Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 19:04
DeSchilleboer
DeSchilleboer is offline
Ik vraag me af hoeveel uren een GLTC student (in Leiden) volmaakt met het volgen van colleges.

Op de site van GLTC in Leiden zijn dergelijke roosters (nog) niet beschikbaar dus ik dacht, dat er wellicht hier iemand zou zijn die zijn/haar collegerooster kan posten.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 19:13
Evito
Evito is offline
Ik studeer niet in Leiden maar ik heb ongeveer 18 uur les per week.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:22
DeSchilleboer
DeSchilleboer is offline
Bedankt voor je snelle reply.

Hoe zit het met de verdeling van de uren? Heb je bijvoorbeeld elke dag zo'n 3 uur les of heb je 1 of 2 dagen vrij, waardoor je de overige dagen meer uren hebt?

Ik ga zelf GLTC studeren, volgend jaar, dus vandaar mijn interesse.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 21:11
Evito
Evito is offline
Ik ben 1 hele dag vrij in de week en verder is het redelijk verdeeld,
2 kortere dagen en 2 wat langere dagen,
goed te doen!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Hee ik studeer ook GLTC (ook niet in Leiden) en als 1ejaars heb ik op dit moment 18 uur college met 2 vrije dagen, maar daar komen nog colleges op (in totaal 4) dus dan zit ik op 22 uur per week, maar sommigen worden maar 4 weken in totaal gegeven.
Maar weet je al zeker dat je naar leiden gaat?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:42
Missy1234567890
Ik was t 2e deel van je vraag vergeten...nou ik heb dus best lange dagen, maandag nu nog vrij, maar daar krijg ik binnenkort 2 uur college op, dinsdag van 9 tot 17u en dat is heeeel lang, maarja, tussendoor 1 uurtje vrij, woensdag vrij, maar daar krijg ik ook binnenkort 2u college op, donderdag van 9 tot 16u nu, maar dat wordt binnenkort tot 18u...ook errug lang en vrijdag van 9 tot 13u. Maar dit is alleen 1e trimester en dan heb ik t over alle colleges, dus ook die van 4 weken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:26
DeSchilleboer
DeSchilleboer is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Maar weet je al zeker dat je naar leiden gaat?
Zo goed als zeker, ik ga ergens in februari proefstuderen. Het lijkt me dat die paar dagen (of misschien is het 1 dag) beslissend zijn voor me studiekeuze. Ik ben namelijk niet zo heel goed in de talen: het rammelt erg wat grammatica betreft. Maar ik wil het zeker een kans geven en ben bereid er hard voor te werken (zeker in het propedeusejaar).

Leiden lijkt me het best omdat er daar ook veel aandacht wordt besteed aan de doorwerking van de klassieken. En mijn zus (rechten-studente) heeft goede ervaring met de universiteit/stad zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:54
Missy1234567890
Als je de doorwerking van de klassieken in latere tijden interessant vindt moet je zeker naar Leiden gaan. Het verschilt per universiteit waar ze de nadruk opleggen binnen de studie. In Groningen (waar ik zit) ligt de nadruk vooral op de combinatie taal en cultuur. In Nijmegen ligt de nadruk volgens mij op het christelijk latijn/grieks. Het is maar net wat je leuker vindt. En je hoeft echt niet heel goed te zijn in die talen hoor,de hele grammatica wordt er nog eens doorheen gehaald in het 1e jaar, maar wel in een behoorlijk tempo, dat vind ik persoonlijk best pittig, maar het is wel te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten