Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 21:56
Verwijderd
Waarom kan ik niet boos worden? Ik zit dus in de eerste, ik kreeg ruzie met mijn toenmalige beste vriendin en dat was toen helemaal voorbij. Ik zag niks meer zitten, had niemand over. Maar X hielp mij. (X om de naam te verbergen )Ik kon haar alles vertellen, deed dat ook. Maar een tijdje geleden kregen wij ruzie. Weer had ik niemand over, nergens om naartoe te gaan, niemand om mee te praten. En er kwam ook niemand. Ik zag het echt niet meer zitten en stond op het punt zelfmoord te plegen, dat heb ik dan ook gezegd. Toen heb ik een lesuur met mijn mentrix moeten praten en had ze een afspraak gemaakt met de vertrouwenspersoon op school. X kwam mee. Op msn praat ze gewoon met me, maar in het echt niet. Op msn lijkt het soms of ze me wil helpen, maar tegerlijkertijd sloopt ze me helemaal. Elke keer als ze in de buurt kom word ik bang, bang dat ze me weer kwetst. Ze heeft ALLES wat ik haar verteld heb doorverteld aan, voor zover ik weet, 9 (!) personen. Alles wat ik haar vertelde omdat ik haar vertrouwde, omdat ze zei niets door te vertellen. Maar ze heeft niet alleen alles doorgeluld, ze heeft niet verteld dat zij de reden was dat ik zelfmoord wilde plegen, ze zei dat ik pot was en daarom dood wilde. Waarom word ik dan boos op mezelf, dat ik haar vertrouwde, dat ik teveel vroeg, dat het allemaal mijn schuld is. Ik wil niet dood, maar elke dag voel ik me steeds slechter en slechter. Waarom kan ik niet boos worden op haar, waarom kan ik het niet vergeten? Waarom kan ik het niet gewoon laten rusten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef op 21-05-2003 @ 22:56:
Waarom kan ik niet boos worden op haar, waarom kan ik het niet vergeten? Waarom kan ik het niet gewoon laten rusten?
Misschien omdat ze veel voor je betekende en misschien nog we betekend...ondanks alles? En niet vergeten...misschien doet het je nog teveel...? Probeer het iig niet weg te stoppen, praat er met mensen over (bv. de vertrouwenspersoon) en verwerk het.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:10
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
heb geen tyd om er egt over na te denken, maar t eerste wat ik dacht was dat als ze over je praat op die manier.
je dr zeker op msn links moet laten liggen en geen dingen vertellen.
*biedt excuus aan voor snelle antwoord*
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2003 @ 23:05:
Misschien omdat ze veel voor je betekende en misschien nog we betekend...ondanks alles? En niet vergeten...misschien doet het je nog teveel...? Probeer het iig niet weg te stoppen, praat er met mensen over (bv. de vertrouwenspersoon) en verwerk het.
die vertrouwenspersoon ben ik 3 keer geweest en hoef ik nu niet meer naartoe
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef op 21-05-2003 @ 23:27:
die vertrouwenspersoon ben ik 3 keer geweest en hoef ik nu niet meer naartoe
Iemand anders dan, ik zei ook maar wat (of meer: ik gaf een voorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2003 @ 23:33:
Iemand anders dan, ik zei ook maar wat (of meer: ik gaf een voorbeeld).
maar er zijn er niet meer, ze luisteren niet of geloven me niet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 07:40
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef op 22-05-2003 @ 08:19:
maar er zijn er niet meer, ze luisteren niet of geloven me niet
Je mentor, je huisarts, je ouders, enz. ook niet?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 08:25
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
Citaat:
kydnav schreef op 21-05-2003 @ 22:56:
Waarom kan ik niet boos worden? Ik zit dus in de eerste, ik kreeg ruzie met mijn toenmalige beste vriendin en dat was toen helemaal voorbij. Ik zag niks meer zitten, had niemand over. Maar X hielp mij. (X om de naam te verbergen )Ik kon haar alles vertellen, deed dat ook. Maar een tijdje geleden kregen wij ruzie. Weer had ik niemand over, nergens om naartoe te gaan, niemand om mee te praten. En er kwam ook niemand. Ik zag het echt niet meer zitten en stond op het punt zelfmoord te plegen, dat heb ik dan ook gezegd. Toen heb ik een lesuur met mijn mentrix moeten praten en had ze een afspraak gemaakt met de vertrouwenspersoon op school. X kwam mee. Op msn praat ze gewoon met me, maar in het echt niet. Op msn lijkt het soms of ze me wil helpen, maar tegerlijkertijd sloopt ze me helemaal. Elke keer als ze in de buurt kom word ik bang, bang dat ze me weer kwetst. Ze heeft ALLES wat ik haar verteld heb doorverteld aan, voor zover ik weet, 9 (!) personen. Alles wat ik haar vertelde omdat ik haar vertrouwde, omdat ze zei niets door te vertellen. Maar ze heeft niet alleen alles doorgeluld, ze heeft niet verteld dat zij de reden was dat ik zelfmoord wilde plegen, ze zei dat ik pot was en daarom dood wilde. Waarom word ik dan boos op mezelf, dat ik haar vertrouwde, dat ik teveel vroeg, dat het allemaal mijn schuld is. Ik wil niet dood, maar elke dag voel ik me steeds slechter en slechter. Waarom kan ik niet boos worden op haar, waarom kan ik het niet vergeten? Waarom kan ik het niet gewoon laten rusten?
wat had ik dan moeten doen, jij stond zoals je zelf al zei, op het punt zelfmoord te plegen.. Had ik je dat dan gewoon moeten laten doen? Je hebt mij nooit gezegd dat de reden IK was. HAd je dat moeten doen, had je dat aan de vertrouwenspersoon moeten vertellen... Ik het het niet aan 9 personen doorverteld, en dat weet je heel goed... Ik heb het aan de Vries verteld en Iris stond er bij... Ik had het verteld omdat dat me het beste leek... Mevr. de Vries die vroeg er zelf ook naar, zij heeft het doorverteld aan de mentrix jij hebt het "verteld" aan de vetrouwenspersoon... en de rest die het weet hebben het geraden en zijn het per ongeluk te weten gekomen...
Ik heb je de kans gegeven boos te worden, ik heb je 20 keer gevraagd of je boos was omdat ik het door had verteld... Maar jij zei dat je het "aardig vond". En dan, ik heb niet gelogen over wat ik ahd gezegd, je hebt dat zelf gezegd en zelf toegegeven toen ik het vroeg... En je weet zelf ook best wat de echte reden was van de ruzie...
En dan, wat wil je? Dat ik nu weer gewoon normaal tegen je doe? Ik werd gek van je, je liep achter me aan je wist alles van me, je spaart al mijn fotows, alles wat ik deed was goed, alles wta ik zie was goed... Daar kan een mens gek van worden, ergens in me achterhoofd rondspoken dat je misschien wel lesbisch was. En het was niet de enige die het was opgevallen, er waren er meer...

