Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 16:52
Some
Avatar van Some
Some is offline
Oke niet denken dat ik ziek ben of gek ofzo met wat ik nu probeerd uit te leggen:

IK heb heel vaak op een dag dat ik aan het denken ben en vaak gaat het over leuke onderwerpen maar ook over gewone onderwerpen. Dan denk ik me bijv. in hoe andere mensen me zien of zagen als ik bijvoorbeeld iets deed op dat moment. Wat vinden ze van me wat denken ze van me enz.. Dat dwaalt steeds door me hoofd. Maar niet alleen over mezelf ook vaak als er iets anders is gebeurd, iets aparts ofzo dan dwaalt dat ook door me hoofd en denk ik er net zo vaak en lang aan totdat ik het gevoel heb "dit is het juiste beeld" zo ging eht of zo was het precies.
Hoe meer ik aan iets denk hoe vaker het terug komt en hoe meer ik me er aan erger. Het lijkt wel of ik er soms gek van wordt.

Wie kent dit en wat moet ik ermee?? Het klinkt gek maarja wil het gewoon ff kwijt. Als ik iets doe ofzo of ergens mee bezig ben dan denk ik niet vaak aan zulk soort dingen want dan ben ik afgeleid. En het maakt niet uit of ik stil in bed ligt of stil zit in de les ik denk er gewoon steeds aan terug ofzo. HEt wil niet weg!!!!

Wie kan me helpen, meer afleiding zoeken ofzo of het gewoon proberen te vergeten (wat lastig is)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 19:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wat bedoel je precies met HET? Zijn het die gedachtes? Of heb je bij die gedachtes ook nog echt emoties, dat je bang wordt oid?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:18
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
Eend schreef op 09-09-2003 @ 20:51:
Wat bedoel je precies met HET? Zijn het die gedachtes? Of heb je bij die gedachtes ook nog echt emoties, dat je bang wordt oid?
nee de gedachtes wordt niet bang ofzo maar die gedachtes gaan niet uit me hoofd. Het is niet dat ik ergens bang of zenuwachtig voor bent maar ik herhaal het steeds alsof ik het leert lijkt het heel gek...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 23:34
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Some schreef op 09-09-2003 @ 17:52:
Ik weet niet zeker maar ik denk dat ik je wel begrijp en herken.

Ik weet eigenlijk ook niet echt wat je eraan kan doen. Is denk ik teverhalen op onzekerheid, en daar kan je wel dingen aan doen.
Maar dit specefiek weet ik niet.
IK kan vaak die gedachten ook niet echt stop zetten, ik blijf er maar aan dat soort dingen denken, wat ik ook doe.
Met zo min mogelijk mensen omgaan waar wat van je verwacht wordt (niet op zakelijk gebied, maar gewoon) doe ik.
Kweet niet hoe ik ut anders zou moeten doen.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 13:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Some schreef op 09-09-2003 @ 21:18:
nee de gedachtes wordt niet bang ofzo maar die gedachtes gaan niet uit me hoofd. Het is niet dat ik ergens bang of zenuwachtig voor bent maar ik herhaal het steeds alsof ik het leert lijkt het heel gek...
Hmmz, maybe kun je de stop-denk-doe uitproberen? Dat is dat je bijvoorbeeld elk half uur ff tegen jezelf zegt: STOP! Daarna denkt waarover je denkt en of het re-eel is en dan doen wat jou het beste lijkt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 12:36
Seksualiteit Necrofilie (sex met lijken)
Niek Amersfoort
99 22-09-2004 00:06
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Eencellige met oogjes...
Vince_007
18 22-08-2003 19:01
Psychologie Mijn broertje naar een (gezinsvervangend)tehuis?
Snow White
26 28-07-2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.