Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 20:41
Tsasil
Tsasil is offline
1. Kweek een polio-armpje
2. Kijk dit filmpje
http://www.kolumbus.fi/janne.hanhela/cpt_brodequin.wmv
3. Doe het na
Oud 19-04-2003, 21:27
Drudenhaus
Drudenhaus is offline
ziek
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 22:55
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
het is snel

maar k vind wat ie doet echt gigantisch ruk klinken
Oud 19-04-2003, 23:46
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Drudenhaus schreef op 19-04-2003 @ 22:27:
ziek
Dat was precies ook mijn eerste gedachte.
Oud 20-04-2003, 01:13
D
D is offline
Oké dit is ernstig, ik ga weer verder luisteren naar The Smiths want hiervan draai ik echt door.
Oud 20-04-2003, 01:52
Verwijderd
is dat een liliputter?

tyfus wat een strakke blast
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 08:09
Verwijderd
tering, die blast als een gek.
wat een aapje
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:38
Carn
Carn is offline
lekker snel ja, maar ik vraag me af hoe hij dat met zo`n spasten houding over 20 jaar nog wil doen, zal em niet lukken
Oud 20-04-2003, 10:41
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
zwaar anaal

hij molt z'n linker arm
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 10:57
Carn
Carn is offline
jup. Zijn zat kerels die dit kunnen MET goede techniek, die dus gewoon relaxed kauwgombelletjes aan het blazen zijn tijdens het spelen. ik ken zelfs een opa van 83 met snellere handjes
Oud 20-04-2003, 11:00
Carn
Carn is offline
maar goed. leuk filmpje
Oud 20-04-2003, 11:07
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-04-2003 @ 11:57:
jup. Zijn zat kerels die dit kunnen MET goede techniek, die dus gewoon relaxed kauwgombelletjes aan het blazen zijn tijdens het spelen. ik ken zelfs een opa van 83 met snellere handjes
En die zo snel kunnen drummen?

Dude, dan moet je daar toch eens wat filmpjes van gaan plaatsen...
Oud 20-04-2003, 11:17
Carn
Carn is offline
zoek zelf maar wat chap van jim chapin, flo mournier, virgil donati, en niet te vergeten gene hoglan

Dat filmpje wat jij liet zien is wel een extreem geval denkik, en extreme muziek is altijd een teken van beperkte muzikaliteit

-edit-

Doublebass record is in handen van Tim Waterson op het moment....ik ben te lam om die soundclipjes weer te zoeken

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:27
Upior
Upior is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-04-2003 @ 12:17:

en extreme muziek is altijd een teken van beperkte muzikaliteit
En waar basseer je dat op?
Oud 20-04-2003, 11:28
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
o nee...niet weer zo'n discussie....Als hij niet houdt van extreme muziek dan laat em!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:31
Upior
Upior is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 20-04-2003 @ 12:28:
o nee...niet weer zo'n discussie....Als hij niet houdt van extreme muziek dan laat em!
niet huilen.. dat doe ik ook.. ik vraag alleen waar hij zijn opmerking op basseert..
Oud 20-04-2003, 11:33
Skinless
Skinless is offline
dit filmpje is vet
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Upior schreef op 20-04-2003 @ 12:31:
niet huilen.. dat doe ik ook.. ik vraag alleen waar hij zijn opmerking op basseert..
Het is een feit, mensen die serieus, professioneel al vanaf hun kinder jaren met muziek bezig zijn hebben vaak bredere muzikale vaardigheidheden, en storten zich als muzikant niet op een bepaalde stijl.

Niet dat daar iets mis mee is, ik geniet ook best van mn dagelijke portie death metal, maar metal is zo ie zo niet de stijl waarin je nu al je muzikale finesse in kwijt kan, het blijft gewoon muziek dat overmacht moet uitstralen. Waarom denk je dat bvb den Dream Theater knullen zich vaak uitleven met bij projectjes?

-edit- typo

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:46
funest
funest is offline
tja snelheid boven kwaliteit

maar et is wel enorm snel ja..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:50
qghp
qghp is offline
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:51
Carn
Carn is offline
my point.

IEDEREEN kan 4 uur per dag gaan oefenen voor de snelste blastbeat, maar dan word het eerder een truukje en niet een muzikaal middel om een nummer te verbeteren, en gewoon lomp blasten vereist toch een stuk minder "talent" dan een gave lineaire funk groove neer te zetten

-niet dat ik het niet wil kunnen-
Oud 20-04-2003, 11:52
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
kwestie van smaak....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:58
Carn
Carn is offline
tja, waarom zijn er dan drummers die dan geen moeite hebben met en brute blastbeats, maar ook een goede partij jazz en fusion kunnen spelen?

heb ik toch wat meer respect voor dan een finse freak met een polio arm
Oud 20-04-2003, 11:59
qghp
qghp is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-04-2003 @ 12:58:
tja, waarom zijn er dan drummers die dan geen moeite hebben met en brute blastbeats, maar ook een goede partij jazz en fusion kunnen spelen?

heb ik toch wat meer respect voor dan een finse freak met een polio arm
ja ok we vatten je nu wel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:00
Carn
Carn is offline
http://www.drumcanman.com/Elrapido.wav

vrij rap
Oud 20-04-2003, 12:00
Verwijderd
E.r zitten toch dikke talenten in extreme muziek. Ik noem de drummers van macabre, cryptopsy, morbid angel, cephalic carnage, om maar eens met the top of the bill in huis te vallen.

Bovendien mag je als drummer best een specialiteit hebben vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:01
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
a new nose schreef op 20-04-2003 @ 13:00:
er zitten toch dikke talenten in extreme muziek : macabre, cryptopsy, morbid angel

om maar eens the top of the bill te noemen
devourment
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:01
Carn
Carn is offline
jup, maar die hebben dus ook vaak verschillende bij projektjes (volgens mij heeft flo van cryptopsy ooit een heuse jazz plaat ingespeelt)
Oud 20-04-2003, 12:09
Upior
Upior is offline
Sjongejonge Carn.. what a boatload full of CRAP

dat jij nou niks meer dan een drummaat uit (death)metal kan halen is jouw probleem..
Oud 20-04-2003, 12:11
Carn
Carn is offline
que? come again?
Oud 20-04-2003, 12:11
Carn
Carn is offline
ga maar lekker paradiddles met je voetjes oefenen, leer je tenminste nog wat techniek
Oud 20-04-2003, 12:20
Upior
Upior is offline
ik ben gitarist..
Oud 20-04-2003, 12:22
Carn
Carn is offline
Dan heb ik foute inlichtingen

ga drummen dan! gitaristen zat op deze aardkloot.
Oud 20-04-2003, 12:22
Upior
Upior is offline
sgoed, geef mij wat geld dan..
Oud 20-04-2003, 12:23
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
kinderen, kinderen, vrede op aard, geef elkander den hand
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:24
Carn
Carn is offline
Citaat:
Upior schreef op 20-04-2003 @ 13:22:
sgoed, geef mij wat geld dan..
Oud 20-04-2003, 12:24
Skinless
Skinless is offline
en pak dan elkaar op de bek
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:02
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
snelle blasters als Flo Mournier en Trym Torson blasten helemaal niet op kracht. Ze gebruiken en soort van 1 handige roffel-techniek waarbij ze de rim als een wig gebruiken en het drumstokje op een hefboom manier op en een neer bewegen. Hele grappige techniek die mits goed uitgevoerd superstrak klinkt. Een drummer als Frost van Satyricon blast wel weer op kracht, maar die zit er ook altijd erg gespannen bij
Oud 20-04-2003, 22:30
Tsasil
Tsasil is offline
Goed is heel wat anders dan snel, en dit is een snelle drummer. Waarschijnlijk bakt hij er technisch geen ruk van, daar heb ik geen verstand van, maar drummers die zo snel kunnen drummen dat er zowat 1 toon uit hun snare komt zijn ook zeldzaam volgens mij.

Bovendien is Brodequin voor de rest ook vrij ruk

Maar dat er geen technisch goede muzikanten in de Metal zitten vind ik wel een hele lading paardenpoep, natuurlijk zitten die er wel. En ook in de extreme kanten van de muziek. Het is totaal irrelevant of die ook jazz bandjes hebben, er zullen vast wel muzikanten zitten die alleen metal spelen en toch zwaar technische kennis in huis hebben.
Oud 20-04-2003, 22:31
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 20-04-2003 @ 23:30:

Bovendien is Brodequin voor de rest ook vrij ruk

brodequin is vet jij homeaux
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:36
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Skinless schreef op 20-04-2003 @ 23:31:
brodequin is vet jij homeau
Als iedereen dan toch mijn term gaat gebruiken, doe het dan GOED
Oud 21-04-2003, 11:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 20-04-2003 @ 23:30:

Maar dat er geen technisch goede muzikanten in de Metal zitten vind ik wel een hele lading paardenpoep, natuurlijk zitten die er wel. En ook in de extreme kanten van de muziek. Het is totaal irrelevant of die ook jazz bandjes hebben, er zullen vast wel muzikanten zitten die alleen metal spelen en toch zwaar technische kennis in huis hebben.
Technisch? zeker. Muzikaal? mwoh.
Oud 21-04-2003, 11:52
Type
Type is offline
ik zag laatst een filmpje van een 12 jarig jochie dat heel coulant een beetje zat te drummen. Geen zweet, geen stress, niet moeilijk doen, gewoon zo snel drummen dat zijn armen tot streepjes vervaagden, en je ogen het niet meer bij konden houden...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 21-04-2003 @ 12:52:
ik zag laatst een filmpje van een 12 jarig jochie dat heel coulant een beetje zat te drummen. Geen zweet, geen stress, niet moeilijk doen, gewoon zo snel drummen dat zijn armen tot streepjes vervaagden, en je ogen het niet meer bij konden houden...
laat zien :0
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:57
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-04-2003 @ 12:49:
Technisch? zeker. Muzikaal? mwoh.
Wat zou er niet muzikaal aan zijn dan?
Oud 21-04-2003, 12:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
a new nose schreef op 21-04-2003 @ 12:54:
Kom maar online, ik heb em ook.....filmpje van Tony Royster Jr.

Tsasil:

Metal staat bij lange na niet open voor veel persoonlijke invloeden met drums, omdat het drumwerk vaak alleen dient om het tempo aan te geven (waarin sommigen dus heel snel in zijn), en niet om de muzikale expressie van de drummer.

Als een drummer als droom heeft om zo snel mogelijk te blasten, why not, maar een lekker fusion nummer met lekkerdere klinkende en moeilijkere ritmes vind ik toch muzikaler. (maar goed, volgens mij moet je drummer zijn om dat beter te apreciëren).

En snelheid maakt indruk hè..maar daar heb je geen polio arm voor nodig
Oud 21-04-2003, 18:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-04-2003 @ 13:15:
Kom maar online, ik heb em ook.....filmpje van Tony Royster Jr.

Tsasil:

Metal staat bij lange na niet open voor veel persoonlijke invloeden met drums, omdat het drumwerk vaak alleen dient om het tempo aan te geven (waarin sommigen dus heel snel in zijn), en niet om de muzikale expressie van de drummer.

Als een drummer als droom heeft om zo snel mogelijk te blasten, why not, maar een lekker fusion nummer met lekkerdere klinkende en moeilijkere ritmes vind ik toch muzikaler. (maar goed, volgens mij moet je drummer zijn om dat beter te apreciëren).

En snelheid maakt indruk hè..maar daar heb je geen polio arm voor nodig
Je vergeet dan voor het gemak ff dat metal niet alleen blasten is. Drummers als Dave Witte (Burnt by the sun), Asgeir Mickelson (spiral architect), die kearl van DEP, die van Mastodon en de drummer van Postman Syndrome gooien toch heel wat buiten metal invloeden door de muziek heen. Ik snap best dat een Marco Mindeman, Terry Bozio of Virgil Donati muzikaal meer indruk maakt met compleet onafhankelijke ritmes van elk lichaamsdeel, maar met "alleen het tempo aangeven" doe je toch veel metaldrummers tekort.
Oud 21-04-2003, 19:32
PanDaemonAeon
PanDaemonAeon is offline

Jezzz, is zijn linkerhand zijn speedsjorhand ofzo???
Oud 21-04-2003, 20:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 21-04-2003 @ 19:11:
Je vergeet dan voor het gemak ff dat metal niet alleen blasten is. Drummers als Dave Witte (Burnt by the sun), Asgeir Mickelson (spiral architect), die kearl van DEP, die van Mastodon en de drummer van Postman Syndrome gooien toch heel wat buiten metal invloeden door de muziek heen. Ik snap best dat een Marco Mindeman, Terry Bozio of Virgil Donati muzikaal meer indruk maakt met compleet onafhankelijke ritmes van elk lichaamsdeel, maar met "alleen het tempo aangeven" doe je toch veel metaldrummers tekort.
Minneman

Chris Penny van DEP heeft zelf conservatorium gedaan en wil graag ook iets anders gaan doen.

Ik probeer metal drummers niet af te kraken, maar VEEL metal drummers drummen echt in een hokje, als ik het zo mag zeggen...en dat hokje vinden veel metalfans heel indrukwekkend en denken dat dat het "toppunt" is van drummen.
Oud 21-04-2003, 20:29
Type
Type is offline
Citaat:
a new nose schreef op 21-04-2003 @ 12:54:
Ik zal even vragen waar die dude dat filmpje vandaan had... Morgen of overmorgen post ik het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten