![]() |
|
1. Kweek een polio-armpje
2. Kijk dit filmpje http://www.kolumbus.fi/janne.hanhela/cpt_brodequin.wmv 3. Doe het na
|
![]() |
|
zoek zelf maar wat chap van jim chapin, flo mournier, virgil donati, en niet te vergeten gene hoglan
![]() Dat filmpje wat jij liet zien is wel een extreem geval denkik, en extreme muziek is altijd een teken van beperkte muzikaliteit -edit- Doublebass record is in handen van Tim Waterson op het moment....ik ben te lam om die soundclipjes weer te zoeken
Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 11:20. |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat daar iets mis mee is, ik geniet ook best van mn dagelijke portie death metal, maar metal is zo ie zo niet de stijl waarin je nu al je muzikale finesse in kwijt kan, het blijft gewoon muziek dat overmacht moet uitstralen. Waarom denk je dat bvb den Dream Theater knullen zich vaak uitleven met bij projectjes? -edit- typo
Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 11:47. |
![]() |
|
my point.
IEDEREEN kan 4 uur per dag gaan oefenen voor de snelste blastbeat, maar dan word het eerder een truukje en niet een muzikaal middel om een nummer te verbeteren, en gewoon lomp blasten vereist toch een stuk minder "talent" dan een gave lineaire funk groove neer te zetten -niet dat ik het niet wil kunnen-
|
tja, waarom zijn er dan drummers die dan geen moeite hebben met en brute blastbeats, maar ook een goede partij jazz en fusion kunnen spelen?
heb ik toch wat meer respect voor dan een finse freak met een polio arm
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
snelle blasters als Flo Mournier en Trym Torson blasten helemaal niet op kracht. Ze gebruiken en soort van 1 handige roffel-techniek waarbij ze de rim als een wig gebruiken en het drumstokje op een hefboom manier op en een neer bewegen. Hele grappige techniek die mits goed uitgevoerd superstrak klinkt. Een drummer als Frost van Satyricon blast wel weer op kracht, maar die zit er ook altijd erg gespannen bij
![]()
|
Goed is heel wat anders dan snel, en dit is een snelle drummer. Waarschijnlijk bakt hij er technisch geen ruk van, daar heb ik geen verstand van, maar drummers die zo snel kunnen drummen dat er zowat 1 toon uit hun snare komt zijn ook zeldzaam volgens mij.
Bovendien is Brodequin voor de rest ook vrij ruk ![]() Maar dat er geen technisch goede muzikanten in de Metal zitten vind ik wel een hele lading paardenpoep, natuurlijk zitten die er wel. En ook in de extreme kanten van de muziek. Het is totaal irrelevant of die ook jazz bandjes hebben, er zullen vast wel muzikanten zitten die alleen metal spelen en toch zwaar technische kennis in huis hebben.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tsasil: Metal staat bij lange na niet open voor veel persoonlijke invloeden met drums, omdat het drumwerk vaak alleen dient om het tempo aan te geven (waarin sommigen dus heel snel in zijn), en niet om de muzikale expressie van de drummer. Als een drummer als droom heeft om zo snel mogelijk te blasten, why not, maar een lekker fusion nummer met lekkerdere klinkende en moeilijkere ritmes vind ik toch muzikaler. (maar goed, volgens mij moet je drummer zijn om dat beter te apreciëren). En snelheid maakt indruk hè..maar daar heb je geen polio arm voor nodig ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Chris Penny van DEP heeft zelf conservatorium gedaan en wil graag ook iets anders gaan doen. Ik probeer metal drummers niet af te kraken, maar VEEL metal drummers drummen echt in een hokje, als ik het zo mag zeggen...en dat hokje vinden veel metalfans heel indrukwekkend en denken dat dat het "toppunt" is van drummen.
|
|