Sorry hoor, en geloof me dit is echt niet jouw schuld, maar als je wilt dat mensen jouw helpen, meot je wel de waarheid spreken en geen dingen achterhouden...

PS.: Ja, ik ben X
__________________
signature.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 08:36
Verwijderd
Citaat:
plonkie schreef op 22-05-2003 @ 09:25:
wat had ik dan moeten doen, jij stond zoals je zelf al zei, op het punt zelfmoord te plegen.. Had ik je dat dan gewoon moeten laten doen? Je hebt mij nooit gezegd dat de reden IK was. HAd je dat moeten doen, had je dat aan de vertrouwenspersoon moeten vertellen... Ik het het niet aan 9 personen doorverteld, en dat weet je heel goed... Ik heb het aan de Vries verteld en Iris stond er bij...
iris, nathalie, de vries, de ruiter, chanty, die andere vriendin, de meester van die vriendin, wouter,je moeder

Ik had het verteld omdat dat me het beste leek... Mevr. de Vries die vroeg er zelf ook naar, zij heeft het doorverteld aan de mentrix jij hebt het "verteld" aan de vetrouwenspersoon... en de rest die het weet hebben het geraden en zijn het per ongeluk te weten gekomen...
Ik heb je de kans gegeven boos te worden, ik heb je 20 keer gevraagd of je boos was omdat ik het door had verteld...
zoals hier al staat, dat kan ik dus niet, dat lukt niet

Maar jij zei dat je het "aardig vond". En dan, ik heb niet gelogen over wat ik ahd gezegd, je hebt dat zelf gezegd en zelf toegegeven toen ik het vroeg... En je weet zelf ook best wat de echte reden was van de ruzie...
En dan, wat wil je? Dat ik nu weer gewoon normaal tegen je doe? Ik werd gek van je, je liep achter me aan je wist alles van me, je spaart al mijn fotows, alles wat ik deed was goed, alles wta ik zie was goed... Daar kan een mens gek van worden, ergens in me achterhoofd rondspoken dat je misschien wel lesbisch was. En het was niet de enige die het was opgevallen, er waren er meer...

