Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 22:16
Verwijderd
Ok, ik ben dus sinds gisteren overgestapt thuis van Firebird naar Firefox.
Ik had het wel een tijdje draaien op m'n werk en bij mijn broer, het crashte daar vaker dan Thunderbird Firebird deed..
Ik ging er vanuit dat het aan de PC's lag..

Maar thuis crasht Firefox ook vaker dan Firebird (maw, Firebird crashte nooit).

Heeft iemand meer dit probleem?

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 22:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 22:21
Type
Type is offline
Dat Firefox vaker crasht dan Thunderbird maakt dus echt niets uit
Firebird bedoel je denk ik

Ik heb het hier ook een dagje laten draaien, naast mijn Firebird, want ik had geen zin om weer al mijn plugins te gaan zoeken, en ik vond dus ook dat het
1. trager was
2. vaker crashte
3. dat het gewoon over het algemeen niet zo fijn werkte... (skins niet compatible etc, sommige plugins kunnen niet)

Dus ik ben weer terug gegaan naar Firebird, die ik nu nog steeds zalig vind...
Oud 29-03-2004, 23:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Heb ik geen last van.
Oud 30-03-2004, 03:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit zal zeker gebeuren als je de upgrade instructies niet leest. Daar staat duidelijk in dat je een nieuw profiel dient aan te maken, of allerminst de "chrome" directory in je profieldirectory te verwijderen.

Je profieldirectory staat standaard in:
Documents and Settings\<username>\Application Data\Phoenix\Profiles\

Daarin staat b.v. default en daarin een map met een rare reeks karakters. Daarin zie je de Chrome directory, die moet je gewoon deleten. Je verliest hierdoor geen instellingen.

En verder mag je nooit over je oude dir heen installeren als je de ZIP versie gebruikt, je mag dus niet de zip rechtstreeks over je oude directory uitpakken. Eerst deleten/moven/renamen en daarna uitpakken. De installer doet zoiets automatisch.
Oud 30-03-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-03-2004 @ 04:48:
Dit zal zeker gebeuren als je de upgrade instructies niet leest. Daar staat duidelijk in dat je een nieuw profiel dient aan te maken, of allerminst de "chrome" directory in je profieldirectory te verwijderen.

Je profieldirectory staat standaard in:
Documents and Settings\<username>\Application Data\Phoenix\Profiles\

Daarin staat b.v. default en daarin een map met een rare reeks karakters. Daarin zie je de Chrome directory, die moet je gewoon deleten. Je verliest hierdoor geen instellingen.

En verder mag je nooit over je oude dir heen installeren als je de ZIP versie gebruikt, je mag dus niet de zip rechtstreeks over je oude directory uitpakken. Eerst deleten/moven/renamen en daarna uitpakken. De installer doet zoiets automatisch.
Op de eerste 2 PC's waren het beide nieuwe installaties, er heeft nog geen ander mozilla product opgestaan.

Op mijn eigen PC stond wel een Firebird, maar geen installatie, en de profiles dir had ik ook verwijderd...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:28
M@rco
M@rco is offline
Firefox 0.8 crasht hier idd vaker dan eerdere releases...
Oud 30-03-2004, 12:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 30-03-2004 @ 10:06:
Op de eerste 2 PC's waren het beide nieuwe installaties, er heeft nog geen ander mozilla product opgestaan.
En op die eerste 2 PCs crasht firefox dus ook? Heb je extensions geinstalleerd of andere plugins? Wat voor OS, etc?
Oud 30-03-2004, 12:45
Myris
Myris is offline
Ik draai Firefox en hij doet het gewoon goed, net als Firebird deed. Nog geen problemen mee gehad.
Oud 30-03-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-03-2004 @ 13:07:
En op die eerste 2 PCs crasht firefox dus ook? Heb je extensions geinstalleerd of andere plugins? Wat voor OS, etc?
Windows XP
Firefox 0.8
Geen extensies of plugins

