je hersenen door jhe ventrikels dichtgedrukt) en daarvoor heb ik op mijn 1e een drain (afvoerbuisje) in mijn hoofd gekregen. en die is nu vermoedelijk verstopt, volgens de neurochirurg. dus ze moeten waarschijnlijk gaan opereren. daarvoor moeten ze de rechterhelft van mijn hoofd kaalscheren. weten jullie iets wat ik bijv. met mijn haar kan doen dat het dan niet zo opvalt? anders loop ik een jaar met een halfkale kop rond dat lijkt me niej so fijn.
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:14
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Wuftie schreef op 05-02-2006 @ 13:02 :
hoi ik heb een waterhoofd (dat is dat je hersenvocht niet meer kan doorstromen en dan worden je hersenen door jhe ventrikels dichtgedrukt) en daarvoor heb ik op mijn 1e een drain (afvoerbuisje) in mijn hoofd gekregen. en die is nu vermoedelijk verstopt, volgens de neurochirurg. dus ze moeten waarschijnlijk gaan opereren. daarvoor moeten ze de rechterhelft van mijn hoofd kaalscheren. weten jullie iets wat ik bijv. met mijn haar kan doen dat het dan niet zo opvalt? anders loop ik een jaar met een halfkale kop rond dat lijkt me niej so fijn.
hoed/pet/pruik/helemaal kaal?
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:23
Verwijderd
Ik zou alles eraf laten halen en dan een pruik/hoedje gaan dragen. Met maar voor de helft haar, kan je denk ik niets doen.
Hebben ze geen tips daarvoor? Ik kan me voorstellen dat meer meisjes dit hebben gehad, en die hebben allemaal een oplossing gevonden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik werk op de Neurologie/Neurochirurgie afdeling in een ziekenhuis, dus ik zie vaak mensen waarbij een deel van hun hoofd is kaalgeschoren. Vaak zijn het mannen en die scheren dan gewoon alles kaal/kort. Vrouwen bedekken de kale plek vaak met de rest van het haar.

Ik kan me niet voorstellen dat ze je HELE rechterhelft wegscheren hoor! Ze scheren altijd zo weinig mogellijk weg. Zelfs bij hele grote hersenoperaties.
Vaak is het maar een klein kaal vierkantje en dat kan je best camoufleren door je haar erover te hangen.

Ik zou dus even afwachten tot na de operatie en dan kijken wat het makkelijkste is.

In ieder geval niet alles kaalscheren, zolang je niet weet hoeveel ze weg gaan scheren
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:24
Verwijderd
Als het maar een klein stukje is, dan kan je het idd wel bedekken, als het écht de helft is, dan lukt dat denk ik niet meer. Ik zou 't in ieder geval afwachten en na de operatie kijken hoe 't eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het maar een vierkantje is dan zou ik je haar laten groeien zodat je met de rest van je haar die kale plek kan bedekken.

Ik heb wel eens een bultje weg laten halen op mijn hoofd waarbij er ook een stukje kaalgeschoren werd en dat vond ik eerst ook heel erg maar uiteindelijk viel het heel erg mee. Je krijgt dan wel eerst van dat piekhaar wat recht overeind staat maar als het wat langer is gaat het gewoon tussen je haar zitten. Het valt dan minder op als je lang haar hebt, maar als je kort haar hebt is het uiteraard sneller bijgegroeid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 05-02-2006 @ 18:19 :


Ik kan me niet voorstellen dat ze je HELE rechterhelft wegscheren hoor! Ze scheren altijd zo weinig mogellijk weg. Zelfs bij hele grote hersenoperaties.
Vaak is het maar een klein kaal vierkantje en dat kan je best camoufleren door je haar erover te hangen.

Dan was ik dus de lul, bij mij deden ze dat dus wel en ze zeiden dat het maar een baan zou zijn.
Ik zou als ik dat nieuws zou horen sowieso alles er meteen afhalen. Ik voelde me veel lekkerder met een Sinead 'O Connor look dan met verschillende plukken en lengtes. Alleen die tussenlengte erna als je het langer wil laten groeien is kut. Dus hoedjes en petjes ja, dat is het em toch wel.

Sterkte trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:43
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Heb je ook Spina Bifida dan?

Enne ontopic: ik weet het niet, ik denk dat je dat beter in het ziekenhuis kunt vragen, die hebben wel ervaring met dat soort dingen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:11
Wuftie
Wuftie is offline
nnee, ik heb geen spina bifida, jij wel dan?? dan kun je ook es op www.bosk.nl kijken, staat een heleboel op.
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Wuftie schreef op 11-02-2006 @ 14:11 :
nnee, ik heb geen spina bifida, jij wel dan?? dan kun je ook es op www.bosk.nl kijken, staat een heleboel op.
Ja ik wel, maar ik heb geen waterhoofd.. had wel 98% kans erop.
Ik kijk ook wel vaak op die site ja, we zijn ook lid van de bosk dus..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat is de rol van de huisarts?
hansdebruin
47 01-08-2006 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.