Sorry hoor, en geloof me dit is echt niet jouw schuld, maar als je wilt dat mensen jouw helpen, meot je wel de waarheid spreken en geen dingen achterhouden...

maar jij loog ook, jij gaf een valse reden dat ik zelfmoord wilde plegen, dat zei nathalie

PS.: Ja, ik ben X
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 08:43
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
Iris stond erbij
Naatje kwam omdat ik me per ongeluk versprak waar zij bij zat
de vries heb ik het aan verteld
de ruiter weet het door de vries
chanty is mijn beste vriendin
die andere vriendin, jij kent haar nniet, en ik had aan haar gevraagd wat ik moest doen, zij was de eerste die het wist
die meester die had geholpen
wouter heeft geraden
me moeder omdat ze me moeder is, en er ook veel verstand van heeft, zowel van zelfmoord als al het andere
----------------------------------------------------------------
Als ik vraag: Ben je boos? Kan je ja zeggen...
Ik heb nog zoveel keer gevraagd of je het me wilde vertelllen als je echt boos was... deed je ook niet
----------------------------------------------------------------
Ik heb niet gelogen, ik heb verteld wat ik wist... Ik heb sowieso niet gelogen tegen men. Graags want jij hebt het aan hem verteld en had je het meteen goed moeten vertellen,
en nathalie weet er bijna niks van...
__________________
signature.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
eigenlijk word dit gechat volgens mij.
maar opzich, nu heb ik wel de verhalen van beide kanten gehoord.

Tegen plonkie wil ik zeggen dat je niet gelijk de conclusie moet trekken dat ze lesbisch zou zijn. Misschien is ze dat, misschien ook niet. Als ze dit is, zal ze hier uiteindelijk zelf voor uit komen, en anders niet enk had je het dus fout. Ik kan me heel goed voorstellen dat kydnav het niet leuk vind dat nu 9 mensen het weten. Je zegt dat dat ene meisje erbij stond. Had je het dan niet kunnen zeggen waar niemand bij was? Dat die jongen het geraden heeft had je ev. kunnen ontkennen. Begrijp mij nu niet verkeerd, want ik begrijp heel goed dat jij je zorgen maakte om kydnav, en wellicht het aan die andere vriendin moest vertellen omdat het jou ook een beetje hoog zat. Maar begrijp ook dat dit voor haar heel moeilijk is?! (btw, nu weet je dat ze wel boos is, wat ga je nu doen?)

tegen kydnav: Hoe komt dat dan dat je niet durft (?) te zeggen dat je boos bent op haar? niet genoeg zelfvertrouwen, of bang haar daardoor kwijt te raken, want zoals je schreef had je anders niemand. Ik begrijp, zoals ik net tegen plonkie zei, dat je het er moeilijk mee hebt dat 9 mensen het nu weten en ook dat ze beweren dat jij lesbisch bent. Ik weet niet of het waar is of niet, maar ze hebben het recht niet dit zomaar te concluderen. Nou, het heeft geen zin je aan te raden het plonkie alsnog te zeggen dat je boos bent want dat weet ze nu. Als je zeker weet dat je niet lesbisch bent zou je het die groep mensen kunnen vertellen? Maar dat hoeft niet natuurlijk, als ze toch al zo over je denken. (is het trouwens waar dat je die foto's spaart van plonkie? waarom (hoef je niet per se te zeggen hoor ))

nou, ik hoop dat jullie hier uitkomen met z'n tweetjes.

-xxx- en knuff Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:51
Verwijderd
Persoonlijke dingen niet via het forum ajb.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:57
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
Citaat:
... schreef op 22-05-2003 @ 11:45:

Tegen plonkie wil ik zeggen dat je niet gelijk de conclusie moet trekken dat ze lesbisch zou zijn. Misschien is ze dat, misschien ook niet. Als ze dit is, zal ze hier uiteindelijk zelf voor uit komen, en anders niet enk had je het dus fout.
nog ff tussendoor: ze had het tegen me gezegd, dus dan denk ik dat
__________________
signature.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 17:06
Verhalen & Gedichten Waarom nou jij...
Rossantha
6 03-06-2004 21:01
De Kantine Waarom heeft Machiavelli een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:54
De Kantine Waarom heeft hasseltboy een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:49
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 14:23
Verhalen & Gedichten waarom?
misspretty
0 06-11-2001 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.