Vooral wanneer ik wat meerdere pagina's open heb staan (en geheugen zit dan nog niet vol).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:56
SCREAM!
SCREAM! is offline
Citaat:
Myris schreef op 30-03-2004 @ 13:45:
Ik draai Firefox en hij doet het gewoon goed, net als Firebird deed. Nog geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vreemd **********. Misschien wil je het probleem/bug melden. Kun je de fout reproduceren of is het onregelmatig?
Oud 31-03-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-03-2004 @ 20:46 :
Vreemd **********. Misschien wil je het probleem/bug melden. Kun je de fout reproduceren of is het onregelmatig?
On regelmatig, maar het crasht gewoon..
Zal het morgen eens laten komen, dat is niet zo moeilijk volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:56
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Nij mij reageer ie juist sneller (Firefox)..............
Oud 06-04-2004, 08:24
Rieno
Rieno is offline
Ik heb nog geen problemen gehad met firefox eigenlijk....gezien het feit ik Iexplorer gewend was, is dit al een hele vooruitgang
Firebird echter nog niet geprobeerd, dus die ook nog maar es gaan downloaden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 08:29
freyk
freyk is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 06-04-2004 @ 09:24 :
Ik heb nog geen problemen gehad met firefox eigenlijk....gezien het feit ik Iexplorer gewend was, is dit al een hele vooruitgang
Firebird echter nog niet geprobeerd, dus die ook nog maar es gaan downloaden.
Nou, van mij mag je dat doen, als je terug wilt gaan naar de oude versie van "firefox".
Het verschil tussen firebird en firefox is nog steeds de naam hé!

Maar het vreemde is dat firefox nog nooit bij me heeft gecrasht
Oud 06-04-2004, 08:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vanaf versie 0.8 heet het Firefox, daarvoor heette her Firebird (0.7) en nog eerder terug Phoenix.

Firefox zal wel blijven, het waren problemen die de nieuwswijziging forceerden (bedrijf dat Phoenix heette had bezwaar, en Firebird is een Open Source database).
Oud 06-04-2004, 21:25
M@rco
M@rco is offline
FWIW, ik draai nu een paar dagen een build van 2 april en heb hem nog niet zien crashen.
Oud 07-04-2004, 09:08
Verwijderd
Was het niet IBM die ooit zei: If it ain't broken, why fix it? Nee ik blijf gewoon lekker bij m'n Firebird 0.7, die precies die skin heeft die ik wil en die extensions die ik wil.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 07:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
eXo, kan natuurlijk. En FireFox 0.9 zal nog instabieler zijn omdat hier de nadruk wordt gelegd op het implementeren van alle features. Pas na 0.9 komt 1.0, de final. Hierbij zullen niet of nauwelijks nieuwe features worden toegevoegd, maar alleen/vooral bugs worden gefixed.

Zodra 1.0 uit is (deze zomer) dan kun je het beste wel overstappen. 0.9 en 1.0 zullen gebaseerd zijn op de Mozilla 1.7 branch, wat inhoudt dat sites beter renderen en dergelijke.
Oud 13-04-2004, 09:03
Verwijderd
Hmm .. laat het bijtijds ff weten dan probeer ik 't wel. Vooralsnog werkt 0.7 prima
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 09:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tegen de tijd dat Firefox 1.0 bereikt zal er uiteraard een feestje worden gegeven op S&M.
Oud 22-04-2004, 14:28
Puta
Puta is offline
kvind firefox maar kut, het prog start slomer op als IE en ik heb vaak dat ie plaatjes niet kan vinden of bepaalde sites niet goed opent. IE werkt prima zeker met een google popup blockertje. Maarja dat zullen de dy-hard pc'er niet met mij eens zijn denk ik
Oud 22-04-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Put@ schreef op 22-04-2004 @ 15:28 :
kvind firefox maar kut, het prog start slomer op als IE en ik heb vaak dat ie plaatjes niet kan vinden of bepaalde sites niet goed opent. IE werkt prima zeker met een google popup blockertje. Maarja dat zullen de dy-hard pc'er niet met mij eens zijn denk ik
Traag opent?
Bij mij opent hij sneller dan MSIE..

Sluit eens alle windows af, en start dan Firefox en MSIE tegelijk op.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:31
Puta
Puta is offline
ja ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar IE opent echt sneller, enlightenment heeft me wel eens vertelt dat dat kwam omdat er een vast bestandsdeel van IE altijd open blijft ofzo iets.
Oud 22-04-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Put@ schreef op 22-04-2004 @ 18:31 :
ja ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar IE opent echt sneller, enlightenment heeft me wel eens vertelt dat dat kwam omdat er een vast bestandsdeel van IE altijd open blijft ofzo iets.
Ja, dat klopt..
Maar zelfs dan start Firefox bij mij nog steeds sneller op..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2004, 14:50
Verwijderd
IE is idd wel een fractie sneller qua opstarttijd enzo, maar dat haal je er zo weer uit door het gemak van oa tabbed browsing, geintegreerde google search en die functie waardoor je naar hyperlinks kan navigeren door ze gewoon te typen .

Een verbeterpunt wat ik graag zou zien in volgende versies van Firefox is de mogelijkheid voor IE-achtige Rich Text Form fields.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:02
SCREAM!
SCREAM! is offline
Ik gebruik die googlezoek functie bijna nooit. Ik vind het vrij irritant dat dat ding dan google opent in de tab waar ik het intyp. Meestal wil ik de site waar ik ben echter gewoon nog houden. Dus dan moet ik dan maar een nieuwe tab openen en ga ik dan gewoon naar www.google.nl, kan ik ook nog eens op nederlands zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:48
Verwijderd
Dat kun je ook instellen, dat ie naar google.nl gaat ipv com. Heb ik ook gedaan works like a charm.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
SCREAM! schreef op 25-04-2004 @ 17:02 :
Ik gebruik die googlezoek functie bijna nooit. Ik vind het vrij irritant dat dat ding dan google opent in de tab waar ik het intyp. Meestal wil ik de site waar ik ben echter gewoon nog houden. Dus dan moet ik dan maar een nieuwe tab openen en ga ik dan gewoon naar www.google.nl, kan ik ook nog eens op nederlands zoeken.
ctr+t
en dan google instellingen even wijzigen (voorkeuren)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:31
SCREAM!
SCREAM! is offline
Citaat:
********** schreef op 26-04-2004 @ 11:41 :
ctr+t
en dan google instellingen even wijzigen (voorkeuren)
Google instellingen even wijzigen

Ik heb hier alleen Firefox 0.8 (dus zonder die andere mozilla zooi)

Maar dat met ctr-t is wel handig idd. Tis nog net niet automatisch, maar zo kan ik ermee leven. En die nederlands google kon ik krijgen door op het pijltje te klikken bij het google tekentje..en dan add engines...en dan ff een plugin installeren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
SCREAM! schreef op 26-04-2004 @ 14:31 :
Google instellingen even wijzigen

Ik heb hier alleen Firefox 0.8 (dus zonder die andere mozilla zooi)

Maar dat met ctr-t is wel handig idd. Tis nog net niet automatisch, maar zo kan ik ermee leven. En die nederlands google kon ik krijgen door op het pijltje te klikken bij het google tekentje..en dan add engines...en dan ff een plugin installeren.
Ja, zo kan het ook..
Maar als je naa google.com gaat kun je daar voorkeuren wijzigen (gewoon een linkje).
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:40
SCREAM!
SCREAM! is offline
Citaat:
********** schreef op 26-04-2004 @ 14:34 :
Ja, zo kan het ook..
Maar als je naa google.com gaat kun je daar voorkeuren wijzigen (gewoon een linkje).
Volgens mij mag je dat ook wel ff wegstrepen...tenminste is dat hier zo.

Als ik het in de standaard search in firefox zoek op ... dan krijg ik gewoon de www.google.com site... als ik echter op het inet naar google.com ga wordt ik automatisch doorgelinkt naar google.nl. Dus volgens mij hebben je webvoorkeuren bij google niets te maken met welke google site firefox gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:41
Verwijderd
http://www.google.com/advanced_search
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten